Victor

Forsikring

21 innlegg i emnet

Jeg fikk akkurat nå innbetalingsblankett for neste års veteranvogn forsikring og tankene begynte og svirre. Denne veteranvognforsikringen gjennom LMK (Landsforeningen for Motorhistoriske Kjøretøy) er meget god og rimelig. Jeg betaler 395,- i året med full kasko, da med noen begrensninger i bruken.

Denne forsikringen og prisen er nok forhandlet fram på bakgrunn av at dette er kjøretøy som blir tatt godt vare på og som blir behandlet med omtanke.

Så da var det at jeg la sammen 2 og 2 og tenkte at kanskje det kunne være en mulighet for DCN`s VIP medlemmer og forhandle fram en avtale med ett forikringsselskap om en rabattordning. Tror nok ikke det er mulig med en tilsvarende rabatt som LMK forsikringen, men det kunne være noe å hente gjennom en slik avtale. Dette med bakgrunn i at vi (medlemmer av DCN) nok er godt over gjennomsnittet forsiktig med bilene våre. Mulig vi er en for liten kundegruppe, men det kunne være verdt ett forsøk?

Endret av Victor
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ta kontakt med Tide forsikring, jeg sparte 3300,- i året ved å gå over til de fra Gjensidige som igjen var ganske mye billigere enn IF..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har nå skiftet forsikringsselskap for andre gang i år:

Hadde Tryg pga en kompis som jobbet der, betalte da 19k i året på tre biler og leilighet.

Skiftet så til Nemi fordi nevnte kompis skiftet jobb, og gikk da ned til 16k i året med samme vilkår. (Storebrand kunne også tilby 16k)

Så ble jeg oppringt av en kar fra Unison forsikring, og fikk et tilbud der på 14k i året, og takket ja til det.

Fortsatt samme vilkår.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette var tenkt som noe annet en vanlig "forsikringshopping". Jeg har også byttet forsikringsselskap flere ganger og spart noen tusen, i alle fall helt til neste forfall, da prisen har blitt justert opp igjen. Sånn sett kan du shoppe rundt i det uendelige med eneste resultat at du mister oversikten både med kostnadene og vilkår. LMK forsikringen er en fast avtale med en bestemt kundegruppe som gir en mer forutsigbar forsikringpremie og høyere rabatt

Endret av Victor
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Får prøve med Jernbanepersonalets bank og forsikring. Jeg har grisebillig (for meg å være) forsikring derfra. Betaler 7 lapper i året (15% bonus nå), mens IF skulle ha 65 lapper.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette var tenkt som noe annet en vanlig "forsikringshopping".

Jeg skjønner det, men kravene for at en gitt kundegruppe skal få spesialforsikring er langt strengere enn som så.

Vi har sett på det i andre bilklubber (flere tusen medlemmer) også, men rett og slett gitt opp.

Som privatmann får du gjerne forhandlet frem tilsvarende eller bedre dealer likevel, noe mitt eksempel over skulle vise.

Følge med på prisene fra år til år må man gjerne gjøre på faste utgifter spør du meg.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Får prøve med Jernbanepersonalets bank og forsikring. Jeg har grisebillig (for meg å være) forsikring derfra. Betaler 7 lapper i året (15% bonus nå), mens IF skulle ha 65 lapper.

Men da må du jobbe for NSB eller nettbuss og kanskje flere? for og bli med der :P

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
<snip>Dette med bakgrunn i at vi (medlemmer av DCN) nok er godt over gjennomsnittet forsiktig med bilene våre. Mulig vi er en for liten kundegruppe, men det kunne være verdt ett forsøk?

Nå kan jeg jo bare snakke for meg selv (og samboeren), men jeg har ingen betenkeligheter med å ta med meg nyshinet Swissvaxed bil på bane. Og isbane. Og jeg ler når jeg seiler med bakenden først ut i fonna. Så kan jeg kose med etterpå med å polere bort merkene på kanalskjørtene :ph34r:

Det eneste hensynet jeg tar til bilen når det gjelder å være forsiktig med den er å parkere lengst mulig unna inngangen på kjøpesentre/klint inni et hjørne/lengst mulig unna de andre bilene, og at jeg er forsiktig når jeg åpner lukker dør og laster og losser ting. Men dessverre dukker det alltids opp noen andre av disse Homo sapiens som ikke bryr seg og mer enn gjerne bruker panseret ditt som bæreposestativ..

Tror DCN-medlemmene har ganske stor asymmetri omkring konseptet "forsiktig med bilen". Og hvis andre bilklubber med flere tusen medlemmer sliter med å få gruppeavtaler.. Egen veteranbilforsikring skjønner jeg logisk uten engang å ha sjekka vilkårene. Spesialrabatt fordi jeg er glad i å vaske bilen.. not so much :D

1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror DCN-medlemmene har ganske stor asymmetri omkring konseptet "forsiktig med bilen". Og hvis andre bilklubber med flere tusen medlemmer sliter med å få gruppeavtaler.. Egen veteranbilforsikring skjønner jeg logisk uten engang å ha sjekka vilkårene. Spesialrabatt fordi jeg er glad i å vaske bilen.. not so much :D

Nå vet jeg ikke helt hvilke vilkår det er i den nevnte veteranforsikringa, men hos If så får man vel kun Amcar-forsikring om bilen er registrert på motorhistorisk grunnlag, og dermed så vil påskriften i vognkortet hindre deg i å bruke bilen så my du bare orker, kan ha noe med dette å gjøre at det er såpass billig.

Pluss at gamle veteranbiler ikke bulker så innmari ofte, da folk er redde for dem som regel.

Hos gjensidige kommer det en takstmann for å se om bilen din er godkjent for veteranforskring, man får ikke veteranforsikra en istykkerrusta Volvo 240 med wunderbaum i ruta og kappa fjører for å si det sånn..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Forsikring på 928en vår er 495,- i året hos storebrand med 4k kjørelengde...

Det er da altså veteranforsikring

Endret av Christian / WeShine
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg sjekket dette nøye da jeg kjøpte BMW'n, og prisene varierte mye, for å si det mildt. Fikk tilbud fra DNB feks. på 26 000 i året for fullkasko, og 20 % startbonus. En bekjent av selgeren på Stenshagen fikset 50% startbonus til meg og full kasko i IF. 10 000 :) Så nå bygger jeg bonus til neste bil, noe jeg virkelig trenger....... ^_^

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men da må du jobbe for NSB eller nettbuss og kanskje flere? for og bli med der :P

Nei, bare at de som har jobbet for NSB/Jernbaneverket får billigere forsikring, men er åpent for alle.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei, bare at de som har jobbet for NSB/Jernbaneverket får billigere forsikring, men er åpent for alle.

Fra medlemsbetingelsene deres:

"Ansatte og pensjonister i jernbanedefinert virksomhet, deres barn og barnebarn kan få gunstige bank- og forsikringstilbud i sitt eget finanskonsern "

Endret av -volvoRsport-
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fra medlemsbetingelsene deres:

"Ansatte og pensjonister i jernbanedefinert virksomhet, deres barn og barnebarn kan få gunstige bank- og forsikringstilbud i sitt eget finanskonsern "

Er visst flere som har fått utenom å ha jobbet der. Blant annet hvertfall en på forumet.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er visst flere som har fått utenom å ha jobbet der. Blant annet hvertfall en på forumet.

Høres rart ut.

Som regel funker det hvis man er i nære slekt med noen som har jobbet i jernbanen, Dessuten får jo samboere osv til jernbanefolk også forsikring der.

Men i utgangspunktet får du ikke forsikring der hvis du ikke har noen form for tilknytning til jernbanen.

Når det er sagt, ja de er det billigste forsikringsselskapet du kan benytte på bil med litt morrofaktor :)

Men prisene på forsikring har økt en god del der de siste årene sammenliknet med tidligere.

Endret av magne
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Høres rart ut.

Som regel funker det hvis man er i nære slekt med noen som har jobbet i jernbanen, Dessuten får jo samboere osv til jernbanefolk også forsikring der.

Men i utgangspunktet får du ikke forsikring der hvis du ikke har noen form for tilknytning til jernbanen.

Når det er sagt, ja de er det billigste forsikringsselskapet du kan benytte på bil med litt morrofaktor :)

Men prisene på forsikring har økt en god del der de siste årene sammenliknet med tidligere.

Jeg mente også at det var sånn, men viser seg at de eventuelt har endret på deg. Er veldig fornøyd med prisen jeg fikk av dem, men tviler ikke på at de har gått opp med prisen. jeg tror kanskje at hvis man har familie som har vært ansatt hos Jernbaneverket/NSB så får man muligens billigere forsikring enn andre ?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Finne meg ei dame som jobber i NSB da.. :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Jeg mente også at det var sånn, men viser seg at de eventuelt har endret på deg. Er veldig fornøyd med prisen jeg fikk av dem, men tviler ikke på at de har gått opp med prisen. jeg tror kanskje at hvis man har familie som har vært ansatt hos Jernbaneverket/NSB så får man muligens billigere forsikring enn andre ?

Det er meget mulig. Vet hvertfall at vi som jobber i jernbanen får spesialavtale i bankdelen der. Men det er heller ikke like gunstig som tidligere.

Vet også at de har begynt å nekte å forsikre "svartelistede" biler, med mindre man er totalkunde.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva er egentlig grunnen til at de som jobber for/i jernbanen får bedre pris enn "oss andre" ?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fordi de har egen bank og forsikringspusher. Samme har vel de organiserte i posten/ bring også bl.a

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive