Steez

Hvordan fjerne emblem ?

Har kjøpt meg ny bil og tenkte jeg skulle fjerne emblemene bak da jeg synes det er finest med clean bakluke... Eller VW emblemet får stå men resten skal bort.

Noen som har en grei fremgangsmåte ?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fiskesnøre til å fjerne emblemene, og 3M General Purpose Adhesive Cleaner til å fjerne limet etterpå :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har kjøpt meg ny bil og tenkte jeg skulle fjerne emblemene bak da jeg synes det er finest med clean bakluke... Eller VW emblemet får stå men resten skal bort.

Noen som har en grei fremgangsmåte ?

Hei!

Dette har jeg gjort mang en gang. Du tar en fiskesene, ca 0.3mm tykk. Skjærer av limet med den og så går du over med sitrusrens (skader ikke lakken) og fjerner limet. Du må muligens polere over for å fjerne små overflateriper..

Lykke til!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det gikk fort... Takk for svar :)

Tar det når jeg skal ta vår shine på bilen så den skal poleres etterpå , må jo få testa Flexen :D

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tipsene står jo over her, i min tråd om den kosmetiske klargjøringen av min nye bil kan du se bilder av denne prosessen:

LINK

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Min erfaring sier at varme hjelper og fjerne limet etter du har fjernet emblemet.Hårføner rekker.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hiver meg på denne tråden.

Har nettopp fjernet embleme på min bil.

Selv brukte jeg varmepistol og en tynn plastikk kile for å varme opp limet og lirke noe mellom emblem og lakk.

Men nå trenger jeg noe som fjerner limrestene helt. Fant ut at det hjalp mye å varme opp limet, det går mye lettere av da.

Men trenger fortsatt et stoff som fjerner limet helt, og som ikke skader lakken.

Kommer til å rubbe vekk alle småriper osv etter limrestene er borte.

Men hvis noen kan linke til produkt anbefalt for å fjerne limet hadde det vært fint. Ikke bare skrive navn, for da er det mye vanskeligere å finne produktet. (3m produktet feks, hvor får man kjøpt det?)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jernia har 3M citrusrens i 2 str.Varm opp limet noe,spray på og tørk etter noen sekunder.Funker fjell.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jernia har 3M citrusrens i 2 str.Varm opp limet noe,spray på og tørk etter noen sekunder.Funker fjell.

Fikk tak i citrus rensen. Så skal bli spennende å få prøvd den i løpet av uka.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Citrus rensen til 3M er knall bra saker! Har stort bruksområde :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Citrus rensen til 3M er knall bra saker! Har stort bruksområde :)

som deodorant :D Dufter skikkelig frisk sitron.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Finnes i 2 varianter; 500ml og 300ml, sistnevnte er vesentlig svakere enn første

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det virket veldig bra!

To runder med sitrus rens, og litt varme fra varmepistol gjorde underverker! Avsluttet med litt lakkrens fra meguairs, og man kan aldri se at det har sittet emblemer der :)

Resultat før og ettet:

post-1192-1268850897,91_thumb.jpg

post-1192-1268850914,17_thumb.jpg

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser ut som om jeg må ut å kjøpe citrus rens og varmepistol i morgen :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hårføner rekker lenge.Mindre tjanse for at du overoppheter lakken under/rundt det du skal fjerne.Og det skjer fort.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg brukte kun fiskesnøre :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hårføner rekker lenge.Mindre tjanse for at du overoppheter lakken under/rundt det du skal fjerne.Og det skjer fort.

x2

hvis du har citrusrens eller GPAC for hånden trenger du ikke mye varme.. i de fleste tilfellene er det nok med et sommervarmt karosseri ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

x2

hvis du har citrusrens eller GPAC for hånden trenger du ikke mye varme.. i de fleste tilfellene er det nok med et sommervarmt karosseri ;)

Stemmer bra. Jeg varmet opp til ca 30-40 grader. Var bare for å myke opp limet litt, siden bilen står på vinterlagring i kald garasje, og jeg gadd ikke jobbe med steinhardt lim.

Har tabbet meg ut med varmepistol før, og det er ikke særlig kult å se plastlister på en bil bli myke.. Lakken løsner nemmlig da... Men på metall skal det mye til før det blir FOR varmt. Lakkk tåler varme godt, så lenger det er på metall. Men plast på bilen blir lett mykt og smelter.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fjernet på en mercedes e klasse

WEMySlF3.jpeg

Der er E fjernet, med turtlewax lakkrengjører så ser man absolutt ingenting om at E har vært der. Nå er alt borte og bilen ser bedre ut!

Trenger ikke ¨varme, fjern limrester med en klut og poler etterpå forhånd.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive