Gå til innhold

Scholl-tråden. (Erfaringer, tips osv)


Øyvind G

Recommended Posts

Hvor store flater jobber du på?

Ved kun bruk av da ville jeg jobbet på flater på ca 40x40 cm, og kjørt ca 1 cm i sekundet.

Det er ikke uvanlig at man må over flere ganger for å få det resultater man ønsker.

Pass også på at du ikke legger for mye press på maskinen, slik at paden ikke roterer, og kun "vibrerer"

Jeg har tegnet en svart strek på min baklplate, slik at jeg ser at paden går rundt.

Pass også på å bytt pads ofte, både på grunn av varme og renhold.

Ikke så mye større enn 40x40. Følte jeg også ikke tok så mye mer enn 1 cm heller... Jeg har også merket bakplaten som du nevnte. Jeg tenkte meg en tur til Swissvax treffet, så kanskje de kan bistå med litt info når de får sett på lakken. Har ingen tilgang på roterende som hadde vært moro å prøvd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Christer R

Det minner meg på: min Scholl bakplate gikk i oppløsning etter rutepoleringsseansen min i går. Da jeg forsøkte å få av filtputa fulgte borrelåsen på bakplata med?! Jeg klarte å holde igjen i en kant så bare halve er løs.

Har noen andre forsøkt å lime borrelåsen tilbake på bakplata?

Burde ikke strengt tatt bakplata tåle litt mer enn et års bruk? Det var jo vått og godt etter masse glasspolish, den tåler kanskje ikke bli bløt?

Jeg har også Krauss 500 DA og har aldri opplevd særlig varmgang? Jeg har opplevd å sende putene flygende etter at jeg uforvarende løftet maskina fra lakken så jeg tester for tida om Uber og Hexlogic tåler DA bedre enn Scholl.

Hvis du har flere like puter kan du prøve å bytte på slik at den rekker å kjøle seg ned i mellom hver gang. Er selve bakplata varm? Hvis det kommer så mye varme ut i puta fra bakplata burde du kanskje kjenne at det blir veldig varmt å holde i maskina..

Eg har limt borrelåsen på min Scholl bakplate,den lille til 75mm pads. Holdt bare noen timer her,helt ny og løsnet med en gang.

Dårlig kvalitet. Men holder som juling med lynlim:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bayersk-mach-werk

ja ja heldigvis bestillte jeg ikke spider pad, men vanlig pads gleder meg som en unge til å få pakka fra shinerama nå.

virker som det er en del borrelåsen på padden løsner ifra padden for, jeg skal bestille meg ny bakplate ihvertfall. ^_^ håper det hjelper så ikke alle de nye padsa blir spist ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...
Øyvind G

Cutskala med stigende cut:

Svart vaffel

Oransje

Blå

Gul

Lilla

Oransje vaffel

Gul spider

Hvite spiders

Ull

(om jeg har forstått dette riktig ut fra mange kilder på intartuben om Scholl-pads)

Jeg har ikke brukt gul, men har forstått det slik at den er omtrent tilsvarende blå i konsistens. Den lilla er mykere og mer fleksibel og finner formen igjen raskere enn oransje og blå (og da sannsynligvis gul).

På gul eller lilla pad?

La merke til at på listen står lilla oppgitt som en grovere pute enn gul. Stemmer det?

Trodde gul var den groveste puten til Scholl jeg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
Christer
La merke til at på listen står lilla oppgitt som en grovere pute enn gul. Stemmer det?

Trodde gul var den groveste puten til Scholl jeg?

Var sånn Scholl rangerte dem, hvertfall. Har som sagt ikke brukt gul, så jeg kan ikke si noe lurt der. Best om noen som har brukt begge uttaler seg om det, enn meg. :)

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øyvind G
Var sånn Scholl rangerte dem, hvertfall. Har som sagt ikke brukt gul, så jeg kan ikke si noe lurt der. Best om noen som har brukt begge uttaler seg om det, enn meg. :)

Jeg har brukt gul, men ikke lilla så det er best vi venter til noen som har prøvd begge utaler seg om det ja. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tyggern
Samme som jeg opplever. Dog så opprettholder den lilla form og fasthet bedre enn den gule :)

Som er en av grunnene til at jeg liker gul bedere, siden en så godt som aldri har et helt flatt panel.

Den lilla er litt for "hard"

Mvh Torgeir Thorud
"just looking for that perfect shine"

Min S&S "samletråd" noen av mine jobber  |||  Porsche 964RS 100t Detail  ||| Porsche 996 GT3 MKII  |||  
TAS on Facebook      |||    Mine biler BMW E24 635CSi og fler  |||  TAS Instagram

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard

Gul er myk etter ett panel, hvit Menzerna pad derimot...

Så godt som aldri?

Dører, panser, tak og ofte bakluke?

Gul Scholl mister jo masse cut etter bare 1 runde og er kjempemyk..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tyggern
Gul er myk etter ett panel, hvit Menzerna pad derimot...

Så godt som aldri?

Dører, panser, tak og ofte bakluke?

Gul Scholl mister jo masse cut etter bare 1 runde og er kjempemyk..

Er ikke min feil at du stort sett holder på med varebiler ;)

ok, høres ut som hvit menzerna må prøves.

Mvh Torgeir Thorud
"just looking for that perfect shine"

Min S&S "samletråd" noen av mine jobber  |||  Porsche 964RS 100t Detail  ||| Porsche 996 GT3 MKII  |||  
TAS on Facebook      |||    Mine biler BMW E24 635CSi og fler  |||  TAS Instagram

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kristian Nafstad
Gul er myk etter ett panel, hvit Menzerna pad derimot...

Så godt som aldri?

Dører, panser, tak og ofte bakluke?

Gul Scholl mister jo masse cut etter bare 1 runde og er kjempemyk..

Jeg synes Gul Scholl ble veldig fort myk, men hvor får jeg kjøpt Menzerna padder?

Kjører Golf MK6 2011 

 

- Kjørte BMW E46 320i 2000 mod 2012-2014

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kristian Nafstad
Tipper Nerden har. De selger hvertfall produktene til Menzerna.

Takk for tips, men ser dårlig ut. De selger produktene til Menzerna, men finner ingen pads.

http://bilnerden.no/index.php?main_page=index&cPath=25_3_13&sort=20a

Kjører Golf MK6 2011 

 

- Kjørte BMW E46 320i 2000 mod 2012-2014

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øyvind G
Takk for tips, men ser dårlig ut. De selger produktene til Menzerna, men finner ingen pads.

http://bilnerden.no/index.php?main_page=index&cPath=25_3_13&sort=20a

Det kan jo hende de kan skaffe for deg. Eller så må du nok handle fra UK.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...