polishduden

Gnikkebu V2.0

336 innlegg i emnet

Oppretter like gjerne en egen tråd jeg!

Langtidsplanen er å drive med detailing på fulltid. Med det øker behovet for plass og ikke minst innendørs vask!

Jeg har jo en hel låve å ta av, så jeg ser for meg å flytte over i delen som er ved siden av min

7a16ee73df9f6866320abbdd3964f7c9.jpg

b47c18aa406d9befa71b331de7662639.jpg

fd021f2a2ab68152b443e1a7dbca4d0d.jpg

dab490983b961f371695685811adaa61.jpg

11630e6f9329dfbb2d33a4366445c018.jpg

Planen er vask ved porten. Tydeligvis så kan lettveggen med dør i rives ned, så da kan jeg kjøre inn. Og rygge inn i vaskedelen. Der er det jo vann og sluk fra før av. Jeg kommer uansett til å ha en gardin av plast til å skille med, samt 2x avtrekksvifter. Boden i midten blir enten maskinrom, eller "sluk" for da kan jeg sette opp oljeutskiller i møkkakjelleren under

Videre så blir delen ved trappene poleringsplass med sakseløfter. Må lage isolert lem opp mot andre etasje. Porten blir murt igjen og der skal jeg ha varmepumpe. Foreløpig har jeg landet på hara 6.6. Men behovet for å kunne kjøle under 15 grader er ønskelig. Alt av vegger skal bli fliselagt denne gangen, og gulvet skal få epoxy. Det er det jeg kommer på foreløpig.

Dette er et prosjekt som ligger 1-2 år frem i tid, men nå skal det gjennomføres med stil. Og ikke minst planlegges ned til minste detalj! Har husprosjekter, samt en del ute som må bli ferdig før jeg kan gå løs på bua. Må kunne vie min fulle oppmerksomhet til bua og detailing når jeg setter i gang, uten å ha andre ting hengende over hodet :)

So far/Handleliste/huskeliste:

Sakseløfter - Techlift s2 check. Må ha en til

Kompressor - må handles check.

Porter x3 - innhente tilbud asap - Sendt mail til alle de store check

Varmepumpe - Kirigamine 6,6 hara fra lister engros - Må bestilles. Andre mer egnede modeller?

Belysning - Glamox GPV 2 led som i den andre bua. Supplere med lysrør i poleringsområdet

Fomaen må oppgraderes - Jækla lyst på kranzle / Nilfisk p160++++ tilbehør etc check

Plastvegg fra ka-pre

Sikringsskap må bygges om og kurser trekkes :) (i fix)

3fas til kompressor.

16a til stikk

16a til varmepumpe

16a til ht

10a til lys

16a til sakseløfter

10a til avtrekksvifter

16A til vaskemaskin

16A til trommel

Stikk brytere osv osv, tørr/våtsoner

Epoxygulv - avtale i boks!

Store pumpekanner -

Fliser osv

Badass Jekk/momentnøkler -

Sjekke over luftverktøy som jeg har liggende check

Gardena/hozelock koblinger, slanger osv

Takmontert tørkestativ - bestilt check

Kortleser

Male isoportak?

Webside check

Kjør input!

Skal prøve å få tatt med lasern og målt opp i kveld så jeg kan få tegnet litt :)

dabf07781e1502bef278a6af6fbf4429.jpg

Forklaring kommer så fort jeg har tegnet i sketchup!

bua_zpsewnhgls0.jpg

Det ble litt klikkers i forhold til lagring av bilde osv haha. Mspaint skills. Ivertfall her er grovdelen. Knærte lettveggen og lage stoor fin vaskeplass, skillevegg i plast. Regner med de fleste ser tegninga mot bildene mine :)

Endret av polishduden
8

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gudd løkk :)

Kjekt å kunne bruke tid på å få alle detaljer på plass!

Endret av pejourdan
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gudd løkk :)

Kjekt å kunne bruke tid på å få alle detaljer på plass!

Yes, her skal det bli scoooore

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her satses det skikkelig gitt, det liker jeg!

Dette blir spennende å følge med på.

Neste spørsmålet er; regner med kjøling under 15•C er relatert til coating som UNC-R - men hvor kritisk er det egentlig ift å klare å kjøle ned til 17-18•C som de fleste pumper klarer ?

Prioritere en pumpe som klarer å holde fin behagelig arbeidstemp er jo like viktig!

Følger spent med, lykke til!

Tror nok også markedet for fulltid detailing er betydelig større sør/øst i landet. Men dette hadde vært spennende!

Endret av tr86
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her satses det skikkelig gitt, det liker jeg!

Dette blir spennende å følge med på.

Neste spørsmålet er; regner med kjøling under 15•C er relatert til coating som UNC-R - men hvor kritisk er det egentlig ift å klare å kjøle ned til 17-18•C som de fleste pumper klarer ?

Prioritere en pumpe som klarer å holde fin behagelig arbeidstemp er jo like viktig!

Følger spent med, lykke til!

Tror nok også markedet for fulltid detailing er betydelig større sør/øst i landet. Men dette hadde vært spennende!

Hehe takk :)

Helt riktig, UNC-R er nøkkelen her. Dog er det ganske så svalt i låven så vi får se. Må ha varme som du sier, også er den fin til å få ned luftfuktigheten og fange eventuelt støv

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette blir spennende å følge !

stå på :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Alternativ er jo å stoppe å booke UNC-R jobber et par mnd på sommeren, og heller legge modesta,crystal Serum eller lignende dersom det er helt håpløst å legge UNC-R i 17-18•C, noe jeg helt ærlig ikke tror det er umulig.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Alternativ er jo å stoppe å booke UNC-R jobber et par mnd på sommeren, og heller legge modesta,crystal Serum eller lignende dersom det er helt håpløst å legge UNC-R i 17-18•C, noe jeg helt ærlig ikke tror det er umulig.

Jauda, eller legge det grytidlig om morran v1 -v2 er også en killerkombo :) Det er ikke håpløst, bare stress på tett sort myk fæl lakk hehe Endret av polishduden
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Går helt fint men man må jobbe være effektiv:)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da hadde jeg dundret opp en fin pumpe og levd med kjøling ned til 17-18 jeg da, så får man en pumpe som gir god tenp året rundt som er viktig om man skal drive skikkelig!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da hadde jeg dundret opp en fin pumpe og levd med kjøling ned til 17-18 jeg da, så får man en pumpe som gir god tenp året rundt som er viktig om man skal drive skikkelig!

Derfor hara 6.6 med mindre noen har noen bedre forslag :)
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Blir spennende å følge med på :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg la til følg emne, så nå får jeg full kontroll på alt som skjer hos Justafa fremover... he he he

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg la til følg emne, så nå får jeg full kontroll på alt som skjer hos Justafa fremover... he he he

Du får lov til å komme med forslag også da ;)
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Haha justafa:D nå blir det saker:)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette blir spennende å følge med på. Jeg er ikke misunnelig i det hele tatt på sakseløfteren. ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja dette her har eg trua på :) eg skal kjøle ned stua en dag på den pumpa vi har heime, bare for å se litt på hvor lang tid det tar og hvor lavt den går, med tanke på å få legge UNC-R sommerstid også :)

Endret av Audi S8
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Spennende prosjekt =)

Kan anbefale deg f.eks google Sketchup hvis du skal tegne planene dine, fungerer utmerket for å "danne seg et bilde" og man får selvsagt korrekte mål.

Blir moro å følge denne!!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Blir spennendes dette.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja dette her har eg trua på :) eg skal kjøle ned stua en dag på den pumpa vi har heime, bare for å se litt på hvor lang tid det tar og hvor lavt den går, med tanke på å få legge UNC-R sommerstid også :)

Gleder meg!

Dette blir spennende å følge med på. Jeg er ikke misunnelig i det hele tatt på sakseløfteren. ;)

Du kan få komme og sitte på den en dag ;)

Haha justafa:D nå blir det saker:)

Justafa in da house!

Spennende prosjekt =)

Kan anbefale deg f.eks google Sketchup hvis du skal tegne planene dine, fungerer utmerket for å "danne seg et bilde" og man får selvsagt korrekte mål.

Blir moro å følge denne!!

Takk, godt jeg fikk det rådet akkurat i det jeg er ferdig med papir, penn og linjal! :D

Blir spennendes dette.

Gleder meg som et barn allerede, kjenner jeg meg selv så er jeg ferdig lenge før estimat hehe

1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive