Gå til innhold

Swissvax Leather care kit

Recommended Posts

Skrevet

trenger ikke tørke det av, det skal bare tørke og ligge på som beskyttelse. personlig brukt det svært lite. Hvor mange ganger vasker dere skinnet før videre behandling, jeg har både Cleaner og Cleaner Forte. Jeg opplever at det fortsatt er skittent etter type 20 påføringer og skrubbing med tilhørende børste..

E30 Turbo 

E34 Bi turbo bruksbil

BMW 2002 Turbo under restaurering

http://facebook.com/GusdalsCarCare

• Svar 64
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i dette emnet

• Swissvax / Dag

9

• Maarten

6

• challenger

4

• Christer

4

Magne/Otta Detailing
Skrevet

Dersom det ikke er rent etter 20påføringer så er det ikke rensen sin skyld, det er nom heller noe som ikke kan gjøres noe med, som missfarging av "klarlakken" som er på mange typer skinn, som gjerne kun er igjen i sprekkene.

Ellers er det nok noe som har farget skinnet permanent.

• 3 months later...
The Punisher
Skrevet

Kupper tråden her, i og med at den er for og med SV :)

Skal til å strekke opp et skinnratt fra en gammel veteranbil. Skinnet er sprukket og dårlig. Gjorde et forsøk på å prøve på et lite området med SV sitt rensesett og børste. Rensen trekker rett inn før jeg rekker å ta frem børsten, det går særdeles fort! Prøvde dusje litt på børsten og deretter rattet, å gud bedre hvor mye gammel morro sim kom frem. MEN, burde kanskje dette vært brukt Healer pad på først? Så på det lille området jeg renset så ble området seende ut som alcantara etterpå. Hvordan blir rekkefølgen?

1. Slipe ned sprukket skinn

2. Rense

3. Lighterbensin

4. Fargin og Lærmelk

Eller punkt 1&2 byttet om?

Skrevet

Eller punkt 1&2 byttet om?

Hvis det er en fin veteranbil det er snakk om, så ville jeg sendt rattet til Tyskland og fått det trukket om med nytt skinn hvis jeg var deg.

The Punisher
Skrevet

Skal brukes i historisk racing så blir mer enn godt nok, dessuten mister en patina ved å trekke det om.

alexanderst
Skrevet

Kaster meg på.

Hadde mitt første møte med leather cleaner i dag, men følte at det medfølgende håndkle ble fort skittent. Etter å ha renset førersetet, renset jeg ikke mer fordi at håndklet var helt sort. Det er snakk om 11 år gammelt sort skinn. Bør jeg kjøpe flere kluter, funker det med vanlige håndduker?

Hvor lenge skal leather milk trekke inn? Kan jeg buffe dette med en ordinær håndduk? :)

Skrevet (endret)

Tror de skal gå bra med et mykt bomullshåndkle ja,har ikke hatt noe problem med det.

Tørk bare lett over

Tok noen skinnseter idag,lo det da tørke ca 1t og tørket lett over,har også latt det stå over natten tidligere og buffet over neste dag

Endret av Gimnes

NAD - Nanolex Approved Detailer

https://www.facebook.com/pages/Gimnes-Auto-Detailing/1568806893331601

Skrevet

Fungerer fint med bomullskluter fra IKEA feks. Det sies at en ikke skal bruke microfiber på skinn, men har aldri fått noen vitenskapelig forklaring bare synsing

alexanderst
Skrevet

Funket like bra med biltemas bomullshåndduker. Loet dog litt mer, spesielt siden jeg har slike ventilerte skinnseter med pittemå hull overalt. Uansett bedre enn å fortsette med et møkkete håndkle :)

Har nå satt inn setene med leather milk med hendene mine. Lar det stå over natten.

Skrevet

Hadde samme opplevelse, så hentet noen gamle handkler som gjorde susen

alexanderst
Skrevet

Synes bomullshåndkler gjør en bedre jobb en mikrofiber med å fange opp møkken egentlig. Har tidligere benyttet mikrofiber på et liknende skinninteriør som jeg holder på med nå. Det var dog Chemical Guys sitt skinnpleiekit. Swissvax sitt var helt rått synes jeg. Setene så i utgangspunktet ikke ille ut, men de 4 hvite håndklene var ikke hvite etter søyansen for å si det slik.. :)

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Detailers Club bruker informasjonskapsler (cookies) til å måle trafikk, optimalisere siden og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du dette og våre Personvernvilkår