Gå til innhold

Erfaringer med plast dip?

Recommended Posts

Skrevet

Tro om det går ann og plasti dippe f.eks felgene, også lakke over med vanlig lakk for og ikke få de matt?

Lyst og prøve hvite felger på min bil.

• Forhandlere
Concker
Skrevet

Noen som vet om den reagerer med krom når man skal ta av?

Noen som vet om det finnes Plasti Dip som ikke er matt, men litt mer som lakk?

Den reagerer ikke med chrome :)

selv erfart at det går helt fint.

For å få den blank må man bruke glossifier, evt en liten dash med silver for å få metallic effekten

Tro om det går ann og plasti dippe f.eks felgene, også lakke over med vanlig lakk for og ikke få de matt?

Jeg tviler sterkt på at det går med tanke på at om du bruker vanlig klarlakk over plastidip blir den hard og vil ikke være mulig å dra av uten å bruke rundt 30 år da du kun får av veldig små deler om gangen.

Skrevet

Se der ja, takk skal du ha.. Mener å ha lest at dipyourcar ikke frakter til Norge, men fant samme spray på plastidip.no når de en gang får inn....

Den reagerer ikke med chrome :)

selv erfart at det går helt fint.

For å få den blank må man bruke glossifier, evt en liten dash med silver for å få metallic effekten

Jeg tviler sterkt på at det går med tanke på at om du bruker vanlig klarlakk over plastidip blir den hard og vil ikke være mulig å dra av uten å bruke rundt 30 år da du kun får av veldig små deler om gangen.

Høres bra ut.. Spørs om mine chrome-emblem får seg en liten spray da :)

Skrevet

Pratet med xtremecar.no ang det glossifier produktet som kommer fra plastidip. Han sa at du ikke vil klare å få blien "lakkblank" men at den vil bli mindre matt. Er det noen som har noe litt mer hands on erfaringer på glossifier?

• Forhandlere
Concker
Skrevet

Pratet med xtremecar.no ang det glossifier produktet som kommer fra plastidip. Han sa at du ikke vil klare å få blien "lakkblank" men at den vil bli mindre matt. Er det noen som har noe litt mer hands on erfaringer på glossifier?

Blir som en klarlakk for plastidip, men vil aldri få plastikk "maling" til å bli like blank som lakk.

men om du bruker glossifier og litt silver metalizer oppå blir det ganske bra både blank og med metallic effekt.

men krever at man får det veldig bra lagt på.. har sett noen som har fått plastidip finish til å bli helt uten tekstur fra spray boks med denne her saken man setter oppå boksen.. men da tipper jeg man må forvarme boks, det som skal "dippes" og alt

Skrevet

Løsemidlene i klarlakken vil løse opp plastidippen, i tillegg er plastidip myk og elastisk så lakken ville uansett "sprukket" ved berøring e.l.

Skrevet (endret)

Det er mulig å bestille fra dipyourcar.com, men da må man ta det gjennom Jetcarrier(båtfrakt). Det er litt lang ventetid, men det blir billigere å bestille det på den måten uansett. Har ikke sett noen som er billigere enn dem.

Endret av Stenny
Skrevet

Det er noen båtsjapper rundt om som selger Plastidip til rundt 120kr flaska, men disse har ikke gallons inne tror jeg. Anbefaler å titte på plastidip sine hjemmesider for komplett liste.

Så forøvrig dipyourcar sine norske sider, og de var utrolig trauste og vanskelig å finne frem til. (.as domene, hvem bruker nå det idag?) Prisene var heller ikke noe særlig. Litt synd ettersom jeg glatt hadde bestilt sprøyte og dip der om prisene var litt mer akseptable og sidene bar preg av seriøsitet.

• 2 weeks later...
  • Moderatorer
Christer
Skrevet

Husk på alle sammen at dipyourcar.com ikke sender til utlandet i det hele tatt. Det er forferdelig synd i og med at de er så fantastisk billige i forhold til plastidip.no. Andre aktører er eksempelvis extremecar.no. Men disse er igjen dyrere.

jetcarrier.com sender til utlandet... :)

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

• 6 months later...
Skrevet

Løfter denne litt :) Noen erfaringer med hvor bra plastidip (eller lignende produkter som Foliatec) tåler dekkskift og balansering? Sistnevnte utelukker vel egentlig førstnevnte helt når jeg tenker meg om.. eller holder loddene godt nok ved å limes utenpå folien?

Magne/Otta Detailing
Skrevet (endret)

Jeg vil ikke lime på limvekter utenpå folien.
Det kommer bare til å løsne og så kommer kunden tilbake etter en stund å klager på ubalanse.

Eller enda verre, de klager til andre om at "der klarer de ikke feste limvekter engang" og så går de til konkurrenten.

Endret av Magne/Otta Detailing
Skrevet

Jeg har brukt Plastidip ett par ganger, og det som skjer noen ganger, er at det sitter fast, men det blir ikke helt godt feste over alt. Det betyr at dersom du setter lodd på Plastidip, og det samme skjer med deg, så kommer dette til å løsne etterhvert, og da må du avbalansere på nytt. Dette skjedde på grillen min, og den utsettes ikke for så mye som felgene, både med tanke på møkk og moment på hjul.

Jeg tror ikke det kommer til å holde, mtp hva jeg har erfart.

• 2 months later...
johime(joakim)
Skrevet

Da var mitt første møte med plastidip utført.

Dippet sommerfelgene mine, så på flere videoer at di ikke maskerte selve dekket. Så i min store iver heiv jeg meg rundt å prayet alt jeg fant.

Jeg trodde selv at jeg hadde lagt nok produkt på dekkene til å dra det av igjenn men så enkelt var det ikke. Plastidippen "bryter" veldig lett på kanter og alt av skrift og riller i dekksiden ble liggende igjenn når jeg begynte å dra av.

Jeg la 5 lag på felgene og finishen ble heilt ok til å bli sprayet i 4-5grader, men til advarsel så er det mye lettere å maskere dekkene en alt pirket med å få det bort etterpå.

Jeg penslet på prickbort på dekksidene, lot det virke et par minutter og brukte deretter høytrykket på ca 3-4cm hold for å få bort alt av rester.

Alt i alt et genialt produkt, men burde nok gjøres i litt høyere temperaturer slik at det flyter bedre utover og maskeringen bør man ikke droppe på en så ruglete overflate :)

Skrevet

Trenger ikke tillatelse, men varig fargeendring på biler skal meldes inn til SVV og deretter oppdateres i vognkort.

Dette blir vel da en ny problemstilling, hva er en varig fargeendring? Skal man lakke bilen for å ha den fargen i 2 måneder, er det en varig endring? Noen som vet om det er kommet noen tolkning av lovverket på det området?

freddyg91
Skrevet

unu5any6.jpg

Denne maskeringsteknikken fungerte helt supert for min del :)

• DCN Poeng 1
Skrevet

Driver å vurderer å kjøpe inn plastidip for å ta på panseret,tak og bagasje lokk pga litt rust, tenker da å pusse ned rusten og legge oppå. Bilen er svart, men siden dem ikke har svart inne enda så lurer keg på å bestille matt, men er det sånn at man kan få tak i noe lignende av klarlakk for å ha på det siste laget og evnt hvor mye trenger jeg av produktet? :)

• 1 month later...
freddyg91
Skrevet

Har testet å vaske felgene med megs wheel brightner! Funket uten noe problem. Helt safe :)

Skrevet (endret)

Løfter denne litt :) Noen erfaringer med hvor bra plastidip (eller lignende produkter som Foliatec) tåler dekkskift og balansering? Sistnevnte utelukker vel egentlig førstnevnte helt når jeg tenker meg om.. eller holder loddene godt nok ved å limes utenpå folien?

Det fungerer bra. Revnet et av vinterhjulene i vinter, og nytt dekk lagt på og felg avbalansert. Loddene ble limt rett på plastidipen. Skadene kom etter at jeg måtte kjøre med flatt dekk noen meter til jeg fikk stoppet. Er veldig enkelt å rengjøre og, kun surfex og skum, ingen vits med berøringsvask. Bekreftet dette da jeg vasket med rødsprit for å bytte farge om torsdagen, ingen møkk på kluten. :)

Endret av VwType1
Skrevet

Hvordan reagerer plastidip'en når man maskerer den under polering tro? Noen som har prøvd? Ser for meg at den kommer delvis av sammen med tapen..

Skrevet

Plastidip herder etter 24t og da skal det noe mer en maskerings teipt til for å dra den av.. (Med forbehold er lagt tykt nokk)

Ok, supert. Da klasker jeg plasti dip på railsene og vinduslistene :) Og annet småtteri som ikke er sort.

• 4 weeks later...
Skrevet

Hvordan reagerer plastidip'en når man maskerer den under polering tro? Noen som har prøvd? Ser for meg at den kommer delvis av sammen med tapen..

Litt sent svar kanskje, men jeg maskerte opp ringene bak på min audi som var plastidippet, og den ble med av igjen når jeg dro av teipen, selvom jeg var forsiktig..

Det lå fire lag med plastidip på de ihvertfall :)

• Forhandlere
Concker
Skrevet

Litt sent svar kanskje, men jeg maskerte opp ringene bak på min audi som var plastidippet, og den ble med av igjen når jeg dro av teipen, selvom jeg var forsiktig..

Det lå fire lag med plastidip på de ihvertfall :)

Ikke så rart heller når man tenker over hvor dårlig feste det vil ha på såpeglatt chrome :)

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Detailers Club bruker informasjonskapsler (cookies) til å måle trafikk, optimalisere siden og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du dette og våre Personvernvilkår