Gå til innhold

Larsern: Engelsk galskap!

Recommended Posts

• Forhandlere
polishduden
Skrevet

Spennende å se holdbarhet på finis

Max Protect Certified Detailer - Max Protect Certified Car Care Center - Max Protect Certified Instructor
2001 Porsche 911 Turbo

2014 Volvo XC70
Blankbil AS - Følg oss på Facebook - www.blankbil.no

Gnukkehjørnet. Norges #1 detailing podcast www.gnukkehjornet.no

FrederikOslo
Skrevet

Nok en Svenske Lars. Du må få en klassisk P38 i din stall også, men nå har du også en flott RR Sport så behovet er vel ikke der enn så lenge. Men må innrømme Saab er flotte bilder det også.

griffenfeldt
Skrevet

Er disse Saabene laget på Opel Vectra chassie?

2015 Mini Cooper Sd Countryman Blazing red
2011 Citroen C1 1.0 rød.

Driver Larsens Autospa.
http://larsensautospa.no
bilpleier for fotofinish
http://fotofinish.no

Nad Nanolex approved detailer
Swissvax autorisert detailer

Mvh
Thomas

Larsern
Skrevet (endret)

Takk for hyggelige tilbakemeldinger :) 236 000 km setter sine spor uansett hvor forsiktig man skulle være så den er langt fra strøken, men ganske bra med tanke på hvor langt den har gått. Og en runde med rens og polering løfter inntrykket veldig :)

Frederik: En fin P38 står fortsatt øverst på ønskelisten, men det får bli som kosebil og ikke som jobbsliter. Har ikke en megen fin 2001 P38 DSE til polering og innvendig rens nå. Sort bil med samme interiør som din. Får jo ikke akkurat mindre lyst på en slik da ;)

Endret av Larsern

2003 Porsche Carrera 2

2004 Range Rover TD6

Samlede S&S

• 2 weeks later...
Larsern
Skrevet

Siden jeg har klart i brekke diverse ben i vestre hånd blir det lite gjort om dagen og siden Saab-en har manuelt gir er den parkert de neste ukene. En liten ting har jeg dog fått til :)

Nøklene til Saab-en så ganske triste og udelikate ut. Nye ble bestilt fra eBay og selv nøkkelen og innmaten flyttet over. Må være de beste 35 kronene jeg har brukt på lenge :)

150129.jpg

2003 Porsche Carrera 2

2004 Range Rover TD6

Samlede S&S

Alfaduden
Skrevet (endret)

På cabben til min bestefar kunne vi ta ned taket med den knappen nede til venstre. Hva brukes den til på en stasjonsvogn?

Endret av Alfaduden

"Alfa Romeo is for nice people" -J. Clarkson

Magnus Skjølsvik Svendsen

1986 Alfa Romeo 75 QV 2,5 6V Iniezione
2017 Mercedes B250e 

Skrevet

På cabben til min bestefar kunne vi ta ned taket med den knappen nede til venstre. Hva brukes den til på en stasjonsvogn?

Tenner parklys, sideblink og kjørelys bak. Men kan vel programeres til og gjøre hva som helst med tech2(gm diagnose verktøy)

Saab 9-3, 2004 1.8t

Larsern
Skrevet

Det stemmer at den tenner lysene på min bil. Noen som vet om det er mulig å endre dette til å starte dieselvarmer i stedet?

2003 Porsche Carrera 2

2004 Range Rover TD6

Samlede S&S

Skrevet

Det stemmer at den tenner lysene på min bil. Noen som vet om det er mulig å endre dette til å starte dieselvarmer i stedet?

En kjapp samtale til gm verksted er løsningen;)

Saab 9-3, 2004 1.8t

Larsern
Skrevet

En kjapp samtale til gm verksted er løsningen;)

Får høre med Speedparts neste gang jeg er innom der :)

2003 Porsche Carrera 2

2004 Range Rover TD6

Samlede S&S

Larsern
Skrevet

Siden jeg for tiden går hjemme og subber med en brukket hånd er det fort gjort å bli litt rastløs, noe som tydeligvis går utover både impulskontroll og dømmekraft...

1502051.jpg

1502052.jpg

2004 Volvo XC90 D5 AWD. Ikke vet jeg helt hva jeg skal med den, men prisen var hyggelig, bilen var fin og fruen savnet den gamle. Spørsmålet nå er bare hva man skal beholde for en av de tre må ut :(

2003 Porsche Carrera 2

2004 Range Rover TD6

Samlede S&S

• Forhandlere
polishduden
Skrevet

Haha du er rå på bilbytter :)

Max Protect Certified Detailer - Max Protect Certified Car Care Center - Max Protect Certified Instructor
2001 Porsche 911 Turbo

2014 Volvo XC70

Larsern
Skrevet

Hehe. Ja det har blitt litt for mange bytter nå så det er på tide å bestemme seg for noe. Helst skulle jeg kjørt Range Roveren hver dag, men det er fryktelig lite økonomisk når man tilbakelegger 30 000 km i året. Da er egentlig Saab-en fin med lavt forbruk og rimelige deler, men jeg får gråten i halsen av firesylindret motor, framhjulsdrift og manuelt gir. Volvoen havner litt midt i mellom. Grei på forbruket, god plass, fin å kjøre, men grisedyre deler, femsylindret motor og en litt halvveis 4x4...

Det skal ikke være lett. Et busskort hadde kanskje vært det beste :)

2003 Porsche Carrera 2

2004 Range Rover TD6

Samlede S&S

Skrevet

Hvilken versjon av haldex sitter det i xc90n? Har alltid likt xc90n, men synes de er litt for utdatert på utstyrsfronten. Skulle gjerne hatt bluetooth mulighet i det aller minste.

En kompis av meg hadde en v8 executive som firmabil en periode, den var kul å kjøre.

Range Roveren, er den bensin?

Larsern
Skrevet (endret)

Jeg er usikker på versjon, men det går litt for tregt for min smak. Det hjelper jo heller ikke på at bilen har kjøreegenskaper som en europall når man skal leke litt på glatta ;) Range Roveren er 2,7 diesel. Skulle gjerne hatt bensin!

Endret av Larsern

2003 Porsche Carrera 2

2004 Range Rover TD6

Samlede S&S

• Forhandlere
polishduden
Skrevet

Er det ikke haldex 3 eller 4?

2001 Porsche 911 Turbo

2014 Volvo XC70

Skrevet

Ok, fattern har gen 4 på sin xc60 2010 modell og ser er den på med engang, men jeg husker at tidligere modeller ikke responderte så fort ja. Men det viktigste er vel at det hjelper godt på, er jo ingen skikkelgi offroader.

Har du noe bilder innen i fra?

• Liker 1
Larsern
Skrevet

Nei, noen skogsbil blir det ikke uansett :) Flere bilder kommer når jeg får satt i gang med den, men det er ikke så veldig spennende. Sort skinn, sort dash og sorte tepper.

2003 Porsche Carrera 2

2004 Range Rover TD6

Samlede S&S

Larsern
Skrevet

Tanken har slått meg ;) Snuste også på en 04 Range Rover med 4.4 V8. Håpløst forbruk :D

2003 Porsche Carrera 2

2004 Range Rover TD6

Samlede S&S

Larsern
Skrevet

Hehe. Da kan jeg jo like gjerne kjøre den jeg har. Det jeg egentlig skulle ha som en bil nr 2 når jeg solgte Jaguaren var en Caddy/Berlingo eller lignende, men så skled det helt ut :)

2003 Porsche Carrera 2

2004 Range Rover TD6

Samlede S&S

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Detailers Club bruker informasjonskapsler (cookies) til å måle trafikk, optimalisere siden og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du dette og våre Personvernvilkår