Torkild

Metal Halogen lampe, Jula Kr.Sund

62 innlegg i emnet

Kjapp tur til nyåpnet Jula i Kr.Sund i går..

Kom over en metal halogen lampe til en pris av 695,-

Spørsmålet er om det er noe å ha, eller om det bare er "shit"?

Noen som vet?

methal.jpg

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg så også den der, muligens prøve den ut :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ligner på den fra Biltema,og de er ikke imponerende på noen måte... De lyser, men da ville jeg heller kjøpt halogen for den prisen:)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har 2 av denne lampa og funker flott de. Det er akkurat den samme modellen som Elektroimportøren selger for over 1000lappen.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen flere som har erfaring med denne lampen og lyskilden som følger med?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har vurdert å kjøpe denne for å prøve, men bare ikke kommet så langt enda.. :P

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har ikke testet den som det er snakk om her, men jeg kan anbefale denne. Ganske mye dyrere enn Jula sin, men det er likevel ikke så ille pris for en lampe som dette. Dette er også en komplett lampe med alt du trenger (alt fra pære til stativ).

Hvis ikke det følger med pære og stativ med den fra Jula så er jo ikke prisforskjellen så stor like vel.

Endret av Øyvind G
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

En kompis har denne og er godt fornøyd.

Lurer på å kjøpe noen slike selv - etter et "bomkjøp" har jeg fem gode Philips pærer med denne sokkelen, ordentlig godt stativer har jeg også, så trenger forsåvidt bare ballast og reflektor. Om noen vêr av noe bedre med RX-7S sokkel til "folkelig pris"; rop ut :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tenkte å sette en slik lampe på ønskelisten til jul. Pære føler med, men er usikker på fargetemparatur i forhold til de ordinære 2x500w halogenlampene på gult stativ som selges over alt. Har dette stativet fra før som burde passe:

http://www.jula.no/catalog/el-artikler-og-belysning/armaturer/arbeidsbelysning/arbeidslamper/stativ-til-arbeidsbelysning-425008/

Har kikket på andre metallhalogenlamper også, bl.a. Bilnerden sin, men tenkte å gi Jula sin en sjanse i og med jeg har solid stativ fra før. Prisen er i tillegg lommebokvennlig mtp. å kjøpe flere senere.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det følger vel ikke med ledning? Det går jo an å kjøpe en skjøteledning og kappe i kontaktenden og koble den i lampen.

Endret av griffenfeldt
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det følger vel ikke med ledning? Det går jo an å kjøpe en skjøteledning og kappe i kontaktenden og koble den i lampen.

Det tror jeg du har rett i, så skal sjekke nærmere og evt. gjøre som du foreslår.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har Jula sin som arbeidslys montert på veggen (ca 3m høyde) og er godt fornøyd med denne, til prisen så er det vel lite av belysning som kan konkurrere.

Har faktisk også sammenlignet den direkte med den som er linket til fra bilnerden (om dette er den samme som _makki_ har solgt) da han kom innom for å vise akkurat en slik en. Jeg vil si at den dyrere hadde et hvitere lys (mer blåstikk i Jula lampen) og at det også var noe sterkere/mer avslørende på defekter i lakken. Ser at den har oppgitt ca 20% mer lysstyrke, og det kan nok godt stemme i praksis også. Men det er ikke sånn at jeg kommer til å skifte ut den på veggen - jeg synes den fungerer meget bra og kan anbefale denne.

IMG_4510_zps51b17f12.jpg

1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser fin ut den der ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har selv denne jula lampen.
Det følger ikke med ledning, eller stativ. Stativet fåes kjøpt på jula, men braketten til lampen må tilpasses noe. (bore et hull på midten)

Fordelen med jula sitt stativ er at det har hull i bunn som går overens med løse hjul man får kjøpt på clas ohlson og biltema.

Så man kan få et stativ med hjul på, da lampen veien en del.

Ledning får man kjøpt på biltema, med stikk i ene enden. Men alt i alt lander det jo alikevel på rundt 1000 lappen.

Jula selger også løse philips pærer til denne lampen, som gir bedre fargetemp enn den litt blålige pæren som fulgte med.

Lampen i seg selv er temmelig solid laget, og virker helt grei med tanke på hvordan den er skrudd sammen.

Så har ingen problem med å anbefale den.

Link til stativet: http://www.jula.no/catalog/el-artikler-og-belysning/armaturer/arbeidsbelysning/arbeidslamper/stativ-til-arbeidsbelysning-425008/
Og hjul: http://www.clasohlson.com/no/Tvillinghjul/Pr308021000

Og ny pære på jula: http://www.jula.no/catalog/el-artikler-og-belysning/lyskilder/halogenparer/halogenror/metallhalogenror-421336/

Endret av magne
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har ikke testet den som det er snakk om her, men jeg kan anbefale denne. Ganske mye dyrere enn Jula sin, men det er likevel ikke så ille pris for en lampe som dette. Dette er også en komplett lampe med alt du trenger (alt fra pære til stativ).

Hvis ikke det følger med pære og stativ med den fra Jula så er jo ikke prisforskjellen så stor like vel.

Skal innrømmer at jeg ble lurt av at lampen " bare" koster 699, for jeg må ha stativ som koster 279. Vil jo også ha sterkere pære til 279 og minimum 10m skjøteledning fra clas ohlson 179 og alt dette blir 1436. Også må jeg kjøre 15 mil tur retur.

Da kjøper heller jeg lampen hos bilnerden :)

Endret av Rotiform
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bestilte reservepære til min på ebay. 79 spenn fra Israel :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Link, or it didn't happen..
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Slutt å tease, link da man? :P

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive