Kenneth Nilsen 372 Skrevet 10 April, 2010 Rapporter Share Skrevet 10 April, 2010 (endret) Audi S4 C4 Da har jeg kunne satt meg ned med en kopp med varmt drikke, litt å knaske på og go'musikk for å fullføre denne tråden. Jeg har slitt litt med å lage et par animasjoner som tok litt tid. Så greide jeg å slette de. Så nå er jeg drittlei hele animasjonsdritet så det som kunne vært litt morro er nå ikke så morsomt lenger. Får se om jeg fikler litt med det senere. Bilen, en sort metallic Audi S4 fra 1994-95 som ble opplakkert i fjor. Ble avtalt full runde utvendig, så fikk han låne produkter å ta inni selv på søndagen. Jeg har tittet på bilen før og visste at den ikke var så ille i lakken. Noe våtslip og slik ble det også. Var et lakksig også noe rennemerker som hadde etset lakken. Tenkte kanskje det kunne vært bremsevæske. Tidsforbruk var 30 pluss minus timer. Fikk låne et lokale som var helt konge til dette formålet. Dessverre hører til den ene videregående skolen her, så ble et engangstilfelle. Da var forordene for denne gang ferdig, og over til bilen. Her er noen bilder av bilen ved ankomst. Ble ikke noen bilder av vaskingen da det blåste sånn ute, at jeg ikke turte å la noe stå på for lenge. Bilen ble også kjørt rundt hjørnet der det var skygge. Lakken hadde vel ca 40-50 grader bare av å stå i sola der enda den var møkkete. Bilen ble dynket med Prickbort til å begynne med. Felgene rørte jeg ikke da jeg skal ta sommerhjulene i stedet. Så ble bilen spylt med varmt vann. Gikk over med Prickbort og børste i kriker og kroker før jeg spylte skikkelig av hele bilen. Blandet vaskevann med CG Maxi Suds II og Optimum Car Bath. Vasket over bilen med Mothers ullmitt. Deretter ble bilen spylt og kjørt inn her. Bilen ble tørket når den kom inn før den ble maskert og klar for morgendagen. Tok kvelden etter maskeringen. På'n igjen etter en natts søvn med inspeksjoner. Bilen ble målt og det var ingen nevneverdige svingninger i lakkdybden. Var mye ulumskheter å ta tak i, men lite swirls syns jeg. Har jo detailet gamle bilen til eieren av denne, så han har jo lært litt da. Som dere kan se var det ikke så ille alt i alt. Var litt holos, men det var ikke store greiene det heller. Så tenkte jeg at jeg skulle bryne meg på de værste stedene først som sist. Begynte med rennemerkene på høyre fremskjerm. Her har jeg egentlig laget en animasjon, men det gikk ikke helt som det skulle. Så det får bli en bildeserie istedenfor. Hadde på forhånd funnet frem våtslipeutstyret mitt sånn at det var bløtt og mykt. Til denne brukte jeg først 2000g papir med Meguiars pad, også gikk jeg over med 4000g papir. Jeg slipte med motlys hele veien og målte underveis. Brukte en litt tjukkere versjon av clay lube'n min (optimum no rinse). Ble tørket for å inspisere nøye. Jeg var utrolig forsiktig i kantene da det ofte er tynnere lakk der. Men valgte og være litt modig da det var 2 lag klarlakk. Jeg mente at jeg hadde slipt ned etsingen nå, og etter den vurderingen så kjørte jeg på med Scholl ull og Menzerna SIP. Ser jo lovende ut hittil. Men jeg ville se om det var HELT borte og gikk rett på oransje überpad og Menzerna SIP med "zenith"-ish metode. Skiftet over til blå überpad og Menzerna PO85RD. Og da ble det sånn, et resultat som var strøkent. Jeg husker dessverre ikke før og etter målingene. Etter dette flyttet jeg meg bak på venstre bakskjerm hvor det var lakksig. Glemte før bilder, men har da underveis og etter. Var samme fremgangsmåte her også. Når det groveste var gjort unna monterte jeg 3M Perfect-it bakplate og oransje überpad på Makita'n. Brukte dette i et kjent samarbeid med Menzerna SIP som tok alt som var å ta. Fant ut at 2 pass på 1200 rpm, 3-4 pass opp på 2000 rpm og ned igjen på 1500 rpm 2-3 pass ga en avslutning på rubbingen som gjorde at jeg kunne kjøre hardcore høyglans som finishing. Menzerna PO85RD og sort überpad på 2100 rpm. Jeg pleier gjerne å bruke blå überpad til finishing, men nå var det duket for skikkelig høyglans så da fant jeg frem den sorte. Resultatet ble upåklagelig! Har også noen 50-50's av lakk som ble dårlige, men here comes. Så sto baklyktene for tur. Disse var noe matte og eieren har vel vurdert, og vurderer, helrøde baklykter. Men de fortjener et basketak de som resten av bilen. Begynte med oransje überpad. Syns ikke det tok nok, så da var det bare å teipe opp alt rundt da... Her har jeg slipt med både 2000g og 4000g. Dette ble etterfulgt med oransje überpad og SIP. Deretter PO85RD og blå überpad. Den hvite flekken du ser midt i lykta er blitzen. Urørt høyreside. Så tenkte jeg at nå skal jeg lage en morsom animasjon av at jeg tok frontfangeren og montere kamera på stativ og begynte. Dessverre gikk jo ikke det helt som det skulle med bearbeiding av animasjonen så det utgår for nå. Legger ved noen bilder i stedet. Så fikk jeg øye på at det var lakk heeelt under. Så da demonterte jeg D-håndtaket på Makita'n og la meg under fronten. Nei Bernhard, jeg har ikke funnet på en bedre metode å ta nederst på biler. Tok meg litt tid i og med at jeg har sikkert 25 bilder fra samme stedet, bortsett fra at jeg flytter meg. Planen var å lage en Fleksnes-setup på frontfangeren. Med passende musikk osv. Uansett så slettet jeg den animasjonen og orker ikke lage en ny nå. Resultatet ble perfekt både med og uten animasjon. Så var det over til resten av bilen da. Kombinasjonen vet dere, så jeg bare pøser på med bilder jeg. De sier jo mer enn tusen ord? Så oppdaget jeg at det var sinnsykt bra sol ute, så jeg dusja på med GPAC på panseret og kjørte ut bilen for å inspisere. Brukte to runder med GPAC for sikkerhetsskyld. Så dura bilen inn igjen og jeg kunne fortsette vel vitende om at dette blir strøkent! Så ble jeg ferdig og kjørte den ut igjen for den beste lykta var ute. Hele bilen ble wipet x2 med GPAC. Kjørte bilen inn i garasjen igjen og la Black Wow på plast, og CG New look gel på gummi. Vinduene fikk seg en god dose med Nanolotus også. Eksos gikk en dose med CG Metal Shine. Valget av voks falt naturlig nok på SV Insignis, etter eiers ønske. Trenger egentlig ikke si så veldig mye om Insignis da jeg velger å tro at de fleste har hørt om den, og hvor bra den er. Se om jeg får lagt ut en liten snutt av bilen etter den var ferdig også. Endret 25 April, 2010 av whiplash 20 Siter S&S HOF: Ford Escord Cosworth • Porsche 911 • Subaru Impreza WRX Min Mitsubishi Lancer Evo VI Tommi Mäkinen Edition Scandic Shine & Swissvax Approved Detailer. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HHA 36 Skrevet 10 April, 2010 Rapporter Share Skrevet 10 April, 2010 Bastard! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mats 16 Skrevet 10 April, 2010 Rapporter Share Skrevet 10 April, 2010 Argh disse teaserne Snart så jeg må hente røøøøøøøøret mitt! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Torby 204 Skrevet 11 April, 2010 Rapporter Share Skrevet 11 April, 2010 Siden jeg er moderator og sånn, så har jeg trukket fra 10 creds fra deg for denne. Skal vurdere å gi de tilbake når du kommer med full writeup... Siter mvh Torbjørn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kenneth Nilsen 372 Skrevet 11 April, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet 11 April, 2010 Bastard! Argh disse teaserne Snart så jeg må hente røøøøøøøøret mitt! Hehe, kommer nok full writeup i dag eller i morgen. Jeg hakke sett røøøøøret ditt ass. Menne, harru sett en hanske med knark i? Siden jeg er moderator og sånn, så har jeg trukket fra 10 creds fra deg for denne. Skal vurdere å gi de tilbake når du kommer med full writeup... Hehehe. Siter S&S HOF: Ford Escord Cosworth • Porsche 911 • Subaru Impreza WRX Min Mitsubishi Lancer Evo VI Tommi Mäkinen Edition Scandic Shine & Swissvax Approved Detailer. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eskild 91 Skrevet 11 April, 2010 Rapporter Share Skrevet 11 April, 2010 Utrolig bra resultat det her ble Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Torby 204 Skrevet 14 April, 2010 Rapporter Share Skrevet 14 April, 2010 Har du glemt oss, Kenneth?! Siter mvh Torbjørn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kenneth Nilsen 372 Skrevet 14 April, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet 14 April, 2010 Har du glemt oss, Kenneth?! Lager en fyldig tråd i morgen jeg. Beklager ventetiden, men skjer ting ang. bil på hjemmebane også. Kommer opp en tur hvis det blir den i morgen. Siter S&S HOF: Ford Escord Cosworth • Porsche 911 • Subaru Impreza WRX Min Mitsubishi Lancer Evo VI Tommi Mäkinen Edition Scandic Shine & Swissvax Approved Detailer. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kenneth Nilsen 372 Skrevet 23 April, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet 23 April, 2010 Da har jeg skrudd på litt musikk, og fingrene hamrer løs på tastaturet. Nå kommer det snart full tråd om denne vakre S4'n. Må forlate dere med en teaser i de siste stundene før hele tråden kommer. En til, så dere har noe å glede dere til. 1 Siter S&S HOF: Ford Escord Cosworth • Porsche 911 • Subaru Impreza WRX Min Mitsubishi Lancer Evo VI Tommi Mäkinen Edition Scandic Shine & Swissvax Approved Detailer. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hmsilset 3 855 Skrevet 23 April, 2010 Rapporter Share Skrevet 23 April, 2010 Håh, ser bra ut Siter Hobby detailer som ofte har med bileiere på jobbene 10 timers detail som nybegynner.Facebook-hmsilset-bilpleie Twitter-@fastdetail Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kenneth Nilsen 372 Skrevet 23 April, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet 23 April, 2010 På grunn av at photobucket går så forbanna treigt og jeg skal opp tidlig pga VACN treff, så kommer ikke denne tråden før i morgen ettermiddag/kveld. Beklager ventetiden. Har til gjengjeld laget noe som mange kanskje finner litt morsomt da. Siter S&S HOF: Ford Escord Cosworth • Porsche 911 • Subaru Impreza WRX Min Mitsubishi Lancer Evo VI Tommi Mäkinen Edition Scandic Shine & Swissvax Approved Detailer. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mats 16 Skrevet 24 April, 2010 Rapporter Share Skrevet 24 April, 2010 Den som venter på noe godt venter ikke forgjeves Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lexgtturbo 135 Skrevet 24 April, 2010 Rapporter Share Skrevet 24 April, 2010 Nei det heter densom venter på noe godt, venter..... Leeeenge hehe Ser vannvittig bra ut i teaseren, så her gleder eg meg virkelig til full tråd Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kenneth Nilsen 372 Skrevet 25 April, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet 25 April, 2010 OPPDATERT! 1 Siter S&S HOF: Ford Escord Cosworth • Porsche 911 • Subaru Impreza WRX Min Mitsubishi Lancer Evo VI Tommi Mäkinen Edition Scandic Shine & Swissvax Approved Detailer. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KjetilR 12 Skrevet 25 April, 2010 Rapporter Share Skrevet 25 April, 2010 Fy faen.. Dette ble bra... Tipper eier ble meget fornøyd med denne.... Flott jobb.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eskild 91 Skrevet 25 April, 2010 Rapporter Share Skrevet 25 April, 2010 Eyy : ) ble helt sinnsyk blank den bilen her! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
East 157 Skrevet 25 April, 2010 Rapporter Share Skrevet 25 April, 2010 herlig. +cred seff Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Brynjar 1 481 Skrevet 25 April, 2010 Rapporter Share Skrevet 25 April, 2010 Skaaal si du er nøye Kenneth, og jeg liker det....veldig:-) Ble sinnsykt pent dette Siter brynjar@detailing.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Admins truhaa 1 547 Skrevet 25 April, 2010 Admins Rapporter Share Skrevet 25 April, 2010 Får si som 11 åringen her hjemme... Dette her var helt EID Kenneth:) Knall som vanlig fra deg... Fin kombo på lyktene også det der, blir som nytt... Siter Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.-Thomas A Edison Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LarsØ 85 Skrevet 25 April, 2010 Rapporter Share Skrevet 25 April, 2010 Sykt, hvor blank den ble. Kjempejobb Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts
Bli med i samtalen
Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.