Gå til innhold

Recommended Posts

Skrevet (endret)

Hei, mitt navn er Aleksander og er helt ferskt på bilpleie, men har begynt å utvikle en stor interesse for faget. Og da tenkte jeg at tiden var inne for å lage en tråd her på forumet om min Audi A6 1.8tq 2004 mod (ikke akkurat show bil). Og begynner naturlig med min første show & shine.

MIN FØRSTE S&S

S&S Audi A6 tq 04

Da var våren kommet og tiden inne for den klassiske vårpoleringa. Har forsiktig og rolig begynt å opparbeide meg et bilpleie-arsenal over vinteren. (Prickbort, Surfex, mf-kluter, claybar osv…). Men manglet bl.a. «metallpartikkelfjerner» før jeg kunne ta på meg jobben.

Så da var det først å undersøke på nettet etter hva slags produkt jeg skulle velge. Ville egentlig gå for CarPro sin Iron X (Lemon Scent). Men syns den er litt vel dyr, spes. med tanke på frakt. Så valget havnet på Qyeon sin Q2M Iron 1L kjøpt på bilnerden til rett over 220 kroner. Noe som jeg kunne leve med. Bestilte også 5L med Surfex i tillegg (hallo! Det var jo på tilbud). Så da det var bestilt og bekreftelsen på at det var klart til å hentes, så var det bare å hive seg i bilen.

1_zpslkphmgph.jpg 

Bor i Søgne. Så ikke akkurat veldig lang vei. Ut på E39 ved Tangvall også mot Stavanger.

2_zpsz9mm2itr.jpgv

Så er det bare å cruise i 80 i 6-7minutt. Til du møter en 70sone.

3_zpsay3na4t9.jpg

Ta til venstre mot Lohnelier.

4_zps1rfuahyw.jpg

Følge veien 8-900m(?) og ta til venstre igjen.

5_zpsvnt4wsep.jpg

Så følge veien 4-600m og ta til venstre IGJEN.

6_zpsojbwd3ze.jpg

Vola!

7_zps3n2vh6bg.jpg

Med denne esken i baksete, så var det bare å kjøre hjem igjen.

8_zpsk3odiqta.jpg

Stoppet også inne om den lokale tappestasjonen for å handle inn Megauiers sin NXT Generation Car Wash. (Hadde brukt opp pappa sin biltema shampo)

Så var det hjem.

9_zpsbch5dvao.jpg

På rekke og rad. (Måtte jo inspisere produktene ;) ).

10_zpsv9pujl5c.jpg

Fikk også med en liten godbit av de greie gutta på bilnerden. (noe som jeg syns var meget hyggelig).

Også da var det bare å sette i gang. Så nøyaktig en uke senere så gjorde jeg det.

Begynte med felgene. Da jeg enda kjørte på vinterdekk. Så benyttet sjansen til å vokse sommerfelgene mens de ikke stod på bilen. Kjøpe også noen «nye» vinterfelger i samme slengen da de som stod på bilen var meget, meget stygge.

11_zpscp1ihh46.jpg

Nye vinterfelger.

12_zpsdugterze.jpg

Gamle felgene.

13_zps6zngf0bo.jpg

Litt forskjell.

Men selv om de nye felgene er 100 ganger finere, så trengte de en virkelig rengjøring!!!14_zps5tserqnx.jpg

Slike så alle ut på innsiden. Nok av bremsestøv å ta tak i ja.

15_zpstsx0oweu.jpg

Sommerfelgene fikk også litt kjærlighet i samme slengen.

16_zps8qah3qae.jpg

Alle felgene linet opp.

17_zps5qj8mifx.jpg

Prøvde med clay på sommerfelgene. Da jeg hadde vasket dem ganske grundig før vinteren. Kunne ikke se på felgen at det hjalp, men så jo tydelig på clayen at den plukket opp en del. (Kjente jo motstand på felgen også for så vidt.). Men besluttet etter at clayen ble så skitten etter så lite, at her måtte det sterkere lut til!

18_zpslnpywllx.jpg

Så da ble sommerfelgene sprayet inn med Q2M. Var gøy å fa testet det for første gang. Og enda gøyere se det skifte farge til lilla. Noe som ikke var gøy: lukta! Luktet råttne egg + råtten melk.

19_zpsg6qknp9s.jpg

Vinterfelgene fikk PB + sterk Surfex og kost!

20_zpslbenciga.jpg

Resultat

Kjørte så på med Q2M.

21_zpsxkszpyk0.jpg

22_zpste14nuux.jpg

Og den fikk jobbe!

Resultat:

23_zpsiatlcvau.jpg

24_zps0tfitc0s.jpg

Fremdeles en del å ta tak i. Så kombinasjonen Q2M + kost + høytrykk ble gjentatt en ca 4 ganger. Og PB, kost og høytrykk 1 ganger. Og sterk surfex + kost + høytrykk 2 ganger.

Resultat:

25_zpse2as7nsp.jpg

26_zpsmdcnqbx3.jpg

Blei litt lei etter hvert så gikk over til sommerfelgene.

Vasker de (vinterfelgene) jevnt og trutt nå. Er fast bestemt på at de skal bli helt rene. Er vel oppe 12 ganger med Q2M+kost+høytrykk. 3 ganger med Surfex+kost og høytrykk. Har også handlet inn Mac 120 Felgrens (skikkelig syre). Og gått over med den + kost + høytrykk en 6-7 ganger. Men den biter faktisk.

27_zpsfuci4xfk.jpg

Sommerfelgene fikk komboen Q2M, kost og høytrykk 2 ganger til før jeg var fornøyd.

28_zpsvkkj23ft.jpg

29_zpszsvzvyhb.jpg

Ble så tørket og satt inn med voks.

Resultat:

30_zpstkfg8eks.jpg

31_zpshcqamc3b.jpg

«Navet» på felgene og hjulboltene ble smurt inn med aluminiumspasta og felgene ble satt på bilen.

Også nøyaktig en uke senere. Etter jeg hadde vasket bilen. Tenkte jeg at jeg skulle prøve meg på poleringen.

Så hadde vært inne på Biltema og kjøpt inn nye poleringsputer til pappa sin poleringsmaskin:

32_zpszdsprbv9.jpg

Primet paddene med Megauirs sin Scratch X 2.0 og begynte på taket. Spredde produktet på laveste hastighet også skrudde jeg opp til max. Konserterte meg om områder på standard 40x40cm. Med kryssmønster. Altså: x pasninger med bilens retning og x antall pasninger inn mot midten av taket. La ikke noe vekt på maskinen. Og resultatet: Ingen ting. (Som jeg kunne se i hvert fall (hadde noen småriper som jeg hadde funnet som referanse). Veldig kjedelig opplevelse. Hvert fall med tanke på hvor vanskelig det var å kontrollere maskinen. Den ville løpe av sted over panseret (for å si det sånn). Kunne heller ikke se at padden hadde blitt noe skitten eller tatt til seg noe farge. Hadde brukt maskinen med «hell» på gamle bilen. Blå Audi A6 99mod. Dog der var jeg ikke så opptatt av ripefjerning. Men heller få opp fargen litt. Og det klarte den. Da lakken var litt oksidert.

Bestemte meg for å la resten av bilen være. Men satt inn taket med voks.

33_zpsfv2jslxu.jpg

La på et MEGET tykt lag Fusso. Noe jeg angret øyeblikkelig på etterpå. Da jeg skulle buffe.

Men fikk det av til slutt. Gikk også over alle vinduene og speil med AG sin Glass Polish og Rain-X. Speil ble polert med Scratch-X for å få vekk noen vannmerker.

Og historien slutter ikke her.

Fordi da jeg fortalte en kompis av meg om min horrible opplevelse. Sa han at jeg kunne låne han sin maskin. Han kunne ikke huske hvilken maskin det var der og da. Men han sa den skulle være god. Og da jeg vet hvor glad han er i bilen sin og hvor pen bilen hans er. Så takket jeg jo selvfølgelig ja til å låne den. Tenkte at hvis jeg så at maskinen ikke så ut til å være noe tess så kunne jeg jo takke nei når jeg kom for å hente den.

Så hentet maskinen på fredag (22.4.16) og maskinen viste seg til være CarWise sin DA. (Noe som man må kunne si var kurant.) Helt uåpnet. Noe som jeg stusset litt på. Siden jeg trodde han hadde polert bilene sin før... Men fikk med meg 2 poleringsputer. En mf kutte pute og en foam pute. Som så ut som de var brukt før. Kutte puten var meget slitt i kantene og foam puten var full av tørket polish/støv. (Hmmm…). Fikk også med meg noe «rubbing» og polish av han. Som ble lagt til siden, til fordel til mine produkter.

Uansett så sa han at ville helst ha maskinen tilbake allerede på mandagen. Men gikk fint hvis han fikk han før helga (30.4-1.5.16). Syns det var litt stramme frister, men hadde jo ingen grunn til å være utakknemlig. Så tenke jeg skulle ta bilen på mandagen 25.4.16. (Så fikk jeg kanskje rukket å gi maskinen tilbake på kvelden). Da det var nok av andre ting å finne på i helga og ting er litt rolig på jobb. Så har litt fri akkurat nå. Så da virket mandagen som et solid valg.

Men-men slik ble det heller ikke. Da jeg har begynte å ga sammen med kompis av meg (igjen) som jobber på et bilpleiefirma i Kristiansand. Så vi avtalte å gjøre jobben sammen.

Så vi avtalte å ta å begynne på bilen kl. 10.00 på søndagen (24.4.16). Så nøyaktig klokken 11.17 på søndagen begynte vi. (hehe).

34_zpsj06gdo45.jpg

Rygget inn i garasjen de sin. Og begynte å rigge oss til.

35_zpsehajzfjk.jpg 

Bilen ble dekket av PB opp til vinduer som fikk stå i 5 minutter-ish.

36_zpszfny5ybb.jpg

Og la på sterk Surfex blanding opp på PB. Som også fikk stå 5 minutter-ish.

37_zpsaj8earts.jpg

La heile veien opp på bagasjerommet.

Spylte av.

38_zpsxxcozsrj.jpg

Nedenfra opp ofc.

Var gøy å se shedde og beading effekten til Fusso for første gang!

39_zpsarwilq0s.jpg

Skiltet og skiltramma foran ble demontert.

40_zpsxycmzs3r.jpg

Oppdaget en bulk jeg ikke hadde latt merke til før bak skiltplata.

41_zpsexaj6mek.jpg

42_zpszc2qyu2l.jpg

Som så heil j#velig ut. Likte den ikke.

Jaja får se på det senere.

Vaskebøttene ble gjort klare:

43_zpsiybsw0hu.jpg

Grittguard i begge ofc. 3. vasken med MG såpa. (Ganske fornøyd med gli og rense effekten til NXT-en, men strever med å få såpa til å legge seg/skumme på bilen. Må bruke en del såpe for å få det til. Og da er den ikke så drøy i bruk som folk sier. Tips?)

44_zpsgovv0dc6.jpg

In action. Vasker i bilens retning. Skyller hansken i den røde bøtten med rent vann og skrubber hansken mot grittguarden for å få ut skitten som sitter godt. Ved behov.

Etter dette bilde tok «kamramannen» å hjalp meg å vaske. Gikk meget fort.

Så var det clay-time!

45_zpstbw5gdvq.jpg

Her brukte jeg AG sin Clay. Sammen med AG Shampooen som lube. Clayet i kryssmønster.

46_zpslgdxhfyg.jpg

Resultat etter taket. Ikke mye å ta i. Men fanget opp et hårstrå. Hmmm…¨

Spylte av luben.

Så var det Q2M tid.

47_zpsfrcfog7e.jpg

Blødde godt fra rusten.

48_zpsqtvqfti9.jpg

Dette var nesten den eneste plassen det ikke blødde fra rust.

49_zpspngjosbj.jpg

Samlet seg flere store lilla flekker på gulvet. Uten at jeg kunne se at det hadde blødd så sykt mye akkurat der. Gøy er det uansett. Det er noe med den lilla fargen ass.

Så var det tørke tid.

50_zpszuzuyujp.jpg

Vennen min gikk over med tørke mf håndkle og jeg fulgte etter med en mer tradisjonelt mf klut.

Så tok vi en liten pause (30 min) for å la bilen tørke og for å få i oss litt pizza :D

Så var det grovpolish tid.

51_zpsg740yste.jpg

Mf kutte pad + MG Scratch X

Kompisen min gav meg en liten how-to først. Før jeg fikk prøve meg.

Dessverre ingen bilder av det…

Men DAMN! Hvor mye deiligere CarWise-en var. Mye lettere å kontrollere og merket også godt den ekstra kraften. Men det var to ting jeg ikke likte. Nr.1: På/Av knappen. Den var jo steinhard. Likte ikke at du måtte dra den bak for skru den av. Nr.2: Lyden. Maskinen bråkte jo som et udyr. Følte liksom at biltema maskinen bråkte godt. Men dette var en annen liga. Men lyden var en god bekreftelse på kraften til CarWise-en.

Ble litt dårlig med bilder under prosessen. Både fordi en haug av bildene jeg tok ikke holder kvalitet nok (mobil-kamra) til å bli lastet opp her. Og fordi vi var begge ganske opptatt av prosessen.

Før:

52_zps5o2ghoan.jpg

Vet ikke om dere ser det. Men er en slags flekk her. Minner litt om hologrammene til en hånd. Buddy-en min mente det var solkrem som hadde forsakt det?

Etter:

53_zps4e2r5pwr.jpg

Før:

54_zpsykpuetvx.jpg

Etter:

55_zpsetijvowy.jpg

Før:

56_zpscjj8xrx2.jpg

Etter:

57_zpsug5tcomv.jpg

Før:

58_zps4fslgffd.jpg

Etter:

737cf299-5397-4e0d-a4e3-935a3b23d139_zps

60_zpszufh5d4m.jpg

Bilen ble så kjørt over med foam-pad og AG sin Super Resin Polish på lav hastighet. Dette gikk så fort at jeg ikke fikk tatt bilde/er.

Så var det voksetid!

61_zpsysmza4b7.jpg

Skiltene ble også vasket og vokset. Både foran og bak. (Bare fordi jeg kan). Dørkarmer, lykter, takrails og eksos-stussen fikk seg også en runde med Fusso.

62_zpsielzrmxs.jpg

Bilen ble kjørt ut for litt bilder :))

63_zpsaqif6qae.jpg

Var litt skitt som hadde samlet seg opp ja.

Ferdig bilder:

64_zpsg4dsrbx0.jpg

Skiltet foran ble lagt i frontruta. Da skruene som holdt skiltramma fast var så rustne, at jeg ikke tok sjanse på skru de inn igjen. + alltid hatt lyst til kjøre med skilt i frontruta engang J

65_zpsc4ajyhs7.jpg

66_zpsn1rvtrjf.jpg

Ikke bry dere om bilen i bakgrunnen.

67_zps4pt8lwai.jpg

68_zpsooiyrfvg.jpg

69_zpsb46f7e7j.jpg

Alt i alt. En meget gøy og lærerik dag. Veldig gøy å gjøre en slik jobb sammen med noen som har en slik lidenskap for billeie som meg selv. Buddy-en min fikk vist meg noen kule triks med maskinen som var veldig lærerikt. Viste meg hvordan jeg kunne legge litt press på maskinen ved riper og hvordan jeg skulle vinkle maskinen/padden. Men! Nå skal det sies, at bilen er ikke perfekt og at det er en del riper igjen i lakken. Og jeg ville egentlig ha brukt litt mer tid på grovpolishen. Buddy-en min gikk over med bare 1 kanskje 2 pasninger på bilen enkelte steder. Ta jeg helst kunne tenke meg 5-10 overalt. Men ha mente ikke det var noe poeng i gjøre det der du ikke så synlige riper. Så det stusser jeg litt på.

Aaaannnyyyways. Tusen takk for titten! Håper du likte tråden min. Ikke vær redd for å legge igjen en kommentar eller to. Da jeg verdsetter all konstruktiv kritikk. (Egentlig kunne jeg ikke brydd meg mindre. Fordi i mitt hode er alt jeg gjør på min måte. Den riktige måten. hehe) Ros blir verdsatt.  Men husk. Jeg er bare 19år gammel. Ikke alt jeg har lært enda. J God dag videre!

Endret av aleksosv
småfeil i tekst og struktur
  • DCN Poeng 9

2004 Audi A6 1.8 Turbo Quattro Avant Manuell (Grå)

x 1999 Audi A6 2.4 V6 Quattro Avant S-Line Manuell (Blå)

Showcase

Skrevet

Fikk seg ett lite løft denne.

Artig du blir begeistret for galskapen, men si meg. Kjørte du hele bilen med bare ei grov pute og ei fin pute?

Part time detailer at

smedmoen.jpg 

Skrevet
3 timer siden, kaw skrev:

Fikk seg ett lite løft denne.

Artig du blir begeistret for galskapen, men si meg. Kjørte du hele bilen med bare ei grov pute og ei fin pute?

Hehe.

Kanskje ikke 100% i tråd med DCN. Men følte aldri putene ble mettet eller mistet effekt. Så hadde ikke noe problemer med det.

:)

Showcase

Skrevet

Er du flink til å børste og blasé ren putene så kan du klare deg med noen få til en hel bil. Men det er greit å byte litt slik at de får hvile.

Nestegang bør du nok ha minst 4 til grovkjøring, så kan det hende ressultatet blir enda bedre.

• DCN Poeng 1

Part time detailer at

smedmoen.jpg 

Skrevet
2 timer siden, kaw skrev:

Er du flink til å børste og blasé ren putene så kan du klare deg med noen få til en hel bil. Men det er greit å byte litt slik at de får hvile.

Nestegang bør du nok ha minst 4 til grovkjøring, så kan det hende ressultatet blir enda bedre.

Neste gang skal bli gjennomført enda nøyere. Kommer nok også til å bytte ut Scratch X og SRP med MG 105 og 205. Samt flere puter ja. :)

Showcase

Skrevet

Det var en artig og fin s&s dette da :) ble jo blank og fin den Audi,n nå.Du kan bruken 1 pute til nød rundt bilen(viss den overlever da)men enten vask den og tørk den godt for hvert panel eller blås den rein viss du har noe å blåse med.

Skrevet
1 time siden, dj john skrev:

Det var en artig og fin s&s dette da :) ble jo blank og fin den Audi,n nå.Du kan bruken 1 pute til nød rundt bilen(viss den overlever da)men enten vask den og tørk den godt for hvert panel eller blås den rein viss du har noe å blåse med.

Takktakk! Skal ha flere puter neste gang B)

• DCN Poeng 1

Showcase

aleksosv
Skrevet (endret)

Liten update.

Har hatt ei tåli produktiv helg og fått lagt karbonfiber (folie) på alle listene i bilen. Begynte å bli ganske lei de grå listene i bilen og tenkte det var på tide å friske det opp litt. Hadde også karbonfiber i gamle bilen og begynte å savne det litt.

Begynte med innkjøp av folie. Valget falt da på noe 4D folie på Ebay til ca. 40kr inkl frakt fra Kina. Kjøpt folien på torsdag 19.4.16 og kom i posten torsdag 26.4.16. Akkurat en uke senere. Ville også gjøre jobben lettere for meg selv denne gangen så bestilte også et "trim removal set" på ebay til ca. 65 kroner. Og fikk settet i posten på fredag (27.4.16). Så da var det bare å sette igang! Og det gjorde jeg. :)

IMAG0449_zps34b1fthk.jpg

IMAG0452_zpsmw3g6yvl.jpg

Slik så det ut.

IMAG0454_zpsh4weg8xt.jpg

Så var det bare å begynne å plukke ut delene. Litt overtaling/makt måtte til på noen av listene men gikk veldig fint takket være settet. Knakk bare et feste totalt.

IMAG0457_zpswyjh4lhz.jpg

IMAG0459_zpsx3qi4p34.jpg

Sånn så det ut uten lister.

IMAG0462_zps2o0imkwf.jpg

Inn på kjøkkenbordet.

IMAG0465_zpsa5mbgrif.jpg

Arbeidsteamet. (+saks og kniv)

Resultat:

IMAG0468_zps4sue1pps.jpg

IMAG0471_zpsg5eoxvw5.jpg

IMAG0476_zpsgfazoc5l.jpg

IMAG0474_zpsrmiqvtkd.jpg

Blei ganske så fornøyd med resultatet. Likte at det var litt mer shine/gloss i folien. Var matt Biltemafolie i gamle bilen. Som var greit nok. Men likte dette bedre :) 

Ellers så skjedde dette på jobb idag :angry::

13128726_1163493987018126_1013556472_o_z

Postet innlegg om det på DCN's Frustrasjonstråd. For de som vil lese mer om det.

Har også hentet nye bremseskiver og klosser til bilen. Så når jeg får ABS-sensoren som jeg bestilte (og været tillater det). Så blir det byttet. ;)

Fortsatt god dag videre :) 

Endret av aleksosv
småfeil i tekst og struktur
  • DCN Poeng 2

Showcase

• 1 month later...
aleksosv
Skrevet

Liten oppdatering.

Har endelig fått byttet bremsene bak. Første gang jeg har gjort noe sånt. Og faller nok i kategorien "mest mekaniske jeg har gjort på bil". Det var en frustrerende, men veldig lærerik opplevelse.

13348824_1184818274885697_1794630992_n_z

Begynte såklart med å jekke opp bilen og ta av hjulet.

Så var det bare skru ut to 13mm bolter fra kalipperen. Og bruke et flatjern til å vippe kalipperen ut og ta vekk klossene.

13348761_1184818271552364_588987767_n_zp

13396582_1184818254885699_924362422_o_zp

Og da så det sånn her ut.

Klossene så slik ut:

13400923_1184818268219031_1373387419_n_z

Var egentlig tåli godt med belegg på de. Men nye klosser er jo ikke akkurat dyre.

Så var det bare å vippe skiven ut av festebrakkretten.

13388799_1184818231552368_1801921582_o_z

Da så det slik ut. 

Skiven så slik ut på baksiden:

13389363_1184818248219033_1755840404_o_z

13389189_1184818238219034_385849716_o_zp

(ikke veldig stort område som ble brukt).

Pusset ned navet med noe grovt sandpapir og festebrakretten med en fil (akkurat på de punktene der klossene ligger). Smurte alle plassene jeg pusset ned med litt aluminiumspasta.

Så var det bare å "slide" inn nye skive. (Etter jeg hadde gått over de med Prickbort og papir).

13393052_1184818211552370_249770003_n_zp 

Da så det slik ut.

Da var det bare å dytte stempelet tilbake og sette på kalipperen igjen. Fort gjort tenkte jeg. Fant fram stempelverktøyet. Men det rikket seg ikke. Presset og presset, men ingenting. Åpnet luftventilen. Tenkte at den ville "slippe ut" litt av "trykket" på stempelet. Det var til ingen nytte. Stempelet var like sta som før. I tillegg måtte det også begynne å regne.

13393525_1184818208219037_109370783_n_zp

Begynte å kjenne meg litt motløs nå, men ringte en kamerat for litt rådgivning. Han kom bort å prøvde seg litt, men han fikk ikke presset stempelet noe han heller. Han sa at eneste løsningen var å skru av kalipperen og prøve. Tok brekkwire-en av kalipperen og skrudde av bremseslangen. Prøvde igjen fremdeles ingenting. "Da er det bare å finne fram hammeren" lød det fra kameraten min. Og det gjorde jeg. Og det funket. Slag for slag gikk stempelet lengre inn. Kunne kjenne gleden komme tilbake nå. Solen kom også fram igjen.

Så var det bare skru ting tilbake igjen og ta den andre siden. Det gikk endel greiere. Men stempelet var like sta.

Så ble det gjennomført en full lufting av bremsene og volá!

Vasket også bilen her i helga og måtte ta noen bilder (dog bare med mobilkameraet) i det fine sørlandsværet :)

13401021_1184818864885638_775222365_n_zp

13351022_1184818874885637_1350899360_o_z

13397058_1184818851552306_1171914752_o_z

Prøvde meg på litt redigering også:

13397058_1184818851552306_1171914752_ok_

13397058_1184818851552306_1171914752_oki

13397058_1184818851552306_1171914752_oko

God dag videre :) 

• DCN Poeng 2

Showcase

Roargutten
Skrevet

Tips til neste gang..Stempelet på denne bilen må skrues inn samtidig som du presser det inn. Da går det lett som bare det ;) 

Harlem Autospa, Årnes

Max Protect Certified Car Care Center

Max Protect Certified Detailer

aleksosv
Skrevet
Tips til neste gang..Stempelet på denne bilen må skrues inn samtidig som du presser det inn. Da går det lett som bare det [emoji6] 

Hadde hørt "rykter" om det. Men prøvde å skru på det også, men kjente ingen bevegelse. Brukte dog kun en tang. Kommer nok til å kjøpe sånn "spesial"-verktøy neste gang. Da tror jeg det skal gå greit. [emoji4]

Showcase

Roargutten
Skrevet

Jeg bruker selv et slikt spesialverktøy laget for å bruke på vag biler, og det går knirkefritt uten å svette hver eneste gang :P

Harlem Autospa, Årnes

Max Protect Certified Car Care Center

Max Protect Certified Detailer

olav framvik
Skrevet

Ble jo bra dette. Og du lærer ved å prøve deg fram. Feks så legger du fusso tynt neste gang;-) Og så er det gøy å få til ting selv. Artig med en "hvordan finne fram til Bilnerden" guide.

Bor selv i Søgne så jeg er der ofte, men for andre så er det gull med slike tips. Du får plukke med deg en maskin fra bilnerden neste gang. North detailing som er deres egen serie er rimelige og gode. Men støyer nok litt mer enn

Rupes som de også selger.

aleksosv
Skrevet
23 timer siden, Roargutten skrev:

Jeg bruker selv et slikt spesialverktøy laget for å bruke på vag biler, og det går knirkefritt uten å svette hver eneste gang :P

Såpass ja. Da blir det nok investert i det neste gang. Hvor kjøpte du det? Vet biltema selger de relativt billig.

Showcase

aleksosv
Skrevet
23 timer siden, olav framvik skrev:

Ble jo bra dette. Og du lærer ved å prøve deg fram. Feks så legger du fusso tynt neste gang;-) Og så er det gøy å få til ting selv. Artig med en "hvordan finne fram til Bilnerden" guide.

Bor selv i Søgne så jeg er der ofte, men for andre så er det gull med slike tips. Du får plukke med deg en maskin fra bilnerden neste gang. North detailing som er deres egen serie er rimelige og gode. Men støyer nok litt mer enn

Rupes som de også selger.

Takk for det. Ja, lærer hele tiden og da går ikke alt knirke fritt første gangen. Det prøver jeg å ikke legge skjul på. På mange av trådene her inne kan alt se så lett ut, mens i virkeligheten møter de på litt problemer.

Gøy du likte "finne Bilnerden guiden" og gøy å vite at det er flere med interesse i bil-pleie her i Søgne. Må nok opp til BN å handle en maskin der før neste polering ja. Rupes er ikke helt innenfor mitt budsjett, så får jeg heller tåle støyen. Kan jo alltids hive på meg et hørselvern. Hehe.

Showcase

aleksosv
Skrevet

Dette syns jeg var litt gøy :thumbs:

13383668_1186797518021106_1420433095_o_z

Noen som ser noen likheter?

13405309_1186797628021095_599100952_o_zp

13410527_1186797594687765_718273870_o_zp

13389034_1186797584687766_1308849202_o_z

13383536_1186797544687770_2008216789_o_z

God dag videre :)

• DCN Poeng 3

Showcase

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Detailers Club bruker informasjonskapsler (cookies) til å måle trafikk, optimalisere siden og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du dette og våre Personvernvilkår