Hasse

Den store senketråden

89 innlegg i emnet

Fant ingen dedikert tråd på dette her inne, så tenkte at dette burde vi ha.

(moderator/admins: flytt tråden om jeg tar feil)

Er såpass mange (her inne) som kjører med ulike typer senk.

Flott om vi kunne delt erfaringer, fordeler og ulemper rundt temaet.

Kult om folk poster bilder av senk'en sin, prislinker til forhandlere, senk vs SVV, o.s.v

Takhøyden er stor.

Kjør på! :)

Endret av nasse
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kjører Supersport Black Evolution, som jeg kjøpte fra denne butikken: http://www.get-store.com/

Tuv godkjent å smertefritt igjennom SVV.

Enkelt å justere, forholdsvis komfortabelt å kjøre med også. Dette har også justerbar stivhet, 1-6 klikk.

På bildet her, har jeg igjen 2-3 cm å senke på.

20130603_203137.jpg

20130507_214302.jpg

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjører nå kw coilovers på v70'n , dette er passelig stivt (justerbart) fungerer bra på en familiebil.

Ellers foretrekker jeg HKS sine coilovers , har hatt det på flere biler og fungerer knallbra!

Tein superstreet har jeg hatt på en bil og var veldig fornøyd, veldig behagelig og funket bra til litt grisekjøring.

Ellers har jeg hatt supersport coilovers til bmw og dette var bare stivt og ubehagelig, koster ikke allverden så får egentlig det du betaler for.

Apexi coilovers har jeg hatt på en bil og fungerte bra til mye sladding/gatedrifting, stivt som F (justerbart) ellers ikke veldig behagelig.

H&R coilovers har jeg også gode erfaringer med til hverdagsbruk.

Men kjøp understell til bruken ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Min forrige bil kjørte eg på luft fjøring fra Bagriders.com, å i mine auge er det det mest geniale eg har kjørt med.

Justere opp å ned etter ønske, ekstremt komfortabelt,slippe ut all luft for å hindre at felger kan bli stjelt.

Litt negativt er det med det, pris, få sett med tuv godkjenning, frost kan bli et problem om det ikkje er vannfeller eller noe som tar opp kondensen.

Tidligere har eg kjørt med FK justerbart som var bra i forhold til pris, holdbarhet, gikk lavt nok.

Men var for stivt.

På A5 som var luft på, var det først H&R fjører, bra komfort, nesten som orginalt, men litt mer sportsligt.

ary7ade8.jpg

1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Pokker den A5'en var eyecandy Ivar :D

Koster luftsenk egentlig vs coilovers?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Billige luftsett begynner vel fort på rundt 20k for enkleste og billigste løsning. Så drar det seg på utifra hva du skal ha av tilleggsutstyr.

Så du er nok fort på 30-35k for ett godt oppsett.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Billige luftsett begynner vel fort på rundt 20k for enkleste og billigste løsning. Så drar det seg på utifra hva du skal ha av tilleggsutstyr.

Så du er nok fort på 30-35k for ett godt oppsett.

Stemmer godt som B sier, endte på 34 med to kompressorer, to vannfeller pluss kit, frakt og moms.

Verdt det? Nja

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjørt i 3års tid med TA-Technix sett på B5 sedanen min nå og er overrasket over hvor komfortabelt og bra det er.

Det skal sies jeg godkjente dette settet i sin tid med bakkeklaring på 10,5mm, da ble det for mykt, slo fort nedi om man fikk med seg litt fart ned i dumper i veien..

Tok så og senka det så og si helt i bånn, er minimalt mer å justere på nå (spes bak) og da ble alt mye bedre.

etter min smak så er stivheten perfekt, sporty å kjøre, men på ingen måte "Golf mk2 stiv"

Kjørte med denne høyden 412mil eller noe deromkring nedover tyskland og det var veldig komfortabelt å fint, passere små ujevnheter i veien i 250km/t var ingen problem og merkes knapt.

Blir nok beholde dette en god stund da denne bilen ikke brukes veldig mye i året.. Hovedsaklig på fin værs dager og treff.

img1811el.jpg

img1821yn.jpg

img2045small.jpg

http://www.youtube.com/watch?v=Al8QJ1GVAKI

Hadde samme settet på min gamle bruksbil, en VW Jetta Mk2.

Dette ble som forventet bånn stivt.. som ved all senk av MK2.

men det skal sies at det ble super artig å kjøre, oppførte seg som en gocart rett å slett.

Fungerte også utrolig godt på bane selv med høy fart i krappe svinger..

jettafront.jpg

jettabak.jpg

img1902small.jpg

Så min erfaring er at dette rimelige settet fungerer mer en godt nok for vanlig kjøring på vei..

tror det er veldig mye opptil den enkelte bilen og hvordan de reagerer på senk generelt..

Blir nok å kjøpe igjen dette settet på B5 avanten den dagen demperne tar kvelden der.. sitter 40mm HR fjærer der i dag og synes ikke dette fungerer noe særlig.. får skikkelig gynge effekt om man kjører litt fort over dumper i veien, samt bilen legger seg veldig på siden om man svinger brått.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

På min forrige Bmw E39 525D så kjørte jeg med Supersport Black Evolution.
Enkelt å justere, selv etter det har vært brukt en god stund!

Passet veldig godt til den bilen, ikke for stivt og heller ikke for mykt. Vil si det var bare helt perfekt!
God kvalitet, og grei pris mener jeg :) Heller ingen problem å godkjenne hos biltilsynet.

MEN, den høyden som er innenfor TUV kravene ble alt for høyt for meg! Så den ble fort justert ned igjen :) På bildet er det fortsatt veldig mye å senke, men pga. veiene her i M&R kunne jeg ikke ha den noe lavere.

PS: Skulle ALDRI solgt denne bilen ;(

10735364_720x0_zpsfa79e804.jpg

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

03 Audi a4 b6 med TA Technix justerbart fra ebay og orginale 19" RS6 felger på første bilde og 17" S-line felger på siste bildet. Knallgodt senkesett til 2100kr.

eza6y5a8.jpgdahu7eme.jpg

Endret av atleoyhus
1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei folkens. Heilt brænd spænking fersk her inne. For 4 dager siden ble jeg ny eier av en ganske strøken 2010 mod Saab 9-3 og selv om den er fin å se på som den er så MÅ den ned noen hakk :) Noen som har god erfaring med senkesett til disse? Mener det skal være samme understell på 9-3 fra 2003 til 2012.

-Martin

Endret av Ov3rB00st
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dere som har/har hatt Supersport Black EVO, hvor mye har du å gå på utover min/max (TÜV)?

Disse står til 35-65mm men det blir ikke lavt nok for mitt bruk :D

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen her inne som vet hvor mye det går å senke e39 touring med 235,35,19 dekk uten å måtte valse? :) Visst noen har bilde av sin e39 med senk så hadde det vært fint å sett litt bilder :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekk signaturen min Mykland, der er min e39 med senk ;) Black evolution coilovers

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

har idag kw variant2 på min 2001mod v70. men gjengene på høydejusteringen har skjært seg på en eller anna måte og nå skiller det 1cm fra høyre og venstre. er det "farlig" og kjøre med dette til jeg får nye dempere? å ja, begge sidene skar seg

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har senket bilen min, men den er ikke godkjent, og jeg har ikke tatt forstillingskontroll.

Hvordan sjekker Statens Vegvesen på kontrollen? Ser dem kun om det er nok bakkeklaring, eller er det noe annet de ser på?

Er ikke intr i å ta forstillingskontroll to ganger. :-)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har senket bilen min, men den er ikke godkjent, og jeg har ikke tatt forstillingskontroll.

Hvordan sjekker Statens Vegvesen på kontrollen? Ser dem kun om det er nok bakkeklaring, eller er det noe annet de ser på?

Er ikke intr i å ta forstillingskontroll to ganger. :-)

Kontrollen hos SVV for å få det i vognkort?

De sjekker antall vindinger, høyde, nummer på fjærer og at tüv-papirene stemmer. Ganske fort gjort egentlig.

De sjekker også at du har minst 8cm klaring til bakken.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kontrollen hos SVV for å få det i vognkort?

De sjekker antall vindinger, høyde, nummer på fjærer og at tüv-papirene stemmer. Ganske fort gjort egentlig.

De sjekker også at du har minst 8cm klaring til bakken.

Minst 8?
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Minst 8?

Jepp, til faste deler som det står i forskriften.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Og at du har paiprer fra forstillingkontrollen som viser at alle verdier er innenfor og at lysene er riktig justert

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive