Oluf 328 Skrevet 13 Februar, 2012 Rapporter Share Skrevet 13 Februar, 2012 (endret) Blei levert til Honda integra type R, mener de er rund 4,5 kg stk. Det tviler jeg på med mindre det er 14" felger eller mindre.... Felger under 8kg/stk er jævla lett når vi snakker 17" eller mer, under 7kg/stk er nesten umulig eller koster deg en lunge og lønna di til du er 85 år (ref: HRE Carbon Series) Endret 13 Februar, 2012 av Bilpleie gærning Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espen:) 0 Skrevet 13 Februar, 2012 Rapporter Share Skrevet 13 Februar, 2012 (endret) Det tviler jeg på med mindre det er 14" felger eller mindre.... Felger under 8kg/stk er jævla lett når vi snakker 17" eller mer, under 7kg/stk er nesten umulig eller koster deg en lunge og lønna di til du er 85 år (ref: HRE Carbon Series) OEM ITR felg (6x15"): 4,75kg. 4,5 kg er ikke så mye bom det, bomma med 0,25 kg. De er så lett. jeg hadde 7x17 0z superlegra på sommer og det var dag og natt i forskjell på de og oem hjul. De var under 7kg og ja ga da 12 lapper for de med falken dekk ferdig pålagt. (OZ Superleggera 7x17 - 6.94kg. OZ Alleggerita HLT 7x17 - 6.3kg ... 17" OZ ) Det jeg mener er vist man bryr seg hvordan bilen prestere så tenkt før du kjøper noen flotte tung hjul og slenger på bilen. Det kan jo være i form av drifts kostnader så vell som ytelse på f.eks en Evo lancer. Endret 13 Februar, 2012 av Espen:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Xanderion 6 Skrevet 14 Februar, 2012 Rapporter Share Skrevet 14 Februar, 2012 (endret) Hadde selv Enkei RPF1 16x8 ET38 på min gamle Civic. Disse ga jeg 6000kr ferdig med mva+toll+frakt til Norge. Og disse felgene veier ca 7kg. Thank god we have the USA! BTW! Nydelig bil, Geir! =D Endret 14 Februar, 2012 av Xanderion Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Moderatorer magne 665 Skrevet 14 Februar, 2012 Moderatorer Rapporter Share Skrevet 14 Februar, 2012 Det jeg mener er vist man bryr seg hvordan bilen prestere så tenkt før du kjøper noen flotte tung hjul og slenger på bilen. Det kan jo være i form av drifts kostnader så vell som ytelse på f.eks en Evo lancer. Det har nok mer å si på biler som har lite effekt, enn biler som har mye effekt. Du merker nok ikke så stor forskjell på en EVO eller en Sti, med noen kg ekstra per hjul, som du gjør i feks en 60hk fiat 500 Når du har lite effekt blir plutselig en roterende vekt veldig mye ekstra å dra rundt. Driftkostnader reelt sett er nok marginalt forskjellige. Kanskje litt ekstra slitasje på clutch og drivverkt, men det tviler jeg på at du merker. Kan hvertfall anbefale OZ som lettvektsfelger. Har hatt det selv, og de har god kvalitet på støping og lakk, samt at de veier lite. Siter Toyota mr2 1995 mod BLÅ. + Lexus IS300h sølv. Min garasjetråd: http://www.detailersclub.no/forums/topic/25973-magnes-garasje-20-dr%C3%B8mmegarasjen/ Min logg: http://www.detailersclub.no/forums/topic/12454-magnes-logg/ Mine biler: https://www.detailersclub.no/forums/topic/9571-magnes-blå-mr2/ https://www.detailersclub.no/forums/topic/17643-magnes-lexus-is300h/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Oluf 328 Skrevet 14 Februar, 2012 Rapporter Share Skrevet 14 Februar, 2012 OEM ITR felg (6x15"): 4,75kg. 4,5 kg er ikke så mye bom det, bomma med 0,25 kg. De er så lett. jeg hadde 7x17 0z superlegra på sommer og det var dag og natt i forskjell på de og oem hjul. De var under 7kg og ja ga da 12 lapper for de med falken dekk ferdig pålagt. (OZ Superleggera 7x17 - 6.94kg. OZ Alleggerita HLT 7x17 - 6.3kg ... 17" OZ ) Det jeg mener er vist man bryr seg hvordan bilen prestere så tenkt før du kjøper noen flotte tung hjul og slenger på bilen. Det kan jo være i form av drifts kostnader så vell som ytelse på f.eks en Evo lancer. Ah, 15" ja, da kan jeg til nød tro det Vet ikke hvor du har de andre tallene fra (superleggera), men jeg mener da disse veier mer enn det? Mulig det stemmer siden de bare er 7" bred. Missforstå meg ikke, vekt er det første jeg ser på når jeg handler felger. Nå er de originale BBS felgene på EVO her ekstremt lette, så det er ikke noe problem Det har nok mer å si på biler som har lite effekt, enn biler som har mye effekt. Du merker nok ikke så stor forskjell på en EVO eller en Sti, med noen kg ekstra per hjul, som du gjør i feks en 60hk fiat 500 Når du har lite effekt blir plutselig en roterende vekt veldig mye ekstra å dra rundt. Driftkostnader reelt sett er nok marginalt forskjellige. Kanskje litt ekstra slitasje på clutch og drivverkt, men det tviler jeg på at du merker.. Du merker godt forskjellen, samme hvilken bil det er. Mest mtp kjøreegenskaper, dog ikke så mye ved "normal" kjøring. Men med litt heftig banekjøring er det dag og natt med lette sportsfelger kontra tunge "luksus" felger Det er klart ett kilo til eller fra merkes knapt, men fra 7-8kg smidde sportsalu til helstøpte "showoff" felger på 12-16kg så merker du store forandringer på hvordan bilen er å håndtere i skarpe svinger etc uansett effekt på bilen, det kan jeg love deg Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Geir 335 Skrevet 14 Februar, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet 14 Februar, 2012 (endret) Lette felger er veldig fornuftig for min del, hvertfall. Denne bilen handler jo mye om drivstofforbruk og stillhet Har forøvrig kikket litt på OZ, men de jeg har funnet interessante blir litt dyre altså. Takk Xanderion! Endret 14 Februar, 2012 av Geir Siter '21 Lexus UX 300e / '14 Lexus GS 300h [Solgt] / '11 Lexus CT 200h [Solgt] / '06 Lexus IS 220d [Solgt] / '99 Lexus IS 200 [Solgt] / '84 Toyota Corolla [Kondemnert] Lexus - The Passionate Pursuit of Perfection Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espen:) 0 Skrevet 14 Februar, 2012 Rapporter Share Skrevet 14 Februar, 2012 Det har nok mer å si på biler som har lite effekt, enn biler som har mye effekt. Du merker nok ikke så stor forskjell på en EVO eller en Sti, med noen kg ekstra per hjul, som du gjør i feks en 60hk fiat 500 Når du har lite effekt blir plutselig en roterende vekt veldig mye ekstra å dra rundt. Driftkostnader reelt sett er nok marginalt forskjellige. Kanskje litt ekstra slitasje på clutch og drivverkt, men det tviler jeg på at du merker. Kan hvertfall anbefale OZ som lettvektsfelger. Har hatt det selv, og de har god kvalitet på støping og lakk, samt at de veier lite. , så du mener at du ikke merker 100kg last i Sti din?(det er jeg helt sikker på at du gjør) Det har nok noe og si, men som sagt over her 1 kg på hjulene merkes markant mye mindre enn 7 -8 kg per felg. mange som har fått seg skikkelig over raskelese på dette punktet. Blant annet meg selv, På ITR var det snakk om at jeg mister 20 km/t på toppen. + mye seigere mellom register og det med forholdsvis lette mot lette hjul. så vist man drar frem bling hjulene her blir det helt håpløst. kikk mer på Enkei til lexusen heller pent brukte oz hjul, mye fint på finn som er som nytt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Knutis 763 Skrevet 14 Februar, 2012 Rapporter Share Skrevet 14 Februar, 2012 Jeg tror ikke det er ofte selgerne mottar kake fra kjøperne gitt. Har selv lagt igjen noen millioner hos ymse forhandlere, men aldri mottatt blomster, kake, klokke eller noe annet. Så dette syns jeg var særdeles profesjonelt gjort, og som du skriver: det gjør overleveringen til en "happening", noe det strengt tatt burde være hver gang. 1 Siter Knutis' maskintråd Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Geir 335 Skrevet 28 Februar, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet 28 Februar, 2012 Etter litt research har jeg nå lært at siderutene på fører- og passasjerside er behandlet med en form for glassforsegling på fabrikk. Jeg reagerte på ekstrem vannskrekk på disse to rutene allerede første dagen det regnet etter jeg hentet bilen, men tenkte bare at de hadde lagt på forsegling under klargjøringen av bilen, noe jeg egentlig ble overrasket over når jeg vet hva slags kvalitet klargjøring fra bilforhandlere ofte har. Tiden gikk, og vannskrekken har vedvart. Etter 11000 km måtte jeg bare spørre hva de hadde gjort med de to rutene ettersom jeg ville ha produktet i samlingen, men verken selger eller klargjører hadde gjort noe som helst. Det eneste de kunne bidra med var at det kanskje hadde blitt gjort noe på fabrikk. Jeg ga meg ikke med det, og kontaktet hovedkontoret i Europa for å finne ut av dette. Svaret var slik selger trodde; Rutene er behandlet på fabrikk, og de mener det skal holde ut rutenes levetid (!). Akkurat den tviler jeg på, men etter 13000 km er vannskrekken fortsatt helt konge. Er dette noe nytt, eller får flere biler slik behandling? Dette var helt nytt for meg. Jeg skal se om jeg får lagt ut film av dette Siter '21 Lexus UX 300e / '14 Lexus GS 300h [Solgt] / '11 Lexus CT 200h [Solgt] / '06 Lexus IS 220d [Solgt] / '99 Lexus IS 200 [Solgt] / '84 Toyota Corolla [Kondemnert] Lexus - The Passionate Pursuit of Perfection Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Forhandlere Bernhard 2 385 Skrevet 28 Februar, 2012 Forhandlere Rapporter Share Skrevet 28 Februar, 2012 Volvo har også dette tror jeg... Siter Facebook: Brynildsen Autospa Hjemmeside: Brynildsen Autospa Hjemmeside: BAS-ShopAudi RS6 Ducati 1199 Panigale S Audi Q7 S-line BMW 318D Ferrari 360 Modena BMW E92 320D Lemansblau Audi A8 D3 4.2 Quattro Audi A4 B7 Granatrød Audi RS4 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Geir 335 Skrevet 28 Februar, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet 28 Februar, 2012 (endret) Konge. Har du noen formening om hva slags "stoff" dette er? Det er jo garantert lagt på mekanisk, men hva som er lagt på er noe annet. Holdbarheten må jo sies å være mer enn godkjent etter 13000 km i høst- og vintervær. Endret 28 Februar, 2012 av Geir Siter '21 Lexus UX 300e / '14 Lexus GS 300h [Solgt] / '11 Lexus CT 200h [Solgt] / '06 Lexus IS 220d [Solgt] / '99 Lexus IS 200 [Solgt] / '84 Toyota Corolla [Kondemnert] Lexus - The Passionate Pursuit of Perfection Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Oluf 328 Skrevet 28 Februar, 2012 Rapporter Share Skrevet 28 Februar, 2012 13k er jo imponerende i dette været. RainX varte ca 1000km på nye arbeidsbilen (frontrute med minimal bruk av viskere) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TobiasW 323 Skrevet 28 Februar, 2012 Rapporter Share Skrevet 28 Februar, 2012 Etter litt research har jeg nå lært at siderutene på fører- og passasjerside er behandlet med en form for glassforsegling på fabrikk. Jeg reagerte på ekstrem vannskrekk på disse to rutene allerede første dagen det regnet etter jeg hentet bilen, men tenkte bare at de hadde lagt på forsegling under klargjøringen av bilen, noe jeg egentlig ble overrasket over når jeg vet hva slags kvalitet klargjøring fra bilforhandlere ofte har. Tiden gikk, og vannskrekken har vedvart. Etter 11000 km måtte jeg bare spørre hva de hadde gjort med de to rutene ettersom jeg ville ha produktet i samlingen, men verken selger eller klargjører hadde gjort noe som helst. Det eneste de kunne bidra med var at det kanskje hadde blitt gjort noe på fabrikk. Jeg ga meg ikke med det, og kontaktet hovedkontoret i Europa for å finne ut av dette. Svaret var slik selger trodde; Rutene er behandlet på fabrikk, og de mener det skal holde ut rutenes levetid (!). Akkurat den tviler jeg på, men etter 13000 km er vannskrekken fortsatt helt konge. Er dette noe nytt, eller får flere biler slik behandling? Dette var helt nytt for meg. Jeg skal se om jeg får lagt ut film av dette Akkurat det samme opplevde jeg på en Lexus RX450h jeg tok i høst! Den hadde vannskrekk på siderutene jeg aldri hadde sett før, men nada på frontruten! Klarte ikke å ta knekken etter utallige runder med Surfex og skum (var ikke meningen heller, men hørte til hele prosessen til jobben). Da har jeg fått litt mer klarhet i dette Siter 2008 Audi A6 Allroad - solgt 2016 BMW X5 40e Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_Makki_ 1 099 Skrevet 28 Februar, 2012 Rapporter Share Skrevet 28 Februar, 2012 AG Glass Guard overlevde ca 15000km på siderutene mine. Siter Makki's CarSPA Koch-Chemie®: Excellence for Experts Colourlock®: Get the best out of your leather! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Krisse 332 Skrevet 28 Februar, 2012 Rapporter Share Skrevet 28 Februar, 2012 Har dette på XC60'n og det funker fjell Det skal etterbehandles hvert 3. år iflg. Volvo Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espen:) 0 Skrevet 28 Februar, 2012 Rapporter Share Skrevet 28 Februar, 2012 Vw og volvo har i alle fall, sikker noe nano fantastisk greier. Men dette gjelder vell bare side ruter? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AndreasLie 1 034 Skrevet 29 Februar, 2012 Rapporter Share Skrevet 29 Februar, 2012 Dette skal vist funke dårlig på frontruter i følge volvo, derfor legger de bare på sideruter. Viskerne vil hoppe bland annet + at den vil jo bli slitt. Det samme gjelder sikkert Lexus sin. Gleder meg uansett til å se bilen din på treff til sommern. Den får nok en fin bil å stå ved siden av som er maken Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Geir 335 Skrevet 29 Februar, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet 29 Februar, 2012 (endret) Jasså, Andreas? Du kan ikke fortelle A og ikke B til en stakkars nysgjerrigper som meg Det krisfje skriver er interessant. Jeg får fiske mer fra Lexus for å finne ut av om mine også kan etterbehandles eller om de seriøst mener det skal holde hele rutens levetid. Skulle forøvrig senket bilen 13 mars, men denne timen er nå blitt avlyst fordi TUV-papirene ikke er klare ennå. Foreløpig finnes det bare TUV-godkjent senk fra Lexus selv hvor det nå kun gjenstår papirarbeid. Ettermarkedet har allerede laget både senkefjærer og coilovers, men de er ikke godkjente. Denne gangen vil jeg godkjenne i vognkort. Har ikke gjort det på tidligere biler. Håper bare jeg får dette unna før "sesongen" starter Endret 29 Februar, 2012 av Geir Siter '21 Lexus UX 300e / '14 Lexus GS 300h [Solgt] / '11 Lexus CT 200h [Solgt] / '06 Lexus IS 220d [Solgt] / '99 Lexus IS 200 [Solgt] / '84 Toyota Corolla [Kondemnert] Lexus - The Passionate Pursuit of Perfection Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Krisse 332 Skrevet 29 Februar, 2012 Rapporter Share Skrevet 29 Februar, 2012 Venter svar på en mail jeg sendte Volvo, da jeg gjerne vil vite behandlingsmåte, type/merke etc. på behandlingen. De fraråder å bruke avfetting på disse rutene da det vil svekke behandlingen. Det er ikke en hinne eller noe slikt i noen form for vinkel/lys, så hadde vært gull å hatt en "flaske" av dette middelet Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AndreasLie 1 034 Skrevet 29 Februar, 2012 Rapporter Share Skrevet 29 Februar, 2012 Du har 3 år på deg å godkjenne senk da Han får få lov til å skrive det selv her inne så jeg ikke sier for mye Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts
Bli med i samtalen
Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.