Arne

Audi Vs Flex

Da er det på tide og komme igang med testen av nymaskina,Flex Polisher XC 3401 VRG.

Som avtalt kom bilen i dag klokka 10 og ble sendt rett til fotografen

Som dere ser er det ikke mye og rope hurra for her,matt,slitt og MEGET dårlig vedlikehold over 5 år er dette resultatet av,men nå kan det bare gå en vei og det er opp :)

Etter at bilen var vasket og clayet og tørket begynnte eiieren og tvile på at det kom noe som helst resultat av det vi skulle bruke dagen på så det var på tide med en liten testspot for og overbevise han om at det er håp

Så da var det bare og gå løs på selve testen,bagasjelokket,og her er det som ble brukt:

Først ute var meg. #85 og ullpad W-4000

Maskina var sterk som faen og hadde ingen problem med og bruke ullpad og #85.Tidligere erfaringer fra roterende maskiner med ullpad er at det legger igjen skjolder,her ble det ingen,men jeg klarte ikke og og fjerne alle ripene.

Neste produkt ut var meg. #83 og 7006 pad

Dette var en kombo som fjernet en del mindre riper men la igjen mye skjolder,kommer dårlig frem på bildet :(

Neste ut var meg.#83 og 8006 padden

Endel mindre riper ble fjernet men la igjen noe skjolder.

Til slutt ble meg#80 og 8006 padden brukt

Sorry ingen bilder men resultatet ble som forventet,ikke mye riper som ble fjernet men det ble blankt som bare faen :)

Til slutt ble tapen fjernet,og er det noen som lurer på hvordan viperstripene ble funnet opp?

hehe.

Etter at tapen ble fjernet ble hele bagasjelokket gått over en gang med #80 og 8006 pad og da ble resultatet av de forskjellige testene mye bedre og det endelige resultatet kom for en dag.

Husk at dette var en bil som var sterkt oksidert og da går første strøket med til og fjerne mye ødelakt lakk og det blir lite ripe fjerning,noe som kommer etter andre og tredje behandling.

Skulle jeg velge hvilken av de produktene som var brukt her til resten av bilen ville jeg valgt #85 og ullpad og deretter #80 og 8006 pad. Detter fordi det gav det beste resultatet,minst riper igjen og blankt så det holdt.

Så da var det bare og gå løs på resten av bilen etter at vi ble enig om vi bruker kun #80 og 8006 pad på resten av bilen.

Når vi kom til panseret var det på tide med mat,noen som husker hvhor langt vi var kommet?

LOOOOOL

Bare og gi gass og bli ferdig :)

Det hele ble avsluttet med et srtøk med #20

Ferdig:

Skal man trekke en konkusjon av maskina så er det at dette er en maskin som er råsterk,takler det meste at produkt og padder.

Jeg testet noe 8" padder også og det var ikke noe problem der heller,så man kan vel trygt si at dette er en roterende maskin med osilering,så langt vil jeg gå.Maskinen oppførte seg til tider som en roterende med at den ville gå sine egne veier mrn den var mye lettere og hente inn igjen.

Den ble noe tung etter en dag,men nå skal det sies at den er like enkel etter en liten stund og håndtere som G-100 eller andre mindre maskiner,så dette er en maskin som jeg anbefaler på det varmeste til alle.

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

WOW! Sykt bra jobbet! :o

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bra jobb, og bra skrevet:D

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bra jobba, og en bra gjennomgang og review av maskina! :)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Flott det :) og eieren blei vell fornøyd?

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker for tilbakemeldinger.Eieren ble så for nøyd at han reiste hjem og tok bilen innvendig,lol,så like fæl ut inni.

Egentlig var det bare en kosejobb.Ikke ble det lagt mye vekt på at bilen skulle bli strøken slik som jeg prøver til vanlig men var bare ute etter og se hva maskina var god for og hvordan den oppførte seg.

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Med en gang jeg så tittelen på topicen tenkte jeg: Ojjj.. Brennmerker!

Men dette ble jo veldig bra! :D Den bilen så helt jævli ut når du fikk den.

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

takker og bukker

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nydelig resultat!

Ved et salg vil dette heve prisen med flere tusen kroner :P

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
Nydelig resultat!

Ved et salg vil dette heve prisen med flere tusen kroner :P

Hehe,på den bilen er det nok og fylle opp bensintanken så har man doblet verdien :lol:

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjempe jobb, bra writeup også dette her......

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

tror ikke du skal tvile på og kjøpe den maskina der Truls,den er konge god

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har akkurat investert i en ny hitachi maskin, men den flexen ser grom ut den, kan jo altids trenge flere....

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
Har akkurat investert i en ny hitachi maskin, men den flexen ser grom ut den, kan jo altids trenge flere....

Får man noen gang nok bilpleie produkter? :lol:

Endret av Speilblank
0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det som hadde vært enda mer morro var om du fikk bilen og nøklene, og eieren ikke så den før den var ferdig. Hadde neppe kjent den igjen! :) Kjempebra jobbet.

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette ble bra!

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Veldig godt og artig skrevet write up....

Resultatet ble utrolig bra :D

Det er så gøy når det man gjør inspirerer eiere til å ta vedlikehold et steg videre......

mvh

ståle :)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

super jobb der Arne!!!! Hevet utseende på den bilen fler tusen steg kan man si.... :thumbs:

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!


Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.


Logg inn nå

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    Ingen innloggede medlemmer aktive