tobiass1

Noen som vil være kreative med bakfangeren min?

Okei, dette er kansje ikke akuratt en showcase av min bil, men håper den går gjennom:

Har akuratt kjøpt ny bil og da er det noen ting jeg vil gjøre med den:

Jeg søker tips til og få fikset bakfangeren min da det er skjært ut en firkant i den p.g.a hengerfeste.

Vet jo at jeg kan pusse ned og sparkle hele driten å få en proff lakkerer til og lakke den på nytt,

men gidder ikke og gjøre det med en org fanger da kjøper jeg heller ny.

Vi detailere har jo øye for hva som blir bra og ikke, så jeg lurte på om dere kan hjelpe meg og finne på

noe som blir fint?

MEN FØRST MÅ JEG FORKLARE BILDET, DET ER IKKE JEG SOM HAR SØLT POLISH OG FIKK IKKE

VASKET DEN DA JEG SKULLE TA BILDET SÅ DET BEKLAGER JEG. POLISHEN SKAL FJERNES I DAG.

post-287-1219765810_thumb.jpg

Jeg skal ta ordentlige bilder etter avfetting, vask, polering, og sealer så dere kan se bilen min :)

Bilen er forresten en E46 BMW 318 1999

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

5'er har hvertfall ofte utskjært hull til avtagbart hengerfeste.. kansje det er det også?

evt. sparkel er vel det som tetter det :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du får vel kanskje kjøpt ett "lokk" til å legge over, så skjuler du det, men blir jo langt ifra like pent som å fikse det...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sparkel vil falle av.

Du må få tak plastbit som du skjærer til i tilnærmet perfekt passform til hullet ditt - må forøvrig være samme type plast. Så fyrer du opp en loddebolt og begynner å plastsveise. Når alt er helsveiset og tett kan du pusse ned for deretter å sparkle med glassfiber først, pusse, finsparkle og så pusse igjen.

Etter du har pusset det med 800 papir kan du grunne, mellomslipe også lakke. Skal du gjøre dette selv ville jeg ha våtslipt området etter noen uker og polert opp igjen.

Have fun. ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja får egentlig er det jo ikke så stor utfordring når det er plast.. hmm..

Jeg har litt erfaring med glassfiber jobb, så og tette det igjen med glassfiber og sparkle

og pusse o.s.v til det blir helt 100% .. Hva med og punkt lakkere der? Det er jo ikke særlig synlig der nede..

Og så våtslipe og polere opp igjen som whiplash sier.

Det kan bli bra?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da må du legge på litt tykt med glassfiber isåfall, for er jo litt vibrasjoner nederst på fangeren sånn. Du kan flekklakkere den nederste listen der ja. Så våtslipe osv osv. Det kan bli helt greit. Som sagt vil - mest sannsynelig - kun du legge merke til det i og med at det er så langt nede.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lag hullet litt større, og sett eksospotta ut der! :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Lag hullet litt større, og sett eksospotta ut der! :)

Beste forslag til nå, støttes ;)

Men fra spøk til alvor, sliter med det samme på min 5-er, så skrik ut hvis du finner ut noe ;) Finnes et deksel som man kan sette over, spørsmålet er bare hvordan man skal feste det!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg lagde samme post på bimmers.no forumet og der var det en kar som fåreslo, at jeg kuttet hullet mitt større slik at

det passer inn en slags luke som folk med avtagbar hengerfeste har. Denne luken kan man vist få kjøpt av bmw i bmw farger.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Døh. Dette er ingen mini selv om den er produsert av BMW. Men men kreativt forslag :P

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det var jeg som svarte på Bimmer.no , har en kamerat som nettopp har montert avtagbar krok på sin E46, å den luken som sto på der, er nesten ikke synlig.

Hvis du ser nøye på dette bildet, så kan du skimte dekselet neders på fangeren.

38_828631777.jpg

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Enig med Tommy i det han sier. Det skal være merktet av på baksiden av støtfangeren hvor du skal sage ut for å få plass til orginal plata. Snakka med gutta på Bavaria om dette da jeg har vurdert å montere henger feste på min bil.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var sånt lokk til hengerfeste jeg prøvde å komme frem til...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Svaret er enkelt, bytt ut fangeren til M-tech II fanger ;)

(Ser du har orginalfanger)

Men om dette alternativet blir litt drastisk støtter jeg forslaget til Tommy!

Endret av Søreng
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive