Gå til innhold

Øyvind G sin Logg


Øyvind G

Recommended Posts

Glenn L

hvis du har prøvd såpass mange vokser med lite hell ville jeg nok ha prøvd meg på en sealer evt en coating for å se hvordan disse holdt på lakken kontra caranuba vokser. Men kommer ikke på noen som helst grunn til at det skal være slik... hva vasker du bilen med? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øyvind G

Har litt forskjellig å velge i mtp vask.

Prewash:

- PB

- Surfex

- SFC

- OPW

Såpe:

- SG Tangrine

- SG Körsbär

- DJ Sour power

- Smartwax car wash

- CG Maxi suds II

- ONR

- Wolf's White Satin

Det er vel det meste av det :P

Bruke litt forskjellig av det.

Tidligere har jeg testet å ikke bruke prewash i det hele tatt.

Jeg har testet med forskjellige såper.

Jeg har testet å bruke lite såpe i bøtta (ca 1:500)

Mener at jeg vasker "etter boka", men tanken har slått meg flere ganger om kanskje jeg gjør noe feil. Dette er jo veldig rart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forferdelig dette problemet ditt med tanke på hvor godt du steller med bilene burde du ikke bli straffet av voks gudene :S fåreslår du prøver wolfs bodywrap eller colli 845 sender deg gjerne en sånn clasohlson "samplepot" med colli 845 om du ikke vil kjøpe? Du brygger ikke parafin eller noe rett ved bilene? :P eller ekstremt surt nedbør hvor du bor :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øyvind G

Begge bilene ja.

Vurderer å kjøpe Bodywrap. Er ikke det at ikke jeg vil kjøpe, men må si jeg begynner å få liten tro på teste enda en voks.

Brygger ikke noe som helst her i gården hehe.

Har vel nevnt det også, men må også nevne at jeg sliter også med holdbarheten på ruteforsegling (RainX og Nanolotus pro). Polytrol får jeg heller ikke til å henge så lenge som mange andre gjør. Dette varer kun et par mnd.

Virker som jeg har veldig uflaks mtp holdbarhet.

Jeg har jo litt kalk i vannet, men vil ikke tro det heller er årsaken pga jeg hadde samme problemet i vinter og da ble bilen kun vasket på jobben.

Glenn:

Har kun testet de voskene jeg nevnte tidligere i tråden her.

Selv om jeg kan virke negativ eller bortforklarende til tider, så vurderes alle forslag. Visse ting er jeg også villig til å teste igjen, så det er bare å si ifra hvis noen kommer på noe mer ang. dette.

Endret av Øyvind G
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig rart dette her.

Kan ikke forstå annet enn at du vasker "etter boka", så er nok neppe der problemet ligger.

At dette også gjelder begge bilene, antyder vel også at det ikke er lakken på bilen(e) som er problemet.

Ser nå mens jeg skriver, at du ikke tror det er pga vannkvaliteten, men det var egentlig det jeg skulle foreslå (kansje vannkvaliteten er like dårlig på jobb?).

Ellers kan det kansje være en ide å sjekke luftfuktighet der du vokser bilen...

Again; rart :unsure:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SI ifra hvis du vil teste noe av mitt sortiment, har CG sin rain-off som er meget holdbar på rutene (holdt hele vinteren) og div voks fra Dodo, Meguiars, CG

  • DCN Poeng 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øyvind G

Utrolig rart dette her.

Kan ikke forstå annet enn at du vasker "etter boka", så er nok neppe der problemet ligger.

At dette også gjelder begge bilene, antyder vel også at det ikke er lakken på bilen(e) som er problemet.

Ser nå mens jeg skriver, at du ikke tror det er pga vannkvaliteten, men det var egentlig det jeg skulle foreslå (kansje vannkvaliteten er like dårlig på jobb?).

Ellers kan det kansje være en ide å sjekke luftfuktighet der du vokser bilen...

Again; rart :unsure:

Ang. vannet, så er det privat vann her jeg bor som er litt hardere forholdt til andre som bor inærheten her. På jobben er det nok Farris vann som de fleste her i distriktet har.

SI ifra hvis du vil teste noe av mitt sortiment, har CG sin rain-off som er meget holdbar på rutene (holdt hele vinteren) og div voks fra Dodo, Meguiars, CG

Hyggelig av deg Dr_S. Skal ha det i bakhodet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øyvind G

Måtte gi bilnøkkelen en shine her om dagen :)

Begynner med noen biler av utgangspunktet.

IMG_8272_1024x683.jpg

IMG_8274_1024x683.jpg

IMG_8275_1024x683.jpg

IMG_8276_733x768.jpg

IMG_8277_1024x397.jpg

Startet med Surfex 1:5 og kost

IMG_8278_952x768.jpg

Etter dette gav jeg nøkkelen en runde med PB og kost.

Da så det slik ut.

IMG_8279_1024x683.jpg

IMG_8280_1024x683.jpg

IMG_8281_1024x683.jpg

Så fikk stålet på nøkkelen Autobahn.

IMG_8285_1024x683.jpg

IMG_8282_859x768.jpg

IMG_8284_1024x683.jpg

Og plasten fikk Pneu.

IMG_8289_1024x683.jpg

Synes ikke Pneu gjorde noen forskjell, så jeg testet også med SV Protection og med Seal feed uten at noen av disse gav noe spesielt bedre resultat. Sistnevnte ble vel best følte jeg.

Beading test på stempelet som henger på nøkkelen (dette har fått samme behandling som nøkkelen).

IMG_8291_858x768.jpg

IMG_8292_934x768.jpg

Og til slutt etter bildene.

IMG_8293_1024x683.jpg

IMG_8294_1024x683.jpg

IMG_8295_1024x683.jpg

IMG_8296_1024x683.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Simen

Frekt! :D Detailing er jo "attention to details", så nøkkelen bør absolutt inkluderes også. Kommer nok til å gjøre noe slikt med egen nøkkel også, men tror nok ikke jeg gidder å begynne å behandle kundebilnøkler. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

ha ha... Bunnybilnøkler dette her... Playboy :D

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øyvind G

Har lagt et lag med Natty's blue liquid wax på bilen idag. Ser bra ut hittil. Blir spennede hvor lenge den holder.

For de som ikke vet det, så har jeg litt problemer med diverse vokser. Står mer om dette her.

La også RainX på forntrute, sideruter foran, speilglass og front lamper. Må si jeg sliter med å legge dette jevnt på rutene. Har på en måte samme problem med dette som med voksen. Når ruta er våt så kan man se hvordan RainX ble lagt på og vannet oppfører seg forskjellig fra sted til sted. Ble lagt med bommullspad, buffet med fuktig MF og gått over med ONR og MF etter det. Noen som har innspill her, så kom gjerne med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aldri hatt behov for Rain-X etter at jeg oppdaget CG sin Rain-Off ;) men den legger jeg ihvertfall med en bomullsapplikator, lar den tørke i ca. 20 min og buffer av med en tørr korthåret MF.

Shiny!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også brukt en fuktig mf med gode resultater :) legger rainX med bomullspad, og bruker god tid så jeg får lagt over hele, lar den herde i alt fra en halvtime til en time og så den våte mf. Fungert veldig bra hittil :)

Endret av Jac
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
Christer

Begge bilene ja.

Vurderer å kjøpe Bodywrap. Er ikke det at ikke jeg vil kjøpe, men må si jeg begynner å få liten tro på teste enda en voks.

Jeg har en sampleflaske Body Wrap du kan få hvis du sender meg adressen din.

  • DCN Poeng 1

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øyvind G

Vasket bilen nå og må si at jeg er ikke imponert av Natty's liquid wax (Paste wax'en er mye bedre). Når jeg vasket bilen nå så var det akkurat som den var før jeg la Liquid på. Får bare prøve igjen med noe annet. Christer har hvert så hyggelig at han skulle sende meg en Sample av Body Wrap, så skal få testet denne etterhvert (har ikke fått den enda).

Skal også prøve en av SV voksene mine igjen med 1 time Haze tid.

Autobahn på felgene begynner også å dabbe av nå, så jeg får gi de en runde til også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...