Gå til innhold

Recommended Posts

Freakshow
Skrevet

fyttihelvettes lakk :(
går jeg grovt får jeg helvettes med hologrammer, går jeg litt mildere fjerner det jo faen ikke en dritt! -_- jaja 2 stegs it is!

Max Protect Certified Detailer

Freakshows E39 530DAT

• Moderatorer
Christer
Skrevet
Tipper at bilen er blå, har lyst interiør og trekk på alle fire. [emoji4]

Nope, nope og nope :)
Lyst interiør er vel egentlig noe av det verste Christer vet om, så føler meg trygg på at det blir noe mørk og dystert...

Den har mørkt interiør, ja :)
Siden han er Mitsu-mann tipper jeg Outlander. 

Jeg er egentlig ikke Mitsu-mann; at jeg kjører Galant er ganske tilfeldig.

Kunne godt tenkt meg en 2010-2012 Outlander, men de finnes omtrent ikke med bensinmotor, og når de dukker opp har de 0 utstyr og bare forhjulstrekk. Skal jeg ha suv skal den ha awd :)
  • DCN Poeng 1

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

• Forhandlere
polishduden
Skrevet

Om du skal ha 2010 Outlander, dvs facelift så send meg en pm så skal du få sjekkpunkter :)

Max Protect Certified Detailer - Max Protect Certified Car Care Center - Max Protect Certified Instructor
2001 Porsche 911 Turbo

2014 Volvo XC70
Blankbil AS - Følg oss på Facebook - www.blankbil.no

Gnukkehjørnet. Norges #1 detailing podcast www.gnukkehjornet.no

• Moderatorer
Christer
Skrevet
Om du skal ha 2010 Outlander, dvs facelift så send meg en pm så skal du få sjekkpunkter [emoji4]

Skal ikke ha Outlander :)

Capone
Skrevet

Nå syns jeg snart værgudene kan bestemme seg.. Siste to ukene har jeg ikke fått lov til å ha ren bil EN ENESTE dag :( Noe som resulterer i at jeg føler meg ekstremt møkkete selv og ofte dusjer to ganger om dagen for å kompensere. I dag var det endelig vaskevær, men da skulle såklart Altibox kna gårdsplassen full i folk med refleksvest og spade som hadde i oppdrag å grave ned fiberkabel. Da var det bare å stå i bakken opp til huset som i gamledager da, med hageslange og lavtrykkskanne til rådighet. Gikk greit det, føltes riktignok ut som at det tok en evighet å få av avfetting og såpe men.. Tror jeg klarer å tisse hardere enn hageslangen her etter et par glass saft :) Når jeg var ferdig med siste felgen og skulle til å spyle av den hørte jeg et skikkelig brak bak meg, snudde meg og jada.. Nesten som bestilt var det uværsskyer på vei rett mot meg. 

IMG_2084.thumb.JPG.1148f969736e03ee8fad737ecc31a5a9.JPG

Heiv meg rundt og fikk satt alt under tak i grevens tid for nå høljer det ned som bara det. Det regner faktisk vannrett, noe som er litt morsomt å si. Det er bløtt halvveis inn til inngangsdøra, selvom taket går helt ut til ytterste trinn:

IMG_2088.thumb.JPG.bd5aa559f86925c60c1cd2415a96ebdc.JPG

Og i skrivende stund kom det såklart også litt hagl, så nå blir vel sikkert taket mitt fullt i småbulker for det var bra størrelse på de, smeller godt i bilen og var relativt ubehagelig å få på seg:

IMG_2089.thumb.JPG.a708c13f2928f25e368d234b63de0084.JPG

Hold ut, Golfen! Skal levere Vikinglotto på onsdag og sørge for at du får tak over hodet og 20 pluss året rundt!

IMG_2087.thumb.JPG.0683464ce880a100c56812e15a4f3c38.JPG

• DCN Poeng 7
Soulcam
Skrevet
Nå syns jeg snart værgudene kan bestemme seg.. Siste to ukene har jeg ikke fått lov til å ha ren bil EN ENESTE dag [emoji20] Noe som resulterer i at jeg føler meg ekstremt møkkete selv og ofte dusjer to ganger om dagen for å kompensere. I dag var det endelig vaskevær, men da skulle såklart Altibox kna gårdsplassen full i folk med refleksvest og spade som hadde i oppdrag å grave ned fiberkabel. Da var det bare å stå i bakken opp til huset som i gamledager da, med hageslange og lavtrykkskanne til rådighet. Gikk greit det, føltes riktignok ut som at det tok en evighet å få av avfetting og såpe men.. Tror jeg klarer å tisse hardere enn hageslangen her etter et par glass saft [emoji4] Når jeg var ferdig med siste felgen og skulle til å spyle av den hørte jeg et skikkelig brak bak meg, snudde meg og jada.. Nesten som bestilt var det uværsskyer på vei rett mot meg. 

IMG_2084.thumb.JPG.1148f969736e03ee8fad737ecc31a5a9.JPG

Heiv meg rundt og fikk satt alt under tak i grevens tid for nå høljer det ned som bara det. Det regner faktisk vannrett, noe som er litt morsomt å si. Det er bløtt halvveis inn til inngangsdøra, selvom taket går helt ut til ytterste trinn:

IMG_2088.thumb.JPG.bd5aa559f86925c60c1cd2415a96ebdc.JPG

Og i skrivende stund kom det såklart også litt hagl, så nå blir vel sikkert taket mitt fullt i småbulker for det var bra størrelse på de, smeller godt i bilen og var relativt ubehagelig å få på seg:

IMG_2089.thumb.JPG.a708c13f2928f25e368d234b63de0084.JPG

Hold ut, Golfen! Skal levere Vikinglotto på onsdag og sørge for at du får tak over hodet og 20 pluss året rundt!

IMG_2087.thumb.JPG.0683464ce880a100c56812e15a4f3c38.JPG

Stakkars goflen ☹[emoji31] [emoji31]
Max Protect Certified Detailer / Bilpleie Entusiast 
Capone
Skrevet
2 minutter siden, Soulcam skrev:

Stakkars goflen ☹emoji31.pngemoji31.png

Det føltes ikke nevneverdig godt å dytte vaskehansken bortpå før skumlegging og avspyling med HT, men.. Var i verkstedet til en kompis her om dagen, ombygd fjøs med masse halogenlamper i taket. Disse var dimmet ned og da så jeg hvor jævlig den faktisk hadde blitt på 1,5 år :P Blir nok en skikkelig sjau på den snart :) 

Skrevet
Nå syns jeg snart værgudene kan bestemme seg.. Siste to ukene har jeg ikke fått lov til å ha ren bil EN ENESTE dag [emoji20] Noe som resulterer i at jeg føler meg ekstremt møkkete selv og ofte dusjer to ganger om dagen for å kompensere.

For virkelig å føle at du kompenserer kan jeg anbefale å ta nevnte dusjer med Nerta skum. Føles fryktelig rent etterpå

Min Produktlogg   Bilpleielogg                                                                                              [twitter]samfunnspsyk[/twitter]

2013 BMW 525d XDrive

2013 Ford S-Max 2.0 Titanium S
2012 Ford Fiesta 1.25
2011 Mazda 6
2006 Mervedes E 320 CDI Avantgarde
1999 Volvo V70 2.0LT

Soulcam
Skrevet
Det føltes ikke nevneverdig godt å dytte vaskehansken bortpå før skumlegging og avspyling med HT, men.. Var i verkstedet til en kompis her om dagen, ombygd fjøs med masse halogenlamper i taket. Disse var dimmet ned og da så jeg hvor jævlig den faktisk hadde blitt på 1,5 år [emoji14] Blir nok en skikkelig sjau på den snart [emoji4] 

Ja er våre egene biler som blir tatt sist [emoji14]
Max Protect Certified Detailer / Bilpleie Entusiast 
Capone
Skrevet
50 minutter siden, Conkey skrev:

For virkelig å føle at du kompenserer kan jeg anbefale å ta nevnte dusjer med Nerta skum. Føles fryktelig rent etterpå

Jeg har ufrivillig prøvd det gjentatte ganger.. Skumkanon+motvind=faen :) 

39 minutter siden, Soulcam skrev:

Ja er våre egene biler som blir tatt sist emoji14.png

Er det gitt.. Sammenlignet med mye annet er det jo ikke helt håpløst da, men absolutt minimum 1 berøringsvask hver uke hele året, ofte 3-4 i uka om sommeren tar jo på uansett hva slags rutiner man har. Det er bare noen lette vaskeriper jevnt over, men kjedelig uansett :P 

Skrevet
‎08‎.‎05‎.‎2017 - 15.42, Ingolf skrev:

#&👿👹💀  traktor med feiemaskin kjører på gangbrua over meg og bilen blir pepra rund baut fra oven. 

Motpart tar ikke på seg ansvar og Møller skal ha 75k for lakkering. Selv om de får skylda eller det går på kasko blir ikke alt dekket, så jeg får tilbud om ny frontrute og 20k til å ta lakken på smartrepair, og hakket i rails panoramatak kompenseres ikke. Etter bonustap så går vel det opp i opp 🙄

• Forhandlere
polishduden
Skrevet
Motpart tar ikke på seg ansvar og Møller skal ha 75k for lakkering. Selv om de får skylda eller det går på kasko blir ikke alt dekket, så jeg får tilbud om ny frontrute og 20k til å ta lakken på smartrepair, og hakket i rails panoramatak kompenseres ikke. Etter bonustap så går vel det opp i opp 🙄

Da hadde jeg saksøkt firma
  • DCN Poeng 3

Max Protect Certified Detailer - Max Protect Certified Car Care Center - Max Protect Certified Instructor
2001 Porsche 911 Turbo

2014 Volvo XC70
Blankbil AS - Følg oss på Facebook - www.blankbil.no

Gnukkehjørnet. Norges #1 detailing podcast www.gnukkehjornet.no

Skrevet
1 time siden, Ingolf skrev:

Motpart tar ikke på seg ansvar

Hvordan det?

Not certified at anything really :)

Showcase

• Moderatorer
Christer
Skrevet
6/9/2017 - 14.11, Christer skrev:

Vi fant akutt ut at vi skal ha ny bil før ferien da eksemplaret vi (jeg) har sett etter i fanden vet hvor lang tid, endelig dukket opp på finn. Greit nok, den dukket opp på finn for to uker siden og jeg lagret den i favorittene mine, men siden ny bil ikke var på tapetet da ble det ikke tenkt noe mer på det. Mandag kom tanken og jeg ringte banken for å få penger, null stress. Ringte bilsjappen, bare for å få høre at bilen var reservert ut dagen, men at kunde sleit med å finne egenkapital, så hvis han ikke klarte å få det til, så var jeg neste på listen.

Tirsdag kom, jeg ringte igjen og fikk en run-around før jeg omsider fikk tak i riktig person, som kunne fortelle at kollegaen hans (som jeg nettopp hadde snakket med) satt i forhandlinger med den andre interessenten uten at det så ut til å gå noen vei. Ring igjen i morgen.

Onsdag kom, jeg ringte igjen, og den andre interessenten hadde idiotisk nok fått tid til fredag på å skaffe egenkapital, selv om jeg hadde opplyst om at jeg har fått innvilget lån til bilen allerede og kan hente den omgående. Nei, måtte vente til fredag.

I dag er det fredag, og interessenthelvetet har klart å få tak i egenkapital og har overført disse til bilsjappens konto, men har IKKE fått innvilget lån fra banken på resten av beløpet, så jeg fikk høre at hvis jeg har tålmodighet til å vente til mandag, så skal han ordne det slik at jeg får bilen.

Jeg er sur og frustrert over en hel rekke ting her, for det første at jeg har gått en hel uke uten å få kjøpt bilen, for det andre at det er vanskelig å få tak i folka, og for det tredje at de ikke bare sa til den andre interessenten at "vi har en interessent her som har penger og vil ha bilen, så vi selger den til ham". Det oser useriøsitet lang vei her og jeg holder på å bli gal.

Hadde det vært andre, tilsvarende biler på markedet hadde jeg snudd ryggen til for lenge siden, men denne er for bra til å gi slipp på helt enda. Jeg har dog følelsen av at når jeg ringer på mandag kommer jeg til å få enda en runde med unnskyldninger og bortforklaringer. Nå er det riktignok ikke deres feil at kunden er idiot og gjør ting han ikke skal (overføre egenkapital før lån er innvilget), men seriøst, dette er slett kundebehandling. Og på en bil til 139k burde det faen ikke være noe problem å få innvilget et lån på 100% av kjøpesummen med mindre man bor i en pappeske i parken.

Jeg har hvertfall sagt fra om at jeg skal ha bilen når han andre slutter å rote/bilsjappen gir ham beskjed om å ryke og reise, og så blir det hentings plutselig neste uke. Må få den hjem og klar til ferien også, hvis ikke må jeg hastehandle nye deler til bilen for å få den kjørbar på langtur... og det begynner vi å gå tom for tid til.

Oppdatering!

Det ordnet seg og fredag blir det hentet bil i Oslo :)

• DCN Poeng 8

Skrevet
16 timer siden, mikeb skrev:

Hvordan det?

Skjønte ikke spørsmålet :-)

• 2 weeks later...
Skrevet

Blir kanskje litt feil tråd dette.. 
Jeg ble litt jæ.... sur da jeg kom hjem fra en Oslotur i helgen som var og hele siden på bilen så sånn ut:
_MG_0157.JPG.d419a3ed7a017d8226f9c07884a66dae.JPG

Jeg er ikke veldig dreven på å fikse såvidt dype riper som dette, men en gang må være den første. ripene virket ganske dype da neglen omtrent satt fast i ripa, men under vanntesten ble den nesten borte. Så da var det bare å skride til verket.. Startet med våtsliping (2000 -2500-3000papir). Fortsatte videre med Menzerna 400 - 2500 og avsluttet med poleringen med 3500. La et lag fuzzo på toppen. Og da så det slik ut (Litt dårlig bilde)
_MG_0162.JPG.fabbb97fe5b42b88c5f63b6a0a5a1810.JPG

Alt så strøkent ut i mine øyne, bortsett fra plasten da. Var det noe jeg kunne gjort annerledes eller var det litt overkill..?

• DCN Poeng 3
Arild
Skrevet
17 minutter siden, Persjan skrev:

Blir kanskje litt feil tråd dette.. 
Jeg ble litt jæ.... sur da jeg kom hjem fra en Oslotur i helgen som var og hele siden på bilen så sånn ut:
_MG_0157.JPG.d419a3ed7a017d8226f9c07884a66dae.JPG

Jeg er ikke veldig dreven på å fikse såvidt dype riper som dette, men en gang må være den første. ripene virket ganske dype da neglen omtrent satt fast i ripa, men under vanntesten ble den nesten borte. Så da var det bare å skride til verket.. Startet med våtsliping (2000 -2500-3000papir). Fortsatte videre med Menzerna 400 - 2500 og avsluttet med poleringen med 3500. La et lag fuzzo på toppen. Og da så det slik ut (Litt dårlig bilde)
_MG_0162.JPG.fabbb97fe5b42b88c5f63b6a0a5a1810.JPG

Alt så strøkent ut i mine øyne, bortsett fra plasten da. Var det noe jeg kunne gjort annerledes eller var det litt overkill..?

Bra jobba det... kunne nok klart plasten også om fu hadde prøvd 😊

Skrevet
Akkurat nå, Arild skrev:

Bra jobba det... kunne nok klart plasten også om fu hadde prøvd 😊

Joda skal prøve meg litt på plasten også..  Så håper på det beste..

Arild
Skrevet
2 minutter siden, Persjan skrev:

Joda skal prøve meg litt på plasten også..  Så håper på det beste..

Maskere jævlig mye å så kjøre litt grov kombo forsiktig på det.. om du har en god wipedown (eraser eller panel wipe er foretrukket hos meg) da så fjerner den alle polishrester. 

Drevet å eksperimentert litt selv på wipedown og plast i det siste.

Skrevet
1 minutt siden, Arild skrev:

Maskere jævlig mye å så kjøre litt grov kombo forsiktig på det.. om du har en god wipedown (eraser eller panel wipe er foretrukket hos meg) da så fjerner den alle polishrester. 

Drevet å eksperimentert litt selv på wipedown og plast i det siste.

Takk for tipset.. Det må bare prøves.. :-)

Arild
Skrevet
2 minutter siden, Polestarpolish skrev:

Interiør da? Striper

Har ikke testa det enda men skal få meg en ibrid nå snart for å prøve. 

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Detailers Club bruker informasjonskapsler (cookies) til å måle trafikk, optimalisere siden og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du dette og våre Personvernvilkår