Gry

Show and shame: Sort V70 1997

46 innlegg i emnet

Må nesten lage en tråd til offentlig hån og latter av mitt første seriøse forsøk på å polere en bil som ikke tilhører noen i nær familie.

_DSC5796.jpg

Gode gamle svensktraveren til huseieren. Aldri vasket i maskin, men sett sine fjorten år med smågutter som skal smyge sykkelen ut av garasjen ved siden av bilen, skiboks, en og annen hekk, fuglebæsj... Takknemlig farge på denne egentlig, litt vaskeriper men har ikke oppfattet den som direkte grå heller.

Oppdraget var egentlig en kjapp polering..

Litt inspeksjonsbilder i dagslys (mange av dem ble litt uskarpe, så det ikke før da jeg lastet dem på pcen)

_DSC5773.jpg

Steinsprut og skitt

_DSC5774.jpg

Mer skitt og steinsprut på frontfangeren (plastikk)

_DSC5775.jpg

Samme på andre enden

_DSC5776.jpg

Fiiin ripe

_DSC5777.jpg

Brune dekk og skitne felger, litt kantkjørt og andre skader sånn jevnt over

_DSC5778.jpg

Endel skitt, mye parkeringsmerker i dørene

_DSC5780.jpg

Fuglebæsj på taket

_DSC5781.jpg

Fingermerker, vaskeriper

_DSC5785.jpg

Enda et ufokusert bilde, men parkeringsmerke, hekkmerker, noen dypere skraper

_DSC5788.jpg

Innsida av takstativ (denne ser ut som fin kandidat for polytrol)

_DSC5789.jpg

Bakstussen

_DSC5791.jpg

brrrrr

_DSC5793.jpg

Mer bøss og lort

_DSC5794.jpg

B-stolpen på førersida om ikke jeg tar feil, førerdøra er polert i sommer med A15 og spider (altså den venstre delen)

_DSC5795.jpg

Mer skraper (den rustrøde flekken er noe på linsa som lager refleksjoner). Mye neglemerker under dørhåndtak.

_DSC5799.jpg

Zooom

_DSC5807.jpg

Et hjul til med tilhørende hjulbue

_DSC5800.jpg

Enda en dør. Nok å ta av..

_DSC5805.jpg

Så var det inn og ete i seg en kyllingwok og høre på regnet, før jeg pakket armene fulle og ruslet ut.

Eieren hadde spurt typen om han skulle vaske bilen før jeg tok den over men fikk til svar: Ikke gidd.

Siden det regnet, ble produktutvalget som sådan (hoppet egentlig bare over IronX):

Vask:

Rim7 på felg

Surfex HD 1:x på gummi og nedre paneler (tror det var mellom 1:7 og 1:12 et sted, to flaskerester)

Prickbort på nedre paneler (festlig i regn :blink: )

CG Orange degreaser 1:5 på hele bilen og under panser, langs ytterkanter i motorrom

Skumkanon med snowfoam og citrus wash (også en gammel miks, litt usikker) Stihl HT.

Håndvask med MG NXT, gul chenille og tobøtte.

MG clay

Skrubbet dekksider og felger mens regnet gjorde sitt for at ingenting skulle tørke på lakken

Rim7 og surfex

_DSC5811.jpg

Ser sånn halvveis ferdigskrubbet ut

_DSC5812.jpg

Oppunder panser, mye olje etter Ditec-behandling. De gulgrønne dråpene er Orange Degreaser

_DSC5813.jpg

Var litt usikker på hvor mye ht jeg ville guffe nedi her, så tok bare pent rundt kantene igrunn

_DSC5814.jpg

Og så høljregnet det en stund, så jeg tok på meg en sånn faketex-jakke som ikke reagerte riktig på impregneringen fra DNT. Det var jo et ekstra lag med tøy som kunne suge til seg fukt, uansett. Alle monner drar. Og så angret jeg etterhvert litt på at jeg sto og vaska rett ved krana, kom to biler på besøk mens jeg sto der i oppkjørselen og jeg måtte klatre inn og rygge en bil der jeg ikke så noe i speilene pga vanndråper.

"Skum". Riktignok regnet det litt, men det er ikke store forskjellen fra åssen det ser ut rett i fra kanonen

_DSC5815.jpg

Ser ut til A15 såvidt henger på. Eller så er det bare det at den siden mangler vaskeriper som vannet kan klamre seg i.

_DSC5826.jpg

Da var jeg klissvåt til skinnet på beina og sånn halvtørr på overkroppen, så jeg rygget inn i garasjen for lakkleire og tørk. Trengte knapt noe ekstra vann mens jeg clayet, da bilen var blaut.

Etter halve taket, veldig nuppete!

_DSC5828.jpg

Og dette er etter spoileren :shocking2:

_DSC5830.jpg

Jeg kasta den klumpen etter runden over hele bilen, den kunne muligens gjort en jobb inni en hjulbue men jeg var kald og orket ikke tanken.

Og en runde lakkmålinger:

V70.jpg

Gikk fra bilen med åpne dører for å tørke over natta, dro ut sikring 15 for å få skrudd av alle kupelys og dørlys.

_DSC5831.jpg

Neste dag klarte jeg vel å være i garasjen litt etter 9, jeg er ingen morgenfugl og oppe og ikke gråter før ni er godt nok for meg ^_^

Jeg hadde jo allerede gått over en dør på denne med spider og A15, så jeg nølte ikke et sekund og startet med roterende, S17 og gul spider på tak og panser. Syntes ikke egentlig det funket som jeg ville, lakken blei grå og jeg så tydelige kjørespor. Dette skulle jo være en enkel ett-stegs.

Så jeg byttet til S17 på blå pute, og slo meg til ro med at jeg bare måtte gå over med S40 og la det bli en to-stegs. Jeg hadde jo bilen "så lenge du trenger"

Men fremdeles var jeg ikke fornøyd. Paden tettet seg, fikk ikke brukt opp produktet. Det var nok litt kaldt uti der, og paden var som stein, sleit med å få press på den. Og både spider og blå tettet seg, ikke av tørt klumpet produkt, men bløtt seigt produkt. Og samtidig klarte jeg ikke bruke opp det som var i uten å overanstrenge meg for å få varme (jeg får vondt i håndleddene bare jeg tenker på det).

Fant en liten zargess-kasse stående under en gocart i et hjørne og brukte denne for å komme til oppå taket. Høyden var fin, men opplevde flere ganger da jeg lente meg over taket at vekta på kassa blei så lite at metallet sklei mot epoxyen på gulvet og jeg plutselig sto godt lent mot bilsida for ikke å ramle overende. Ikke helt ideelt, akkurat :unsure: .

Litt frihånds 50/50 på bakfangeren i pastikk

_DSC5832.jpg

Greit resultat på vaskeriper.

_DSC5834.jpg

Og så fant jeg en sånn D-cell maglite i verktøyskapet til typen, holo hallo!

_DSC5837.jpg

Kjørt med blå pad. Blanding av produktrester og kjørespor.

_DSC5839.jpg

Litt av det grå sløret som irriterte meg, delen nærmest

_DSC5844.jpg

Kjørte spotkorrigeringer med liten gul pad og S17, her på spoiler

_DSC5853.jpg

En slags 50/50 med taket til venstre og den smale lista mot bakluka på høyre

_DSC5854.jpg

Må ta bilde av utstyret for å huske hva jeg har holdt på med (kjappere enn å skrive..). Paden er ikke så ille her, klarte nok å lage litt mer press på bakluka.

_DSC5856.jpg

Forsøkt å vaske over med IPA men det grå sløret var der like fordømt.

Og så var det en kjapp tur rundt på tunet for å finne litt sollys og sjekke om det virkelig var så ille som jeg antok.

Og det var det. Moderate holos dette, men holos like fullt!

_DSC5857.jpg

Ai, ai, ai!! Ikke fullt så moderert.

_DSC5858.jpg

Det er nesten som å pelle på gamle ruver dette, gjør vondt men litt godt også

_DSC5859.jpg

Mye vil ha mer

_DSC5860.jpg

Og så fikk jeg hendene på en ledlenser... Fåkkkk

_DSC5861.jpg

Den drittlykta så ting som ikke blitsen var i nærheten av å plukke opp! Her står jeg tydeligvis med panseret siden jeg ser himmelen reflektert, har begynt å rydde i hologrammene med oransje pad og S40. Jeg husker ikke hvilken side som er hva, men antar at det S40 på høyre side siden jeg godt husker de kjøresporene som synes i lyktelyset på venstre side.

_DSC5863.jpg

Maskert opp for maskin. Plukket opp teknikken for å maskere gummilistene rundt døra på kurset i Ås.

_DSC5865.jpg

Og så kom "fotografen" innom og lurte på om jeg hadde noe han kunne tafse på.

_DSC5866.jpg

Kjøring i dørkarmer og nedre ...list (ummm, hjerneteppe). Smatt innpå kromdekoren delvis med hensikt. Det er en gul pad.. Men lista blei veldig fin :) . Og så lærte jeg at all den svarte gørra som kommer når man pusser krom med autosol ikke er en magisk ingrediens i autosol, det er kromen.

_DSC5867.jpg

Klar for 50/50 på innsteget til bakluka

_DSC5871.jpg

Ikke spør om hvilket steg dette er. Det er blankt og jeg blir glad hver gang jeg ser det.

_DSC5875.jpg

_DSC5880.jpg

Forresten, nå ser jeg at det er første steget. Nå med lilla pad -_-

_DSC5881.jpg

Og atter hooooooloooooos

_DSC5885.jpg

Og kjørespor. Sukk

_DSC5887.jpg

Oransje og S40 på spoiler.

_DSC5889.jpg

_DSC5890.jpg

C-stolpe etter S40 i blitslys

_DSC5892.jpg

C-stolpe med ledlenser!

_DSC5893.jpg

Ai og argh og ack. Ny runde på gårdsplassen for å sjekke etter sollys. I sollys. Etter holos.

_DSC5894.jpg

Og kjørespor til og med :o

_DSC5895.jpg

Så da måtte jeg fise over hele bilen med oransje og S40 en gang til, men denne gangen med DA.

Da var det jo ikke annet å gjøre enn å sige sammen på garasjegulvet. Og fikse litt på dekkene.

_DSC5896.jpg

Mye bedre. MG Tire Endurance. Gummien var jo allerede brun så jeg håper på det beste.

_DSC5897.jpg

Polytrol på plastikk og RainOff i to lag på alle ruter.

_DSC5899.jpg

Ser relativt ferdig ut nå, et lag MG #16

_DSC5900.jpg

Rutene er også buffet, relativt gåen i skuldrene nå. To lag #16

_DSC5901.jpg

Gikk over bilen med en helt rein klut og lykt for å sjekke at all voks faktisk blei fjernet, oljefingermannen hadde vaska seg og gikk først med den tyngste jobben.

men... hva er det der?

_DSC5902.jpg

det ser ut som

_DSC5903.jpg

Men det kan det vel ikke?

_DSC5904.jpg

RIPER! NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII

_DSC5905.jpg

(hvor er den jeg vil henge meg-smileyen?)

Kan jeg skylde på noen? Rusk i kluten til fluffboyen? Men da burde det vel forsvinne etterhvert som han bretter kluten? Er det mer? Det er mer.... :(

Basert på mønster er det helt tydelig at det har vært noe i paden jeg har brukt til å legge voksen, og den har kommet på andre runden, små korte buer nærmest kanten og litt lenger buer lenger inn på panelet når jeg må strekke meg for å nå fram. Og jeg oppdaget ripene på panseret. Dvs muligheten for at jeg har laget disse over hele bilen er sterkt tilstede. Jeg orket bare ikke sjekke. Hvis bilen fremdeles er i samme eie når det blir varmt i været igjen får jeg ta en garantijobb.. :blush: Ikke noe jeg orker å starte med klokka ni på kvelden når bilen egentlig var varslet ferdig. Selv om fruen i huset var meget behjelpelig ellers med å si at hun gjerne kunne kjøre Mustangen på jobb, hun.

Noen bilder fra garasjen

_DSC5906.jpg

_DSC5907.jpg

Man ser jo mye rart på en bil etter en lang økt eller tre med puss og stell, så eieren var på med noe Owatrol mot rust bak skiltholder og i fremre feste til takstativ da han var innom og sjekket at det var liv i meg ennå

_DSC5908.jpg

Og en som jeg skal få lov å tukle med når den blir plassert i vinteropplag... Glassfiber... :wub:

_DSC5910.jpg

Forsåvidt blank nok.

_DSC5911.jpg

God natt

_DSC5915.jpg

Kjæresten min skal spyle bort polishrester under panser og slikt og vaske over i dag og få tatt noen ferdigbilder ute så de kommer forhåpentligvis etterpå, jeg måtte stikke og gå på jobb noen dager. Erfaring fra egen bil tilsier at MG#16 gjerne kan vaskes over før bilder, blir vokshologrammer. Håper bare ikke det dukker opp flere spøkelser i dagslys, for da kommer jeg til å gremmes så mye at jeg må spise opp sjokoladen i boden.

Polering, lakk og lykter:

Roterende, S17+, gul spider L (holo og kjørespor)

Roterende, S17+, blå pad M (holo og kjørespor)

Roterende, S17+, lilla pad M (holo og kjørespor)

Roterende, S17+, gul pad S (holos og kjørespor)

Roterende, S40, oransje pad (holos)

S3Gold, TW pad under dørhåndtak, inni dørene

DA, S40, oransje pad (jeg bare håper det virkelig blei holofritt)

IPA

Ørti kluter

LSP

To lag MG#16 lagt med to timers mellomrom

Biltema Rain Off på alle ruter

Owatrol Polytrol på plastikk, alt rundt frontruta, takstativ, skvettlapper, speilhus

MG Tire Endurance på dekk

Ting jeg gjerne skulle ha gjort noe med:

Innvendig vask og tørk og støvsug, om ikke annet rutene da det synes så godt utenfra

Autobahn på felger

Eksosstussen

Hjulbuer

Polytrol på hele plastikken fra frontruta ned under panseret (var for mye produktstøv)

Oppdraget var jo egentlig en kjapp polering.. Men siden jeg ikke leser mine egne notater, noe jeg burde siden det er derfor jeg tar dem, tok det litt av. Hadde jeg sjekket, hadde jeg blitt minnet på at den førerdøra tok jeg med DA og spider med A15.... Det hadde kanskje spart meg bittelitt arbeid. Kanskje. Men det var jo litt gøy å prøve det man kunne også. Eieren var nesten litt skremt av at jeg sto der så lenge, "det var jo ikke det som var meninga" men når man først begynner å rote i bedet blir mye jobb å plante det pent igjen. Og jeg innbiller meg at bilen blei blankere med to og et halvt-steg enn ett.

Ja, også knakk jeg ene blinklysfestet. Jeg synes begge løsnet like lett da jeg tok dem av, men det manglet en arm på det venstre da jeg skulle ha dem på igjen. Håper ikke en ny koster for mye. :mellow:

Forresten var det veldig vrient å fjerne dypere skraper på denne. Lignende skader på Yarisen har jeg fått bort/dempet ganske lett, men på stasjonsvogna virket det som grunninga lettere kom igjennom. Jeg kjørte over det aller meste av parkeringsskadene med spotkorrigering, men under halvparten blei egentlig noe særlig bedre.

Tidsforbruk:

Ca 3 timer vask, clay og tørk

To dager med anslagsvis 10 effektive arbeidstimer per.

Omtrent 23 timer, altså.

Vondt overalt. Merker underarmene stivner mens jeg sitter her og skriver, og litt øm i håndleddene.

(og så venter jeg spent på utebilder jeg også!!)

Og nå er de klar. Bilen skal legges ut for salg:

Salg1.jpg

Salg2.jpg

Salg3.jpg

Salg4.jpg

Eieren var spesielt fornøyd med innsteget til bagasjen, denne var jo veldig grå og sliten.

Salg5.jpg

Salg6.jpg

Bilen ble spylt og vasket, og gått over med MG QD på parkeringsplassen. Og der den ble sprayet på panseret ble det helt grått og fotografen måtte jobbe endel for å få fram glansen igjen?!? Har jo hørt mye moro om syntetisk voksforseglere som MG#16 og BH Autobalm, kanskje det er noe slikt.

Ellers var det noe hologrammer på D-stolpen på førersida, men ikke ellers egentlig.

Nederst på førerdør/forskjerm så lakken litt rar ut, nesten krakkelert, som om det lå igjen produktrester eller noe. Lignet visst litt på hologrammer, men de byttet retning når han gned over... Og da tenker jeg vokssvetting (rart at det bare var et problem der og ikke ellers, i såfall).

Forslag er velkomne :fun:

(edit på småtteri jeg glemte og ferdigbilder med tekst)

Endret av Gry
37

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Synes dette ble bra jeg! Gjorde det til en god s&s ved å beskrive så bra.Synes du henger deg opp i hologrammer, noe jeg gjør ofte også, selv om jeg vet DA vil ta lt til slutt...Cred for kjempeinnsats i kulda!

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Syntes dette er god innsats jeg, Gry!

Jeg var på samme kurs som deg, og kommer garantert til å oppleve mye av det du beskrev i denne tråden i starten. Flott at du legger ut SS selv om du ikke er 100% fornøyd. Det er nok noen som lærer noe uansett. Perfeksjonismen er nok den verste fienden for de fleste her inne :D

Tålmodighet er en dyd, og læringskurver kan være både bratte og slakke. Sier som hmsilset; Cred for innsatsen i kulda!

Endret av Geir
0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Holos og riper er dritt, men en kjempe innsats, Gry! :D Jeg syntes resultatet ble meget respektabelt jeg :) Artig lesing var det også!

Cred fra meg!

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bra jobbet:) Får satse på at du ble kvitt holos marrerittet :)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Til tross for hologrammer, syntes jeg du gjorde en veldig bra jobb!

Cred er avgitt :thumbup:

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du valgte ikke akkurat letteste bilen på jomfruturen utenfor familien. Å få en slik bil fin igjen er utfordring for enhver detailer. Over 20 timer detailing på et par dager gjør noe med folk. Cred for innsatsen og et godt ripefritt grunnlag som gjør vårenshine og eventuell opprydding av små arbeidsuhell på lakken til en lek. :)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Flott innsats.

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

veldig bra jobb dette ;) men du er ikke skeptisk til a15? siden det er fyllere i den jeg mener ;)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Synes dette ble bra jeg! Gjorde det til en god s&s ved å beskrive så bra.Synes du henger deg opp i hologrammer, noe jeg gjør ofte også, selv om jeg vet DA vil ta lt til slutt...Cred for kjempeinnsats i kulda!

Syntes dette er god innsats jeg, Gry!

Jeg var på samme kurs som deg, og kommer garantert til å oppleve mye av det du beskrev i denne tråden i starten. Flott at du legger ut SS selv om du ikke er 100% fornøyd. Det er nok noen som lærer noe uansett. Perfeksjonismen er nok den verste fienden for de fleste her inne :D

Tålmodighet er en dyd, og læringskurver kan være både bratte og slakke. Sier som hmsilset; Cred for innsatsen i kulda!

Takk for creds. Glemte forresten å nevne i teksten at jeg fikk inn en ovn på kvelden andre dag (måtte redigere bilder med irfanview og da mister jeg exif-data), så det var nok rundt 18 grader siste dagen. Helt komfy og fin temp til å jobbe i. Og muligens bra for voksen.

Rart med holos, livredd for å lage dem og bli hengt ut i Du gjør det feil-tråden ;) Men så er det som regel så enkelt som å kjøre over med DA. Men jeg har jo vært på kurs så dette skulle jeg jo fikse med roterende.

Holos og riper er dritt, men en kjempe innsats, Gry! :D Jeg syntes resultatet ble meget respektabelt jeg :) Artig lesing var det også!

Cred fra meg!

Takk for det, liker å lese og liker å skrive.

Bra jobbet:) Får satse på at du ble kvitt holos marrerittet :)

Til tross for hologrammer, syntes jeg du gjorde en veldig bra jobb!

Cred er avgitt :thumbup:

Takk for ros og cred. Dessverre forteller fotografen meg at han måtte flytte seg mens han tok bilder av førersida, for han fikk lyset inn akkurat perfekt på D-stolpen.... Men det er visst så og si det eneste. Noe snedig krakellering av lakken nederst på førerdør/forskjerm også, akkurat som det ligger noe produktrester under. Nesten som holos som flyttet seg mens han gned over med QD (vokssvetting?).

Du valgte ikke akkurat letteste bilen på jomfruturen utenfor familien. Å få en slik bil fin igjen er utfordring for enhver detailer. Over 20 timer detailing på et par dager gjør noe med folk. Cred for innsatsen og et godt ripefritt grunnlag som gjør vårenshine og eventuell opprydding av små arbeidsuhell på lakken til en lek. :)

He-he, jeg var jo så kjepphøy etter å ha fist over førerdøra tidligere med spider og A15, detta skulle gå fort. Men så blei jeg hekta. Håper bilen blir solgt, så får jeg heller legge noen ekstra timer på Lotusen som erstatning. Takk for cred og oppmuntring, blir vekselvis lei meg når jeg hører om holos og glad når jeg ser blankbil.

Flott innsats.

Takketakk

veldig bra jobb dette ;) men du er ikke skeptisk til a15? siden det er fyllere i den jeg mener ;)

Takk for det.

Trodde ikke det var fyllere i A15? Inneholder noe lett voks, men den skal jo ha slipenivå som S17. Eneste grunnen til at jeg ikke brukte A15 var fordi jeg skulle ha skikkelig voks over.

Er lagt til ferdigbilder på slutten i førsteposten nå.

Og i tillegg til det andre jeg har nevnt nå fra fotoseansen, så ble jo bilen spylt og vasket fri for støv, og gått over med MG QD. Og herr Klepp sier at da han sprayet på panseret ble det en slags grå sky, og han måtte jobbe ganske hardt med klut for å fjerne det og få fram glansen igjen..

Hva i all verden kan ha skjedd? Reagerer quick detaileren med voksen? Siste lag av voksen ble lagt på i sju-åtte tida i går. Jeg vurderte svakt å kaste på Autobalm for å skjule ripene fra paden, men har hørt at enkelte av disse syntetiske voksforseglingene kan oppføre seg litt funky. Kan det være noe slikt?

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Synes det ble ett kjempebra løft på bilen! Ingenting å skamme seg over! Som du sier, så fikk du jo vekk hologrammer. synd med ripene men det er fort gjort å fikse en annen gang :)

Bilen ser virkelig blank og fin ut på slutt bildene :)

Cred

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Trodde ikke det var fyllere i A15?

Joda, den har endel cut og noen fillers. Jeg mener at fillers sammen med såpass cut ikke er noe å bekymre seg for, fordi at det er bare på de aller minste ripene fillers har noe effekt, og de fjerner du jo med cutten den har. Har brukt A15 endel selv og liker den kjempegodt.

Som jeg skrev til deg i en annen tråd: det grå sløret du ser er pga for grov kombo. Jeg har selv fått dette på samme lakk med gul scholl og s3gold på DA.

Lyktes mye bedre med s17+ på den jeg tok, men måtte uansett over med s30+ på hvit Lake Country ccs pad (omtrent som orange scholl) for å få tilbake glansen og fjerne kjørespor.

Et fint løft dette, og smertene kommer ikke tilbake etter endel biler. :)

Keep it up!

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nice job.

Har selv en slik bil (riktignok ikke sort), og vet at det er en del jobb.

Synes det ble et respektabelt resultat, dette her.

Synd med ripene, men om de ikke er for dype så kan du jo fikse dem. (Om bilen ikke blir solgt, da...)

Creds for en godt dokumentert S&S.

EDIT: Skulle hatt en runde med Bare Bones eller lignende i hjulbuene. ;)

Endret av apex_s2k
0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Virker jo som ett bra resultat til slutt her da. Men de ripene er aldri noe artig. Fått det sjøl en gang og det er for &#¤%".

Virker som det meste kan fikses bare en ikke gir opp.

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjempebra og ærlig writeup, flott resultat :thumbup:

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for det.

Trodde ikke det var fyllere i A15? Inneholder noe lett voks, men den skal jo ha slipenivå som S17. Eneste grunnen til at jeg ikke brukte A15 var fordi jeg skulle ha skikkelig voks over.

har brukt a15 selv, og synes den er god å kjøre med. men har det i bakhodet at det er fyllere i den, så tar alltid skikkelig wipedown etter jeg har kjørt :)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Synes det ble ett kjempebra løft på bilen! Ingenting å skamme seg over! Som du sier, så fikk du jo vekk hologrammer. synd med ripene men det er fort gjort å fikse en annen gang :)

Bilen ser virkelig blank og fin ut på slutt bildene :)

Cred

Takk skal du ha. Fornøyd med sluttresultatet, sånn på det jevne.

Et fint løft dette, og smertene kommer ikke tilbake etter endel biler. :)

Keep it up!

Ikke noe en tur på styrkerommet ikke fikser :ph34r:

No pain no gain

Nice job.

Har selv en slik bil (riktignok ikke sort), og vet at det er en del jobb.

Synes det ble et respektabelt resultat, dette her.

Synd med ripene, men om de ikke er for dype så kan du jo fikse dem. (Om bilen ikke blir solgt, da...)

Creds for en godt dokumentert S&S.

EDIT: Skulle hatt en runde med Bare Bones eller lignende i hjulbuene. ;)

Takk. Har ikke bare bones faktisk.. Og så var det det med tida som totalt rant ut for meg. Har jo et eller annet jeg kunne klint oppi, vrp dressing kan nok fungere også. Vurderer også en tur med noe autosol på stussen neste gang jeg ser bilen på tunet ^_^

Virker jo som ett bra resultat til slutt her da. Men de ripene er aldri noe artig. Fått det sjøl en gang og det er for &#¤%".

Virker som det meste kan fikses bare en ikke gir opp.

Å se sånne riper er så forbaska, selvforskyldte skader er de verste. Men jeg lærte antakeligvis noe av det også.

Kjempebra og ærlig writeup, flott resultat :thumbup:

Det var jo enten å være ærlig eller å ikke lage noen writeup i det hele tatt, og det kunne jeg jo ikke slippe unna med etter å ha annonsert at jeg skulle gjøre den jobben! ;)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Synd att det ble så mye prakk med lakken på Volvoen, men jeg synes du klarte deg bra. :)

Underholdene og bra skrevet S&S. Cred for innsats, S&S og ett stk. blank bil.

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Flott innsats ja! Har polert en identisk bil med samme farge, og det var ikke like lett..Volvolakk er ikke min favoritt.

Er du dama til Elling eller?

Endret av Dr_S
0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Elling har forsåvidt nevnt at han kjenner Dr_S, ja:)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!


Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.


Logg inn nå

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    Ingen innloggede medlemmer aktive