magne

Vrien asfaltflekk.

Jeg gikk over sommerbilen her om dagen, med full rens og voks før vinterlagring.

Jeg støtte desverre på en "umulig" asfaltfekk..

Prøvde "alt" for å fjerne den. Jeg prøvde å fjerne den både med prickbort, ren og utblandet grime reaper, samt å rubbe den bort med meguairs lakkrens og billig dobbelthodet maskin fra biltema og sonax puter.

Ingenting beit...

Hva er neste skritt? Barberblad? :unsure:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg gikk over sommerbilen her om dagen, med full rens og voks før vinterlagring.

Prøvde "alt" for å fjerne den. Jeg prøvde å fjerne den både med prickbort, ren og utblandet grime reaper, samt å rubbe den bort med meguairs lakkrens og billig dobbelthodet maskin fra biltema og sonax puter.

Ingenting beit...

clay

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingenting beit...

I sommer hadde jeg inne en V50 som så ut som at den hadde blitt brukt som veivals, den tok jeg med ned på Scandicshine, der prøvde vi så og si alt av metoder og midler vi kunne komme på, men måtte til med aggresiv clay på det verste og medium clay på resten til slutt..

Så prøv med en clay du så skal du se det går bort lett :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva med Autoglym Intensive Tar Remover?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva med Autoglym Intensive Tar Remover?

x2 på den. Den tar faktisk overraskende bra :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eventuelt Tardis og :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tardis er kongen der hvor brickbort ikke gjør susen. Evt. clay.

Litt tålmodighet, og det går til slutt med clayen.

Hvor mye press og hvilke pads prøvde du forresten? Godt at flekken ikke slapp og laget OL-ringer på lakken..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

WD40............

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Glemte å nevne i forrige innlegget at jeg også prøvde med clay fra swissvax. (type blå, aner ikke hvor røff den er)

Neste skritt blir en mer aggresiv clay da, samt å prøve AG sin tar remover først.

(og ja, jeg gnikket og gnikket med clayen, men man skulle tro flekken var superlim) Derfor jeg prøvde meg med lakkrens også.

Endret av magne
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er nok ikke vanlig asfalt da.. hvis det er som lim, test sterk sitrusrens.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Blå SV clay er den mildeste de har i sortimentet sitt. Støtter oppunder Øyvind her, prøvd citrus rens. Funker ikke det så ville jeg prøvd en type aggressiv clay, den skal garantert ta den.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Får prøve begge deler da,samt tar remover.

Flekken er hvertfall svart og relativt stor. (ca 1x3 mm) Så den ser ut som asfaltflekk, men kan selvfølgelig være noe annet og.

Skal ta et bilde av den og si om citrusrens eller grovere clay fungerer..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var noen rare "klumper" på forrige bil jeg tok - det var bie-avføring faktisk, og det satt så inn i hampen at kun mekanisk fjerning rikket på sakene. Ingenting av clay, avfettinger, sitrus-rens eller andre "remedier" tok det. Et par av "klumpene" hadde satt seg såpass at jeg måtte slipe ned og dermed ta en del av lakken for at det skulle slippe....

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har jeg prøvd det meste på denne flekken. Hverken citrusrens eller grov clay fungerte. Ei heller noen form for avfetting.

Til slutt prøvde jeg å stikke et barberblad på siden av flekken, og skrape vekk en halv millimeter av den. Flekken er hardere enn lakk, og sitter bedre i lakken enn lakken gjør i stålet.

Med andre ord lar ikke flekken seg fjerne uten å skade lakken. Jeg fikk fjernet ca 20% av flekken med barberblad, men fikk et lite hakk i lakken der flekken ble borte.

Konklusjonen får bli at det er best å la flekken sitte der. Bedre med sort flekk enn hvitt felt uten lakk.. Flekken måler nå ca 0,5 mm x 2,5mm.

Den er med andre ord kun synlig når man er nærmere enn 50 cm.

Den ser ut som asfaltflekk, med tanke på farge. Men er tydeligvis noe helt annet.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive