Gå til innhold

Anbefalte Biltema & Jula produkter

Recommended Posts

Skrevet

Jeg synes Biltema sine vaskehansker er litt små, for å være helt ærlig...

WHAT???? It's huuuuuuge man! Du må ha unormalt store mannehender :D

• Moderatorer
Christer
Skrevet

Det er disse lysegrønne med nudler vi snakker om, ikke sant? De med netting på baksiden?

Og ja, jo, jeg har litt store hender, kanskje... bruker str 11-12 i hansker.

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Skrevet

Tja, det er nå så.. Men til 24.90 så overlever man som regel det :P

En ting er at disse vaskehanskene ofte klorer seg fast i mye rart, men disse som kun har en vaskeside blir jo da ekstra "skummel".

Det er greit for de som må kjøre budsjett, men når man har utstyr for tusenvis av kroner skal man altså spare penger på å kjøpe shabby vaskeredskap? :P

• Moderatorer
Christer
Skrevet

Biltema sine vaskehansker funker knall til å vaske under sideskjørt, oppunder hjulbuer, hjulhus og under fangere med. :)

Skrevet (endret)

Syns biltema sin er helt knall å bruke før man skal gi bilen en runde. Det lille den evnt lager av vaskeriper fjerner man jo uansett. Ser ikke poenget med å bruke en vaskehanske til 2-300,- for å vaske en "drittbil" vedlikeholdsvask, ja da kan man bruke noe dyrere..: )

den jeg sikter til har på begge sider. Og er skremmende lik denne: http://scandicshine.no/index.php?route=product/product&path=61_70&product_id=143og denne: http://bilnerden.no/index.php?main_page=product_info&cPath=25_28_48&products_id=409

Tror ikke biltema har en egen vaskehanske mikrofiber chenile fabrikk :)

Endret av StianMH

NAD - Nanolex Approved Detailer

[] 17 MB E200T, iridium silber.

[] 17 Kia Soul EV, Grå.

[x] 17 Peugeot Expert L2 2.0 HDi mester, rich brown oak
[x] 07 Audi A6 Allroad 2.7 TDi Q, kvartsgrå.
[x] 12 Peugeot Partner 1.6 HDi "royal mail" kommer utviklingstråd på denne etterhvert :)

JGNotland
Skrevet

Det er disse lysegrønne med nudler vi snakker om, ikke sant? De med netting på baksiden?

Og ja, jo, jeg har litt store hender, kanskje... bruker str 11-12 i hansker.

Nei, ein blå hanske med nudlar. Den er heilt enormt stor. Sjølv brukar eg 10-11 i hanskar.

BMW E30 320I

BMW E91 320D

S&S Nr.1 BMW E91                                  S&S Nr.2 BMW F11                          S&S Nr.3 Opel Vectra

• Moderatorer
Christer
Skrevet

Nei, ein blå hanske med nudlar. Den er heilt enormt stor. Sjølv brukar eg 10-11 i hanskar.

Virker som at de har utvidet bilpleiesortimentet litt siden sist jeg var innom den avdelingen da :)

Skrevet

Ser ikke poenget med å bruke en vaskehanske til 2-300,- for å vaske en "drittbil" vedlikeholdsvask, ja da kan man bruke noe dyrere..: )

Basert på innlegget ditt, var det vanskelig å forstå at det kun var snakk om å vaske en drittbil :P

Skrevet

Siterer et bilde jeg så en gang

"Jeg er kun ansvarlig for hva jeg sier, ikke for hva du forstår" :P

[] 17 Kia Soul EV, Grå.

[x] 12 Peugeot Partner 1.6 HDi "royal mail" kommer utviklingstråd på denne etterhvert :)

Skrevet

Hamron spylere fra Jula er ikke gode ivertfall. Kjøpte den største jeg, og endte med salg etter 5mnd.

Såpe funksjon funket i 10 sekunder før den kutta ut, fikk aldri noe god hjelp..

Følte meg ikke komfortabel med trykket heller for i midten var det ekstra sterkt og jeg nervøs hver gang jeg spylet bilen..

• 3 weeks later...
Skrevet

Prøvde kaldavfettingen til Biltema sist helg, synes den funket bra til den prisen.

Skrevet

Tror bare den måler i hele 0.1mm, og det blir for stort.

Jeg lastet ned bruksanvisningen, og ifølge denne kan den måle også i 0-80 mil (1/1000 tomme) med oppløsning 1 mil (~0,025mm om jeg ikke regner helt feil). Kanskje jeg må teste, skal vel en tur på Biltema i morgen for å ha noe å pusle med i vinterferien :)

Ford:            Før: 5 x Sierra, 4 x Scorpio, 2 x Cougar, 5 x Mondeo           Nå: Mondeo 2012 + Ioniq 2019 + Focus 2005 + Cougar 1999

Opel:            Før: 3 x Ascona, 1 x Manta -73,  1 x Astra Bertone '2000
Annet moro  Før: 2 x Berlingo, Suzuki GT380, Honda HR-V, Flipper 510    Nå: Skibsplast 655

Skrevet

Hamron spylere fra Jula er ikke gode ivertfall. Kjøpte den største jeg, og endte med salg etter 5mnd.

Såpe funksjon funket i 10 sekunder før den kutta ut, fikk aldri noe god hjelp..

Følte meg ikke komfortabel med trykket heller for i midten var det ekstra sterkt og jeg nervøs hver gang jeg spylet bilen..

Nettopp kjøpt Hamron sin med 130 bar som midlertidig spyler,kan bli spennende å sjå kor lenge den holder.

cheffen
Skrevet

Det er en helt OK støvsuger, men byggekvalitet er ikke voldsomt god. Jeg har en selv. Den veltet en gang og etter det har den bråket noe infernalsk og det kommer støv opp av toppen på den når jeg slår den på. Jeg har tenkt lenge på å fikse den, det er nok ikke så vanskelig. Men ingenting har foreløpig skjedd. Den kunne forresten gjerne hatt lenger slange.

Har ikke testet våtstøvsuging med den.

Tror nok 599,- er normal pris.

"Polishing paint is an artform, not a grinding process. We're trying to create beauty here". Mike Phillips.

StianMH
Skrevet

Har prøvd en sånn temasuger, og det må jeg si... den suger(ganske dårlig). Ville nok heller lagt på en 1000 lapp å kjøpt en karcher eller noe lignende.

[] 17 Kia Soul EV, Grå.

• 2 weeks later...
Skrevet

Kjøpte for ei stund siden Starta avfetting hos Jula til 99 for 4 liter men har ikkje prøvd den så mykkje ennå.

einarhelge
Skrevet

Bøtte, plastlokk og gritguard til 55kr ca, nå blir det virkelig dcn -vask med to bøtter på meg også [emoji1]post-9157-1426711896,6426_thumb.jpg

• DCN Poeng 1

Min showcase                                                Mine S&S

2017 VW eGolf                                                 S&S 2003 Volvo V70                     S&S 2019 Tesla Model X

S&S 2017 Aprilia RSV4 RF            S&S 2012 Mercedes Benz ML      

S&S 2017 Volvo XC90                   S&S 2015 Subaru Outback

S&S 2000 Porsche 911                 S&S 2017 Tesla Model S

Østergren bilpleie på Facebook                       S&S 2015 Nissan Xtrail

Skrevet

Bøtte, plastlokk og gritguard til 55kr ca, nå blir det virkelig dcn -vask med to bøtter på meg også [emoji1]attachicon.gifImageUploadedByTapatalk1426711895.063881.jpg

Denne så jeg også i vårkatalogen. Merk den lille 1'ern på artikkelnummeret. Nederst på siden står det at den kommer inn i løpet av april. Oppdaget det i det jeg skulle ut for å handle; sparte meg for en bomtur :)

/André

2010 Ford Mondeo 2.0 TDCi Titanium S (Moondust Silver)
1992 Audi 80 2.0 (Titanium Grey)

einarhelge
Skrevet

Denne så jeg også i vårkatalogen. Merk den lille 1'ern på artikkelnummeret. Nederst på siden står det at den kommer inn i løpet av april. Oppdaget det i det jeg skulle ut for å handle; sparte meg for en bomtur :)

Den så jeg ikke, takk for tipset :)

Min showcase                                                Mine S&S

2017 VW eGolf                                                 S&S 2003 Volvo V70                     S&S 2019 Tesla Model X

S&S 2017 Aprilia RSV4 RF            S&S 2012 Mercedes Benz ML      

S&S 2017 Volvo XC90                   S&S 2015 Subaru Outback

S&S 2000 Porsche 911                 S&S 2017 Tesla Model S

Østergren bilpleie på Facebook                       S&S 2015 Nissan Xtrail

Alfaduden
Skrevet

12 litersbøtte er jo ikke stort, men har du to, går det jo fint. Og jeg som akkurat kjøpte hjuldolly, 18L bøtte med lokk for 700kr... Kunne fått en del slike bøtter for det :D

"Alfa Romeo is for nice people" -J. Clarkson

Magnus Skjølsvik Svendsen

1986 Alfa Romeo 75 QV 2,5 6V Iniezione
2017 Mercedes B250e 

• Moderatorer
Christer
Skrevet

Jeg mener man får kjøpt grit guards hos Felleskjøpet, hvis ikke koster det 80-100 kroner hos en av samarbeidspartnerne her inne når man likevel skal hamstre Surfex og Prickbort. :)

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Detailers Club bruker informasjonskapsler (cookies) til å måle trafikk, optimalisere siden og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du dette og våre Personvernvilkår