Gå til innhold

Recommended Posts

Trondbrandsen
Skrevet

Vær snill å ikke ødelegge disse flotte BBS`ene med å lakkere de sorte :shocking2: De blir mer enn skjeldne nok i noen av de andre alternativene :thumbup: Sølv og polert er penest i mine øyne. Flott jobb så langt!

• DCN Poeng 1
Skrevet

Jeg syntes den sølv/koksgrå fargen hadde vært RÅ jeg da! Litt kjedelig å bare lakkere alt sort, da blir det liksom ikke så mye dybde osv.

Skrevet

polert kant med litt mørkere senter heller jeg mot da :) trenger ikke å være kullsvart senter, men antrasit eller noe i den duren ;)

Skrevet

Liker ikke kullsorte felger med polert kant. Så blir en litt lysere farge ja, blir vel noe slags koksgrå farge :)

Skrevet

Flott! :)

Ser du vurderer polert senter. For sikkerhetsskyld så vil jeg bare si ifra at det krever et sinnsykt vedlikehold hvis du skal holde det pent(som seg hør og bør, for hvis ikke er jo poenget med polert senter borte). Har selv vært borti dette, og de blir veldig fort matte på sidene av eikene.

Ellers ser det jo veldig lovende ut. Flotte felger. Jeg våtslipte opp til 1200 jeg også, for deretter å polere med settet fra Gasoline. De ble de veldig blanke og fine. Gled deg! :)

Skrevet

Flott! :)

Ser du vurderer polert senter. For sikkerhetsskyld så vil jeg bare si ifra at det krever et sinnsykt vedlikehold hvis du skal holde det pent(som seg hør og bør, for hvis ikke er jo poenget med polert senter borte). Har selv vært borti dette, og de blir veldig fort matte på sidene av eikene.

Ellers ser det jo veldig lovende ut. Flotte felger. Jeg våtslipte opp til 1200 jeg også, for deretter å polere med settet fra Gasoline. De ble de veldig blanke og fine. Gled deg! :)

Blir ikke noe problem med vedlikehold, skal få til det :)

Har du noen bilder da Tore?

Skrevet

Tror jeg ville holdt meg unna polert senter ja, det er nok noe hinsides arbeid kan jeg se for meg. :P Men leppa er obligatorisk å polere!

Skrevet

Ja, hvis du mener du orker vedlikeholdet så er det jo helt rått hvis du går for polert senter :)

Dessverre, har ingen bilder. Kan ta noen bilder neste gang jeg skal hjem.

Hold oss oppdatert! Blir spennende å følge med på dette, Jonas :)

Skrevet

Ja, hvis du mener du orker vedlikeholdet så er det jo helt rått hvis du går for polert senter :)

Dessverre, har ingen bilder. Kan ta noen bilder neste gang jeg skal hjem.

Hold oss oppdatert! Blir spennende å følge med på dette, Jonas :)

Trodde du mente generelt vedlikehold av felgene, men la gå. Tror jeg styrer unna polert senter og heller satser på lakkert :)

Will do, trenger jo litt motivasjon også :P

• 1 month later...
  • 2 weeks later...
Skrevet (endret)

Liten teaser.. !

md2tsh.jpg

2iig7b5.jpg

Og ja.. Har enda ikke rukket å vaske innsiden av felgen!

Btw, bildene er av kun grovpolert felg ;)

Endret av Jonas
Skrevet

Godt mulig det er bare meg, men ser ut som pusseripene er ganske dype?

Ser bra ut uansett :)

Skrevet (endret)

Ser bra ut dette, Driver med det samme jeg gikk lei i fjor vinter kjørte med stål felg på e39 i sommer hehe kun ferdig med en felg B)

Endret av Reodor
Skrevet

Godt mulig det er bare meg, men ser ut som pusseripene er ganske dype?

Ser bra ut uansett :)

ikke bare du som ser det, ser ur som man bør gå endel steg tilbake å starte på nytt med pussepapir som tar de ripene der..

Skrevet

Stålpolering tar laaaang tid og er en forferdelig grisete prosess...

Tror også du bør gå tilbake noen steg og våtslipe en del runder. Fordelen nå når du har fått det litt blankt er at du ved neste runde med våtslip vil se hvor dype ripene er. Forsøk å hold jevnt trykk og bruk fint papir, så vil ripene fremstå som blanke der resten er matt. Når hele feltet er matt så har du fått bort det som er av riper ved den korngraderingen. Jeg ville ha avsluttet med P1000-1500 våtslip før selve poleringen. Det kan være et helvete å få bort sliperiper hvis du har brukt grovt papir.

En alternativ metode jeg har sett demonstrert på alufelger til MC er å jekke opp doningen, sette den i høyt gir og la felgen snurre. Så kan man bare holde slipepapiret inntil og spraye med litt vann innmellom. Risikosport men svært effektiv.. B)

Skrevet

Dette er jo aluminium, ikke stål..

Når jeg tok kantene på noen Remotec Mesh felger jeg hadde til Merca, avslutta jeg med 1500 våt, selv da ble ikke finishen helt perfekt :)

Skrevet

Er ikke stål dette nei, er aluminium som sagt. :)

Skal mye til for å se at det er pusseriper på felgen, men var også denne felgen jeg brukte minst tid å pusse ned. :huh:

Bolter er ankommet, sendes til Vestby Galvaniske så fort jeg har tid. :)

Skrevet

Etter litt tenking så tror jeg at jeg dropper gulkromatisering av boltene, da de vil irrisere over i grønn/blå/lilla. Prøvde å polere en bolt bare for å sjekke og det blir like blankt som felgene, så hvorfor ikke? :)

• 1 month later...
Skrevet

Hvordan har du tenkt å få disse til å passe på bilen?

Bygger du om til 5x120?

Adaptec har adaptere, men minste de har er 18mm, og da blir jo ET lik 2.

Kjøpte samme felgene i går, og prøver å finne ut av hvordan jeg skal få klistret de på bilen ;)

• 1 month later...

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Detailers Club bruker informasjonskapsler (cookies) til å måle trafikk, optimalisere siden og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du dette og våre Personvernvilkår