Jump to content
F31

Erfaringer med AVA Master P60/P70??

Recommended Posts

F31

Hei! Vurderer å kjøpe en ny høytrykkspyler til hobbybruk, og ser at AVA P70 nå selges til noe som virker å være en god pris. Synes AVA ser ut til å ha noen gode løsninger, og maskinene gjorde det jo svært godt i diverse tester etter lansering. Men har også etterhvert sett litt negativ omtale som at maskinene virker skranglete, består av mye billig plastikk, at fester/plassering av tilbehør/utstyr fungerer dårlig ved flytting av maskinen osv. (Det siste er sikkert irriterende nok, men ikke noe som betyr så mye for mitt bruk).

Er det noen her som har fått litt brukererfaring over tid og kan dele sin oppfatning? Fortrinnsvis P70, men også P60 kan være aktuell.

Eventuelt anbefale noen andre greie maskiner?

Tenkt budsjett er +/- 3K, så det er dessverre ikke aktuelt med noen proffmaskin foreløpig.

___Franken___

Eg kjøpte meg ein AVA P70 V6 i februar, og er no tildels fornøgd med kjøpet så kan anbefalast.

Alltid noke negativt om noke nytt uansett sett kem ein spør, men om den funka for sitt bruk så er det berre å kjøre på.

Ellers ska no AVA få skrytt for å ordne opp om det er feil på ein vare eller to, har ein liten sak med dei sjølv :)

Klykken

Har p80. Spyleren er god, men mye plast. Faller biter av den støtt og stadig, men ingenting alvorlig. Slik er det ofte med forbrukerprodukter, dessverre

Stian1991

Har p80, super maskin, litt plast, men kan leve med det :)
Vår blir brukt mye, og min onkel sin enda mer, den går så og si daglig i forskjellige intervaller. Tipper maskinen har noen hundre timer på et år og holder bra enda.

Vår har byttet pistol og slange, men de ordnet fort og greit opp, uten noe dilldall :)

Kjetil-

Som nevnt over er det en del plastdeler både på spylern, pistol og diverse lanser og annet tilbehør. Det er det også hos Karcher spylerne som er veldig like Avas spylere.

Har ikke hatt noen problemer med min p60, kun irritasjonsmomenter som: 8m slange er litt i korteste laget og at det slangetrommel men ingen sted å henge opp ledninga.

I tillegg til det som følger med spylern har jeg annen skumkannon, ava tilbehørssvivel, og en 40 graders dyse for å ha noe i mellom de 20 og 60 gradene du får på variodysen.

F31

Takk for alle innspill, konkluderer foreløpig med at en AVA sikkert vil være ok til mitt bruk.

Sitter nå igjen med AVA master P70 X-large som vurderes opp mot Nilfisk E 150.2-10 H X-Tra.

Må ta en avgjørelse snart for å ha fungerende spyler før båtopptak...