Gå til innhold

Erfaringer med plast dip?

Recommended Posts

Skrevet

For å være spot on på topic, så traff jeg grillen min med Surfex HD, ved en uheldighet. Spylet av, og da var det JA mårna til det som var av plasti dip på det aktuelle området.

For å dra en konklusjon; Hold ALT av avfetting langt vekk fra plasti dip om du vil beholde den. Dersom tilfellet er det stikk motsatte, så er det bare å mate på med avfetting :)

Jeg testet med surfex hd i dag. Blandet ca 1:20. Det gikk helt fint. Jeg spylte av med hageslange med jet dyse. Man bør sikkert være litt forsiktig med HT. Vil tro at HT på nært hold iallefall vil kunne flerre av plasti dippen.

Men uansett. Surfex hd gjorde ingen skade i mitt tilfelle.

Skrevet (endret)

Jeg f岠prve igjen senere da, for jeg var sikker p堡t det var surfexen som dela..

Endret av Jac
Skrevet

Plasti dip tåler vel ikke syrebaserte og løsemiddelbaserte stoffer.

Men surfex hd som er vannbasert og alkalisk(?) skal det tåle.

Skrevet

Det høres da veldig bra ut :) den tåler ikke prickbort hvertfall, det kan jeg si med 100% sikkerhet!

Jensenjr
Skrevet

Hva med felgrenser som P21S? Tenkte å dippe vinterfelgene på konas boble, men de må jo også vaskes gjennom sesongen. Da er vel fort vekk ikke utblandet Surfex tilstrekkelig...

Skrevet

Jeg hadde tatt en test på noe annet enn felgene først om jeg skulle brukt felgrens eller noe annet enn surfex hd.

På videoer jeg har sett og etter det jeg har lest har jeg forstått det slik at de fleste bare vasker med såpe. Har sett en video på youtube der det er en som bruker en eller annen armor all spray. (plast/vinyl rens)

• Moderatorer
Christer
Skrevet

Kjenner jeg har jævlig lyst på et ProKit.. Essiek, gidder du ta med et kit til meg? :)

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Skrevet

Skal stikke en tur innom Fonzie her i Ft Lauderdale snart og sjekke ut dette nærmere. Får nok ikke med gallons med PlastiDip hjem med flyet, men selve sprayeren burde være mulig å få handlet. Kanskje noen gallons kan transporteres med JetCarrier....

• 3 weeks later...
Skrevet (endret)

Jeg la hvit plast dip på mine 19" her for 3 uker siden. Kjøpt på multilakk til 185kr boksen. gikk med 3 bokser, da la jeg 5 lag.

(bare yttersiden)

Virker til å være bedre holdbarehet enn jeg forventet. Har vasket med ren bilberry og bruk høytrykk direkte på felgene.

Jeg er fornøyd så langt. Litt mer vasking blir det siden de er hvite, men det var vel nesten som forventet.

Er litt "texture" på dette, og bremsestøv legger seg fort nedi.

før:

Etter:

whitewheels2.jpg

Endret av TomRabb
  • 5 months later...
Skrevet (endret)

Hvordan er konsistensen på plasti dip i forhold til vanlig lakk? Ser at man kan kjøpe større bokser på ebay (som også shippes til Norge) for en billig peng. Jeg tenker om det går an å sprute på gugga med en lakksprøyte fra biltema slipper man jo billig unna.

Edit: Etter 2 sekunder med gugling fant jeg dette: Can Plasti Dip® be sprayed out of a spraygun? Of course! We have shops and customers all over the country who spray our Plasti Dip® through all kinds of sprayers and spray guns. Pre-thinned Plasti Dip® is available through DipYourCar.com in Gallons! It comes ready to spray.

https://www.dipyourcar.com/pages.php?pageid=1

Endret av jalmar

Asbjørnsen Automobilvaskeri

Skrevet

Er det noen som har testet hva som skal til for å fjerne plastdip, altså prøvd å misshandle noen plastdip detaljer/felger litt, med avfetting osv, for å sjekke hvor mye det tåler?

å er det noen som har fjernet det fra felger å kan bekrefte at det faktisk er så lett (som det ser ut på videoene) å fjerne det igjen når man blir lei.

Skrevet

Det er vel blitt diskutert i denne tråden hvorvidt Plasti Dipen tåler petroliumsbasert avfetting. Mener det var Johansen som hadde kvittet seg med den ufrivillig pga. Prickbort

Asbjørnsen Automobilvaskeri

Skrevet

ja, jeg leste litt om det, men jeg mener om noen skal kvitte seg med plastdip på feks 4 felger, å kan ta en test med prickbort på en felg, surfex hd på en annen.. osv, en slags stresstest, for å si det sånn.
håper noen har dette i bakhodet om de skal fjerne noe som er lakket/dyppet i PD.

Skrevet

Jeg har testet litt med div. avf. på plastidip, og det ser ut som det hovedsaklig er prikkbort/kaldavfetting som gjør at den endrer konsistens og ramler av i flak når man spyler. Dog synes jeg den er enklere å fjerne ved å bare dra den av enn å spyle den av, men jeg har ikke brukt den på felger, kun i båt og på verktøy etc.

• 3 months later...
Skrevet

Jeg har tenkt å dipe/male min bil, farget kommer til å bli enten hvit eller svart, men forrige var mørkt blå. Er det noen som vet om man må få tillatelse fra Vegvesenet eller noe sånt for å gjøre det lovlig?

Takk på forhånd!

larspronne
Skrevet

sjekk www.rubberspray.no - de blander farger på forespørsel og trykker opp på egne spraybokser. var der selv i dag og hentet en kasse sort og gunmetal for ett felg prosjekt.

gode priser og proffe folk - mener det var de som gjorde den Lexus'en på dagbladet i 19 forskjellige farger nylig.

Skrevet

Jeg har tenkt å dipe/male min bil, farget kommer til å bli enten hvit eller svart, men forrige var mørkt blå. Er det noen som vet om man må få tillatelse fra Vegvesenet eller noe sånt for å gjøre det lovlig?

Takk på forhånd!

Trenger ikke tillatelse, men varig fargeendring på biler skal meldes inn til SVV og deretter oppdateres i vognkort.

• DCN Poeng 1
hmsilset
Skrevet

Hadde 3 lag på mine felger.Likte det ikke og ville ha det bort fortest mulig.Brukte mange runder med prickbort,sitrusrens osv.var veldig vanskelig å få av.Plastidip blir heller brukt andre plasser for min del :) Lettere å dra av ett panser enn felger med mange eiker.

Hobby detailer som ofte har med bileiere på jobbene :)

10 timers detail som nybegynner.
Facebook-Silset bilpleie 

Skrevet

... var veldig vanskelig å få av...

Bit merke i at det er forskjellige produsenter, men kun en "original". Kopiene har jeg også hørt litt forskjellige rykter om... Blir ikke jevnt og pent ved lakkering, vanskelig å få av, renner osv. Jeg har brukt den originale MYE og aldri hatt noe problem med dem, ei heller å få av. Genialt produkt!

Skotner Autospa - detailing since 1998

Member International Detailing Association, Certified Detailer - Skills Validated
Exint Premium Detailing Center | Rupes Certified Detailer | Colourlock Certified | AutoGlym Certified | Nanolex Approved Detailer | 3M Auto Car Care Center | Waxaddict Professional

Følg på Facebook!

hmsilset
Skrevet

Bit merke i at det er forskjellige produsenter, men kun en "original". Kopiene har jeg også hørt litt forskjellige rykter om... Blir ikke jevnt og pent ved lakkering, vanskelig å få av, renner osv. Jeg har brukt den originale MYE og aldri hatt noe problem med dem, ei heller å få av. Genialt produkt!

Selger plasti dip sin nettside noe annet enn originalvare?

Facebook-Silset bilpleie 

Skrevet

Til felg har jeg hørt at foliatec-spray er bra greier.

Har diagnoseutstyr og mulighet for adaptering/koding til:
Vw, Audi, Seat, Skoda, Bentley, Peugeot, Citroen, Toyota.

Skrevet

Selger plasti dip sin nettside noe annet enn originalvare?

Neia... Plastidip.no er the real thing. Var det slik at den kom av i biter når du tok den av? Har også hørt at hvis man har på for få lag, og at lakken ikke blir tykk nok, så er det vanskelig å få den av lett. Er det "nok lag" så er det bare å dra det hele av i ett stykke.

Skotner Autospa - detailing since 1998

Member International Detailing Association, Certified Detailer - Skills Validated
Exint Premium Detailing Center | Rupes Certified Detailer | Colourlock Certified | AutoGlym Certified | Nanolex Approved Detailer | 3M Auto Car Care Center | Waxaddict Professional

Følg på Facebook!

hmsilset
Skrevet

Jeg kunne dratt av men ville prøve hvor lett det var med prickbort:) det tok to timer med mange runder avfetning og gnikking med mf.

Facebook-Silset bilpleie 

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Detailers Club bruker informasjonskapsler (cookies) til å måle trafikk, optimalisere siden og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du dette og våre Personvernvilkår