Meringdal

Flis i garasjen

26 innlegg i emnet

Heisann.

I Ålesund er det åpningstilbud på veldig mye hos Megaflis, og de selger fliser til 39kr pr kvm. Jeg var inne å snakket med dem idag og de sa at disse flisene ikke ville holde og henviste meg til fliser til 199kr pr kvm. Er det vekta de ikke skal tåle? I tilfelle så blir det annet alternativ tror jeg dersom flisene er såpass dyre. Er jo snart dyrere enn stuegulvet..

Navn på flis er Serie Moderna, og er 33x33 store. Står at disse kan brukes inne og ute.

Noen som har erfaring på hva man bør ha av flis i garasjen?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Heisann.

I Ålesund er det åpningstilbud på veldig mye hos Megaflis, og de selger fliser til 39kr pr kvm. Jeg var inne å snakket med dem idag og de sa at disse flisene ikke ville holde og henviste meg til fliser til 199kr pr kvm. Er det vekta de ikke skal tåle? I tilfelle så blir det annet alternativ tror jeg dersom flisene er såpass dyre. Er jo snart dyrere enn stuegulvet..

Sa han ikke hvorfor de ikke ville holde?

Uansett, de flisene der er etter hva jeg husker ganske tynne, så det er godt mulig de rett og slett ikke tåler vekten av en bil, eller av utstyr som jekk etc der punktbelastningen blir veldig stor. Han burde dog forklart hvorfor flisene du lurte på ikke ville være egnet for formålet...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sa han ikke hvorfor de ikke ville holde?

Uansett, de flisene der er etter hva jeg husker ganske tynne, så det er godt mulig de rett og slett ikke tåler vekten av en bil, eller av utstyr som jekk etc der punktbelastningen blir veldig stor. Han burde dog forklart hvorfor flisene du lurte på ikke ville være egnet for formålet...

De har vel fått hørt at de skal henvise kundene lengre inn i butikken :P Nei det var ikke mer info å få. Men det er noe med at de ikke er godkjent som industrigulv tror jeg. Snakket med en på live chat hos dem nå, og han sier at det er mulig at det kan falle av litt av toppen dersom man f.eks. mister en hammer på flisen, eller spinner med piggdekk på dem.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ja ser du var raskere på avtrekkern ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har hatt fliser fra megaflis, som kostet 39.- m2 i garasjen i 6-7 år nå, å det fungerer helt utmerket, har mistet større verktøy, og brukt garasjejekk uten problemer.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Står her at du bør se ettergodkjent for industri: http://www.megaflis.no/Gulvfliser.aspx

B)

Jeg har hatt fliser fra megaflis, som kostet 39.- m2 i garasjen i 6-7 år nå, å det fungerer helt utmerket, har mistet større verktøy, og brukt garasjejekk uten problemer.

Har også lest på andre fora at andre også har benyttet seg av "ikke godkjente" fliser i garasjen uten noe problem. Får se det litt an å snakke med fattern hva han tror. Det er tross alt hans garasje det går utover :wub:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har f60.60 stuefliser ikke noe problem men bruk riktig lim og riktig fugemasse. En annen ting du skal tenke på er hvordan blir de når det blir vann på disse, noen blir kjempe glatte,

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

På linken nedenfor har en kar kjøpt industrifliser fra Megaflis til 99 kr pr kvm, og mot slutten ser du bilder av gulvet etter 3 år. Ikke akkurat voldsomt slitt:

http://www.byggebolig.no/garasje-anneks-og-uthus/fliser-i-garasje/?all

Nå koster flisen han har brukt 129,-: http://www.megaflis.no/Frostsikkert/Granito_-_dakota.html

Endret av Geir
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når det er så billig er det bare å kjøpe er par ekstra pakker slik at man har liggende i tilfelle man skulle vere uheldig..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Anbefaller en gjennomfarget flis da man slipper store røde merker om man skulle miste noe på gulvet. Har nesten alt å si at det ikke er noe luft lommer under flisa. Vær nøye med fordeling av flislim så funker det meste.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mine er ikke gjennomfarget, men de har grått trykk, på grå "keramikk" så det vil ikke vise om det skulle komme et lite hakk.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

uten tvil det er fint med fliser! :) bruk sunn fornuft når man skal bruke jekk etc eg bruker ei plate som dekker jekken slik at man får fordelt trykket mer utover :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Flytlim er et must, samt pci durafug eller en epoxyfug!

Selv har jeg Durafug og den er resistent mot alt bortsett fra melksyre og destilert vann.

Jeg har beige 60x60 fliser som er gjennomfarget, og som flere sier her vær nøye med flislim!!

100% limdekning er et krav!!

Da vil du ikke få problemer med at fliser løsner eller krakkelerer!

FLYTLIM!!!!!!!!!!

Detta går nok bra:) :lol::lol::):)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Før flislegging er det særdeles viktig at underlaget er helt dønn slett.

Før jeg fikk lagt flis i garasjen min brukte jeg en betong slipemaskin som tok alle kuler og topper i betongen.

Er du nøye med dette og limdekning skal det gå bra. Er knall fornøyd selv :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan er kvaliteten på disse biltemaflisene? Vurderer selv å kjøpe disse siden de nesten er gratis.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var å hentet flis igår.

Vegro Tiles black som er 60x30.

Nå er det aller først grunnarbeid. Tenkte å kjøpe inn avrettningsmasse, slik at gulvet blir helt flatt. Det er veldi ru slik det er nå.

Så det er mulig jeg må oppdatere garasjetråden når den tid kommer :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive