longbow

hvilke coating gir best ripebeskyttelse?

31 innlegg i emnet

Har en bil på hånd, som har en skikkelig dritt lakk, og får riper for hver minste ting. Så lurte derfor å legge en coating for å hjelpe litt på dette?

Men eg har aldrig lagt dette før, så hva funker bra, og man klarer og legge uten professorutdannelse i detaling?

Har hørt at modesta har en som skal være ganske kurant og legge ( BC-09), men eg mistenker at denne er uansett langt over mitt nivå.

Men har også sett på GTechniq c1+c2v3, noen som har noen erfaringer med denne?

Evt andre alternativ?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du har jo Igreenlover ecocoat quartz med en hardhet på 9H og ecocoat poly med 8H. Dette er over dobbelt så hardt som vanlig lakk i utgangspunktet. Begge coatingene veldig brukervennlige og inneholder så lite VOC at det ikke er farlig for brukeren.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du har jo Igreenlover ecocoat quartz med en hardhet på 9H og ecocoat poly med 8H. Dette er over dobbelt så hardt som vanlig lakk i utgangspunktet. Begge coatingene veldig brukervennlige og inneholder så lite VOC at det ikke er farlig for brukeren.

Kor lang holdbarhet har disse da?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor langt er et tau? ;)

Det har så mange variabler at det egentlig ikke er noe å tenke på, det varer så lenge det varer. Er ikke mulig å si noe eksagt på holdbarhet. Står bilen i garsjen og ikke blir brukt så varer den sikkert 20 år. Vasker du ofte, bilen brukes hele året etc. Så vil den ikke vare så lenge som produsent sier uansett. Lakktype har også noe å si for holdbarhet. Og disse coatingene som skal vare i år, må etterbehandles med vannavstøtende spray, så det spørs om du tenker holdbarhet som når lakken slutter å beade, eller hinnen er borte.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor langt er et tau? ;)

Lett, fra ene enden til andre enden, Slår aldrig feil !

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hehe

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Viking coat te polishangel er en fin coating å legge som nybegynner, hardhet er eg usikker på.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

2 år

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Max Protect UNC-R gir vanvittig bra ripebeskyttelse. :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Uansett hvilken LSP du går for så bidrar skånsom og regelmessig vask med en god og grundig forvask veldig på hvordan lakken ser ut med tiden.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eg har polishangel shield, nå er vikingen litt bedre da, men de er vel ikkje laget for å være spesiellt ripe motstandsdyktig. så tenker å prøve meg på noe litt hissigere på den fronten kanskje

og eg er helt med på at forarbeid og videre behandling og slikt er altforomega for holdbarheten, men de fleste har en peikepinn eller ett ca mål, eller om den enkelt og greit er kjent for god holdbarhet eller ikkje.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eg har polishangel shield, nå er vikingen litt bedre da, men de er vel ikkje laget for å være spesiellt ripe motstandsdyktig. så tenker å prøve meg på noe litt hissigere på den fronten kanskje

og eg er helt med på at forarbeid og videre behandling og slikt er altforomega for holdbarheten, men de fleste har en peikepinn eller ett ca mål, eller om den enkelt og greit er kjent for god holdbarhet eller ikkje.

Sjekk loggen min for litt mer info om UNC-R. Eventuelt kan du sende meg en pm, så kan jeg forklare deg mer inngående.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er ikke Carpro Cquartz en coating som er tålig hard? Sett flere skryte av dette.

Og, et tau er dobbelt så langt som halvparten..

Endret av KristianLomeland
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har også inntrykk av at Carpro Cquartz er ganske hard. Bilpleiekongen har en video der ripebestandigheten på Cquartz testes. NB: videoen inneholder sterke scener.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

OW LAWDY!! det gjorde vondt :(

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sett denne da?

http://youtu.be/aPFK2KoUiUE

Polishangel cosmic er vel hakket hardere.

Eg har Cquartz uk på min bil, og det har blitt en del merker nå etter 4 mnd.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Imponerende.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det der skal jeg aLdri ha mellom henda!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja her må man ha stål kontroll på det meste, så man får et perfekt resultat, å rette opp noe etterpå er nesten håpløst, å det gjelder mangen coatinger :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive