Gå til innhold

Har kjøpt 2011 Golf men....


Kristian Nafstad

Recommended Posts

Kristian Nafstad

... kan noen hjelpe meg litt?

Jeg har aldri eid en VW, og ikke en så ny bil! Var litt av en overgang, men er storfornøyd så langt! (2. dagen i dag).

Jeg ser at jeg har mulighet for å koble iPhone kabelen i midtarmlene. Og den skal da overføre info osv til "Media In", men der står det at ikke enheten er støttet. Er det noen mulighet for å få dette til å fungere? Og hva fungerer den på ellers?

Det er en importbil, så på "nåværende fart" i displayet står det i mph, hvordan får man gjort om på det?

Setter pris på svar!

EDIT: Litt mer detaljert info

Endret av kristian_

Kjører Golf MK6 2011 

 

- Kjørte BMW E46 320i 2000 mod 2012-2014

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
polishduden

Software oppdatering?

Max Protect Certified Detailer - Max Protect Certified Car Care Center - Max Protect Certified Instructor
2001 Porsche 911 Turbo

2014 Volvo XC70
Blankbil AS - Følg oss på Facebook - www.blankbil.no

Gnukkehjørnet. Norges #1 detailing podcast www.gnukkehjornet.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

johime(joakim)

Farten på dasjen kunne jeg velge i menyen fra rattet på min i allefall. Media in hadde ikke jeg så kan ikke hjelpe deg dær :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Usb i midtkonsollen mener eg funker ikkje med Iphone, men minnepinne m/mp3 funker nok, og du har nok 3,5mm (jack) aux inngang samme plass eller i hanskerom?

Fart kan nok stilles på spilleren? Om der er RNS 3/500 du har. Du finner det under meny og innstillinger tror eg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kristian Nafstad

Takk for svar! Den er god! Fungerer det ikke kjører jeg innom Møller :)

Kjipt at iPhone ikke fungerer! Er vant til å lade telefonen samtidig som jeg har på musikk. iPhone 5 begynner å bli "gammel" nå, så batteriet holder ikke en dag engang.

Kjører Golf MK6 2011 

 

- Kjørte BMW E46 320i 2000 mod 2012-2014

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok ikkje iphone som er problemet(direkte) men måten spilleren leser den.

På min audi hadde eg tilkobling i hanskerom, docking som virker mot iphone, men ikkje mot android....

Er det muligt og streame via BT kanskje og fortsatt bruke usb til lading?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kristian Nafstad

I følge spilleren har jeg BT, men har ikke fått sett etter knappen enda for å koble til osv.

Dog kan jeg bare lade i sigarettenneren. USB tilkoblingen for media-in vil ikke gi tlf noe strøm til å lade, dessverre.

Kjører Golf MK6 2011 

 

- Kjørte BMW E46 320i 2000 mod 2012-2014

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken motor er det i den da ? :)

NAD - Nanolex Approved Detailer

[] 17 MB E200T, iridium silber.

[] 17 Kia Soul EV, Grå.

[x] 17 Peugeot Expert L2 2.0 HDi mester, rich brown oak
[x] 07 Audi A6 Allroad 2.7 TDi Q, kvartsgrå.
[x] 12 Peugeot Partner 1.6 HDi "royal mail" kommer utviklingstråd på denne etterhvert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ØrjanA

Du får en egen kabel for iPhone til bruk mot media-in tilkoblingen. Denne leveres til både iPhone 4/4s og iPhone 5/5s. Fåes gjennom deleavdelingen hos dine lokale VW forhandler eller i diverse nettbutikker som f.eks Ebay. Med kabel for iPhone så vil den også lade når den er tilkoblet.

http://www.facebook....dreassenAutospa              http://www.facebook.com/bilpleiebutikkendrobak


Sertifisert Scandic Shine Detailer   Cosmic Detailing Center  Sertifisert    Scholl Concepts bilpleiesenter    

Sertifisert Polishangel Detailer   Nanolex Certified Detailer   DCN Approved Detailer

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kristian Nafstad

M@ts: har ikke mulitifunksjonsratt, og finner ingen tlfknapp. Også klikket meg litt rundt uten hell i bilen.

Fantastisk! Vet du hva den heter ØrjanA?

Kjører Golf MK6 2011 

 

- Kjørte BMW E46 320i 2000 mod 2012-2014

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du streame via BT må du først lagre enheten på spilleren. Har du BT er det gjort lett, men noen må lagre to ganger. En for telefon og en for "media". Du får automatisk spørsmål om hvilken enhet du vil bruke hvis flere er valgt. Du må lagre først:-))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ØrjanA

M@ts: har ikke mulitifunksjonsratt, og finner ingen tlfknapp. Også klikket meg litt rundt uten hell i bilen.

Fantastisk! Vet du hva den heter ØrjanA?

http://www.ebay.com/itm/NEW-OEM-VW-MDI-Adapter-Cable-Media-In-Lightning-Cable-iPhone-5-5c-5s-000051446Q-/321356904704?pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&hash=item4ad25d3900&vxp=mtr#shpCntId denne er til iPhone 5

Har dette selv i både Golfen til fruen og i Touranen min. I golfen streamer vi stort sett via BT, men da får vi ikke opp info om sangene. Kjører vi det via kabelen så får vi også opp all info om sangene

http://www.facebook....dreassenAutospa              http://www.facebook.com/bilpleiebutikkendrobak


Sertifisert Scandic Shine Detailer   Cosmic Detailing Center  Sertifisert    Scholl Concepts bilpleiesenter    

Sertifisert Polishangel Detailer   Nanolex Certified Detailer   DCN Approved Detailer

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kristian Nafstad

Jeg leste om MDI kabel osv osv ... men det hadde jeg jo, men ikke med den utgangen, så da er det jo det som skal til :)

Tusen takk! Trenger virkelig å få ladet telefonen min når jeg sitter i bilen.. som sagt så må den lades når den kan, for den går fort tom!

Dog likte jeg ikke prisen på en 10cm lang kabel! Haha

350kr på eBay

+mva

+fortollingsgebyr

+frakt

= 761kr sånn cirka.

Er vel også et gebyr for at de legger ut MVA.

Men jeg stikker innom Møller og hører hva de skal ha for den :)

Kjører Golf MK6 2011 

 

- Kjørte BMW E46 320i 2000 mod 2012-2014

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kristian Nafstad

Jeg har jo aldri hatt dieselbil før, og vet ikke 100% hvordan det fungerer.

På torsdag måtte jeg flytte bilen min, vrir om nøkkelen og alt, og venter på at glødelampa skal gå vekk og vrir om nøkkelen atter en gang for at bilen skal starte. Den ville da ikke "tenne", samme prosedyre, og da ville den ikke heller. Siste gangen telte jeg til 3 etter at glødelampa var blitt borte, og da startet den. Hva skyldes slikt? Hadde samme problemet nå som jeg skulle dra fra Oslo, dog startet den 2. gangen etter at den hadde gått et par runder mer enn vanlig.

Har snakket med de jeg kjøpte bilen av ettersom jeg har bruktbilgaranti, og de sa at jeg kunne sende den på verksted og få et prisoverslag. Men jeg lurer på hva det kan være?

Kjører Golf MK6 2011 

 

- Kjørte BMW E46 320i 2000 mod 2012-2014

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ØrjanA

Jeg leste om MDI kabel osv osv ... men det hadde jeg jo, men ikke med den utgangen, så da er det jo det som skal til :)

Tusen takk! Trenger virkelig å få ladet telefonen min når jeg sitter i bilen.. som sagt så må den lades når den kan, for den går fort tom!

Dog likte jeg ikke prisen på en 10cm lang kabel! Haha

350kr på eBay

+mva

+fortollingsgebyr

+frakt

= 761kr sånn cirka.

Er vel også et gebyr for at de legger ut MVA.

Men jeg stikker innom Møller og hører hva de skal ha for den :)

Kjøpte min første på Møller i 2009 og den gangen kostet den 500-600.- MEN har senere hørt at den er blitt vesentlig dyrere uten at jeg kan bekrefte det.

Ellers så har du den her fra norsk nettbutikk til 659.- + frakt. http://www.bilkomponenter.no/products/ami-mdi-adapter-lightning

http://www.facebook....dreassenAutospa              http://www.facebook.com/bilpleiebutikkendrobak


Sertifisert Scandic Shine Detailer   Cosmic Detailing Center  Sertifisert    Scholl Concepts bilpleiesenter    

Sertifisert Polishangel Detailer   Nanolex Certified Detailer   DCN Approved Detailer

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du trenger bare vri om nøkkelen en gang for å starte:-)) Har du fått glødelampa til å tenne, venter du til den slukker og så vrir du bare "videre". Altså en operasjon. Du vrir ikke tilbake etter lampa er slukket for så å vri en gang til. Har hørt noen gjør som jeg forstår deg og da vil enkelte VAG produkter ikke starte. Vet ikke hva det er, men løsningen er rett å slett å starte på riktig måte:-)) Caravellen minn er lik, liker ikke at noen roter med prosedyrene:-))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...