Teknor 1 Skrevet 22 Mars, 2020 Rapporter Share Skrevet 22 Mars, 2020 Sliter veldig med å få innsiden av rutene skikkelig rene. Film og skitt blir dratt rundt og når jeg tror de er rene, men kjører mot sola så er det masse skjolder og striper. Har prøvd litt isopropanol på lo-fri papirhåndkle, vann med bittelitt bilshampo etc. Hva bruker dere? Gjerne tips til produkter som er mulig å få tak i over disk/bensinstasjon/thansen etc. 1 Siter Lenke til innlegg Del på andre sider
Pete 0 Skrevet 11 August, 2020 Rapporter Share Skrevet 11 August, 2020 Jeg kjører fattigmannsløsningen med vann og litt salmiakk i blandingsforhold "ren slump" og det funker gull. Fukter en mf-klut med det og vasker for så å buffe av med en tørr mf. 1 Siter Lenke til innlegg Del på andre sider
___Franken___ 9 Skrevet 12 August, 2020 Rapporter Share Skrevet 12 August, 2020 Eg har brukt denne og er godt fornøgd, sammen med ein klut som er beregna for glass https://www.detailshop.no/produkt/koch-chemie-speed-glass-cleaner-750ml Siter Lenke til innlegg Del på andre sider
olav framvik 220 Skrevet 12 August, 2020 Rapporter Share Skrevet 12 August, 2020 Det er ofte fett og andre uhumskheter på vinduene. Og når du vasker de så fjerner du dette. Men det er begrenset hvor mye kluten/papiret klarer å absorbere. Så får du problemer så gå over en gang til med ren ny klut. Siter Lenke til innlegg Del på andre sider
Teknor 1 Skrevet 12 August, 2020 Forfatter Rapporter Share Skrevet 12 August, 2020 (endret) Fant omsider mitt favoritt-remedium for vask av vinduer. Multi foam. Og tørker av med vanlig papirtørkerull. Endret 12 August, 2020 av Teknor Siter Lenke til innlegg Del på andre sider
Kenneth Otterlei 0 Skrevet 19 August, 2020 Rapporter Share Skrevet 19 August, 2020 Har blitt advart om at salmiakk ikke skal brukes på bilvindu, spesielt ikke på tonene vinduer. Fjerner uv beskyttelse og farge over tid. Siter Lenke til innlegg Del på andre sider
Pete 0 Skrevet 19 August, 2020 Rapporter Share Skrevet 19 August, 2020 5 timer siden, Kenneth Otterlei skrev: Har blitt advart om at salmiakk ikke skal brukes på bilvindu, spesielt ikke på tonene vinduer. Fjerner uv beskyttelse og farge over tid. Kan hende det stemmer, men i et kjapt Google-søk "salmiakk på bilvindu" kommer det kun artikler som anbefaler det og ingen som fraråder. Hvert fall på første siden av treff, gadd ikke gå gjennom alle 1300+ Siter Lenke til innlegg Del på andre sider
Niebelheim 65 Skrevet 19 August, 2020 Rapporter Share Skrevet 19 August, 2020 Salmiakk funker nok knall det, men vær forsiktig sånn at det ikke blir sølt på dørtrekk feks. Salmiakk kan gjøre skade på dørtrekk mm. Det er ikke et produkt jeg vil ha i nærheten av bilen min iallefall. Jeg heller produkter som er beregnet for ruter. Gjør du det regelmessig så trenger du ikke rare spruten for å få de rene, så en flaske holder ganske lenge. For ikke å snakke om at det er mye hyggeligere å bruke. Siter Lenke til innlegg Del på andre sider
Victor 92 Skrevet 20 August, 2020 Rapporter Share Skrevet 20 August, 2020 11.8.2020 - 21.59, Pete skrev: Jeg kjører fattigmannsløsningen med vann og litt salmiakk i blandingsforhold "ren slump" og det funker gull. Fukter en mf-klut med det og vasker for så å buffe av med en tørr mf. Dette gjør jeg også og er det eneste av alt jeg har prøvd som fungerer. Siter Never a failure, always a lesson Lenke til innlegg Del på andre sider
Kenneth Otterlei 0 Skrevet 20 August, 2020 Rapporter Share Skrevet 20 August, 2020 19.8.2020 - 22.22, Pete skrev: Kan hende det stemmer, men i et kjapt Google-søk "salmiakk på bilvindu" kommer det kun artikler som anbefaler det og ingen som fraråder. Hvert fall på første siden av treff, gadd ikke gå gjennom alle 1300+ Hei det finnes flere advarsler om dette FKS: https://www.carbibles.com/clean-tinted-windows/ Siter Lenke til innlegg Del på andre sider
Pete 0 Skrevet 21 August, 2020 Rapporter Share Skrevet 21 August, 2020 10 timer siden, Kenneth Otterlei skrev: Hei det finnes flere advarsler om dette FKS: https://www.carbibles.com/clean-tinted-windows/ Neimen den er jo bare grei Da konkluderer jeg med at det tynne salmiakkvannet mitt fortsatt går fint an å bruke så lenge jeg ikke legger solfilm på vinduene Siter Lenke til innlegg Del på andre sider
Kenneth Otterlei 0 Skrevet 21 August, 2020 Rapporter Share Skrevet 21 August, 2020 7 timer siden, Pete skrev: Neimen den er jo bare grei Da konkluderer jeg med at det tynne salmiakkvannet mitt fortsatt går fint an å bruke så lenge jeg ikke legger solfilm på vinduene Kan se slik ut ja.. pm du har varmetråder «belegg» i vinduer ville jeg likevel ha forhørt meg med forhandler. Ammoniakk er tøffe saker, så jeg tenker dette er noe man eventuelt bruker bare av og til. Siter Lenke til innlegg Del på andre sider
Vidde 0 Skrevet 2 September, 2020 Rapporter Share Skrevet 2 September, 2020 (endret) Var visst litt gammel tråd. Beste jeg har kommet frem til er Waxd Skylight og glassklut. Har prøvd CG Glass Cleaner og Swissvax Crystal, men igjen er i nærheten av Waxd. Ingen skjolder og streker. Endret 2 September, 2020 av Vidde Siter Lenke til innlegg Del på andre sider
gullet 1 Skrevet 3 September, 2020 Rapporter Share Skrevet 3 September, 2020 Kombo med salmiakk og en dash Zalo fungerer som gull. Mange kluter og gå over med helt tørr MF tilslutt har fungert topp for meg... Siter Lenke til innlegg Del på andre sider
Forhandlere polishduden 2 641 Skrevet 4 September, 2020 Forhandlere Rapporter Share Skrevet 4 September, 2020 Riktig klut og riktig glassrens gjør susen. Zalo, salmiakk og lignende har ingen ting med bilpleie å gjøre 4 1 Siter Max Protect Certified Detailer - Max Protect Certified Car Care Center - Max Protect Certified Instructor 2001 Porsche 911 Turbo 2014 Volvo XC70Blankbil AS - Følg oss på Facebook - www.blankbil.no Gnukkehjørnet. Norges #1 detailing podcast www.gnukkehjornet.no Lenke til innlegg Del på andre sider
EspHansen 0 Skrevet 9 September, 2020 Rapporter Share Skrevet 9 September, 2020 Prøv Rupes G401 den er super på vinduer inne. Spray på vask av med glatt microfiberklut til glass (følger med en i pakken)Denne er også fin å vaske plast deksler rundt i interiøret Siter Lenke til innlegg Del på andre sider
Recommended Posts
Bli med i samtalen
Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.