Bjørgvin

Erfaringer med varebil

42 innlegg i emnet

Ønsker en varebil i "caddy" størrelse som jeg kan lempe inni håndtverker utstyr, høytrykkspyler, motorsager osv..

Noen erfaringer med berlingo, kangoo, caddy, combo, partner eller lignende? Gjerne rundt 50k.

Snuser litt på leasing av helt ny bil, men kan ikke nok om hva som er lurt...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Med andre ord du skal ha liten kassebil?

Jeg hadde satt en finger på caddy, men det er vel bare meg.

Grunnen til det er jo at det er lett å få tak i deler til den da den deler motor/og andre komponenter med mange andre i VW porteføljen. Driftsikre er dem også, men nå skal jeg jo være veldig forsiktig med å ta alt under en kam da det er altfor mange andre momenter som spiller inn enn merke.

Se etter en som har blitt tatt vare på med servicehistorikk / kvitteringer osv.

Jeg har generelt hatet å skru på franske biler..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja det blir det vanlige å passe på ved bruktbilkjøp ja. Liten kassebil er nok passe for meg.

Det jeg tenkte litt på var om noen av de utmerker seg med bedre kjørecomfort etc... Det med caddy og deletilgang er jo et poeng. Sikkert med dill og dall stash å få til de og.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde en 1997modell caddy et par år som pendlerbil. Ser man bort ifra alle manglene som var på den når jeg kjøpte den, funket den feilfritt hele tiden :)/fadern har en 2007model, knallgod bil den og. Men den har 1.9sdi altså uten turbo, den er grusomt lat men billig :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vi har 2008 modell Peugeot partner på jobb.Liker den godt jeg.Skaffer meg straks en 2001 partner ferdig eu godkjent og ny regreim++ til 25.000kr.Tror det er bra biler.Har ikke sett mye feil på de.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg er strålende fornøyd med Yaris Verso varebilen jeg har, og selv om jeg bare ga en tidel av budsjettet ditt for min, så vil jeg tro at man kan få en av de aller siste med lav kilometerstand til godt under budsjettstak. Den er litt kortere enn Caddy, men man har 150cm lastelengde baki, og tror ikke de andre i prisklassen har noe markant mer.

Tror også det at det er en personbil som er varebilkonvertert i norge, i motsetning til andre som er konstuerte som vare/arbeidsbiler fra null av har en positiv betydning for både kjørekomfort og støynivå.

Den er jo litt sånn oddball i forhold til de andre, men ville tatt en titt og en prøvetur før jeg hadde avskrevet den ;)

f.eks: http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=53394947

Endret av Haakon O
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har 2013 caddy maxi 2.0 tdi 4 motion som servicebil går 25-30k i året. Kjempebil! Hadde 1.9sdi altså uten turbo tidligere. Lat som f**n men skuddsikker og startet alltid! Disse koster ikke så mye!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gode tips her! Når det gjelder motor er driftsikkerhet viktigst. Fart får jeg på 2 hjul:-)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Berlingo / Partner !

Pass bare på å skifte olje på 15.000km så går og går de. Kyllingbein i forstilling må man regne med å bytte iblandt men de er byttet på tjue minutter og koster en 500lapp for begge sider.

Knall biler, og ruster 1/10 av hva en caddy gjør

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som Rudi sier, caddy fra oppstart til 2008 ruster iallefall nøyaktig like mye. Har flere skrekkeksempler fra venner og familie. Ikke forvent å kom deg opp bakker med last om du kjøper en caddy uten turbodiesel.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eventuelt så er jo Transit Connect et alternativ, ikke fryktelig spennende. Men for rundt 50k kan du få deg en som er relativt kurrant.

1.8 TDCi med 90 hk er helt kurrant hvis du ikke skal ha noe som går veldig bra.. :P

Men her også. pass på rust og at bremser, hjuloppheng etc etc er på stell.

Men Berlingo/Partner av nyere årgang er vel de som har mest komfort. :)

Endret av StianMH
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Transit Connect ruster enda mer enn Caddy, og har i tillegg elendige lys :/

Connecten til en kompis av meg 2010 / 60.000km har mer rust enn fruens 2003 / 195.000km Berlingo

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, rustfri er den ikke... De som er best på rust er vel Berlingo og Partner vil jeg tro.

Evnt så får du jo Fiat varebiler latterlig billig..

Endret av StianMH
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vi har hatt en 2001 Renault Kangoo en stund nå. Kjøpt for 15000kr kjørt 85000km når vi kjøpte den. Helt strøken. Billig i drift, men litt svak bensinmotor. Når det er sagt, plages man ikke av akkurat det når man stort sett bare bruker den rundt i krokene.

Fiat Doblo er også gode biler. Meget driftsikre. Ang rust, føler jeg alle kassebiler ruster nesten uansett.

Lykke til!

Endret av Alfaduden
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for det. Ser ut til at det bikker mot berlingo/partner da.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ville holdt meg unna første gen Berlingo/Partner (samme bil). Jobbet i ett elektrikkerfirma for en del år siden som hadde 50+ slike (1,6 diesel), når de bikka 100k km så hadde svært mange av dem problemer med ventiler etc. Justering av ventiler ble en evig runddans.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har selv en 2012 partner som servicebil på jobb. Er helt ok fornøyd med den, men ville aldri kjøpt det privat.

Min har tohjulsdrift og hyller med materiell og verktøy baki lasterommet. Det gjør den helt ubrukelig som vinterbil ihvertfall!

Dangel 4-hjulsstrekk systemet ville jeg ha holdt meg langt unna, da jeg ser hvordan noen av mine kolleger sliter med det.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde en 06 caddy sdi. Lat motor men fungerte heilt greit til a til b kjøring. Hadde bilen ca 40.000 km. Ingen feil iløpet av den tida. God kjørekomfort for å vere varebil. Kanon gode lys, bra stereo orginalt osv. En bil eg virkelig savner. Blir nok kjøpt en caddy igjen når minste mann vokser ifra barnehage henting. Eneste grunnen til eg solgte den pga trenger flere seter.

Av rust så er rundt håndtaket til skyvedørene en gjenganger på caddy pga håndtaket skraper borti lakken når den åpnes. Fikset det lett med å slipe av 1mm på håndtaket :) kan virkelig anbefale caddy!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prøvde en Caddy eldre type og nyere, så Berlingo og Partner. Neste var Fiat Ducato men det var noe dritt... Endte med MB Sprinter som utstyrstralle. Kjempefornøyd bortsett fra en tidligere bonde-0 vedlikehold-eier som aldri burde hatt en bil ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg kjører partner 2012 som vinter bil. veldig grei liten kasse bil, 93000 km og ingen problemer. veldig greit med 3 seter. var egentlig ute etter å kjøpe en eldre billigere pizza bil, så på mange forskjellige biler men fant ut at det var slitene biler som var brukt som firma bil. og jeg orker ikke å skru og pusse rust. Så jeg kjøpte denne partner som var 2 år gammel. Pris ca. 100.000.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive