ØHN

Audi C4 S6 - ØHN detail

33 innlegg i emnet

Heading_zpsbmjgtoif.jpg
IMG_3934_zpsyb8s1pho.jpg

 

 

Eier tok kontakt i vinter og ønsket et realt løft på entusiastbilen sin. Avtale ble inngått, og med våren kom også tiden for å ta bilen ut av vinterlagring. Dermed havnet denne våryre krabaten på gårdsplassen.

 

 

Ved ankomst

 

IMG_3768_zpsr3ty96jk.jpg

 

 

IMG_3769_zpsbttnmvod.jpg

 

Espuma Revolution 1:7 fikk første sjanse

 

IMG_3791_zps4nh40quh.jpg

 

MAC 124 Prickbort ville også danse

 

IMG_3792_zpsghrckh8a.jpg

 

Autofoam satte foten til

 

IMG_3793_zpswmpgn8rn.jpg

 

Avspyling måtte til. Frekkasplasser fikk smake kosten med Fru Surfex som bor i HD

 

IMG_3800_zpsmq46mm3e.jpg

 

EZ brush kunne ikke la være, bare måtte P21S PG lære.

 

IMG_3890_zpsjnpqqxft.jpg

 

Håndsåpe god som noen, over vaskebøtte som har troen

 

IMG_3803_zps3c6b38ye.jpg

 

Zymol svamper villig vekk trafikkfilm, smuss og annet smekk

 

IMG_3805_zpsqwnkjxv5.jpg

 

Så var bilen klar for tørk, inn i garasjen høy og mørk

 

IMG_3806_zpsx3kojk3j.jpg

 

PTG målinger er typiske verdier etter gjentatte sjekk pr panel

 

Panser

 

IMG_3807_zps07rknkpg.jpg

 

Høyre forskjerm

 

IMG_3808_zps0f2khwvt.jpg

 

Høyre fordør

 

IMG_3809_zpsmhpzemsm.jpg

 

Høyre bakdør

 

IMG_3810_zpsbixdrdde.jpg

 

Høyre bakskjerm

 

IMG_3811_zpskehf6dcw.jpg

 

Bakluke

 

IMG_3812_zpsrfljwzxz.jpg

 

Venstre bakskjerm

 

IMG_3813_zpsfzyqua1p.jpg

 

Venstre bakdør

 

IMG_3814_zpsdv3a8cid.jpg

 

Førerdør

 

IMG_3815_zpsrftbgfag.jpg

 

Venstre forskjerm

 

IMG_3816_zpsjw9ms5jx.jpg

 

Tak

 

IMG_3817_zpsunv3fzil.jpg

 

Grovkombo som fikk prøve seg etter en test av gul/gul kombo. Spre på 1 og opp på maks. Lakken var hard og seig, så en ert Meguiar's D151 ble blandet inn for lettere buffing. Trinn 4 ble kjørt som maks på lakkert plast.

 

IMG_3818_zpsg7igxe7d.jpg

 

4 neste bilder er panser etter blå/blå med D151.

 

IMG_3822_zpsjq4a5bso.jpg

 

 

IMG_3842_zpsutjglhje.jpg

 

 

IMG_3829_zpspczqkmk0.jpg

 

 

IMG_3828_zpsln9oytqt.jpg

 

På sidene fikk denne prøve seg. samme blå/blå kombo med D151

 

IMG_3856_zpsmzj6oxqz.jpg

 

Skjermutbyggere ble maskert for sikkerhets skyld

 

IMG_3858_zpsvinedblq.jpg

 

Better safe than sorry

 

IMG_3859_zpsyspkml1f.jpg

 

Lakktilstand med en del swirls. Takknemlig farge som skjuler mye defekter

 

IMG_3863_zpsrgcvxbca.jpg

 

Førerdøren hadde levd et liv i rennesteinen

 

IMG_3865_zpsex4isjla.jpg

 

Dessverre hadde førerdøra en rimelig tynnslitt tilstand. Lite å jobbe med her.

 

IMG_3877_zps9g4mn5ht.jpg

 

Det endte dog med en forbedring til tross for tynn lakk

 

IMG_3875_zpsyk6d9ieq.jpg

 

2 neste bilder er panel 50/50

 

IMG_3885_zpsquyoxjlz.jpg

 

 

IMG_3888_zpsovnivhzi.jpg

 

Gul/gul Rupeskombo ga fin sluttfinish:

 

IMG_3879_zpsd4otpaqu.jpg

 

Dekk og gummi fikk Swissvax Pneu Matt

 

IMG_3907_zpskr9onbuc.jpg

 

Hjulhus fikk Bare Bones

 

IMG_3908_zpsske5n8ti.jpg

 

Nedre plastdetaljer fikk Polytrol med skumpad-cut i begerbad

 

IMG_3909_zpsmtqgbbkt.jpg

 

Grillemblemer bar preg av 20 år på veien

 

IMG_3911_zps4gwswifb.jpg

 

Swissvax Metal Polish

 

IMG_3915_zpspobqyfou.jpg

 

Bedre

 

IMG_3919_zpsrygo0krx.jpg

 

Fyring og klargjøring for LSP

 

IMG_3933_zpsvu648mey.jpg

 

Fusso Coat 12 Months Light

 

IMG_3925_zpsbrqvwwqp.jpg

 

 

 

Ferdigbilder

 

IMG_3939_zpslclmuamv.jpg

 

 

IMG_3952_zpsqcujslwl.jpg

 

 

IMG_3937_zps92lyqgrc.jpg

 

 

IMG_3956_zpstcpjedl5.jpg

 

 

IMG_3936_zpsmyutvidh.jpg

 

 

IMG_3959_zpsdvckuxw0.jpg

 

 

IMG_3938_zpsz1lm9cyq.jpg

 

 

IMG_3948_zps1gt29oqu.jpg

 

 

IMG_3947_zpskgaur5rs.jpg

 

 

IMG_3944_zpsq6zydx7x.jpg

 

 

IMG_3955_zpsikzdtlnn.jpg

 

 

IMG_3945_zpsofzha99c.jpg

 

 

IMG_3950_zpsvalmjgwq.jpg

 

 

IMG_3949_zpsmucybaip.jpg

 

 

IMG_3953_zpsybiyg6sw.jpg

 

 

IMG_3957_zpsimulj2n2.jpg

 

 

IMG_3954_zpsz9ujbcjc.jpg

 

 

Takk for oppmerksomheten

57

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Flott løft!

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Haha flott ØHN og bra skrevet :)

Fint løft ble det også! Cred!

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Herlig løft på en klassiker!! Cred gitt, også på pga rimingen!:)

Endret av MagneL
0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Poetisk løft på denne flotte bilen!

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fra grell til fin uten vin. Fra riper og swirls til no' som drar girls. Øhn leverer igjen. Blanke bilers beste venn

1

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det går i fusso der i gården og ja :) Cred!

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Flott s&s og jobb. Brukte du fusso på felgene også? Cred! :)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Flott jobb, Cred gitt =)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

:lol:  *cred*

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nok en flott jobb fra deg Øyvind

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Strøkent! Hvorfor så varmt før lsp?

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Flott løft av en tøff klassiker :)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

S6 er gromt. Meget bra resultat  :thumbs:

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Flott løft!

 

Takk!

 

Haha flott ØHN og bra skrevet :)

Fint løft ble det også! Cred!

 

He he takker så mye! :)

 

Herlig løft på en klassiker!! Cred gitt, også på pga rimingen! :)

 

Så bra å høre, at du slik tilbakemelding i pennen vil føre. :)

 

Poetisk løft på denne flotte bilen!

 

Takk for respons og ordspill. :)

 

Fra grell til fin uten vin. Fra riper og swirls til no' som drar girls. Øhn leverer igjen. Blanke bilers beste venn

 

Lyrikkvennlig takk tilbake! :)

 

 

Det går i fusso der i gården og ja :) Cred!

 

 

Jepp, takk! :)

 

Flott s&s og jobb. Brukte du fusso på felgene også? Cred! :)

 

Ja, felgene fikk det som var i påføringspaden til slutt. :)

 

Flott jobb, Cred gitt =)

 

Takker for det! :)

 

:lol:  *cred*

 

Takk! :)

 

Nok en flott jobb fra deg Øyvind

 

Takk skal du ha, Tommy!

 

Strøkent! Hvorfor så varmt før lsp?

 

Behagelig å legge voks, samt at hazing, herding og svetting kommer godt i gang. Dessuten fikk Pneu og annet "satt seg" skikkelig til ferdigbildene, før bilen skulle hentes ikke lenge etter. :)

 

Flott løft av en tøff klassiker :)

 

Takker for det! :)

 

S6 er gromt. Meget bra resultat  :thumbs:

 

Ja grom bil, helt klart. Takk! :)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Flott jobb på skikkelig go`bil. Har hørt det at S- og RS-modellene kan ha vankelig lakk. Noe i samme gate som Porsche. Hvordan liker du forresten Fusso?

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du bør snart vurdere å bytte om hobbyen din til forfatter/poet. Underholdene lesing og selvfølgelig en upåklagelig jobb. Lekkert resultat :)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Flott jobb på skikkelig go`bil. Har hørt det at S- og RS-modellene kan ha vankelig lakk. Noe i samme gate som Porsche. Hvordan liker du forresten Fusso?

 

Var litt vrang denne lakken, ja. Fusso lukter som Menzerna FG400, men ellers var den helt fin. Takk!

 

Du bør snart vurdere å bytte om hobbyen din til forfatter/poet. Underholdene lesing og selvfølgelig en upåklagelig jobb. Lekkert resultat :)

 

Detailer-poet, njæ, tror ikke det. ;) Det får holde lenge at jeg skribler ned etter beste evne i S&S-tråder. Takk! :)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nok en super jobb fra deg ØHN, og en vellskrevet S&S med masse gode bilder  :) Har enda ikke fått prøve fussoen, men den står på listen min over "things to try" til sommeren  :) Ser fram til neste S&S, cred levert!  :)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ble et bra løft på en fin og kul bil. Morsom lesing til morgenkaffen også.  Grønn knapp er trykket.

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!


Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.


Logg inn nå

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    Ingen innloggede medlemmer aktive