Gå til innhold

Recommended Posts

• Moderatorer
Christer
Skrevet

Pakkes de da ut automatisk?

Ukomprimert snakker vi om 1.2GB.

Jepp, det gjør det :)

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Skrevet

Får det ikke til gitt. Laget 1 arkiv på 12-filer, men får bare valgt en og en fil om gangen men det blir vel feil?

Jeg må vel lage 12 individuelle arkiver slik det er lagt opp? Finnes det en enklere måte?

Prøvde Photobucket og, men får tidenes sykeste linker etter å ha lastet opp der. Bildene beholder ikke opprinnelig filnavn.

• Moderatorer
Christer
Skrevet

Får det ikke til gitt. Laget 1 arkiv på 12-filer, men får bare valgt en og en fil om gangen men det blir vel feil?

Jeg må vel lage 12 individuelle arkiver slik det er lagt opp? Finnes det en enklere måte?

Prøvde Photobucket og, men får tidenes sykeste linker etter å ha lastet opp der. Bildene beholder ikke opprinnelig filnavn.

Du må laste opp en og en zipfil, ja...

Jeg har fått oppgradert VM'en fra 2 til 4gb ram nå, så jeg kan øke minnegrensene en del. Skal tweake litt på noen configs og kjøre en test eller to, så burde dette her ordne seg. :)

• Moderatorer
Christer
Skrevet

Da har jeg fikset litt.

Maks opplastingsstørrelse pr fil/zipfil er nå 512MB.

Jeg lastet nettopp opp en zipfil på ~180mb med 226 bilder, og det gikk helt smertefritt for min del, så da antar jeg at det skal fungere for andre også :)

Bare skrik ut om det ikke funker, så fortsetter jeg å tweake, jeg. :)

Skrevet

Da har jeg fikset litt.

Maks opplastingsstørrelse pr fil/zipfil er nå 512MB.

Jeg lastet nettopp opp en zipfil på ~180mb med 226 bilder, og det gikk helt smertefritt for min del, så da antar jeg at det skal fungere for andre også :)

Bare skrik ut om det ikke funker, så fortsetter jeg å tweake, jeg. :)

Får feilmld på zipfil på 349mb:

Følgende feil oppsto:

Zip Archive Too Large

Også på 260mb.

• Moderatorer
Christer
Skrevet

Får feilmld på zipfil på 349mb:

Følgende feil oppsto:

Zip Archive Too Large

Også på 260mb.

Herrefred så flaut, jeg hadde glemt å aktivere en innstilling i selve scriptet som tillater større opplastinger... min konto er adminkonto og har således ingen begrensninger overhodet, så alt funker for meg uansett hva jeg gjør. :blush:

Beklager så mye, nå er alle opplastingsinnstillinger satt til 512MB, inkludert for zipfiler.

Dvs, max filstørrelse for zipfiler er satt til 0, som betyr ubegrenset-inntil-maxgrense-satt-i-php.ini-nås, som er 512MB. :)

Skrevet

Se der ja, nå er bildene på vei opp. :)

Vesentlig raskere på hjemmepc enn jobbpc å komprimere arkiv også, så å benytte seg av 5 arkiv her var plutselig NULL problem.

• Moderatorer
Christer
Skrevet

Se der ja, nå er bildene på vei opp. :)

Vesentlig raskere på hjemmepc enn jobbpc å komprimere arkiv også, så å benytte seg av 5 arkiv her var plutselig NULL problem.

Gode greier.

Ser frem til S&S på den blå svevebilen, har stor tro på at jeg må lese den i lunsjpausen for at ikke folk skal begynne å lure på hva jeg driver med i arbeidstiden... :P

DavidRS
Skrevet

Gode greier.

Ser frem til S&S på den blå svevebilen, har stor tro på at jeg må lese den i lunsjpausen for at ikke folk skal begynne å lure på hva jeg driver med i arbeidstiden... :P

Dårlig at du kan sitte med adminrettighetene på serveren din å se bildene nå;)

Et utvalg S&S: Ferrari 458, Lamborghini Gallardo 1 og 2Lamborghini Murcielago LP640-4Porsche 911 996 GT2, Tesla Model S P85D

• Moderatorer
Christer
Skrevet

Dårlig at du kan sitte med adminrettighetene på serveren din å se bildene nå ;)

Jeg kan, men jeg gjør det ikke. Litt fordi jeg vil spare det til S&S'en kommer, men mest fordi det ikke er riktig av meg å misbruke den tilgangen jeg har. Jeg har driftet servere siden 2000 og har til dags dato ikke benyttet meg av admintilgangene mine en eneste gang til å se på andres data. Sånt gjør man bare ikke.

• DCN Poeng 2

• 1 month later...
  • Moderatorer
Christer
Skrevet

Jeg har tweaket litt igjen og aktivert en php-akselerator (dvs, den var aktiv fra før men gjorde generelt veldig lite fornuftig) som kanskje hjelper på hastigheten ved innlasting av bilder, dvs opplasting til serveren og nedlasting via forumtråder.

Jeg vurderer også å redusere maksstørrelsen på bilder fra 5120x3840 til 2560x2048 eller 1280x1024 piksler siden det tar laaaaang (veldig laaaaang) tid å laste inn en tråd med 50-100 bilder på 4mb hver.

Synspunkter på dette tas imot med takk.

Skrevet

Som sagt pr pm må du gjerne automatisk redusere størrelsen på bildene. Høyoppløselige bilder kan man enkelt dele likevel med dagens teknologi, og til en S&S egner det seg rett og slett ikke.

En ting jeg kom på:

Når man bulk-uploader, legger alle bildene seg på root selv om man velger å legge de til et galleri?

Jeg håpte galleri fungerte som en mappefunksjon, slik at jeg på hver s&s kan rename bildene fra 1-300.

Eller er jeg på bærtur? :)

Jeg ønsker å rename de for å få fornuftige linker for å forenkle bruken av de. :)

• Moderatorer
Christer
Skrevet (endret)

Gallerifunksjonen skriver dessverre bare metadata til databasen om hvilket galleri bildene hører til, men filstrukturen er helt flat. Jeg synes heller ikke det er noen god løsning og prøver å finne en fiks på det.

...der "en fiks" kan være en helt ny løsning, hvis jeg finner noe som ikke er "bildegalleri på nettet"-type programvare. :)

Endret av Christer

• Moderatorer
Christer
Skrevet

Ny løsning lar dessverre vente på seg da jeg ikke finner noe som fungerer like bra som det jeg bruker nå...

Jeg har ellers aktivert autoresize av alle bilder til 1280x1024 ved opplasting for å unngå så lang innlastingstid av bildetunge tråder. Eksisterende bilder på serveren blir ikke berørt av dette, bare bilder som lastes opp fra nå av.

Hvis noen ønsker å få resizet bildene de allerede har lagt opp, send meg en PM, så fikser jeg det.

• 3 weeks later...
  • Moderatorer
Christer
Skrevet

Autoresize fører desverre til at man får defekter i bildene slik som man får på PB. Dette fikk jeg ikke før denne endringen.

Det er snakk om firkantede skjoder som dukker opp flere steder i bildet. Tenkte bare jeg skulle si ifra om det.

Har du link til et eksempelbilde?

Dette kan vi jo ikke ha noe av...

• Moderatorer
Christer
Skrevet

Jeg har deaktivert autoresize igjen inntil jeg finner ut hvorfor funksjonen introduserer defekter i bildene.

• 5 months later...
Freebird
Skrevet

Er denne nede i dag? :)

1988 Mazda 626 GD

1997 Mercedes C-Klasse - W202

2001 Mercedes E-Klasse - W210

1986 Toyota Mr2 Mk1a

• Moderatorer
Christer
Skrevet

Ja... jeg fikk sms fra hgnubel om det, men siden jeg og ungen er syk og sengeliggende har det ikke vært så mye overskudd til å ta tak i det. Holder på å undersøke hva som har skjedd nå, foreløpig er alt jeg vet at serveren gikk ned i natt en gang, og så funket ikke webserveren etter omstarten.

Oppdatering følger.

• Moderatorer
Christer
Skrevet

Da er saker og ting oppe og går igjen, om enn noe haltende. Jeg vil fortsette å prøve å finne ut av hva som har skjedd her i løpet av dagen/morgendagen alt etter hvor mye ork jeg har. Rapporter eventuelle feil dere ser, så tar jeg tak i det så fort jeg orker.

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Detailers Club bruker informasjonskapsler (cookies) til å måle trafikk, optimalisere siden og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du dette og våre Personvernvilkår