Gå til innhold
EspenL

Pedalsett i aluminium - tanker/erfaringer?

Recommended Posts

EspenL    60
EspenL

Hoi! For n'te gang har mine våte skosåler sklidd av clutchpedalen i en ryggesituasjon, så nå må jeg gjøre noen tiltak. Har allerede vasket pedalene med surfex, men gummien er rett og slett ikke noe å spare på lenger. Vurderer å investere i nytt pedalsett mens jeg allerede er i gang der nede og har bare sett på ting som fås over disk foreløpig. F.eks disse fra Biltema: http://biltema.no/no...luminium-32100/ - på bildet ser de jo veldig bra ut, hadde jeg ikke visst bedre kunne jeg tatt de for å være Sparco-produkter.

Noen som har erfaringer med disse eller andre alu-pedaler? Blir de ikke minst like glatte som slitt gummi?

Endret av EspenL

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Christer    2 906
Christer

Jeg har ingen personlig erfaring med disse, men hvis pedalene har gripepunkter (fortrinnsvis i metall) og de kan festes forsvarlig til pedalene vil jeg tro Biltema sine funker like bra som Sparco/Momo/whatever. Hvor lenge de varer (kvaliteten/hardheten på metallet) er jo en helt annen sak, men vil jo tro de hvertfall varer en stund... Om du må bytte dem hvert andre-tredje år er jo ikke kostnaden så stor heller.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
trogha    442
trogha

Får du ikke kjøpt ny gummi som du bare trer over pedalen, eller er pedalen "helstøpt" gummi?

Personlig er jeg ikke fryktelig begeistret for disse alu pedalene, men det er nå smak og behag ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
EspenL    60
EspenL

Sikkert mulig å få tak i ny gummi, ja, men fåglarna må vite hva det koster og hvor lett det er. Tenkte det var like greit å gå for noe som ser bra ut og potensielt føles bra og er tilgjengelig 50m fra jobben ;)

Endret av EspenL

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gry    624
Gry

Jeg fikk ikke lov av min bedre halvdel å kjøpe bmw sine alu-pedaler da han mente de ville bli glatte (han kastet selv et sett etter å ha opplevd dette), tror de bare er alu med sånne små gummiriller på, ser sånn ut på bildene.

Enig i at alu-pedaler bør være skikkelig rifla for å få grep, høres teknisk sett ut til å gi bedre grep.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Suvdal    8
Suvdal

Hvorfor ikke prøve å få tak i noe sånt:

3U1721647.jpg

Endret av Suvdal

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Stig J    598
Stig J

Du må ikke finne på å kjøpe de Biltemapedalene. Du kommer til å skli av. jeg hadde noen gamle MOMOpedaler. De var perforerte men de var griseglatte hvis sålene på skoene var våte.

Disse har jeg i begge mine biler og de er helt topp. Veldig godt grep med all slags sko.

DSC_1290.jpg

DSC_0162.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
magne    661
magne

Har bare god erfaring med alu pedaler. Men det må jo da være god gummi som er ru og stikker opp betraktelig fra aluminiumen.

Er jo på den måte du får feste med foten. Det beste er dog å få tak i en sett med ny gummi til pedalene..

Alternativt kjøpe mindre glatte sko ;)

HEr er hvertfall et bilde av mine pedaler, som fungerer helt fint. (de er orginale i bilen)

Bilde0323.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
hgnubel    334
hgnubel

Slik har mine pedaler sett ut et års tid nå, Heico Sportiv bling for Volvo :) Fjernet pedalgummien og skrudd gjennom pedalen. Gummiknottene gir veldig godt feste, aldri opplevd dem som glatte selv med våte pensko.

Eneste irritasjonen er at jeg enda ikke har fått på plass fothvileren... Og at jeg ikke støvsugde før jeg tok bildet:

STA43651-800-1.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
EspenL    60
EspenL

Ser ut som alu med gummi er et must her ja. Har også googlet meg frem til endel rene alu-pedaler som folk fester sånn anti-skli-tape på, ala det man har i trapper og på skateboard. Kanskje det er verdt et forsøk.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Informasjon

© Detailers Club Norway AS 2007-2017

Sosialt

Om oss

Her tar vi for oss det meste innen bilpleie. Alt fra vask til polering på hvordan du skal få din bil til å bli så blank som mulig