Gå til innhold

Recommended Posts

Tommy
Skrevet

Det blir kurs :)

Plass til en til tror jeg.

Flott. Kjenner en til, som muligens var interisert. Er det noe tak på antall deltagere. Han var ikke helt sikker, mtp jobb, men vet litt mere til uken. Betaler vi ved ankomst, eller hvordan ordner vi det?

Tommy

TOMMY'S CAR SPA FOUNDER
SWISSVAX CERTIFIED DETAILER

SWISSVAX CERTIFIED INSTRUCTOR

DCN APPROVED DETAILER

2017 RUPES AMBASSADOR

RUPES ADVANCED LEVEL INSTRUCTOR

Tommy's CAR SPA (facebook)

• Forhandlere
Bernhard
Skrevet

Ketil svarer her ikveld eller imorgen, jeg har ikke helt oversikt over deltagere osv :)

Hvem skal forøvrig bo på hotell og vi hadde tenkt oss en tur på Big Horn på lørdag, hvem er med?

1. Bernhard og Ketil.

Tommy
Skrevet

Ketil svarer her ikveld eller imorgen, jeg har ikke helt oversikt over deltagere osv :)

Hvem skal forøvrig bo på hotell og vi hadde tenkt oss en tur på Big Horn på lørdag, hvem er med?

1. Bernhard og Ketil.

2. Tommy

PS Egon i stavanger har bedre mat en bighorn

Tommy

TOMMY'S CAR SPA FOUNDER

DCN APPROVED DETAILER

2017 RUPES AMBASSADOR

• Forhandlere
Scandicshine.no
Skrevet (endret)

Da er det under 1 uke igjen til treff og vi kommer med litt mer informasjon.

Kurset starter lørdag, klokken 10.00.

Adressen for lokalet er Hundvågveien 27, 4095 Hundvåg,

Prisen er som tidligere nevnt, 2500 kr pr deltager. Kursavgiften betales på kurset, vi har med bankterminal også.

Plan for dagene: (TIDEN KAN ENDRES, ALT ETTER FREMGANG)

10.00: Velkommen ved Bernhard,. Alle presenterer seg.

10:15 Start med vask av bil + clay (Bernhard)

11.15: Kort innføring og demo av maskinpolering(Ketil)

11.30: Vi deler oss i 2 grupper og gjør klar bil for polering og starter med polering.

13.30: Lunsj.

14.15: Maskinpolering i grupper.

16.00: Vi polerer bil ut dagen.

18.00: Avslutning av Kursdag 1.

Ny dag, nye muligheter!

10.00: Vi starter morgenen med å inspisere gårsdagens arbeid.

10.30: Våtslip (Bernharh)

11.00 Skinnbehandling (Ketil)

11.30: Tekstilrens med maskin (Bernhard)

12.00: Vinylbehandling (Bernhard)

12.30: Lunsj

13.30: Vi deler oss litt opp igjen, grupper på 2+2+2+2.

Tekstilrens og vinylrens.

Rens og forsegling av bil, vinterklargjøring.

15.00: Avsluttning.

Ellers håper vi på en lærerik og trivelig helg sammen med deltagerne! Still gjerne spørsmål, mye enklere for oss å vite hva dere vil lære mer om da :)

Er det noen spesielle produkter dere ønsker at vi skal ta med ned, så si gjerne ifra i denne tråden!!

Fint om alle kunne sendt pm til meg med fullt navn og tlf nr!

Endret av Pirex/Scandicshine

www.scandicshine.no
Alt i bilpleie

• Forhandlere
Bernhard
Skrevet (endret)

Plan for dagene: (TIDEN KAN ENDRES, ALT ETTER FREMGANG)

10.00: Velkommen ved Ketil,. Alle presenterer seg.

10:15 Start med vask av bil + clay (Bernhard)

11.15: Kort innføring og demo av maskinpolering(Ketil)

11.30: Vi deler oss i 2 grupper og gjør klar bil for polering og starter med å maskere bilene.

13.30: Lunsj.

14.15: Maskinpolering i grupper.

16.00: Vi polerer bil ut dagen.

18.00: Avslutning av Kursdag 1.

Ny dag, nye muligheter!

10.00: Vi starter morgenen med å inspisere gårsdagens arbeid.

10.30: Våtslip (Bernharh)

11.00 Skinnbehandling (Ketil)

11.30: Tekstilrens med maskin (Bernhard)

12.00: Vinylbehandling (Bernhard)

12.30: Lunsj

13.30: Vi deler oss litt opp igjen, grupper på 2+2+2+2.

Tekstilrens og vinylrens.

Rens og forsegling av bil, vinterklargjøring.

15.00: Avsluttning.

Somregel så endres kursplanen underveis, så vi avviker alltid fra tidspunkter og rekkefølge, men da får dere enn indikasjon på hva vi skal igjennom.

Fint hvis dere kan gi ett lite vink på åssen dere er iforhold til kunnskapsnivå..

Endret av Bernhard
Skrevet

Noen av kurs-deltakerne som har rensemaskin?

Jeg har høytrykkspyler og støvsuger, men jeg må da kjøre to timer for å hente det. Hvis noen kan ta med dette uten problemer, så gi beskjed :)

Skrevet (endret)

Angående kunnskapsnivå, så er jeg nybegynner. Men har jo lest her inne hver dag i 1 år og prøvd meg litt på 2 biler med roterende. Det jeg lurer mest på er å finne de beste kombinasjonene av turtall, press, pads, produkt. Handler jo mye om å bare prøve seg frem, men greit med litt kunnskaper sånn man har noe å gå etter :)

Tar vi motoren på bilene også? (Vask og fornying). Synes isåfall det hadde vært litt greit, da det var litt snakk om tidligere at man kunne gjøre skade hvis man ikke tok hensyn til diverse deler i motoren.

Jeg tar med rensemaskin :)

Kan forøvrig ta med HT også om ingen har dette...

Fint. HT må vi klare å skaffe her nede. Jeg tar bare en tur hjemom visst ikke. Men holder det med 140bar?

Kjører du og Ketil sammen nedover?

Endret av johnsta
  • Forhandlere
Bernhard
Skrevet
Skrevet

Er det noen spesielle produkter dere ønsker at vi skal ta med ned, så si gjerne ifra i denne tråden!!

Jeg kunne godt tenkt meg å teste ut padwasher :) Hvis ikke det tar for mye plass i bilen..

Skrevet

Mangler pm fra

2: Bernbo

5: Erik-W

6: Svolp

Heisann.

Er med skuffelse jeg må si fra meg denne muligheten. Må jobbe:(

• Forhandlere
Bernhard
Skrevet

Da begynner det å spøke for kurset dessverre, vi har fått 3 frafall idag. Så da er vi nede på 8 kursdeltagere dessverre.

Tommy
Skrevet

Da begynner det å spøke for kurset dessverre, vi har fått 3 frafall idag. Så da er vi nede på 8 kursdeltagere dessverre.

Liker ikke dette. Er en kjenning av meg som ville være med, å lurte på om det var plass, så jeg ba han om å sende em pm til pirex.

Tommy

TOMMY'S CAR SPA FOUNDER

DCN APPROVED DETAILER

2017 RUPES AMBASSADOR

• Forhandlere
Bernhard
Skrevet

Det er plass til han ja, så det er bare å true han til å bli med.. På med Tom(my) Jones kostymet og true han med at han får en lapdance om han sier nei..

Skrevet

Hei!

Da er melding sent til "pirex" med påmelding som avtalt med Tommy!

Mvh

Jørn S Iversen

Tommy
Skrevet

Da må vi vel klare å få dette i boks.

Tommy

TOMMY'S CAR SPA FOUNDER

DCN APPROVED DETAILER

2017 RUPES AMBASSADOR

• Forhandlere
Bernhard
Skrevet

Jeg regner med det, Ketil og jeg har snakket sammen flere ganger på tlf ikveld for å finne en løsning som gagner oss og ikke minst dere..

Så vi har gjort om litt på hotellbookingen vår og istedenfor å kjøre ferje fra Moss til Horten så svømmer vi over :D Akkurat forslaget om at jeg skal dytte bilen til Stavanger diskuterer vi enda ;)

Uten mer frafall nå så blir det kurs. Dette er også grunnen til at vi har begynt med bindende påmelding på kurs etter dette, hver gang det er kurs er det noen som ikke dukker opp og har tatt andre sin plass fordi de var før ute til å melde seg på og gir heller ikke beskjed om at de ikke kommer.

Tommy
Skrevet

Jeg regner med det, Ketil og jeg har snakket sammen flere ganger på tlf ikveld for å finne en løsning som gagner oss og ikke minst dere..

Så vi har gjort om litt på hotellbookingen vår og istedenfor å kjøre ferje fra Moss til Horten så svømmer vi over :D Akkurat forslaget om at jeg skal dytte bilen til Stavanger diskuterer vi enda ;)

Uten mer frafall nå så blir det kurs. Dette er også grunnen til at vi har begynt med bindende påmelding på kurs etter dette, hver gang det er kurs er det noen som ikke dukker opp og har tatt andre sin plass fordi de var før ute til å melde seg på og gir heller ikke beskjed om at de ikke kommer.

Høres bra ut.

Hvordan er det med påmeldte til bespisning på lørdagskvelden? Å er dere helt låst på Bighorn, eller er Egon et alternativ?

Tommy

TOMMY'S CAR SPA FOUNDER

DCN APPROVED DETAILER

2017 RUPES AMBASSADOR

• Forhandlere
Bernhard
Skrevet

Bare meg og Ketil, samt deg ser det ut til.

Bighorn is da place :)

Jeg var på Egon for litt siden og både Falstad og jeg gleder oss til Bighorn :)

Skrevet

Bra det fortsatt blir kurs da. Hadde vært kjempe nedtur hadde det måtte bli avlyst nå :) Jeg blir sannsynligvis også med ut å spiser, men må sjekke en ting først. Er vell noen deltakere som ikke er her på forumet, som kanskje også vil være med?

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Detailers Club bruker informasjonskapsler (cookies) til å måle trafikk, optimalisere siden og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du dette og våre Personvernvilkår