Gå til innhold

Recommended Posts

• Moderatorer
Christer
Skrevet

Glad og fornøyd på vei hjem i reservedragebilen kommer FAEN DANSE MEG SAMME JÆVLA LYD SOM FRA MIN I GÅR. Heldigvis var jeg 300 meter fra et verksted, så jeg stakk innom og spurte om de kunne gi en kvalifisert gjetning om hva problemet var.

Tok en prøvetur med en mekaniker, og han konstaterte at lyden kom fra venstre forhjul, hev bilen på bukk og røsket i bærearmer og stag. Stabilisatorstag vf er kaputt og henger og slenger og må byttes. Jeg har et liggende i den andre dragebilen, så da blir det mekkings i kveld.

Med andre ord er det nok et stabstag som er røket på batmobilen min også, men det andre stabstaget er pakket ned og jeg aner ikke hvor det er...

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Skrevet
Glad og fornøyd på vei hjem i reservedragebilen kommer FAEN DANSE MEG SAMME JÆVLA LYD SOM FRA MIN I GÅR. Heldigvis var jeg 300 meter fra et verksted, så jeg stakk innom og spurte om de kunne gi en kvalifisert gjetning om hva problemet var.

Tok en prøvetur med en mekaniker, og han konstaterte at lyden kom fra venstre forhjul, hev bilen på bukk og røsket i bærearmer og stag. Stabilisatorstag vf er kaputt og henger og slenger og må byttes. Jeg har et liggende i den andre dragebilen, så da blir det mekkings i kveld.

Med andre ord er det nok et stabstag som er røket på batmobilen min også, men det andre stabstaget er pakket ned og jeg aner ikke hvor det er...

Fått en garasjedrage som demonterer når du sover? [emoji108][emoji108]

-Skoda Octavia 2010 1Z5

-Mercedes Benz 190E 2.8 1991

-Mercedes Benz C200 Kompressor Avantgarde 2002 

-Mercedes Benz E200 1990

• Moderatorer
Christer
Skrevet
Hm.. alle gode ting er tre?[emoji14]

Tja... Tør ikke bytte til sommerdekk på den tredje bilen av frykt for at noe ryker der også[emoji14]

MortenHaa
Skrevet

Fikk lagt på helt nye felger og dekk idag på Audin. Skulle et lite æren ute nå ikveld og hente noen, men da på veien hjem så er det jo selvfølgelig en smart person av en gruppe som finner ut at det å ta fart for så å hoppe ut i veien hvor jeg kommer er en smart ide. Jeg måtte da ta en kjappunamanøver og for å ikke treffe et trafikklys slenge bilen tilbake igjen noe som endte i et kraftig besøk i kantsteinen -_-
Hele 10 timer fikk felgene være på bilen før det skjedde noe, og så får jeg bare krysse fingra for at forstillinga ikke tok skade :( 

gk7i6JK.jpg?1

Skrevet

Dette hørtes kjedelig ut! Skjønte ikke helt men var dette en person eller et dyr du måtte svinge for?

Skrevet

Tipper russ, og de kan jo nesten sammenlignes med dyr til tider. Kondolere. Jeg hadde ikke vært å snakke til

• Moderatorer
Christer
Skrevet
Sikkert like greit, så er du forberedt når det kommer 20cm snø til 17.mai [emoji4]

Ja, det er også en ting... men den skal jo selges snart, så er vel greit å få lagt om på den også.

Skrevet

Stabstagene er nå skiftet på 5 minutter.. Så det er bare å være glad for at det ikke var noe annet :P

Har diagnoseutstyr og mulighet for adaptering/koding til:
Vw, Audi, Seat, Skoda, Bentley, Peugeot, Citroen, Toyota.

Skrevet

Skulle bare lukke igjen bakluka på Audien her om dagen. Til min store forferdelse gikk bakruta i tusen knas sånn helt uten videre. Kjempemorsomt.

"Ny" bakluke hentes hos huggeren i morra. Det positive er at jeg får en bulkfri luke, men den nye må lakkes opp på grunn av litt rust. Skulle uansett skifte bakluke, men hadde ikke tenkt å ta den kostnaden akkurat nå... 

• Moderatorer
Christer
Skrevet
21 timer siden, R-M-I skrev:

Stabstagene er nå skiftet på 5 minutter.. Så det er bare å være glad for at det ikke var noe annet :P

Ja, jeg brukte 20 minutter totalt, så var ikke store jobben. Heldigvis var mutterne på stagene medgjørlige denne gangen; for etpar år siden var jeg hos Simen og skulle skru litt, og da ble det vinkelsliper...

Skrevet

Hehe... Vise-grips og muttertrekker så er det løst med en gang :P
Men har vert ute for å måtte snike frem vinkelsliperen jeg også... Det er når ting sitter fast og frustrasjonen bygger seg opp, motivasjonen for å kjøpe "ordentlig" verktøy for jobben melder seg :)

Har diagnoseutstyr og mulighet for adaptering/koding til:
Vw, Audi, Seat, Skoda, Bentley, Peugeot, Citroen, Toyota.

aleksosv
Skrevet

Rett over en uke etter polering, fikk bilen være i fred før dette skjedde.

13128726_1163493987018126_1013556472_o.jpg

Skjedde mens jeg var på jobb. Så når jeg så den, var det bare rett hjem. På med surfex, høytrykk, AG Rapid Detailer også AG Aqua Wax for å topp opp evnt. skadet LSP.

Første gang jeg har fått fugleskit på bilen. Forsåvidt glad at det skjedde nå, med nylagt Fusso på bilen.

• DCN Poeng 1

2004 Audi A6 1.8 Turbo Quattro Avant Manuell (Grå)

x 1999 Audi A6 2.4 V6 Quattro Avant S-Line Manuell (Blå)

Showcase

Fredrikaro
Skrevet

Polerte bilen på lørdag/søndag. 

Natt til mandag fikk jeg fuglebæsj på panseret. Parkerte på jobb, "faen så fin bilen din var nå a! Men jævlig synd med den dritten her" *skrape bort dritten med fingeren* fikk MASSE riper der igjen:angry:

folk er så respektløse :thumbdown:

• DCN Poeng 1
Prinsen
Skrevet

Kom hjem fra jobb i dag og gledet meg til langhelg. Så ser jeg dette på den andre bilen som står inne på gårdsplassen. Høyre fordør. Skjønner ikke hvordan det er mulig engang å få vertikale riper som går gjennom lakken uten at det er bulk ... Hadde et lite håp om at det var møkk siden det ikke synes når bilen er våt eller når man tar på det, men jeg kjenner det med neglen.

Der var den bilen død i mine øyne :mad:

WP_20160504_17_54_50_Rich_LI (2).jpg

2022 Fiat 500e La Prima | ocean green og monogram stofftak med hvitt økologisk skinninteriør
2025 BMW i4 M50 | portimao blå med sort skinninteriør

Tidligere biler omtalt på DCN: 2018 BMW i3 94Ah | melbourne rød med lodge ullinteriør // 2017 Peugeot 3008 GT Line | grå platinum med sort nappaskinn // 2015 Peugeot 108 | hvit med sort stoffinteriør // 2013 Ford Focus | candy red med sort nappa skinninteriør

sjekk kartet selvvask i Norge på Google Maps for oversikt over vaskehallene som er registrert på DCN (sist oppdatert januar 2024)

Polsokk
Skrevet

Har hatt Allroaden i seks uker. Så i dag at en løkrull har slengt opp døra rett i min så nå har jeg er 15 cm langt vertikalt skubbemerke på døra mi. Hva faen er det med folk? [emoji49]

Sent from my iPhone using Tapatalk

Edit. Fikk faktisk tatt et bilde gjennom møkka.

581de9862ed327ed7f8af924b226e8a4.jpg

Estelle - Sølv '87 Peugeot 309 gti, Blue Velvet - Måneskinnsblå '16 Audi A6 allroad quattro 3.0 tdiSugarbabe - Teak brown '13 Audi A5 SB 1.8 TFSI, Bleieraceren - Hvit perlemor '10 Peugeot 5008 1.6 tdi  Snødronninga - Ibishvit '08 Audi A4 2.0 tdi, Den Røde Fare - Brilliant rød '04 Audi A3 1.6, Veltepetter - Grønn Metallic '98 MB A Klasse 1.8,

Trillebåra -Blå metallic '95 Peugeot 306 Gocarten 88 (2stk) Rød Peugeot 205 XS Raggarvogna 72 Grønn metallic Volvo 164

Skrevet
39 minutter siden, Polsokk skrev:

Har hatt Allroaden i seks uker. Så i dag at en løkrull har slengt opp døra rett i min så nå har jeg er 15 langt vertikalt skubbemerke på døra mi. Hva faen er det med folk? emoji49.png

Ja slik er det med ny bil. Like uheldig selv jeg. Hadde nyeste bilen i 1 uke før en idiot kom borti ene hjørnet på bakfangeren. Nedskrapet til plasten. Synderen var bort når jeg kom ut, ingen vitner. 

CooperWorks
Skrevet
50 minutter siden, Polsokk skrev:

Har hatt Allroaden i seks uker. Så i dag at en løkrull har slengt opp døra rett i min så nå har jeg er 15 langt vertikalt skubbemerke på døra mi. Hva faen er det med folk? emoji49.png

Min far fikk kjenne på akkurat det samme med sin nye BMW 430 Grand Coupe, etter noen få uker så lagde noen bulk i døren. Så når Dekk 1 Kokstad skulle skifte hjul så klarte de å skrape opp fangeren foran og rygge i veggen slik at bakfangeren må skiftes, og for 1 uke siden fant han en skrue i hjulet

Og min egen bil som jeg hadde hatt i 2 uker ble oppskrapt av den dummeste bimboen i en Polo 

Nye biler lever svært farlig :wacko:

• DCN Poeng 1
Freakshow
Skrevet

Neimen i helvette da! xD
prøvd i 2 dager og lage meg bruker på DW, men neida :P får feil på det forbanna spørsmålet hver gang! :P
What does DW stand for?
jeg prøver Detailers world, detailing world osv men NEIDA! -_-

Max Protect Certified Detailer

Freakshows E39 530DAT

Freakshow
Skrevet
7 minutter siden, tiny skrev:

Prøvd med store for bokstaver ?

OMG! xD tanken slo meg ikke engang xD

but it worked! :D thnx ^^

• DCN Poeng 1

Max Protect Certified Detailer

Freakshows E39 530DAT

teamanimal
Skrevet

Min frustrasjon i går.

får melding fra posten at gruppekjøp lyktene ligger klar til henting på postkontoret.

men det stenger jo klokka 22:00.

å gjett når jeg går av jobb på kvelden a!!!

å selvfølgelig i dag er det HELLIGDAG!!!!

• DCN Poeng 1
dj john
Skrevet
2 minutter siden, teamanimal skrev:

Min frustrasjon i går.

får melding fra posten at gruppekjøp lyktene ligger klar til henting på postkontoret.

men det stenger jo klokka 22:00.

å gjett når jeg går av jobb på kvelden a!!!

å selvfølgelig i dag er det HELLIGDAG!!!!

Kjenner meg så godt igjen på akuratt det du skriver...så i tillegg min tålmodighet da .(

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Detailers Club bruker informasjonskapsler (cookies) til å måle trafikk, optimalisere siden og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du dette og våre Personvernvilkår