Stein86

Trekke deler i "alcantara"

Heisann, jeg vurderer om jeg kanskje skulle prøvd meg på å trekt noen smådeler inne i bilen i et alcantara-lignende stoff og lurer på om det er noen som har noen erfaringer med dette?

Ser at prisen på alcantara er skyhøy og jeg er egentlig bare på jakt etter et stoff som ser bra ut. 

Etter litt søk på nettet så er det noe slik jeg er på jakt etter:

LUPOSPORT010.jpg

Noen som har erfaringer til hvor en får tak i slikt trekk billig? 

Jeg sendte en gang mail til endel møbeltrekkere i Stavanger, og alle sa at de ikke kunne hjelpe meg med dette?   :huh: Trodde det var slike ting de drev med?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Heisann, jeg vurderer om jeg kanskje skulle prøvd meg på å trekt noen smådeler inne i bilen i et alcantara-lignende stoff og lurer på om det er noen som har noen erfaringer med dette?

Ser at prisen på alcantara er skyhøy og jeg er egentlig bare på jakt etter et stoff som ser bra ut. 

Etter litt søk på nettet så er det noe slik jeg er på jakt etter:

LUPOSPORT010.jpg

Noen som har erfaringer til hvor en får tak i slikt trekk billig? 

Jeg sendte en gang mail til endel møbeltrekkere i Stavanger, og alle sa at de ikke kunne hjelpe meg med dette?   :huh: Trodde det var slike ting de drev med?

Prøv noen som driver å trekker om bil interiør, ellers kan vell kansje bilradio spesialisten på Forus hjelpe deg med noe som ligner.

Ellers så har Ekones møbel fabrikk sikkert, siden de leverer eller leverte møbler i alcantara, men det var dyrere en hud/skinn så du har nokk desverre rett angående pris.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Husker ikke i farten, men det finnes en "billigutgave" av alcantara, og denne er fullt brukanes hvis du ikke skal sitte på den for å si det sånn..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prøv noen som driver å trekker om bil interiør, ellers kan vell kansje bilradio spesialisten på Forus hjelpe deg med noe som ligner.

Ellers så har Ekones møbel fabrikk sikkert, siden de leverer eller leverte møbler i alcantara, men det var dyrere en hud/skinn så du har nokk desverre rett angående pris.

Takk for tips, jeg får ta en telefon ut til de på forus og høre om de har noen tips.

Husker ikke i farten, men det finnes en "billigutgave" av alcantara, og denne er fullt brukanes hvis du ikke skal sitte på den for å si det sånn..

Let me know dersom du kommer på hvor en får tak i slikt. Trenger noen meter kom jeg plutselig på, skal fikse litt i bagasjerommet også. Tenkte jeg skulle dekke over de lakkerte delene av bakseteryggen. 

071609190013-1.jpg

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Let me know dersom du kommer på hvor en får tak i slikt. Trenger noen meter kom jeg plutselig på, skal fikse litt i bagasjerommet også. Tenkte jeg skulle dekke over de lakkerte delene av bakseteryggen.

Vet noen som fikk billig hos enellerannen møbeltrekker i Moss, kanskje Bernhard har tips?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Alcantara er et beskyttet varemerke btw, så det kan hende du må søke på noe annet.

www.installbay.no skaffer slike ting tror jeg, eller sjekk ebay.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Alcantara (ofte kalt suede) har en tendens til å falme i sollys, å det vil det definitivt gjøre der du skal ha det. Bilradiospesialisten pleie å ha liggende litt, så du kan prøve der. Men jeg hadde vurdert å fått dem flocket, å det er et firma i Stavanger som gjør det, http://www.racefix.no/other_flocking.aspx Adressen på nettsiden stemmer ikke, de holder nå til på mariero v/ sven kvia. Det er nok greiest å ringe, eller sende han en mail.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for tips Tommy. Skal høre med dem.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hei stein

Møbelfix er et firma som reparerer møbler , holder til på madla/hafrsfjord , http://www.mobelfix.no/hXGXBTgRrIXJ.18.idium

edit: jeg tenkte jo på om de eventuelt kunne ha noe passende stoff eller hva det kalles , event. noe avkapp

Endret av bjørn
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg var ute etter vinyl til bilen min. Du måtte kjøpe minimum 5 meter, og det kom på ca 3000kr.

Kikka litt på ebay, fant sort og hvitt 5m, så kjøpte begge og endte på 6-700kr inkludert frakt til norge. Veldig god kvalitet.

Var fra et firma som het Prestige Textiles.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du funnet det du trenger?

Jeg har endel comfort suede (alcantara) liggende.. Lys grå.

Et hekkan og strekke, men det går. Varmepistol samt sprøytelim, og det går..

Selv har jeg a- og b-stolper trukket + hele taket.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive