Gå til innhold

Recommended Posts

Skrevet

Trenger du mer diskplass ettervært så si ifra. så skal jeg donere en disk eller to ifra gamle filserveren min ;)

kjempe bra tiltak.

• Moderatorer
Christer
Skrevet

Problemene fortsetter, dessverre... har kontaktet hostingleverandør for "fysisk" tilgang til maskinen nå, så satser jeg på å finne ut av hva som faktisk har skjedd.

Sannsynligvis vil serveren være nede mesteparten av dagen i dag mens undersøkelser og utbedringer pågår.

Beklager dette.

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Freebird
Skrevet

Ingen problem med noe nedetid i ny og ne. Dette er jo tross alt en gratistjeneste nesten uten begrensninger så det må vi tåle. :)

1988 Mazda 626 GD

1997 Mercedes C-Klasse - W202

2001 Mercedes E-Klasse - W210

1986 Toyota Mr2 Mk1a

• Moderatorer
Christer
Skrevet

Problemet ser ut til å ligge i SANet hos hostingleverandør - en disk har problemer med livsviljen og trenger å byttes ut, så dette blir forhåpentligvis gjort i løpet av dagen, og så satser vi på at dette løser alle problemer.

• Moderatorer
Christer
Skrevet

Da er SAN-disken byttet og ting sviver igjen. Neste problem er at en (faktisk flere) oppdatering(er) har dødd midtveis i prosessen flere netter på rad nå, så det er en del som ikke er heeelt som det skal være. Med fungerende disk på plass er det hvertfall mulig å få dette til å funke igjen, så det holder jeg på med nå. Jubel. :)

Freebird
Skrevet

Glimrende! Takk skal du ha. :)

1988 Mazda 626 GD

1997 Mercedes C-Klasse - W202

2001 Mercedes E-Klasse - W210

1986 Toyota Mr2 Mk1a

• Moderatorer
Christer
Skrevet

...og der gikk det faenmeg ned igjen.

Beklager så mye, jeg er ikke imponert over dette her, jeg heller...

Hostingleverandør mistet nok en disk i SAN-arrayet - mens array rebuild pågikk. Så da blir det ny disk - igjen - og restore av backup fra sist natt.

Lite jeg kan gjøre med det akkurat nå, med andre ord, så vi får bare vente til alt er på plass igjen...

• Moderatorer
Christer
Skrevet

Ny disk på plass - igjen, restore fra backup fullført, fiksingen jeg gjorde tidligere i dag ble naturlig nok omgjort og måtte gjøres igjen, og nå ser det ut til at ting fungerer som normalt.

Alle filer lagt inn mellom kl 01:30 15. mai (dvs natt til 15. mai) og nå er borte og må legges inn på nytt, dessverre...

Vårhus
Skrevet

Står på for oss du Christer, det skal du ha! Regner med at alle har en kopi på egen pc, og at det ikke er krise om de må laste opp en gang til. Tusen takk for jobben og servicen du tilbyr oss ;)

Vårhus Bilpleie & Detailing
Swissvax Certified Detailer
Swisswax Certified Instructor

Carpro Proffesional Detailer
GTechniq Accredited Detailer
NAD - Nanolex Approved Detailer

S&S av noen av mine jobber:

Hvit Jaguar XF MV Agusta Brutale Rød Tesla Model S85 Audi S6Hvit Tesla Model S P85, Sort Tesla Model S 85, Rød Tesla Model S P85, Volvo XC70

Besøk gjerne facebook siden til Vårhus Bilpleie & Detailing

• Moderatorer
Christer
Skrevet

Virker som at det er noe rusk på kabelen til datasenteret igjen...

Sendte SMS til el Hefe, og fikk som svar at han har stokket litt på disker i NASet, så arrayet sysler med rebuild. På grunn av dette går alt sirup for øyeblikket, og det resulterer i for lange svartider for webtrafikk, så tilkoblingene timer ut. Han regner med det vil være ferdig i løpet av kvelden/tidlig natt, så fra i morgen tidlig av skal det hvertfall være tilbake til normalt.

Beklager ulempene dette medfører, men hardware-ras kommer dessverre plutselig...

• Moderatorer
Christer
Skrevet

Max 500MB, mener jeg grensen er... hvis den er større dør apache litt på seg...

Skal se på det i morgen hvis jeg får sjansen, dragen planlegger familieaktiviteter :)

• 5 months later...
Skrevet

Ja, da er det meg som maser litt igjen da.. :-/

Vi har byttet platform på jobb, og vips så er Photobucket stengt.

Gikk da til papirkurv.no som er min foretrukne option, men fikk denne beskjeden:

Image "img0881" is too large (2048x1536). Max size allowed is 1280x1024.

Men så står det jo også:

Vi aksepterer bilder i JPEG, PNG og GIF-format. Maksimal filstørrelse tillatt er 5140000KB. Bilder større enn 1280x1024 vil bli automatisk skalert til denne størrelsen.

Så da stusser jeg litt. Bildene er for ordens skyld fra ca 800-900 bytes pr stk.

• Moderatorer
Christer
Skrevet

Problemet er ikke filstørrelsen i bytes, men dimensjonene på bildet... trodde jeg hadde fikset dette med autoskalering, men tydeligvis ikke...

Jeg mener å huske at jeg deaktiverte autoskaleringen på bakgrunn av rapporter fra Øyvind G, men jeg husker ikke hva som egentlig var problemet. Har reaktivert funksjonen nå, så prøv gjerne igjen og se om det oppfører seg som det skal.

Og beklager sent svar, har faktisk hatt litt å gjøre på jobb i dag ;)

• 5 months later...
  • Moderatorer
Christer
Skrevet

Liten oppdatering her!

Hostingleverandøren min ble i dag utsatt for plutselig oppgradering av kjernesystemer og nettverk relatert til dette. I den anledning ble det også tildelt nye IP-adresser, med det resultat at papirkurv.no forsvant av nettet. Den nye IP-adressen er lagt inn i DNS og forventes spredd over det ganske Internettland i løpet av de neste 4-12 timene.

Ingen trenger dermed foreta seg noe som helst, alt kommer på plass igjen av seg selv.

Vi beklager dette, men sånn er det nå en gang.

_Makki_
Skrevet

Christer jeg mener du fortjener "uścisk dłoni prezesa" (hva det blir på norsk vet jeg ikke men du kan få spøre dragen :P )for den jobben du gjør med papirkurven. Eventuelt noen Tyskie eller Lech, når jeg er i Skandinavias regn hovedstad neste gang :)

Papirkurv rulez! 

Makki's CarSPA

Koch-Chemie®: Excellence for Experts

Colourlock®: Get the best out of your leather!

• Moderatorer
Christer
Skrevet

Takk, selv om det ikke er helt fortjent akkurat nå...

Hostingleverandøren min har et interessant konfigurasjonsproblem i området firewall/router/proxy/reverse proxy som gjør at bildene ser ut som mosaikk lagt av en sveiseblind Stevie Wonder. Vi har testet og alt fungerer som det skal på innsiden av systemene, men fra utsiden blir det bare rot. Det jobbes med å finne ut av hva pokkern som plutselig har skjedd og fikse problemet.

Jeg får beskjed når det er på stell igjen, og da gir jeg beskjed her i tråden (samt se at mange bilder plutselig kommer tilbake).

Beklagerbeklagerbeklagerbeklager!

Hadde ikke tjenesten allerede vært gratis og ubegrenset, så hadde alle fått gratis, ubegrenset lagringsplass i et år! :)

• Moderatorer
Christer
Skrevet

Da skal papirkurv.no fungere som normalt igjen. Nettet her hjemme er ulidelig treigt i dag, så jeg har ikke mulighet til å teste så grundig som jeg vil, siden alt oppfører seg som om det er 1994 og 28.8k-modem var det grommeste man kunne få tak i...

Gi beskjed dersom det fremdeles ikke funker - jeg skal på roadtrip til Florø i morgen og får ikke gjort noe, men da det er en del veiarbeid oppover blir det nok tid til å surfe på mobilen underveis. :)

• 4 weeks later...
  • Moderatorer
Christer
Skrevet

EARLY WARNING

I løpet av sommeren vil løsningen papirkurv.no kjører på bli byttet ut til fordel for noe mer moderne. Det ryktes at utvikleren av php-image-host-scriptet jeg bruker på papirkurv.no nå har dødd, siden scriptet ikke har blitt oppdatert på veldig mange år og ingen har lyktes å få kontakt med utvikleren siden siste oppdatering.

PHP på serveren er også styggelig utdatert og skriker etter tilsyn, men hvis jeg oppgraderer PHP slutter scriptet å virke...

Jeg har derfor bestemt meg for å bruke litt penger på et skikkelig script som er under aktiv utvikling, har god støtte, ser mer moderne ut og benytter seg av mer moderne teknologi.

Når oppgraderingen skjer vil det forårsake noe nedetid, men jeg vil forsøke å gjøre det på et tidspunkt av døgnet der det er få aktive brukere (lørdag kveld/natt til søndag) for å minimere negative opplevelser for besøkende.

Tiden frem til oppgraderingen vil bli brukt til testing for å ha en konsis plan for hvordan dette skal gjøres når det faktisk skjer.

Jeg vil poste en ny melding her når det nærmer seg sånn at folk husker på det. :)

• DCN Poeng 1

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Detailers Club bruker informasjonskapsler (cookies) til å måle trafikk, optimalisere siden og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du dette og våre Personvernvilkår