Gå til innhold

Morten's 98' Omega * Jølle *

Recommended Posts

Skrevet

Morsomt å se at du bruker så mye tid og penger på Omegaen :) Hadde selv en 98 mod sedan som førstebil som det ble gjort en god del med (sjekk ut prosjekttråden for litt tips/inspirasjon). Synes det er fine og gode biler, så bra du tar godt vare på den :)

Det skal jeg uten tvil ;)

Såklart må jeg ta vare på Omega'n !! Beste kjørekomforten jeg har opplevd noen gang!

Skulle jeg ha hatt alt etter ønskelisten så hadde det vært en 2.5TD.... Meeeen Hey! Den tid den sorg;)

Skal sjekke ut tråden din ;)

2006 Audi A6 2.7 TDI Quattro

1998 Opel Omega STV

Skru opp til ribbeina rasler i takt med musikken.

Skrevet

Liten oppdatering er vell på sin plass :)

Tenkte jeg bare kaster ut et par små fakta slik at dere klarer å henge med!
Jeg ønsker så gjerne å bli en verdig "detailer" men diverse sykdommer gjør at det er vanskelig å henge med, bruker dobbelt så lang tid som alle andre og mye smerter følger med. Jeg har leddgikt, så det å holde på med kramper i armer og bein og smerter gjør at tiden går fortere enn resultatet kommer frem!

Jeg har ikke rensemaskin eller noe fancy utstyr så kun støvsuger har blitt brukt, samt detailkost og litt surfex HD og litt små diverse koster og piss...!

Anywhom, bagasjerommet er tatt, men der kommer ingen bilder enda! Overraskelse kommer :D

Så gårdsdagens og dagens innsats har gått med på å ta baksetet og dørken bak!

Har ikke tatt dørkmattene enda, det skal jeg gjøre i morgen!

Også brukte jeg en dag på å ta en shine på vinterdekkene! Resultatet ble jo ok :D

ea89eac2-d1a1-414a-baa5-d2fdd55b8a65_zps

Såå et 50/50 bilde av bakseteryggen på passasjersetet! Skal skru løs bakplaten på setet, vaske det og smøre det inn med Owatrol!

20140811_200323_zps4c401499.jpg

Baksetet ble revet ut slik at man kom til under og over hele baksetet:

ab1961d6-4fbd-4ba3-a688-8f1d87325dbe_zps

Hadde et par plasser der gulvteppet var blitt "revet" så da var det frem med barberhøvelen!

20140811_202334_zps9f837454.jpg

Var på begge sider av midten i gulvet bak... Men resultatet ble jo ok :)

20140811_202608_zps29de75d8.jpg

Så var det å støvsuge litt!

20140811_205312_zpsa8adecc6.jpg

Jaa... Her trengs det litt kjærlighet:

20140811_205528_zps2aa596e9.jpg

Litt.... Tid seinere... Taddaaa

20140811_211601_zpsadd8fbd5.jpg

Overopphetingsværnet på støvsugeren min slo ut, så måtte ta sofaen med inn for å støvsuge den! et lite 50/50 bilde ;)

20140811_214338_zpsfb3f61de.jpg

Da var man ferdig for idag! Gjennstår kun å vaske mattene og ta for seg den fremre delen av hurtigruta! stor bil, med mye å gjøre rent! Var også et par flekker jeg ikke fikk bort uansett hvor mye gnukking og gukking jeg gjorde, men men!

20140811_215354_zpsd379e493.jpg

Vi høres straks igjen!

1998 Opel Omega STV

Skrevet

Jo takk skal du ha! :)

Tok ut førersetet idag! Og det var jeg jo glad for! Mye æsj som ligger under!!

20140812_173127_zps30706a69.jpg

Wips! Magii!!

20140812_183432_zps1f7fc537.jpg

et lite 50/50 bilde av en utprompet sittepute!

20140812_190628_zpsa85d0104.jpg

Planen var egentlig å ta passasjersiden også! Meeen selvfølgelig begynte det å regne!

Utover det har jeg vært på dekkverksted idag, felgen var ikke til å redde! Trist nok det, men de har også gått ut av produksjon... Pokker... OK!! 4 nye felger og to nye dekk ble bestilt inn i dag til den nette sum av 6900,- svarte.... Strek i regninga, men oki!

Vi høres! Satser på at regnet gir seg slik at jeg kan fortsette!!

1998 Opel Omega STV

Skrevet (endret)

Våkner om morgenen til solskinn og et uvitende offer i innkjørselen!

20140813_131913_zpsf3e737b2.jpg

Starter dagen med frokost for så å koble fra batteriet og ta ut setet!

Under var det litt æsj også!

20140813_142736_zps8935b276.jpg

frem og tilbake til kjelleren for å hente utstyr! Har gjemt et lite leketøy under altanen!!

20140813_143225_zps86422d3e.jpg

Da jeg kom tilbake var all møkka fjernet!! Helt automagisk!! :o

20140813_150909_zps8d73bc8c.jpg

hehe neida.... var vell litt mer enn som så som måtte til, men tanken er god!!

Mattene fikk seg en runde med SurfexHD og Mr. Pink/SurfexHD blanding i skumkanonen etterfulgt av grov grov børste!!

20140813_162129_zpsc69ff797.jpg

Så fikk de seg en runde med Swissvax Pneu (som jeg glemte å ta bilde av), også tok jeg noen ferdigbilder! Dårlig kvalitet og idiotlys så det ser ut som det er møkkete, meen det er reint ;)

20140813_175432_zps05a0c28f.jpg

20140813_175451_zps9e03d1ee.jpg

20140813_175511_zps75a72a7d.jpg

Så blir det vasking av utsiden av bilen samt innsiden av dørene en av de kommende dagene! Også skal motorrommet få seg en shine også skal olje, oljefilter, luftfilter og kupéfilter skiftes! Dette blir morro!

Vi høres folkens!

Endret av MKLars1

1998 Opel Omega STV

Skrevet

Har demontert dørtrekket på passasjersiden fremme og fått limt festekanten oppe som var løsnet (plastkant som holder dørtrekket fast til døra på toppen!)

Samtidig som jeg likevell hadde dørtrekket inne til tørk så klarte jeg ikke la være å modifisere.... Hadde noe liggende som jeg fant ut at kunne være greit å lyse opp litt i døra siden det ikke er originalt på min bil.... Skamme seg? Neida! Syns det ble bra jeg! Helt gjemt og jeg likte det så hva andre måtte synes driter jeg i ! :D

Bilde fra galskapen! Ikke noe kjempeflashy med alle regnbuens farger eller danser i takt med musikken eller noe, kun et mørkerødt lys som lyser opp døren når den åpnes!

1408135601709_zps2fa7a443.jpg

Også holder jeg på å montere nye høyttalerringer i døren (De andre står for tur etterpå!) Skal nok få tatt bilder av det om litt! Må finne en pakning å ha mellom ringen å døra for å få det tett, vurderer Tech7, enkelt og greit fordi det er et kjempegodt middel som tåler det du måtte utsette det for, og det holder tett! Så vi får se! Bilder kommer ;)

1998 Opel Omega STV

Skrevet

Ja! Så var da resultatet klart av mitt lille dør prosjekt!

Taddaaaa...

20140817_005055_zps5bc2434a.jpg

Selve neonrøret vises ikke uansett hvordan du prøver å se etter det, var vell egentlig derfor jeg kunne tillate meg å gjøre det! Jeg likte resultatet! ^^ Har man ikke originalt så får man gjøre noe nytt!

Også har jeg skifta luftfilter og kupèfilter! Her er en liten 50/50 av sistnevnte!

20140817_011055_zpseaa9e890.jpg

Også lå det noe fuglefjær i luftfilteret! Syns den fløy så godt på motorveien i Sverige! :'D hahaha

Om været tillater det så blir det oljerens og oljeskift i morgen! Samt en motorvask og forhåpentligvis en bilvask og en runde med engelvoks!!

Også satser vi på at den nye subkassen blir bygd i løpet av uka! Mye som må gjøres så får se hva tiden tillater! + at det er desverre fortsatt bare 24t i døgnet!

Men vi høres, håper dere har en god lesing!

1998 Opel Omega STV

Skrevet

Jeg vet at jeg lovte bilder av vaskingen osv osv... Akk nei... Desverre.... Helt blåst i huet... Har bilder av det ferdige resultatet da !

20140817_212059_zps8efcc09f.jpg

20140817_212119_zps9dc418e6.jpg

Engelvoks på bilen! Felgene fikk ikke voks! Får nye på Tirsdag da disse er ødelagt!!! :(

Autobahn på skilter og RainX på ruter generelt bare kos! :D

1998 Opel Omega STV

• 2 weeks later...
Skrevet

latusera_3.jpgDette er da de nye felgene.. Mega Latusera... Billigfelger ja, økonomien er så som så for tiden....

Har et elsk/hat forhold til disse!

Jeg hadde jo funnet felgene som passer min bil og vendt meg til at disse skulle jeg ha (Dezent F)

Men så var jeg jo i Sverige og ødela de fremtidsplanene, så et hastekjøp endte opp med felgene på bildet over.

Hver gang jeg ser på bilen så tenker jeg at det ser unikt ut og utrolig nok passer på bilen! Hver eneste gang jeg ser bilen så vokser de mer og mer på meg, men første gang jeg så de så var det nesten så jeg angret på kjøpet!

Bilder av bilen med felgene på kommer nok snart! Er i Sandnessjøen ATM! Til Fauske i morgen og til Bergen igjen på mandag! Går langt og langt og lengre enn langt denna bilen! :D Kom til Fauske fra Bergen på Fredags morgen.. Så som sagt! Det blir et par kilometer!

Vi hyles! :D

1998 Opel Omega STV

Skrevet

latusera_3.jpgDette er da de nye felgene.. Mega Latusera... Billigfelger ja, økonomien er så som så for tiden....

Har et elsk/hat forhold til disse!

Jeg hadde jo funnet felgene som passer min bil og vendt meg til at disse skulle jeg ha (Dezent F)

Men så var jeg jo i Sverige og ødela de fremtidsplanene, så et hastekjøp endte opp med felgene på bildet over.

Hver gang jeg ser på bilen så tenker jeg at det ser unikt ut og utrolig nok passer på bilen! Hver eneste gang jeg ser bilen så vokser de mer og mer på meg, men første gang jeg så de så var det nesten så jeg angret på kjøpet!

Bilder av bilen med felgene på kommer nok snart! Er i Sandnessjøen ATM! Til Fauske i morgen og til Bergen igjen på mandag! Går langt og langt og lengre enn langt denna bilen! :D Kom til Fauske fra Bergen på Fredags morgen.. Så som sagt! Det blir et par kilometer!

Vi hyles! :D

Det jeg har erfart er at om felgene ikke faller helt i smak med en gang kan de bli mega kule på bilen slik at det ender opp med at valget var helt riktig :) ..jeg syns de så clasie ut å tror de blir kult B)

Skrevet

Det er 3 dager siden i morgen! Pics or ban!

Greit!! Etter en liten oppfordring fra Christer så får man legge ut bilder av grisen med nye sko!

Har ikke fått vasket den enda....

20140819_101619_zpsf4d4e5e0.jpg

There yah go!

• DCN Poeng 1

1998 Opel Omega STV

• Moderatorer
Christer
Skrevet

Så jo ikke helt dritetrengt ut det der da?

Men - bor du bare på campingplasser, du? :)

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

alexanderst
Skrevet

Disse felgene passet godt på denne Omegaen. Du står på ser jeg :)

Skrevet

Så jo ikke helt dritetrengt ut det der da?

Men - bor du bare på campingplasser, du? :)

hehe neida! Ser ulitt bedre ut når det er nyvasket bil og står på flat bakke :P

Men har STOOOR plass i hjulbuene, enda disse felgene har litt mindre innpress slik at de går heeelt ut i skjermkanten! Så med en liten senk så blir alt i orden!

Om jeg bare bor på campingplasser? Er det ikke slik det er å være sigøyner? o.O

Disse felgene passet godt på denne Omegaen. Du står på ser jeg :)

Takker og bukker!

Jada, står på jeg :D

1998 Opel Omega STV

Skrevet

Regner her i Bergen, hvem hadde trodd....

Blir jo et par flotte bilder da!! Engel-voks på bilen og RainX på rutene, bortsett fra takluken som ikke har fått noenting..... Pokker..... Visste jeg hadde glemt noe.... Oh well.... Får vell gå ut når giddalysten kommer.... -,-''

Panser!

20140907_162111_zps6e968499.jpg

Kan noen forklare dette fenomenet?

20140907_162122_000_zps1ea30ec0.jpg

Tak og sånt!

20140907_162136_zpsc91f22c6.jpg

Også har jeg fått henta vinterdekkene når jeg var i Nord-Norge sist!

Disse ligger nå ute... Delvis under tak, som bildet viser ;)

20140907_164856_zps3a216a65.jpg

Vi høres folkens! :D

1998 Opel Omega STV

• 1 month later...
Skrevet

Gratulerer megselv med dagen!

Har fått meg bolig i Bergen, så er bare papirarbeidet igjen å gjøre så har man flyttet! :ph34r:

Fikk ikke lov å fylle boligen med bilpleieutstyr sa fruen, så det får bli litt gjemt her og der!! :rolleyes:

Også fikk jeg ikke lov å ønske meg bilpleie i bursdagsgave... Så da fikk jeg rattfjernkontroll-modulen til Omega'n istede! Så nå kan jeg endelig styre alt fra rattet!

Skal nordover nå i slutten av Oktober, så da skal forsterker monteres til dørhøytalerene (Focal Solid 4) også skal jeg ha en service og en god vask! :D

1998 Opel Omega STV

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Detailers Club bruker informasjonskapsler (cookies) til å måle trafikk, optimalisere siden og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du dette og våre Personvernvilkår