Gå til innhold

Volvo V90 T8 R-Design 2018 Osmium Grey Metallic


Recommended Posts

LaMariola

S&S Volvo V90 T8 R-Design 2018 Osmium Grey Metallic

 

Hei.

 

Navn er Mario og dette er min første S&S og faktisk mitt første innlegg på DCN selv om jeg har fulgt med helt siden jeg kjøpte min første bil i 2010, og siden jeg ble medlem en gang i 2017. Jeg har altså vært 100% passiv og kun hentet inspirasjon og veiledninger fra flinke folk som har bidratt på forumet. Det vil si at jeg er åpen for eventuelle tilbakemeldinger på ting som er gjort på denne S&S da jeg er ute etter å forbedre meg innenfor dette feltet. Alle bilder er tatt med en Iphone 7, derfor er det ikke verdens beste kvalitet på bildene.

 

Over til bilen. Jeg er eier av denne Volvoen, en 2018 modell R-Design med T8 Hybrid motor og med det meste av utstyr. Det som mangler er vel CD spiller, TV og kompass i speilet, ellers er bilen utstyret med alle pakkene som Volvo hadde å tilby i 2018. Fargen på bilen heter Osmium Grey Metallic. Ett flott kjøretøy i mine øyne 😎

 

Dette ble gjort:

-        Grundig rengjøring, samt få vekk mest mulig riper og swirls - uten å måtte gå for hardt til verks mtp sliping av lakk.

-        Beskyttelse av hele bilen ved bruk av SW voks.

-        Rengjøring og voksing av sommerfelger så de er klare for sesongen.

-        Støvsuging av interiør og rens av alt skinn.

-        Pluss en liten bonus detail som plutselig kom på slutten 🙂

 

Startet dagen med DCN-vaskeprosess utendørs. Jeg har dessverre ingen bilder fra dette stadiet da det ikke var prioritert å ta bilder i det kalde været. Legger ved bilde av noen av produktene som ble brukt under vaskeprosessen.  

1.thumb.jpg.4572c404296b60e9807a7eb19be31803.jpg

2.thumb.jpg.ef47ccf6404580446e5dc689a9b4efb3.jpg

Kjørte inn bilen for videre arbeid med clay. Blå clay for mindre utsatte områder, mens gul ble brukt på mer utsatte områder.

3.thumb.jpg.59aaacd75ed67d16460e3468d1fcfc09.jpg4.thumb.jpg.5e0de84a88e8339b9984c0903028393c.jpg

Ettersom det har vært kaldt i Innlandet har jeg brukt varmevifte for å holde koken i garasjen.

2110565784_5(2).thumb.jpg.a673bfd5bbc0c3a0bb4b635e801bccda.jpg

Bilen ble så spylt av og tørket med MF. Trykkluft ble også brukt for å få mest mulig fuktighet bort.

1199698315_5(3).thumb.jpg.d0181b71f4563529989151fa135f9c86.jpg

Etter at bilen hadde fått tid til å tørket gjennom natten begynte jeg dag to med å inspisere lakken og maskere bilen. Fant mange småriper og steinsprutskader lavt på bilen, men det var få HOLOS. Selv har jeg vært flink med å vaske bilen jevnlig og unngått berøringsvask når det ikke har vært behov for det. Jeg har brukt Autoglym sin Polar Wash pakke gjennom hele vinteren, å må si at jeg er veldig fornøyd med det produktet da det har dekket mine behov. Noen bilder av lakkskadene.

5.thumb.jpg.fc65f6494bc1b475cbe89b823a6bed33.jpg6.thumb.jpg.90e16d3b26d1e37e8910163435be5b3a.jpg7.thumb.jpg.5bc8eed5f0eccfa5f1836da64a187ae5.jpg8.thumb.jpg.eed166b79e57a8fcfbc39dca14f40ce5.jpg

La merke til at det var masse småstein som hadde kilt seg fast noen steder på karosseriet. Løsnet skruene på hjulbuen slik at steinene falt ut. Videre gikk jeg over med "spesialverktøyet" mitt en liten skarp trebit for å fjerne mest mulig møkk og stein som hadde samlet seg i sprekkene.

543526036_9(2).thumb.jpg.fe143cb7672c6bf9c77a0e64ec1f48ad.jpg9.thumb.jpg.64788195d933017c2b0e9068e904db9f.jpg

Arbeidsbenken klar for videre arbeid.

10.thumb.jpg.3a5009cb10bb225b6c0df1d9a40317c5.jpg

Startet med Rupes gul/gul, fant fort ut av dette var en fin kombo på en nok så hard Volvo lakk. Selv har jeg eid 3 BMWer tidligere og syntes Volvo lakken var i samme sjanger, hvis det er lov å si.

11.thumb.jpg.7fa5c01abe9f742c1f7fd6aedcc08495.jpg

Maks hastighet som jeg kjører uansett kombinasjon. Synes personlig at 4,5 er en fin hastighet, samt at jeg klarer å ha god kontroll på maskina mens den jobber.

12.thumb.jpg.b405ac46ddbeab40f7d21a26942f7644.jpg13.thumb.jpg.dcae4cc798a6ea0c17095c0c2f406abc.jpg15.thumb.jpg.1f8188a7bbd1a11fc77dd678d85ca8b4.jpg

Underveis i prosessen tørker jeg panelet av med hjemmelaget IPA for å sjekke status. Tilstreber å dra MF i kun bilens kjøreretning.16.thumb.jpg.6c6c424613f5325d416162c7aac08266.jpg17.thumb.jpg.88be6ba55fe455702c372576b0c13738.jpg

Jeg har kun en poleringsmaskin av typen Rupes LHR12E, og der den ikke kommer fram er det bare en ting å gjøre – jobbe mekanisk. Veldig tidkrevende og tungt i lengden. Savner en mindre maskin, men det er ikke så lett å investere i en mindre maskin da polering av biler ikke er en ting jeg gjør så ofte…

18.thumb.jpg.63fb9bd0ca4a5ad80373e634a8316a85.jpg19.thumb.jpg.0be731bf59f9dc8167784f23b0f74f18.jpg

20.thumb.jpg.3b6381acf78df43b5dd19c59a2be7b93.jpg

Fornøyd med første passering.

21.thumb.jpg.abf70df42ff543010eab387cbdc66f68.jpg

Dag to ble avsluttet med to runder IPA wipedown før bilen fikk hvile i god temp mens eieren måtte tilbringe tid med familien.

22.thumb.jpg.9fe9be6d253bc05069f4e55ea543b775.jpg

Dag tre starter med en god kaffekopp og klargjøring for en runde med Rupes hvit/hvit for å prøve å få frem mest mulig glans i lakken.

23.thumb.jpg.624c1dffab7771f79879b6e96a1a95f8.jpg

Samme oppskrift som tidligere. Fordel middelet utover et område på 40x40 cm, smører det utover panelet, starter på hastighet 3 og jobber systematisk på området.928492046_24(3).thumb.jpg.c22ade1cbec63d0a04d101ae9c2fe0de.jpg1586577466_25(2).thumb.jpg.4229fa601f0feb66f77022c5a845336f.jpg26.thumb.jpg.eb5814cca0cb655bf9cbec98968bc9f6.jpg27.thumb.jpg.e157fdbc2c99b92c98fd404aae21fb23.jpg

Mekanisk arbeid i de trange områdene.

28.thumb.jpg.870e1efacff6694405513171c363cd54.jpg

IPA wipedown mellom seksjonene, og rens av poleringspute mellom hvert panel.29.thumb.jpg.0ccd0d15c61f7ab77043949392375349.jpg

Jeg har ikke en arbeidskrakk med hjul, så her ble det å legge ned fruens håndkle på bakken og sitte på ett ullpledd mens jeg jobbet meg rundt bilen.

30.thumb.jpg.b689fe6e5f697632b1370e98f0d361b8.jpg

Avsluttet med en runde IPA wipedown når jeg følte at resultatet med Rupes hvit/hvit var bra nok. Så noen bilder av bilen mens IPA wipdown tørket.

31.thumb.jpg.2fb1ea393e8b03fb113b605c0ff55907.jpg32.thumb.jpg.6f157a8b62d0eb314d7010b96de8bbeb.jpg33.thumb.jpg.76a5b539fb2131fdd536f98c0b206d68.jpg34.thumb.jpg.03dfd0c3d6cd5941c6dc942bfd02e8f9.jpg

Blank pianolakk.

35.thumb.jpg.6b141a1f6501f654148486c37e3a4a6d.jpg

Syntes både frontlyktene og baklyktene på disse bilene er veldig tøffe, baklyktene minner meg om ljåer. For de som ikke vet hva jeg mener med det, søk opp «mannen med ljåen».

36.thumb.jpg.b0878d2c0405983f3941b6629030d19a.jpg37.thumb.jpg.0c9152622b9c789b80b0363c09b629b2.jpg

Dag tre avsluttes med å ta av maskeringsteip på bilen, rydde garasjen og blåse ren bilen for poleringsrester som hadde lagt seg i kriker og kroker.38.thumb.jpg.10b5518e04c6b17a6eee82bb0586e719.jpg

Eieren er fornøyd med dagens resultat.

39.thumb.jpg.d8d2b653484fef58c77ac83447eeacc3.jpg

Pads og MF tas med inn for rens så tidlig som mulig etter at poleringsjobben er avsluttet. Skylles god med 37 graders varm og gallesåpe, for deretter å vaske alt i vaskemaskin på 40 grader og lav sentrifugering.

1505920810_40(2).thumb.jpg.ad7b7314da1182c677ad0b950980e9bc.jpg

Dag fire begynte jeg jobbe med sommerfelgene som snart skal på. Ved forrige dekkskift ble felgene kun vasket enkelt med forvask, Iron X, skummet ned og spylt ned før de ble tørket lett over og lagret i boden. Felgene var ganske rene når jeg tok de fram, men det var fortsatt mye skit som skulle fjerne før de skulle legges inn med voks og dekkfornyer. Startet prosessen med Bilextra sin Hybridavfetning 2.0. Denne var veldig effektiv og løsnet alt av limrester og asfaltflekker som satt fast. Jeg ble positivt overrasket over avfetningen fra Bilextra, og det var ekstra gøy at den funket så bra da jeg hadde fått en liter gratis for å teste produktet hjemme. Eneste forbedringspotensialet er at sprayen på flasken fungerer meget dårlig.

40.thumb.jpg.f0e001662562eda47f22263ef7587891.jpg

Mens hybrid avfetningen jobber gjør jeg klar AG Polar Blast 1:5.

41.thumb.jpg.96dca5cf8b41097ff9955f67272a7aa3.jpg

Porten lukkes før skumkanonen tas i bruk.

42.thumb.jpg.1d5b757a4331ccf708cdb9e3613127cb.jpg

Felgene dekkes med Polar Blast. Produktet lar jeg virke i 8-10 min.43.thumb.jpg.0dc927d541cb181de2883a36fb95e8f8.jpg

Felgene spyles av med HT fra fremsiden, deretter snur jeg de og spyler av fra baksiden.

44.thumb.jpg.779fb82272e82e8b664f8d31ffa760b6.jpg

Lim rester og asfaltflekker fjernes enkelt med en liten og skarp plastikk skrape.45.thumb.jpg.df256725a3436677ba040ec1b228ee13.jpg

Felgene clayes og tørkes deretter med MF som kun blir brukt til felger.46.thumb.jpg.9e34ab893555ae0322a95d433b029ea6.jpg

47.thumb.jpg.2f6576ccf91257eee7af6c12fb8e7bab.jpg

Jeg bruker trykkluft for å få vekk mest mulig fuktighet fra alle kriker og kroker.

48.thumb.jpg.6ba5e0543a9862bdbbc872f0b98e3a2f.jpg

På dette stadiet skulle jeg gjerne hatt en mindre DA maskin slik at jeg fikk polert felgene skikkelig før jeg gjorde noe mere, men som sagt så har jeg dessverre ikke investert i det så det hoppet jeg over polering av felger. Jeg sprayet heller litt WD-40 på en brukt svart sokk, og smurte inn alle kontaktflater på felgen.

49.thumb.jpg.3002eaed5107ae45bcb3f001d92ffe34.jpg

Mens felgene «hvilet» var det tid for å trekke tilbake til bilen og fortsette videre arbeid med den. Før jeg begynte å legge på voks startet jeg med å tørke over hele bilen med en fluffy og myk MF for å fjerne små partikler som hadde lagt seg på bilen gjennom natten. Så hvilken voks skulle jeg legge på denne bilen? Jo valget var ganske enkelt – SW Blau-weiss. Hva faen tenker sikkert mange av dere?! Det er jo en egen voks som er spesial laget KUN for BMWer, man kan jo ikke bruke det på en VOLVO! Hold your horses folkens. Først og fremst så har jeg tidligere eid tre BMWer som alle har blitt behandlet med denne voksen og når det er 80%-90% igjen i krukka, så kaster jeg den ikke i søpla bare fordi jeg eier en Volvo nå. I tillegg har jeg snakket med fagfolk på Swissvax Lillehammer som sa at Blau-weiss ville passe bra på den harde Volvo lakken som er på min bil.

 

Voksen skraper jeg ut ved bruk av pekefingeren min, gnir den godt i håndflatene så den blir varm og lett å legge på bilen. Siden panelet var kaldt måtte jeg ofte stoppe opp og varme opp voksen ved å gni hendene sammen før jeg kunne fortsette. Så over til noen bilder av prosessen.

50.thumb.jpg.3fd808a163f8055857764bd802a4f716.jpg51.thumb.jpg.43907feac7a07ba568692cf27228ea9c.jpg52.thumb.jpg.fd2f9f6567b3c1cf29dc82fc8ac2532f.jpg53.thumb.jpg.8ea1a4622e9625e36cad8ffaad2e8dd2.jpg54.thumb.jpg.b8aeac38f96339a0d521f45973e06c20.jpg

Jeg bruker to stk MF for å buffe av voksen. Så fort jeg merker at det er motstand mens jeg buffer så bruker jeg en annen del av MF, eller så bytter jeg til ny MF og fortsetter jobben. Jeg lot voksen ligge i ca 30 min før jeg starter med MF.

55.thumb.jpg.7105500e2c914110fd6c12c3c6c7434b.jpg

Når jeg er ferdig med å vokse de ytre panelene går jeg over til å legge voks på utsatte steder slik som dørkarmer, under og rundt dører, innsiden på bagasjerommet osv. 56.thumb.jpg.08a27f73293f448bcad7f5d0795459a1.jpg

 Buffes av med egen mørk MF etter ca 30 min.

57.thumb.jpg.10dccb7fa75ff95dba3d1efb1431b303.jpg

Fortsetter videre med å legge voks på sommerfelgene. Her bruker jeg SW Atobahn – håper folk er fornøyd med det.

58.thumb.jpg.de0b14b0a39d12c783a91ed465a7f52f.jpg

Hjulkapsler er tatt av og vokses separat.

59.thumb.jpg.be0719c1c29ac564bc08428a50747d7c.jpg

Buffes av med egen mørk MF som kun brukes til SW Autobahn.

60.thumb.jpg.e6e84ad5183842a6a2465ab394ba88f9.jpg

SW Autobahn legges også på endestusser.

61.thumb.jpg.b770170f73176ff5c79e8c4a6bc1cae8.jpg

Mens voksen herde på felgene og på endestusser, så vasker jeg skilt og skiltholdere med såpevann og SW Detail Brush. Kjører deretter over med clay, tørker med MF og legger på SW Autobahn på skilt og skiltholder. Lar det herde i 30 før det buffes av.

64.thumb.jpg.4a34db2d7ae6bacb42c5b7c724aeff11.jpg

Både sommer- og vinterdekkene settes inn med AG Instant Tyre Dressing ved å pensles det på dekksidene ved bruk av en medium stiv kost som kun brukes til dette formålet.

65.thumb.jpg.8f9cc3b0ddf3f1f1f776165c4b9990c3.jpg

Sommerfelger og dekk klare for en ny sesong. For de som måtte lure så er dette originale Volvo 20‘’ 5-Double Spoke Matt Black Diamond Cut felger på Pirelli P ZERO 245/40 R20 dekk.66.thumb.jpg.df01bc0f8a74911c2c796bbba4da3f68.jpg

Vinterfelger og dekk fikk ikke den samme gode behandling denne gangen, men vil få det så fort jeg gjennomfører dekkskift. Vinterfelgene er 18’’ 5-Spoke Matt Black Diamond Cut felger på Maxxis Presa SUV SS-01 225/55 R18 piggfrie dekk.

67.thumb.jpg.d5ceb79193b8696437fbda09168bf39c.jpg

Skruene til hjulbuen skrus på og jeg strammer til litt ekstra i håp om at det ikke blir plass til en steinsamling i mellomrommet slik det var før.

68.thumb.jpg.324028778acbe2134cf0155165d18b28.jpg

Alle ruter vaskes med SW Crystal. Meget fornøyd med Crystal da den er drøy i bruk samt at den er effektiv. Buffes av med egen MF glassklut.

69.thumb.jpg.ddf94be9629434d13d6a2b3774eccc4b.jpg

Rain X legges på alle ruter iht veiledningen, tørkes deretter av med tørr MF når produktet har fått tid til å tørke. Ble ikke 100% fornøyd med resultatet på frontruta da det er noen små sår etter steinsprut. Noen som har forslag til utbedring av dette? Er det mulig å polere frontruta så det blir bra, og er det så lurt mtp sensoren som sitter i toppen av ruta?

70.thumb.jpg.8642a58f33b32b83a822160dc3f680d1.jpg

Sykkelen får dessverre ikke den samme gode behandling som bilen denne gangen. Sykkelen fikk tidligere denne måneden en skikkelig rengjøringsrunde, men det varte selvfølgelig ikke lenge med våte og støvete veier. Sykkelen er en TREK 2019 Powerfly LT 7 Plus som står på piggdekk med 361 pigger pr dekk. En vanvittig gøy sykkel som brukes til jobb og til fritid – gøy!

71.thumb.jpg.02960f106b9eccc9ab036a640a4279a7.jpg

Dagen avsluttes med å rydde garasjen og ta ett siste bilde før videre arbeid med interiøret som starter neste dag.

72.thumb.jpg.42a159c53dbb82e1559d6f0907efdc42.jpg

Dag fem starter jeg med å ta ut gulvmatter og spraye ned føreren sin gulvmatte da det er et lite stoff felt på denne matten. Her bruker jeg AG Interior Shampoo og jobber det inn med en myk hestehårs børste. Alle mattene spyles ned med AG Polar Blast. Mens produktet jobber går jeg over med SW Detail Brush for å løsne mest mulig smuss. Mattene spyles av med HT og tørkes av med MF og lufttrykk. Mattene smøres inn med AG Vinyl & Rubber Care, overflødig produkt tørkes enkelt av med MF.  

73.thumb.jpg.f05b3b0b984411fe96c64db29a2ea257.jpg74.thumb.jpg.ccfce636c5305d4fa143c2cfa0d15033.jpg75.thumb.jpg.4cfdc28b9b91ea44da3228082f64278a.jpg

Interiøret støvsuges ved å jobbe ovenfra og ned. Jeg bruker en liten kost og lufttrykk for å få frem mest mulig smuss og støv mens jeg jobber med støvsugeren – effektiv!

76.thumb.jpg.487815b2acf6b0e252f7909368e7479f.jpg77.thumb.jpg.bef69e514f2428fbe960e9752308b02c.jpg78.thumb.jpg.ba5f81c2e4ee7f4c5744dc552d67adaa.jpg79.thumb.jpg.794c57a9263ba871debbed86036c2667.jpg80.thumb.jpg.ffae66a2c2cf3de8178573b1bce074e8.jpg81.thumb.jpg.578a0e272e70553698e60edf88b83b4f.jpg

Etter støvsuging starter jeg videre arbeid med interiøret. Alt innvendig stoff blir sprayet ned med AG Interior Shampoo, er nøye med å ikke få det på skinnstoler og andre deler dekket med skinn. Bruker en myk og god interiørbørste med ekte hestehår for å jobbe inn produktet. Tørkes av ved bruk av en fuktig MF.  82.thumb.jpg.c8ff0f7f002b3891e03bdf8cf77d1f9a.jpg83.thumb.jpg.d2b65b25a93771d89f2cc9d3f694d509.jpg84.thumb.jpg.c1184291f93d2b34158481f9fecd7ac8.jpg

Resten av interiøret tørker jeg av med fuktig MF og buffer av med myk MF.85.thumb.jpg.7a175bd753037ca3d17cf7a5e8080f43.jpg86.thumb.jpg.6314714de3071e4d9cedd3a1de05fa9e.jpg

Guttungen på snart 2 år kom ned til garasjen med sin Porsche 911/934 lekebil å lurte på om den også kunne vaske og behandles med litt kjærlighet. Selvfølgelig sa jeg ja da det lenge har vært en drøm å kjøre/eie en eldre 911, og at det alltid er moro å få ungen til å smile bredt.

87.thumb.jpg.7fa93668a7a6c1dc584dd5c8e461f0a1.jpg

Bilen clayes enkelt og greit ved bruk av blå clay mens bilen fortsatt er fuktig.

88.thumb.jpg.7905a5acbf2ceda89058e899a9a80739.jpg

To «blast» med lufttrykk og enkel tørking med MF, vipps så var bilen helt tørr.

89.thumb.jpg.0f529ea094195fea13fc1f4e4c264b30.jpg

Poleres deretter mekanisk med Rupes gul på egen påføringspad. En del lakkskader på bilen da den har blitt mistet i gulvet under lek.

90.thumb.jpg.7d114b7f9b0222dfa8aa5454208edab6.jpg91.thumb.jpg.50d3578d7ca3f2e249fa7dcfcada0761.jpg

Tørkes av med IPA wipedown. Tynt lag med SW Blau-weiss legges på og buffes av med MF etter 15 min.

92.thumb.jpg.46792357496b4b8b2efa1ebe14ddaf77.jpg93.thumb.jpg.288d358ce03166fdb5253833863a7f65.jpg94.thumb.jpg.1b60d7b30b61c455ef6a7541ada3e586.jpg

Hjul og understell behandles med AG Instant Tyre Dressing for en blank og fin finish.

95.thumb.jpg.293df90166a99a406186902aae2097bd.jpg

Buffer av en siste gang med MF, og her er resultatet.

96.thumb.jpg.fcb3095a0c8b01da1905c127d28d96b6.jpg97.thumb.jpg.1c1f864a877b66953df2e58561d9dac7.jpg98.thumb.jpg.4fcdf2bd9f5aabef19f6e3d41e31acfd.jpg

Etter den lille pausen var det videre arbeid med alt skinninteriøret. Jeg bruker SW Leather Care Kit. Renser alt skinn, og her er det en del jobb da bilen er utstyr med en pakke som heter R-Design PRO. Det vil si at det meste av interiøret er dekke med skinn, meget pent i mine øyne. SW Leather Care sprayes på arbeidsområdet og jobbes inn med SW Leather Brush.

99.thumb.jpg.a1004170c5fdcd4b34facc4ca0a33ec5.jpg100.thumb.jpg.0b9ac32e139154d5a7ec2442ddec949e.jpg101.thumb.jpg.774b4648f0d9671cb18fad8e36f088c1.jpg102.thumb.jpg.54d93ce5249459c6241c789bfac982be.jpg103.thumb.jpg.1c7452b4fa5d82bd3364989e5e934e88.jpg104.thumb.jpg.00266868831dbdfc8cb3bad0a32bddce.jpg105.thumb.jpg.da45bfd8ac7226235bedcd5c76b46973.jpg

Etter at skinnet har fått tørket godt, fortsetter jeg videre med SW Leather Milk. Liker dette produktet godt da det er veldig drøyt i bruk. Jeg bruker ca 1-2 erte-størrelser med produkt pr stol/panel. Fordeles utover ved bruk av medfølgende applikator.

106.thumb.jpg.18ced6081fd1667c7602c9151bbb9f3f.jpg107.thumb.jpg.2de789e7531f8762156cd0c100085aa1.jpg

Områder som er ekstra utsatte for slitasje behandler jeg med et meget tynt lag med 100% syntetisk fett.108.thumb.jpg.77a95b9022a5e07eba4c3b8fcb5573b2.jpg109.thumb.jpg.7df44e1bfaae89300bcfaa214849c2fe.jpg110.thumb.jpg.ee7ca5edcaf09e5f8dc3a470856e440a.jpg

Avslutter med å buffe av overflødig SW Leather Milk fra alt skinn interiøret.111.thumb.jpg.dc5e46491f595d890db7bc3212b24d0b.jpg112.thumb.jpg.d43c34056e5e078807ea3b79a1cfe208.jpg

Noen av detaljene som «skjuler» seg i bilen.

113.thumb.jpg.a4468cf3874fd794477d5b82ab968d63.jpg114.thumb.jpg.22cc18d7401bf2f06d1b11b818e3c988.jpg

Noen ferdig bilder av interiøret.

115.thumb.jpg.0d33fe394e5780a9786270ee6bd2e195.jpg116.thumb.jpg.60d9e8b08f5287bf366b36f523f3cbef.jpg117.thumb.jpg.3928b1888c217703a927ed4b790ec5c2.jpg118.thumb.jpg.43827ed639be3884aa3033ee4e04d262.jpg

Fortsatte videre med samme oppskrift i bagasjerommet. Støvsuging, AG Interior Shampoo, hestehårbørste og jobbing med fuktig MF for å få ut den siste møkka.

119.thumb.jpg.f4cc8ba364270639abcab1f9d5cb8c5a.jpg120.thumb.jpg.567f56ed82b9ec1e2b8ec004fe3f2397.jpg121.thumb.jpg.82142c8ef890f4ad3a72b0dd8eece3dc.jpg122.thumb.jpg.7be3046ddcf1b572cb3bfad7eb1d04ec.jpg

Ferdig med bagasjerommet. Fikk vekk masse grus og småstein, samt at bagasjerommet fikk en god oppfriskning. 123.thumb.jpg.200052bbb1199dc913192012600d05e0.jpg

Samtlige dører åpnes opp, bilen sette på lading. Effekten på varmeviften skrus opp på max slik at bilen får tørket godt. Garasje lukkes og det er tid for en god pause.

124.thumb.jpg.e23ecd1845adf2b8662e8f6606505e91.jpg

Så til noen ferdig bilder.

125.thumb.jpg.acadb7de127b29eb246dda9980ceea7f.jpg126.thumb.jpg.96c4d68d3a5bc49f50d1c7a919260e08.jpg128.thumb.jpg.9c34743609c2b16ef58b0d35a4a2fbc1.jpg129.thumb.jpg.737d8564e808993c986dd993c98d9943.jpg127.thumb.jpg.f7e64cbe00aae5593e2617b1fbf51ed3.jpg130.thumb.jpg.ccd7323361108c4e08a144d378b4a3cd.jpg131.thumb.jpg.3317239c4e6784e7a4a51a805f8dc649.jpg132.thumb.jpg.7bb96069f7648e5cfff1c4b3e8d2fc88.jpg133.thumb.jpg.0e19a762d0f9a04a1bcfcdb58a99829d.jpg134.thumb.jpg.cf10ea8ba567fbba7215cc1a8e54a70f.jpg135.thumb.jpg.ba70a5d58fa41b0871fb25382b34a73a.jpg136.thumb.jpg.61d02a2c166b628d785970706cfa3e8e.jpg

 

Tidsbruken er  på ca 40 timer over fem dager. Takk for at du tok deg tid til å lese tråden, og kom gjerne med eventuelle tilbakemeldinger på ting som kan gjøres bedre eller mere effektivt.

Endret av LaMariola
Endring i tekst
  • Liker 7
  • DCN Poeng 20
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Veldig bra jobb! Den fargen angrer jeg litt på at jeg ikke valgte. Gjør seg veldig bra på R-design. Jeg gikk for blå, ikke feil det heller men den grå mot det svarte er helt perfekt.

Min Produktlogg   Bilpleielogg                                                                                              [twitter]samfunnspsyk[/twitter]
 
2013 BMW 525d XDrive

2013 Ford S-Max 2.0 Titanium S
2012 Ford Fiesta 1.25
2011 Mazda 6
2006 Mervedes E 320 CDI Avantgarde
1999 Volvo V70 2.0LT

Lenke til innlegg
Del på andre sider
LaMariola
1 time siden, Anfinn skrev:

Flott jobb, og knallfin bil emoji173.png️ Volvo emoji173.png

Tusen takk 😁👍🏽

32 minutter siden, truhaa skrev:

Knallbra 👍👍👍

Takker 🙂👍🏽

Akkurat nå, Conkey skrev:

Veldig bra jobb! Den fargen angrer jeg litt på at jeg ikke valgte. Gjør seg veldig bra på R-design. Jeg gikk for blå, ikke feil det heller men den grå mot det svarte er helt perfekt.

Takk for det. Veldig fornøyd med den fargen selv, passer bilen veldig bra. Vurderer chrome delete på lister rundt vindu og taklister, tror det kan bli en bra kombo. V90 i blå er veldig lekkert, det var nr to på listen min 😁

Lenke til innlegg
Del på andre sider
einarhelge

Dette var bra arbeid, herlig blanding av galskap og bilpleie! Liker at du er en rebell som bruker blau weis på en volvo.

Min showcase                                                Mine S&S

2017 VW eGolf                                                 S&S 2003 Volvo V70                     S&S 2019 Tesla Model X

                                                                         S&S 2017 Aprilia RSV4 RF            S&S 2012 Mercedes Benz ML      

                                                                         S&S 2017 Volvo XC90                   S&S 2015 Subaru Outback

                                                                         S&S 2000 Porsche 911                 S&S 2017 Tesla Model S

Østergren bilpleie på Facebook                       S&S 2015 Nissan Xtrail

                    

 

 

 

Lenke til innlegg
Del på andre sider
LaMariola
1 time siden, Tommy skrev:

Meget bra første S&S dette :thumbs:

Takk for det 😀

18 minutter siden, einarhelge skrev:

Dette var bra arbeid, herlig blanding av galskap og bilpleie! Liker at du er en rebell som bruker blau weis på en volvo.

Takk for trivelig tilbakemelding. Hehe! Trodde det skulle skape mere oppstyr, men kan hende folk ikke har lagt merke til det 😅 

Endret av LaMariola
Lenke til innlegg
Del på andre sider
  • 2 weeks later...

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...