Gå til innhold

Lakkbehandling av ny bil i Bergen, levering i september

Recommended Posts

Skrevet (endret)

Hei alle!

Jeg mottar en ny Skoda Enyaq RS Coupe i september. Fargen på bilen er det som skoda kaller Briliant Silver, altså sølv metallic. I kontrakten har jeg inkludert Ditec Ultra behandling.

I ettertid har jeg lest at det muligens finnes bedre måter å behandle lakken på enn Ditec, også fordi det kan være litt "hit and miss" når det gjelder utførelsen av arbeidet.

Jeg er usikker på hvordan det er å evt. droppe Ditec-behandling, all den tid det er i kontrakten. Jeg tenkte uansett jeg skulle sjekke her inne med ekspertene hva dere anbefaler.

Jeg tenker at jeg vil være tryggere ift utførelsen av jobben dersom en detailer her inne behandler den. I tillegg må bilen inn på årlig "kontrollvask" etter Ditec-behandlingen, og det koster jo en del kroner. Finnes det bedre og billigere måter å behandle lakken på? Jeg har også vurdert PPF i steinsprutsoner, og keramisk lakkbehandling på resten, men synes det blit litt dyrt (fikk et tilbud på 32.000,- hos et firma i Bergen). 

Er det er noen detailere på forumet, og som bor i Bergen, som kunne tenke seg å lakkbehandle bilen, gitt at det går greit ift kontrakten? Hva vil være fordelen med behandlingen som tilbys i forhold til Ditec Ultra?

En kombo av PPF og karamisk lakkbehandling er også interessant.

Endret av Dash
Skrevet (endret)

Skal ikke mene noe om Ditec. Ei heller noen spesiell anbefaling av firma.

Men et par tanker rundt behandling av nybilen:

- PPF er nok det riktigste og viktigste siden bilen er ny, og ikke har fått sine steinsprutskader enda (forhåpentligvis). Jeg tenker at det nok er den beste eksteriør-investeringen du gjør på helt ny bil. En keramisk coating beskytter ikke mot steinsprut.

- Dermed kommer keramisk coating i andre rekke, siden bilen gjerne (og helst?) bør PPFes før coating om jeg har forstått det riktig.

- Hvis bilen skal PPFes, ville jeg kansellert Ditec-behandlingen rett og slett fordi jeg ville fått lagt PPFen først.

Endret av Skrubb

Amatør som vasker og gnikker litt på egen bil :)

• 3 weeks later...
Skrevet

Takk for svar, "Skrubb".

Er det en detailer i Bergen som ønsker jobben med å legge PPF på bilen? Tenker steinsprutsonene, i kombinasjon med keramisk coating hvor det ikke legges PPF. Ta gjerne kontakt.

Skrevet

Ska ikkje seie noko negativt om Ditec men eg hadde ikkje vurdert det eingang, finn noko anna :)(har jobba med det)

Eg tenker det om du skulle være litt bilinteressert og liker å vaske bilen sjølv/ta vare på den, ville eg ha droppa ditec behandlinga og fått lagt på ein anna keramisk coating etter installert ppf folie, coating kan og legges på ppf folie.

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Detailers Club bruker informasjonskapsler (cookies) til å måle trafikk, optimalisere siden og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du dette og våre Personvernvilkår