Thlian

Waterless wash! Fy eller.....?

37 innlegg i emnet

Hvorfor får jeg litt angst bare av å tenke på dette på egen bil? Tydeligvis populært i statene, når dem snakker om denne revolusjonerende waterless wash system :blink:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Konseptet er jo genialt, men hadde aldri gjort det på egen bil om den var så møkkete. :)

Har brukt det litt om sommeren når det bare er pollen på bilen.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Konseptet er jo genialt, men hadde aldri gjort det på egen bil om den var så møkkete. :)

Har brukt det litt om sommeren når det bare er pollen på bilen.

Vil jo kalle det en signifikant forskjell ;)

Hører han snakker om at dette må være perfekt for dem lenger nordpå som plages med mye salt! Det må være en skjult agenda her ;)

Så mye sheit som setter seg i lakken på denne tida av året hadde jeg aldri turt å dra ei fille over bilen bare ved å spraye på noe!

Men sprayflaska virket som gode greier, hvor får man tak i sånt tro?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vil jo kalle det en signifikant forskjell ;)

Hører han snakker om at dette må være perfekt for dem lenger nordpå som plages med mye salt! Det må være en skjult agenda her ;)

Så mye sheit som setter seg i lakken på denne tida av året hadde jeg aldri turt å dra ei fille over bilen bare ved å spraye på noe!

Men sprayflaska virket som gode greier, hvor får man tak i sånt tro?

Hehe. Er et godt tricks for å selge mye grov polish det her;)

Sprayflaska ser ut som en rebranded Kwazar. Selges hos bl.a. Bilnerden.no :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har brukt Norinse ein del om vinteren men har då altid tatt forvask først med surfex hd.Men i år så har det vore så mildt att det har gått an å vaske på vanlige måten.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

http://www.detailersclub.no/forum/topic/8242-hva-er-egentilg-onr/

http://www.detailersclub.no/forum/topic/5489-spray-and-wipe-waterless-wash/

Og spesielt denne:

http://www.detailersclub.no/forum/topic/14528-ecosmart-fra-chemical-guys/

Min oppsummering fra en annen tråd:

Kort oppsummert er dette et produkt spesielt laget for stater i USA der man har begrensninger på bruk av vann til bl.a bilvask, hvor klimaet stort sett er tørt og biler sjelden blir skikkelig skitne.

Vi må forøvrig skille mellom ONR som er ment brukt i bøtte, og såkalt waterless wash som er ment å sprayes på og tørkes av.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Overrasket over at "Mr. Chemical Guys" ikke sprayer Ecosmart på kluten også før den berører lakken, jeg trodde det var lurt?

ONR kan også brukes på samme måten om man vil, men da er mantraet at kluten også må sprayes..

Selv bruker jeg ONR i bøtte med Zymölsvamp (1 litersflaske-kork til 10l vann) og sprayer panelene først med 10x sterkere miks. Bruker kanskje 11l vann, og føles mye tryggere. Sprayer et lite område, venter noen sekunder, vasker med svampen i rette linjer nedover og inspiserer den for hvert drag. Tørker med en gang, men er naturligvis viktig å se eller kjenne at panelet faktisk ER rent først.

Lurt å prøve på et lite område først (for å se om det er ok, om du trenger bedre forvask, eller om det er helt håpløst).

På vinteren har jeg hatt grei suksess med å ta forvasken på vanlig vis i en selvvaskehall, kjøre hjem og så fryse fingrene av meg med ONR-vask i gaten. Kjører jeg hele rutinen i vaskehallen er jo bilen skitten når jeg er hjemme igjen...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe. Er et godt tricks for å selge mye grov polish det her;)

Sprayflaska ser ut som en rebranded Kwazar. Selges hos bl.a. Bilnerden.no :)

At det er mulig... har skrevet denne kommentaren tre ganger nå, hver gang har jeg klart å trykke på "tilbake" knappen på musa når jeg var ferdig å skrive.

Han sier i begynnelsen av videoen at det er en dual-action Chemical Guys Kwazar sprayer (limited edition) :).

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Der ser du hvor mye jeg følger med ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når jeg ser den filmen, knyter det seg litt i kroppen! Ser bare så.... Feil ut..!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Der ser du hvor mye jeg følger med ;)

Hehe, men var jo bra gjettet da ;).

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når jeg ser den filmen, knyter det seg litt i kroppen! Ser bare så.... Feil ut..!

Det ser ikke helt bra ut nei...

Men for å prøve å snu litt på flisa, hadde vi måtte velge mellom å ikke vaske bilen, eller "waterless wash", så tror jeg valget hadde vært enkelt når solen titter frem :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg vasket med onr i bøtte en gang, og det i seg selv føltes helt feil, så jeg tør ikke tenke på hvor feil det hadde føltes å ikke ha noe vann med i bildet i det hele tatt...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror jeg hadde kjøpt skumkanon og ventet på passende regnvær og tatt jobben da :P

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror ikke vi som er vant til å ha tilnærmet ubegrenset tilgang på vann, hadde klart å venne seg til noe slikt.

Det hadde isåfal tatt maange år..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

At det er mulig... har skrevet denne kommentaren tre ganger nå, hver gang har jeg klart å trykke på "tilbake" knappen på musa når jeg var ferdig å skrive.

Han sier i begynnelsen av videoen at det er en dual-action Chemical Guys Kwazar sprayer (limited edition) :).

Mye bedre å spørre enn å være oppmerksom på hva som blir sagt ;)

Var vel litt mer bergtatt av hva han var på gang med :blink:

Jeg satser på selvvask i vaskehall når man har mulighet til å kjøpe seg tilgang på det :) Sliter litt med å vite hva ONR er?!

Men tar dere med dere prickbort, surfex, korrosol osv når dere tar selvvasken på statoil?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvorfor får jeg litt angst bare av å tenke på dette på egen bil? Tydeligvis populært i statene, når dem snakker om denne revolusjonerende waterless wash system :blink:

første filmen fra CG der bilen faktisk ikke er nyvokset og spotless??

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kanskje det hadde vært en ide å hatt med på campingturer.... hvor vaskeplassene ofte er elendige og overfyllte.

Hadde jo vært moro om noen klarte å lage en test ved å gjøre det på denne måte, slik at man fikk se hvor mye skade denne løsningen lagde.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive