Gå til innhold

Øyvind G sin Logg


Øyvind G

Recommended Posts

Ser bra ut på ninjavoksen:)

Men tror ikke jeg orker å legge voks annenhver gang jeg vasker, hehe.

...o.O... småbarnsmor ...o.O...

 

'13 BMW F31 316d og en  '00 BMW E46 323Ci 
x12 Volvo V50 D2, rød (612) - solgt etter 49.365km
x05 BMW E87 118i, sparkling graphite - solgt etter 47.331km
x87 BMW E30 325ix, "sort" (lachsilber originalt) - solgt etter tur/retur Gol
x07 Toyota Avensis stv 2.0 D-4D, blå metallic - solgt etter 5950km
x01 Toyota Yaris 1.0 VVT-i, sort metallic - solgt etter 143.348km
- mangler fremdeles en søt sportsbil
Loggen. S&S: V50, E61, 340R, 996, A3, Mazda2, X5, Lotus Europa, E87, Golf Stv, V70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øyvind G

Ser bra ut på ninjavoksen:)

Men tror ikke jeg orker å legge voks annenhver gang jeg vasker, hehe.

Slik det er nå, så ser det ut som vi må det. :unsure:

Skulle ikke du male huset? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må ha pauser også. Og da sjekker man dcn mens man drikker vann:-P

...o.O... småbarnsmor ...o.O...

 

'13 BMW F31 316d og en  '00 BMW E46 323Ci 
x12 Volvo V50 D2, rød (612) - solgt etter 49.365km
x05 BMW E87 118i, sparkling graphite - solgt etter 47.331km
x87 BMW E30 325ix, "sort" (lachsilber originalt) - solgt etter tur/retur Gol
x07 Toyota Avensis stv 2.0 D-4D, blå metallic - solgt etter 5950km
x01 Toyota Yaris 1.0 VVT-i, sort metallic - solgt etter 143.348km
- mangler fremdeles en søt sportsbil
Loggen. S&S: V50, E61, 340R, 996, A3, Mazda2, X5, Lotus Europa, E87, Golf Stv, V70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
Christer

Det er veldig rart at dette skjer ja.

Har hatt dette problemet fra før jeg fant DCN. Da var bilen polert med AG UDS og LSP var HD wax. Vasket da bilen med AG sin shampoo og hadde misstanke til at den var for sterk når jeg registrerte meg her på forumet.

Det viser seg jo det at det er ikke såpene mine som er for sterke da jeg har prøvd mange forskjellige såper med samme resultat. De fleste av disse såpene omtales som en mild såpe her på forumet.

Som du sier Christer, så skal det nok sterkere stoffer til for å knekke LSP.

Helt utrulig at sample #1 ikke kom fram. Du sendte den til samme adresse som #2 regner jeg med?

Man skal vel til med rimelig drøye saker for å ta knekken på LSP på så kort tid som det ser ut til her, og etter alt å dømme vasker du med mildere blandinger enn hva jeg gjør - jeg sauser inn bilen i Prickbort og slanter med sterk Surfex omtrent hver gang jeg vasker bilen, og Collinite 476s har nå vart i vel 8 måneder med mye tung mishandling. Det er ikke mye igjen av den nå, men jeg ser tendenser til beading fra tid til annen. :)

Sample #1 ble sendt til samme adresse, ja. Samme type konvolutt også, så skjønte ingenting da den lå i postkassen... Jaja, leveringsrate på 50% er jo greit, men ble egentlig mest overrasket over at de faktisk klarte å sende den i retur - og at den kom frem. :)

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
Øyvind G

Fikk spacerene idag så disse måtte selvsagt få litt Autobahn :)

Vanvittig gjenomført arbeid fra de som har laget disse (Manton.se) og det oser av kvalitet lang vei. Veldig fornøyd.

IMG_9544_1024x734.jpg

IMG_9549_1024x683.jpg

IMG_9558_1024x683.jpg

IMG_9559_1024x683.jpg

IMG_9565_1024x683.jpg

Dekka blir lagt på fegene til mandag. Gleder meg til å se hvordan dette blir :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det der er noen meane biter metall gitt! :) ser virkelig ut som skikkelige saker ja! De ser voldsomt feite ut. Jeg er rimelig blank på spacere og hvordan de funker, men påvirker ikke dette understell og aksling og lager og fordeling av trykk og vinkler og bla bla bla på noen som helst måte? For hvis ikke så skal jeg ha meg noen og ;)

Endret av bsa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øyvind G

Disse endrer boltsirkelen fra 5x108 til 5x112. Jeg har bestillt felger med ET 45 og har ET 20 på bilen. Dvs at med disse montert som 22mm tykke så havner jeg på riktig ET (eller det blir ET 23. Dette er for å hindre subbing på innsiden av felgen/dekket.

Mange bruker også spacere for å få hjula lenger ut mot hjulbue.

Har hørt noen si at hjullagere blir fortere slitt når man bruker spacere. Selv har jeg ikke merket noe til dette da jeg brukte spacere på hjulene jeg hadde før de jeg har nå.

Skal du ha hjulene på bilen din lenger ut (regner med at det er de du skal), så måler du bare hvor mye lenger ut du kan ha hjula og bestiller den tykkelsen på spacerene. Manton lager de helt etter dine mål sånn som du vil ha de.

Endret av Øyvind G
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for utfyllende svar :)

Det var evnt for å få felgene litt lengre ut jeg tenkte på for min del ja, men det får jeg se litt på da jeg engang kommer så langt.

Det er ikke noe regler ute å går der annet enn ikke lenger ut enn skjermene på bilen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øyvind G

Takk for utfyllende svar :)

Det var evnt for å få felgene litt lengre ut jeg tenkte på for min del ja, men det får jeg se litt på da jeg engang kommer så langt.

Det er ikke noe regler ute å går der annet enn ikke lenger ut enn skjermene på bilen?

Usikker på hvor mye man kan endre sporvidden. Det er nok litt forskjellig fra merke til merke. Å få spacere godkjent her i landet er vanskelig så lenge dette ikke er en orginal del (tilbehør). Så lenge Spacere er laget skikkelig og er montert på en forsvarlig måte, så mener jeg at dette ikke bør være et problem. Får du på pek på det, så kan du jo bare ta de av.

Her i landet er det derverre veldig strengt når det kommer til det meste av bil og BT bestemmer hva som er godt nok og ikke uansett hvor gjenømført det er bygget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øyvind G

Idag her jeg demontert og solgt de gamle hjulene. Fikk også gitt kalippere og skiver et strøk med svart hammerite.

Imorgen får jeg dekk på felgene, så da monteres de nye hjulene etter at innsiden av felgene har fått litt Autobahn. Gleder meg til å se hvordan disse hjulene sitter på bilen min :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øyvind G

Bilder!

Hvor kjøper du hammerite? Så at de hadde svart hammerite på Biltema...

Tok faktisk ikke bilder idag pga jeg fikk litt dårlig tid mot slutten. Hvis det er bilder av hjula du tenker på, så har jeg postet noen tidligere i tråden, men kan poste de igjen jeg så slepper du å lete.

IMG_8641_1024x683.jpg

IMG_8635_1024x683.jpg

IMG_8669_889x768.jpg

Svart Hammerite kjøpte jeg hos Mekonomen. Dette selges også hos mange andre. Har sett at bla. europris har dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øyvind G

Da står de nye hjula på bilen.

8 stk hjul hentet hos dekkforhandler. 4 til meg og 4 til Martin.S.

IMG_9676_1024x461.jpg

IMG_9677_1024x683.jpg

En del jobb å få bort griseriet fra de som har lagt på dekkene. Brukte bilberry, kost og MF. Dette tok en del, men ikke alt. Ser ut som at jeg fikk fort alt med HT når jeg vasket bilen etter montering.

Før montering vokset jeg bakside av felg med Autobahn (fremsiden har jeg tatt tidligere). Dekksider fikk Pneu matt.

Spacer montert. strøken passform på disse.

IMG_9683_1024x683.jpg

Noen bilder av bilen med de nye hjula. Synes disse satt som et skudd på bilen. Veldig fornøyd. :)

IMG_9699_1024x503.jpg

I bakgrunen er andersg sin 940.

IMG_9702_1024x617.jpg

Her er min ved siden av Martin.S sin 940 (med samme hjul som min).

IMG_9708_1024x476.jpg

Og til slutt et med alle 3 bilene.

IMG_9722_1024x683.jpg

Ble ikke helt fornøyd med bildene, så flere kommer etterhvert. Fikk det litt travelt nå på slutten.

Endret av Øyvind G
  • DCN Poeng 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øyvind G

Takk Martin :)

Tok noen bilder her hjemme i gården.

IMG_9726_1024x683.jpg

IMG_9727_1024x683.jpg

IMG_9729_1024x756.jpg

IMG_9732_1024x683.jpg

IMG_9734_1024x683.jpg

La også et lag Mirage igår etter bilen var vasket. Tror ikke jeg har testet Mirage på denne bilen enda? Voksen er hvertfall veldig fin å jobbe med og har en fantastisk god lukt :wub:

Felgene med nylagt Autobahn beadet noe helt vannvittig når jeg spylte felgene igår. Det var som en eksplosjona av beading. Fantastisk.

Hittil har jeg ikke lagt merke til noe subbing (kjøpte litt smalere dekk denne gangen pga subbeproblemer med de andre).

Endret av Øyvind G
  • DCN Poeng 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...