krister461

Lakkforsegling vs jevnlig voksing på egen bil

Beklager enda en tråd om dette... :)

I en annen tråd ble jeg anbefalt å legge lakkforsegling(coating) for å slippe riper på min sorte Tesla Model S.

Mitt inntrykk var at jevnlig voksing ville fungere like bra som lakkforsegling og sistnevntes største fordel var lang holdbarhet (for de som ikke ønsker å vokse så ofte).

Men, vil jeg få mye bedre ripemotstand ved bruk av en forsegling som GYEON Q2 Mohs kontra en voks som Collinite 845?

Og økonomi er jo også et moment. GYEON Q2 Mohs koster jo 749/990. Jeg går utifra at dette bare holder til en behandling?

Collonite-voksen koster en brøkdel og varer til mange behandlinger.

Setter pris på alle innspill. ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Denne har jo vert fremme i annen tråd om forsegling.

http://youtu.be/aPFK2KoUiUE

Litt skeptisk til det, men klart det finnes forseglinger som er målbare, og ripebestandige.

Endret av IvarB
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sitter på jobb, så blir bare en kommentar i farta før jeg kommer hjem. Men har du en sort tesla så anbefaler ihvertfall jeg at du legger en hardfør coating for lakken er så myk og sensitiv at du klarer faktisk å ripe den ved å dra fingeren din nedover lakken særlig press. Nå skal visstnok den sorte ha blitt bedre ifra mars/april uten at jeg har tatt i en sort som har blitt levert etter 1.april.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk. Ja det slo meg at det kanskje var viktigere på min myke lakk. Bilen ble utlevert i starten av mars og lakken virker veldig myk for en lekmann som meg. :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive