Gå til innhold

Larsern: Engelsk galskap!


Larsern

Recommended Posts

  • Forhandlere
Bernhard
Larsern

Skikkelig S&S kommer! Eventuelt håndarbeide må du stå for selv Bernhard, men det er mulig Jagger kommer til å stå for soudtracket til deler av jobben!

2003 Porsche Carrera 2

2004 Range Rover TD6

Samlede S&S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard

Livet som P38-eier har ikke vært det enkleste i senere tid. Det er ikke langt unna at bilen døpes om til "Den engelske pasienten II" (den grønne Jaguaren har fått kallenavnet "Den engelske pasienten")

Det hele begynte med at batteriet var tomt etter at bilen hadde stått noen dager i -15. Jeg fant frem boosteren og trodde dette skulle gå lett, men en ulykke kommer sjelden alene og forsøket på å åpne panseret endte med røket wire.

Etter en rask titt på det store internettet konkluderte jeg med at det letteste måten å få opp panseret var via grillen. Egnet verktøy (vintersko strl. 44) ble funnet frem og grillen ble rask og effektivt demontert. Bilen ble startet og ny panserwire montert.

Dessverre stoppet det ikke der. Under montering av ny wire klarte jeg selvsagt å ta livet av mikrobryteren som sitter på den ene panserlåsen. Dette resulterer i at bilen tror at panseret er åpent og minner gjerne om dette med en herlig varsellyd titt og ofte. Sentrallåsen min har selvsagt også slått seg vrang (dog neppe noen sammenheng med panserlåsen) Av en eller annen grunn er det kun bakdørene som reagerer når jeg trykker på fjernkontrollen. Samtidig har den begynt å spore mer og mer når jeg kjører på motorveien.

I går var det nok! Inn i varmen og opp på bukken. Panserlås med tilhørende bryter ble fikset, nye lenkearmer og foringer på stabstag, luftfilter, pollenfilter, olje, oljefilter, 4 matchende felger med vinterdekk og litt fett i diverse ledd under bilen. Godt å endelig få skikk på ting!

121216.jpg

Da gjenstår bare sentrallåsen og en ny grill så er alt atter en gang på stell. 307 000 km og har ikke gitt opp enda ;)

Derfor kjører jeg japse.. Litt mer forutsigbart når en er avhengig av bilen daglig.. Men cred til deg for pågangsmot! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Larsern

Da er dessverre Range Roveren overlevert til ny eier. Fruen er fornøyd, men jeg kjenner at jeg kommer til å savne den litt. Jeg må innrømme at jeg ble veldig glad i den i løpet av våre 26 000 km sammen og søknad om P38 med V8 som kosebil er allerede lagt inn hos daglig leder.

Dog er ny bil på plass! Til min bedre halvdels store glede har en diger svenske funnet veien inn i garasjen. Det ble en 2005 Volvo XC90 D5 AWD. En oppgradering med tanke på komfort og økonomi. Sort skinn, automat og 5-syl dieselmotor er fine greier når man pendler 10 mil hver dag, men etter min mening langt fra like kul som Range Roveren. Tiden vil vise om svensken og jeg blir gode venner eller ikke ;)

Show & Shine på denne kommer selvsagt så fort Jaguaren er ferdig :D

Img_7675.jpg

Img_7682.jpg

Img_7679.jpg

Endret av Larsern

2003 Porsche Carrera 2

2004 Range Rover TD6

Samlede S&S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kristian Nafstad

Oioi, det blir nok veldig bra! Du får legge ut ferdigbilder snart da :D

Kjører Golf MK6 2011 

 

- Kjørte BMW E46 320i 2000 mod 2012-2014

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

hellige måne det der var forskjell...

Hva brukte du av produkt der?

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Larsern

En liten smakebit til fra jobben på XJ-en. Hele prosjektet har blitt en smule forsinket etter at en finger satte seg fast i verksteddøren for noen uker siden. Nå er hånda på bedringens vei og det bør ikke ta mange kveldene til før vi er i mål :)


130224_2.jpg

130224.jpg

Endret av Larsern
  • DCN Poeng 1

2003 Porsche Carrera 2

2004 Range Rover TD6

Samlede S&S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med ny volvo:) Som gammel Land Rover mekaniker og daglig Volvomekaniker vil eg si du har gjort et klokt bilbytte:P Men som sagt tidligere: Respekt til deg og dine engelske interesser:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...