tr86

S&S 1997 Toyota Corolla TRDetail

23 innlegg i emnet

Toyota Corolla 1997

Hadde tenkt å ta en 1stegs utvendig og innvendig av denne bilen, som er min ekstra bil, nå før sommerdekka skal på.

Planen var også å kjøre kun roterende på denne jobben.

Bilen er en 1997 modell, og brukes av meg til og fra jobb, og kunne nok blitt stelt bedre. Nå er tiden kommet for å få opp glansen litt og fjerne litt riper.

Utstyr brukt er:

Surfex

Autofoam

div børster

Maxi Suds II

Korrosol

GG-bøtte

Zymol svamp

Miracle Dryer

Claytowel

3M maskeringstape

Flex 14-2-150

Scholl pads

Uber Pads

Menzerna Pads

Menzerna polish

Scholl polish

Diverse MF GTechniq

Menzerna Top Inspection

Polish Angel Master Sealant

CG hypercoat

Swissvax Pneu

Bigfoot15

Bilen på plass i oppkjørselen

IMG_3144_zps7e276974.jpg

IMG_3147_zpsbafaa5dd.jpg

IMG_3148_zps189d59d0.jpg

Det regnet ganske heftig, og Prickbort ble derfor droppet denne gang, la på SurfexHD 1:5 over hele bilen, og hjul:

IMG_3149_zps55a9e8e6.jpg

Gikk over dekk med børste, og fikk ut litt dritt

IMG_3150_zps2c9a7535.jpg

Så ble skumkanonen laddet med Autofoam, litt tykkere blanding så den ikke skulle regne bort før den fikk virke slik den skulle...

IMG_3151_zps1cb5a44e.jpg

IMG_3152_zps79f1c68a.jpg

IMG_3154_zpsc13bfc4f.jpg

På grunn av regnværet ble det ikke tatt noe bilder av berøringsvasken, men det ble utført i ekte DCN-stil med GG-bøtte, Maxi Suds II og Zymol svamp.

Etter dette ble den clayet, og det var det seriøst behov for! Brukte denne gang et Claytowel fra julekalenderen til Alienautospa.

Etter bilen var tørket, med Miracle Dryer er det klart for inspeksjonsbilder:

IMG_3155_zps9f0543ae.jpg

IMG_3156_zps0bc05efd.jpg

IMG_3157_zpsa9b00c57.jpg

IMG_3158_zps350de752.jpg

IMG_3160_zps19b6861f.jpg

IMG_3161_zpse20dc7f8.jpg

IMG_3162_zpsb55349da.jpg

IMG_3163_zps11b6cd99.jpg

IMG_3164_zps2d793623.jpg

IMG_3166_zps0b86624c.jpg

IMG_3169_zps72c37744.jpg

IMG_3170_zpsc8722e35.jpg

IMG_3171_zpsf037b9d4.jpg

IMG_3172_zps61f673c2.jpg

Som dere ser var bilen noe verre enn jeg trodde på forhånd, og det besluttet å ta en 2-stegs, og heller ta igjen interiøret en annen gang..

Menzerna FG400, Scholl S03g, ble testet på gul Uber og lilla Scholl pad, og vinnerkomboen ser dere her, kjørt på Flex 14-2-150 roterende.

IMG_3180_zps2e1e1567.jpg

Scholl S03g på gul uber ble bare kjørespor, så denne ble droppet:

IMG_3182_zps1b68bb9c.jpg

Kjøresporene ble beholdt slik jeg kunne bruke det til å få øve meg på å fjerne med roterende på siste steg.

Vi fyrer opp med litt arbeidsbilder og forsøk på 50:50

IMG_3173_zps3470c655.jpg

IMG_3175_zpsf8d4de31.jpg

IMG_3176_zpsd9ba13c0.jpg

IMG_3177_zps28c42df3.jpg

IMG_3189_zpsc55be648.jpg

IMG_3178_zps50865d7f.jpg

Det blir da bedre underveis....

IMG_3181_zps6cad60a1.jpg

Finsteg ble kjørt med Menzerna SF4000 og sort menzerna pad og Blå Uber pad, også dette på roterende Flex.

IMG_3186_zpsc69e793c.jpg

IMG_3188_zps9ed7adb6.jpg

For å få denne myke japselakken til å kjøle seg litt før buffing, ble det kjørt flere områder før det ble buffet, slik kunne det se ut...

IMG_3184_zpse3fa7a91.jpg

IMG_3185_zps2fd14105.jpg

Etter finsteget ble det gått over med Top Inspection, og kjørte bilen ut mellom regnbygene for å inspisere, og det ble levelig til denne bilen å være

Litt merker på plast osv var det, så da følger det litt bilder:

IMG_3192_zps6c32d871.jpg

IMG_3193_zps2297603c.jpg

IMG_3194_zpsecc88065.jpg

IMG_3195_zps0be75c4a.jpg

Ser nå at jeg hadde lite bilder av selve bilen i dette stadiet, men det kommer litt når LSP er ferdig...

Et 50:50 av utvendig speil:

IMG_3196_zps9ec6d323.jpg

valg av LSP denne gang ble som følger:

IMG_3198_zpse8ab76a8.jpg

Denne ble kjørt på lav hastighet med Bigfoot15, og sort Scholl pad. utvalgte steder fikk 2 lag, for å sjekke om dette påvirker holdbarhet noe.

På dekksider og plast ble det brukt CG Hypercoat, og Pneu, og vi kan gå rett til ferdig bilder:

IMG_3200_zps0a8af004.jpg

IMG_3201_zps8a130bf2.jpg

IMG_3202_zps0b8d2622.jpg

IMG_3203_zps692fbe50.jpg

IMG_3204_zps97a3b4b0.jpg

IMG_3205_zps351e02ef.jpg

IMG_3206_zps086f716d.jpg

Og da var vi ved veis ende....

på grunn av tidsmangel og siden dekkene likevel skal byttes til sommerhjul som ligger klar, ble det ikke tatt grundigere denne gang, samt skilt ikke ble demontert.

Noe av de dypeste ripene fikk stå igjen, men resultatet ble betydelig bedre.

Takk for titten, og ris & ros.

Endret av tr86
30

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det var litt av et løft!

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Betydelig løft på denne! Godt jobba..!

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bra jobb! Ble Betraktelig bedre, ja :)

Cred utdelt!

Ser du har en Avensis i oppkjørselen. Har en selv, og lurer på følgende:

1. Hvordan er (klar)lakktykkelsen på Avensis? (Vet det kan variere fra bil til bil, og ulike steder på bilen, men har du en formening?)

2. Har planer om å ta en enstegs for å ta bort vaskeriper og clayriper. Tilgjengelige polisher er Scholl S3 Gold, Scholl S17, Scholl S40, Menzerna PF2400 og Menzerna FF3000. Kestrel DAS-6 Pro med Uberpads i ulike farger.

Skal selvfølgelig ta en kombotest, men har du et forslag til utgangspunkt på en Avensis?

3. Er det trygt å kjøre (forsiktig) på støtfangere, kanaler og speilhus? Har opplevd at lakken har sluppet på kanaler på ene siden etter at den ble høytrykkspylt ifm med tectylbehandling. Fikk dette på garanti, men dette har gjort meg tvilende til hvor godt lakken sitter på plastdetaljer på resten av bilen.

God påske!

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Moro med slike store løft, knall forbedring! :thumbup: Man ser behovet for å maskere plast også, etter en slik jobb. :)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Flott jobb! Sikkert doblet verdien på bilen:)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Moro med slike store løft, knall forbedring! :thumbup: Man ser behovet for å maskere plast også, etter en slik jobb. :)

Plasten har dessverre vært slik i lang lang tid, så hjalp ikke med maskering dessverre :-)

Bra jobb! Ble Betraktelig bedre, ja :)

Cred utdelt!

Ser du har en Avensis i oppkjørselen. Har en selv, og lurer på følgende:

1. Hvordan er (klar)lakktykkelsen på Avensis? (Vet det kan variere fra bil til bil, og ulike steder på bilen, men har du en formening?)

2. Har planer om å ta en enstegs for å ta bort vaskeriper og clayriper. Tilgjengelige polisher er Scholl S3 Gold, Scholl S17, Scholl S40, Menzerna PF2400 og Menzerna FF3000. Kestrel DAS-6 Pro med Uberpads i ulike farger.

Skal selvfølgelig ta en kombotest, men har du et forslag til utgangspunkt på en Avensis?

3. Er det trygt å kjøre (forsiktig) på støtfangere, kanaler og speilhus? Har opplevd at lakken har sluppet på kanaler på ene siden etter at den ble høytrykkspylt ifm med tectylbehandling. Fikk dette på garanti, men dette har gjort meg tvilende til hvor godt lakken sitter på plastdetaljer på resten av bilen.

God påske!

Dersom det kun et lette vaskeriper kommer du langt med en medium kombo.

Gul/gul Rupes.

Menzerna 2500/3000 på en medium/fin pad

Lakken er medium/myk å jobbe med. Så sjekk nøye etter Holos:-)

Tykkelsen på klarlakk er vanskelg å si, men totalt burde det ligge på rundt 110-130 jevnt over tipper jeg. 1/3-1/2 burde normalt være klarlakk..

Betydelig løft på denne! Godt jobba..!

Takk for det:-)

Flott jobb! Sikkert doblet verdien på bilen:)

Den ble i det minste litt blankere og finere å se på :-)

Regner med den skal selges i år til fordel for en Lexus IS300h håper jeg :-)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bra løft av lakktilstanden på bruksbilen, fin farge på denne Corollaen. :)

Cred for denne.

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bra løft av lakktilstanden på bruksbilen, fin farge på denne Corollaen. :)

Cred for denne.

Takk for det. Fargen er faktisk ikke så verst - og bilen funker fint til formålet, null utgifter :-)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Flott jobb og fin ss! :) Cred

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Flott jobb og fin ss! :) Cred

Takk for det :-)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Pent og blankt. :-)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Pent! cred :)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Flott jobb. Artig å se at det ikke bare er dyre premiumbiler som blir korrigert. Cred :)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Pent og blankt. :-)

Takk takk:-)

Pent! cred :)

Takk så meget:-)

Flott jobb. Artig å se at det ikke bare er dyre premiumbiler som blir korrigert. Cred :)

Litt arti å ta reservebilene også, blir ofte gode løft.

Kommer neste bil ikveld, den er enda eldre årgang..

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den kom seg bra den! :)

Hvordan er Master Sealant å jobbe med? Fikk ei flaske selv her om dagen, men har ikke prøvd den enda..

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den kom seg bra den! :)

Hvordan er Master Sealant å jobbe med? Fikk ei flaske selv her om dagen, men har ikke prøvd den enda..

Takk for det. Synes MS var veldig grei å jobbe med.

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjå her ja ! meget bra løft det her,Ålesunds blankeste Coralla det her nå :thumbup: tøft du brukte roterende Flex på hele-bilen, tror det er på tide eg også lærer å bruke den hehe

Cred!

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjå her ja ! meget bra løft det her,Ålesunds blankeste Coralla det her nå :thumbup: tøft du brukte roterende Flex på hele-bilen, tror det er på tide eg også lærer å bruke den hehe

Cred!

Takk for det:-) blank ble den.

Egentlig veldig deilig å kjøre roterende når man er blitt venn med den, og gikk overraskende greit å fjerne hologram med roterende også, selv på denne relativt myke lakken.

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Flott løft på gammel traver :) cred

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!


Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.


Logg inn nå

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    Ingen innloggede medlemmer aktive