Geir

Zirconite?

Jeg har tatt ansvaret for varebilen på min arbeidsplass, og i den forbindelse er jeg på jakt etter et bilpleiefirma som kan gjøre en grei jobb til en grei pris. Videre forsøker jeg å finne ut hvilken forsegling som er den beste man kan få tak i via et ordinært bilpleiefirma. Jeg har tatt denne bilen privat på eget initiativ før, men siden det er en stor Hiace er ikke det noe jeg kommer til å fortsette med :)

Underveis i letingen kom jeg over et firma som tilbød lakkforsegling fra Cartec, Diamondbrite og noe som het Zirconite. Jeg søkte litt her først, men ingen har nevnt dette produktet her inne på dcn før - utrolig nok.

Har noen erfaring med dette? Det ligger litt over Diamondbrite i pris, og trenger også slike "etterbehandlinger", som Diamondbrite gjør. Også her er det dyrere. Det er jo selvfølgelig i samme gate som Diamondbrite og "de andre", som krever at det blir lagt på et såkalt "maintenance layer", men er alle like bob-bob?

http://www.conceptchemicals.com/node/184

https://www.youtube.com/watch?v=_vlyswu9KjE

Endret av Geir
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg vil nesten tørre påstå at ingen av disse gir god beskyttelse noe lengre enn 6 mnd, etterbehandling er jo bare ny påføring av vidundermiddelet. En flaske collinite 845 burde tilsvare flere titusener av kroner i beskyttelse til sammenligning, om dere må bruke et firma er det vel kanskje like greit å bare velge de som er billigst. Evt. prøve noe nytt (zircone?) for Morro skyld :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal dere virkelig koste på bilen så mye? :) Men må si det hadde vært spennende å fått noen her inne til å få en slik jobb, og så måle hvor lenge dette faktisk varer..

På min jobb er det en felles enighet om at bilen er en arbeidsplass og en ren, velstelt, ryddig bil er et bedre sted å være. Bilen vaskes derfor hver dag i form av en lett avfetting og spyling. Innimellom leverer vi bilene til en som driver et bilpleiefirma i Tønsberg ved Møller som tar en ekstra nøye jobb.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg vil nesten tørre påstå at ingen av disse gir god beskyttelse noe lengre enn 6 mnd, etterbehandling er jo bare ny påføring av vidundermiddelet. En flaske collinite 845 burde tilsvare flere titusener av kroner i beskyttelse til sammenligning, om dere må bruke et firma er det vel kanskje like greit å bare velge de som er billigst. Evt. prøve noe nytt (zircone?) for Morro skyld :)

Det er den teorien jeg også har. Jeg har aldri fått testet et slikt produkt tidligere, så det kan være en god mulighet til å få testet det ut :)

Skal dere virkelig koste på bilen så mye? :) Men må si det hadde vært spennende å fått noen her inne til å få en slik jobb, og så måle hvor lenge dette faktisk varer..

På min jobb er det en felles enighet om at bilen er en arbeidsplass og en ren, velstelt, ryddig bil er et bedre sted å være. Bilen vaskes derfor hver dag i form av en lett avfetting og spyling. Innimellom leverer vi bilene til en som driver et bilpleiefirma i Tønsberg ved Møller som tar en ekstra nøye jobb.

Jeg har ikke bestemt meg for om jeg skal gjøre det ennå, for sannsynligvis er beskyttelsen vekk etter en måned uansett, da den ofte vaskes med sterk avfetting i selvvask av barmhjertige ansatte som låner bilen, til tross for at det står at de kun trenger å tenke på innvendig vask i rutinene...:)

Jeg har litt penger liggende i en vedlikeholdskasse, og det er nettopp derfor jeg snoker litt rundt, for det hadde vært moro å få prøvd et slikt "vidundermiddel", selv om jeg fnyser inni meg av alle disse garantiene de har, med x antall års beskyttelse.

Hittil har jeg kjørt samme opplegg som deg, men da den ikke er i daglig bruk er det ikke nødvendig å vaske den like hyppig. Jeg har kjøpt inn litt Prickbort, Sonax felgrens, en mild såpe fra MAC og vaskehanske for en god stund siden. I tillegg har jeg satt den bort til en ordinær runde hos et bilpleiefirma ved behov. Jeg har samme oppfatning som deg, og jeg mener også en ryddig arbeidsbil gjenspeiler forholdene i virksomheten den hører hjemme i.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har tatt ansvaret for varebilen på min arbeidsplass, og i den forbindelse er jeg på jakt etter et bilpleiefirma som kan gjøre en grei jobb til en grei pris. Videre forsøker jeg å finne ut hvilken forsegling som er den beste man kan få tak i via et ordinært bilpleiefirma. Jeg har tatt denne bilen privat på eget initiativ før, men siden det er en stor Hiace er ikke det noe jeg kommer til å fortsette med :)

Underveis i letingen kom jeg over et firma som tilbød lakkforsegling fra Cartec, Diamondbrite og noe som het Zirconite. Jeg søkte litt her først, men ingen har nevnt dette produktet her inne på dcn før - utrolig nok.

Har noen erfaring med dette? Det ligger litt over Diamondbrite i pris, og trenger også slike "etterbehandlinger", som Diamondbrite gjør. Også her er det dyrere. Det er jo selvfølgelig i samme gate som Diamondbrite og "de andre", som krever at det blir lagt på et såkalt "maintenance layer", men er alle like bob-bob?

http://www.conceptchemicals.com/node/184

https://www.youtube.com/watch?v=_vlyswu9KjE

En liten feil i dette innlegget.

Diamondbrite krever ingen etterbehandlinger. Ved kjøp av Diamondbrite får du med en bag med forskjellige produkter som gjør at du som kunde selv kan vedlikeholde behandlingen. Utover dette er det ingen etterbehandling. Leser også lenger ned at du påstår at beskyttelsen er vekk etter en måned; Diamondbrite har 6 års garanti, og lakkbeskyttelsen tåler petrokjemisk avfetting.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva er det som garanteres i 6 år egentlig?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva er det som garanteres i 6 år egentlig?

Kilde:

http://www.solidpublication.com/fb_canvas/brix_bilvask/after_like_2.php

["Diamondbrite lakkbeskyttelse gir deg en 6 års fabrikkgaranti på at bilens lakk skal være like blank etter 6 år som den er når du tar den ut av salgshallen. Dette gjelder også på brukte biler hvor lakken ikke har begynt å korodere.Du slipper gjentatte, kostbare etterbehandlinger slik som en rekke av de mer “gammeldagse” lakkbeskyttelsene på markedet krever. Etter årelange tester er"].

[" Ønsker du å :

- Ha speilblank bil år etter år. - Slippe å polere bilen mer. - Få høyere innbyttepris når du skal bytte bil - Beskytte bilens lakk"]

ed41735abf1050399d73d94c129a4b19.jpg

Altså, dette høres for godt ut til å være sant!

Se også: http://forum.vccn.no/showthread.php?25815-Diamondbrite-Noen-som-har-erfaring

Endret av Marius Engel
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis noe høres for godt ut til å være sant?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så er det som regel det :-)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive