Gå til innhold

Har kjøpt 2011 Golf men....

Recommended Posts

Kristian Nafstad
Skrevet

Det der hadde ikke bekymret meg et sekund. Se det an og se om det er en utvikling. Blir det verre kan du ta det opp igjen. Reklamasjonsretten er 5 år og du har alt klaget så den delen av saken bør være grei.

Starter kan du forøvrig dra flere ganger så lenge mellom hvert forsøk. Max 10 sek synes jeg er et greit kompromiss mellom å pumpe brennstoff og luft inn og det å la starter og batteri hvile en smule før det blir for varmt.

Jeg har bruktbilgaranti ut August, så må få prøvd å gjort noe med det. blir jo litt smånervøs mtp vinteren hvis den skal være sånn nå, så derfor jeg bekymrer meg.

Det der vil jeg nesten påstå at er helt normalt, møller har nok klart å "gjenskapt" det såkalte problemet men ikke ansett det som et problem. VI har 8-10 forskjellige nye biler med diesel på jobb, og av og til må vi nok file enda litt lengere for å få start, det varierer litt, så jeg tror egentlig ikke du har et problem her :)

Hva er "litt lenger", er det max sånn på filmen, eller kan det være lenger også? Synes ikke at det høres normalt ut, spesielt ikke når andre kommenterer det og en kollega som har en 2012 mod Golf starter med en gang i forhold til min.

Kjører Golf MK6 2011 

- Kjørte BMW E46 320i 2000 mod 2012-2014

Skrevet

Hva er "litt lenger", er det max sånn på filmen, eller kan det være lenger også? Synes ikke at det høres normalt ut, spesielt ikke når andre kommenterer det og en kollega som har en 2012 mod Golf starter med en gang i forhold til min.

Litt lenger eller litt kortere, kan vel variere i.fht utetemp o.l, trodde det var vanlig på diesel generelt, men har aldri eid noe med diesel :)

Kristian Nafstad
Skrevet

Prøve å huske å filme i morra etter jobb. Den var helt latterlig å starte i dag ihvertfall. Kanskje noen andre her som vet om det er vanlig eller ikke?

Kjører Golf MK6 2011 

Skrevet

Dieselbiler starter ikke på samme måte som bensin. Min 2012 audi a6 varierer litt på når den starter, litt etter vær og vind.

Jeg har kjørt vag de siste 7 årene med diverse varianter. Jeg hadde problem 1 gang med en 2010 touran 170hk tdi som starter veldig seint, men da snakker vi til batteriet nesten var tomt, ingen feilmeldinger i display, kjørte til møller som leste av feilkode: "feil på giver til kamakselposisjon" var ikke alltid den var tungstartet, men av og til. Møller tok inn bilen og byttet en sensor eller noe, og fungerte som smør etterpå.

tharshan
Skrevet

Hmmm, min starter også mykje fortare enn dette der. Gått 70k km, 11'

Golf VI bluemotion 11'
Honda Civic 97' VTiR

johime(joakim)
Skrevet

Den jeg hadde var gått nesten 150 000 når jeg solgte den. Startet umiddelbart når man vridde nøkkelen etter at glødekampen var slukket. I følge papirene jeg hadde til den så var diesel injektorene byttet rindt 100 000km, om det har noe å si veit ikke jeg men min motor var i allefall knallgod :-) rart at bilen oppfører seg slikt når den er så ny.

• 10 months later...
Skrevet

Prøve å huske å filme i morra etter jobb. Den var helt latterlig å starte i dag ihvertfall. Kanskje noen andre her som vet om det er vanlig eller ikke? 

Hvordan endte det? Hva sa møller?

Kristian Nafstad
Skrevet

Hvordan endte det? Hva sa møller?

Storyen har ikke endt enda!

Har hatt bilen inne på diagnose 2 ganger uten at de har funnet noe feil. Kun kjørt diagnose på den.

Byttet et par sensorer som det kunne vært (husker ikke hvilke), men hjalp ikke.

Testet glødeplugger, alle fungerer bra, men 2 bedre enn de andre. Tenkte bytte dem i tilfelle.

En som har jobbet på Møller Bil for Skoda sier at da han hadde en feilfylt bil inne fant de spon i høytrykkspumpa. Regningen kom på 80.000kr. Har bedt om å få sjekk på dette, som skjer 13. Mai. Håper virkelig ikke at det er det!

Men jobber fortsatt med saken, hehe. I Januar sto bilen ute i 2.5 minus i 2 dager da jeg var på tur med jobben. Måtte ha 5 forsøk på å starte bilen. Glødet den flere ganger og fikk til slutt start på den.

I Desember da det var ca -20 ute prøvde jeg å starte den. Den klarte aldri å starte skikkelig og døde ganske kjapt etter.

Jeg satte på DEFA i ca 1 time, og da var det ingen problemer ved start, var som om den ikke fikk drivstoff.

Byttet dieselfilter, men var ikke like kaldt ute etter det, så om det løsnet på akkurat den tingen er usikkert.

Dog har jeg dratt den på starteren i 4-5 sekunder etter bytte av dieselfilter og.

Sliter du med det samme eller?

Kjører Golf MK6 2011 

Skrevet

Er batteriet sjekka ut av saken? Er ofte større batteri på biler beregna på det nordiske markedet. Er vel og andre ting som er gjort, men hugser ikkje kva. (Lest om BMW sin 842 på finn)

Litt svakt batteri som er 4-5 år gammelt, kan jo lage litt trøbbel når det er kaldt. Dieselbiler trenger ganske mykje strøm ved oppstart

Skrevet

Huff, det her høres helt klart ikke moro ut! Har selv kun eid en dieselbil (bmw) men har også kjørt noen dieselbiler ifb med jobben (renault, toyota, vag, honda, ford) og mener helt klart at det ikke skal være slik. At andre har lignende symptomer betyr ikke at det skal være sånn, men heller at problemet er mer utbredt enn det burde vært. Slikt burde Volkswagen dekket mener jeg, dessverre selger de plenty med biler selv med dårlig kundeservice og da gidder de vel rett og slett ikke å ta på seg slike ekstrakostnader.

Kristian Nafstad
Skrevet

Batteriet er helt ute av saken. Har vært fulladet nesten hele vinteren, så det er ikke noe tvil. Den startet, også bare døde den igjen.

Filmet det faktisk:

Kjører Golf MK6 2011 

• 2 weeks later...
Kristian Nafstad
Skrevet

Nå begynner (kanskje) ting å falle mer på plass.

Hadde diagnose hos Møller i dag. Sa den plutselig døde da den hadde gått på tomgang, og ingen lampe i retur, og ba de sjekke høytrykkspumpa etter spon.

Høytrykkspumpa var OK, og takk og lov for det!

De fant dog feil på innsprøytningsdysa på sylinder 3 som må byttes, så det blir next step! Hadde vært veldig morsomt om det hadde hjulpet. Dog kan ikke mekaniker svare for om det skyldes feilfylling eller hvorfor det har skjedd. Jeg tror det skyldes feilfylling av bensin og dermed har den tettet seg dog.

Dyse + jobb for bytte av dyse: 10344kr. Krysser fingra for at de pengene gir meg den bilen jeg skulle hatt for 1 år siden! 

Kjører Golf MK6 2011 

Kristian Nafstad
Skrevet

Ikke uvanlig på 1.6tdi i golf, fattern fikk byttet komplett sett med dyser 2 ganger på EN DAG før det var i orden :)

Da var den 2.5 år gammel og hadde aldri gått så pent og billig som etter byttet

2 ganger på en dag? Det må'n si! Men hvorfor er ikke det uvanlig? Hva forårsaket tett dyse der?

Kjører Golf MK6 2011 

Skrevet

Garantisak, fattern ventet på ny bil så gadd ikke prøve å forstå engang :)

Jeg hørte fra mekanikeren at han måtte bytte 2 sett dyser på rappen, tok tilsammen en hel arbeidsdag.

Jeg har aldri fått med meg årsaken til at disse ryker så fort

Kristian Nafstad
Skrevet

Merkelige saker. Greit jeg får garanti når de bytter dysa, i tilfelle samme skulle ryke igjen! Må si at de tar seg godt betalt for dyser da ;) De vet hvor de kan hente mye profitt ;) 

Kjører Golf MK6 2011 

Kristian Nafstad
Skrevet

Hadde jeg visst at det var så mye tull med 1.6 TDI så hadde jeg gjort det samme  :D  Men savner litt mer kraft, må si det... blir en bil med større motor neste gang  :)

Kjører Golf MK6 2011 

Sortehaug
Skrevet

Hadde jeg visst at det var så mye tull med 1.6 TDI så hadde jeg gjort det samme  :D  Men savner litt mer kraft, må si det... blir en bil med større motor neste gang  :)

Min 2.0tdi har gått knirkefritt i over 2 år og 55 000km nå. Eneste som har skjedd er EGR-ventilen som har tettet seg, så måtte ut med den og rense den. 

Du har ikke en showcase eller s&s på bilen din? :) 

Mvh Tobias S. 

- Mine Show & Shine -  Siste: S&S - VW Golf Mk6 GTI 

Faller under "var mye mer aktiv før, men elsker fortsatt faget" 

Kristian Nafstad
Skrevet

Min 2.0tdi har gått knirkefritt i over 2 år og 55 000km nå. Eneste som har skjedd er EGR-ventilen som har tettet seg, så måtte ut med den og rense den. 

Du har ikke en showcase eller s&s på bilen din? :)

Det er bra! En kompis av meg som har samme motor som deg, og samme modell, gått helt fint med hans og! 

Har dessverre verken showcase eller S&S på bilen, men skal se om jeg får tatt noen bilder etterhvert :) Driver og bytter ut småting på den nå og da, for å få den mer sånn jeg vil ha den  :D

Kjører Golf MK6 2011 

Sortehaug
Skrevet

Det er bra! En kompis av meg som har samme motor som deg, og samme modell, gått helt fint med hans og! 

Har dessverre verken showcase eller S&S på bilen, men skal se om jeg får tatt noen bilder etterhvert :) Driver og bytter ut småting på den nå og da, for å få den mer sånn jeg vil ha den  :D

Høres ut bra ut. Liker å se hva andre med samme bil har gjort :) Ser blant annet du har LED baklykter, har siklet lenge etter det. Så nå er de på vei i posten :) haha!

Mvh Tobias S. 

- Mine Show & Shine -  Siste: S&S - VW Golf Mk6 GTI 

Faller under "var mye mer aktiv før, men elsker fortsatt faget" 

• 1 year later...
Skrevet
14.5.2015 - 18.51, Kristian Nafstad skrev:

Gammel tråd, men jeg sliter til tider med noe av det samme som deg. Det kan skje en gang i mnd, eller en gang i uka, men av og til må den dra det jeg synes er mer enn normalt (5 sek++) på starteren før den starter. Prøvd å bytte glødeplugger uten hell, ingen feilkoder og forhandler mener det ikke er noe galt. 2014 Golf 1,6 TDi. Hva ble resultatet for din del?

2014 VW Golf stv.

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Detailers Club bruker informasjonskapsler (cookies) til å måle trafikk, optimalisere siden og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du dette og våre Personvernvilkår