Gå til innhold

Anbefalte Biltema & Jula produkter

Recommended Posts

Skrevet

Er det noen billigprodukter man kan bruke til en foam lance? Ser ikke at det er så viktig å bruke god-såpa til dette.

Skrevet

Bilt hamber autofoam er jo svært drøyt i bruk... blir jo billig det imo

Min Produktlogg   Bilpleielogg                                                                                              [twitter]samfunnspsyk[/twitter]

2013 BMW 525d XDrive

2013 Ford S-Max 2.0 Titanium S
2012 Ford Fiesta 1.25
2011 Mazda 6
2006 Mervedes E 320 CDI Avantgarde
1999 Volvo V70 2.0LT

• Moderatorer
Christer
Skrevet

Biltema sin bilshampoo funker bra i kanon hvis det er skum du er ute etter, men renseeffekten er heller laber.

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Skrevet

Bilt hamber sin var jo så billig uansett, at jeg kan bestille den når jeg skal ha noe annet derfra :)

• 1 month later...
StianMH
Skrevet

http://www.biltema.no/no/Verktoy/Trykkluft/Verktoy/Slipemaskin/Slipemaskin-2000032778/prøvde denne i helga med Rupes mini pute, funket helt knall til polering av felger.  :)

NAD - Nanolex Approved Detailer

[] 17 MB E200T, iridium silber.

[] 17 Kia Soul EV, Grå.

[x] 17 Peugeot Expert L2 2.0 HDi mester, rich brown oak
[x] 07 Audi A6 Allroad 2.7 TDi Q, kvartsgrå.
[x] 12 Peugeot Partner 1.6 HDi "royal mail" kommer utviklingstråd på denne etterhvert :)

Skrevet (endret)

Noen som har erfaringer med noe av dette?

http://www.biltema.no/no/Bilpleie/Vask-og-Rengjoring/Borste-og-svamp/Vaskesvamp-2000017126/

http://www.biltema.no/no/Bilpleie/Vask-og-Rengjoring/Borste-og-svamp/Mikrofiberhanske-2000033992/

Jeg kjøpte en mikrofivervott en gang, denne var alt for stor.. Men ser ut som om de har kuttet den ut..

Er smussavskilleren et bra alternativ til gritguard? Eneste 12l bøtter er litt små.. Ser de har 17l murerbøtte, men får vel ikke gitter nedi der..

Endret av steff95
cheffen
Skrevet

Tror nok smussavskilleren er et godt alternativ til gritguard. Gjør man skikkelig prewash er det heller ikke et voldsomt behov for gritguard, men greit å være på den sikre siden :)

Blankbil har scratch guard. Stort sett det samme som gritguard, men kan tilpasses de fleste bøtter. Har ikke prøvd selv.

Vaskeredskapene fra Biltema har jeg ikke prøvd.

"Polishing paint is an artform, not a grinding process. We're trying to create beauty here". Mike Phillips.

mmosberg
Skrevet (endret)

Var på Biltema i dag og ikke vet jeg hvorfor, men jeg kom til å skru av korken og lukte på kaldavfettingen der. Den lukter nå ikke lenger som parafinbasert avfetting, men helt likt Prickbort! Sitter på mobil og får ikke lagt til link. Men NOK 99,- for 4 ltr med Prickbort lignende avfetting er billig :-)

Endret av mmosberg

Konebil: 2022 VW ID.4 GTX, Pearl Black, 20" Loen (sorte)

Konebil: 2012 VW Sharan Highline 2.0 TDI 4Motion, Pantheon Grey metallic, 17» Jarama

Mannebil: 2014 Audi A6 Avant Quattro 3.0 TDI S-Line, Daytona Grey perleeffekt, 20" 5 arm rotor design titan optikk

VCDS / VAGCOM bruker.

DeejayTID
Skrevet

Kjøpte to bøtter og to gritguards sist jeg var på biltema. Har per nå 4 bøtter (12 liter) og 2 grit guards derfra. Funker flott.

Kan tilogmed ripe opp bøttene uten å få mareritt. 

Merka opp felg- vs bilbøtter med plastidip ;)

Saab 95 2.2 TiD Vector Sedan Enhanced by Hirsch Performance

Skrevet (endret)

Så forskjellen på avfetting(bio) og kaldavfetting er kun at bio er mer miljøvennlig? Hva er egentlig forskjell på alle disse avfettingene/forvask til biltema? Ser ut som de har samme egenskapene ifølge produktinfo?

Eneste jeg ser er at "superavfettingen" er vannbasert. Ser nå at det ikke står noe om bio produktene at de er egnet for asfaltflekker.

Endret av steff95
  • Moderatorer
Christer
Skrevet

Kaldavfetting tar olje, tjære og sotpartikler. Bioavfetting tar biologisk skitt, som insekter, bladrester, trafikkfilm og lignende. Metallpartikkelfjernere tar metallpartikler fra bremser, piggdekk, etc.

mmosberg
Skrevet

Bioavfettingen til Biltema tar som nevnt ikke asfalt ol. Men til hberdagsvask er en bioavfetting mer enn god nok.

Konebil: 2012 VW Sharan Highline 2.0 TDI 4Motion, Pantheon Grey metallic, 17» Jarama

Mannebil: 2014 Audi A6 Avant Quattro 3.0 TDI S-Line, Daytona Grey perleeffekt, 20" 5 arm rotor design titan optikk

VCDS / VAGCOM bruker.

mmosberg
Skrevet

Prickbort er ihvertfall mildere enn parafinbasert kaldavfetting. Men å si at den er mild er vel å trekke det litt langt :-)

VCDS / VAGCOM bruker.

Skrevet

Har du noen formening om den sliter mer eller mindre på voks enn prickbort?

Har brukt denne i 4mnd på mine egne biler nå, og merker foreløpig ingen forskjell på lsp-slitasje kontra Prickbort. Jeg syns heller ikke Prickbort sliter på lsp, jevnt over holder mye bra på mine biler. Jeg har jo og opplevd 3 uker holdbarhet på det dårligste, men uavhengig av lsp og vaskerutiner.

Skrevet

Men hva med effekten på skitten, kaldavfetting kontra prickbort?

• Moderatorer
Christer
Skrevet

Har du noen formening om den sliter mer eller mindre på voks enn prickbort?

Er det noen som klarer å tyde databladet til Biltemas kaldavfetting, for å se om den er parafinbasert eller ikke?

Ut fra det jeg finner er den basert på diproylenglykolmetyleter, som er en fargeløs, nesten luktløs væske med høyt kokepunkt og lav giftighet.

Den inneholder også 2-butoksyetanol, som er en væske med en søtlig, eter-lignende lukt. Det er et relativt stabilt, billig løsemiddel med lav giftighet og er brukt i mange produkter for hjem og industri grunnet sine gode overflaterengjøringsegenskaper.

Ser ikke ut til at den er nafta-basert slik Prickbort er.

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Detailers Club bruker informasjonskapsler (cookies) til å måle trafikk, optimalisere siden og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du dette og våre Personvernvilkår