Gå til innhold

Produkt til innside av vinduer?

Recommended Posts

Sliter veldig med å få innsiden av rutene skikkelig rene. Film og skitt blir dratt rundt og når jeg tror de er rene, men kjører mot sola så er det masse skjolder og striper. Har prøvd litt isopropanol på lo-fri papirhåndkle, vann med bittelitt bilshampo etc. 

Hva bruker dere? Gjerne tips til produkter som er mulig å få tak i over disk/bensinstasjon/thansen etc. 

• Liker 1
Lenke til innlegg
Del på andre sider
  • 4 months later...
olav framvik

Det er ofte fett og andre uhumskheter på vinduene. Og når du vasker de så fjerner du dette. Men det er begrenset hvor mye kluten/papiret klarer å absorbere. Så får du problemer så gå over en gang til med ren ny klut.

Lenke til innlegg
Del på andre sider
5 timer siden, Kenneth Otterlei skrev:

Har blitt advart om at salmiakk ikke skal brukes på bilvindu, spesielt ikke på tonene vinduer. Fjerner uv beskyttelse og farge over tid. 

Kan hende det stemmer, men i et kjapt Google-søk "salmiakk på bilvindu" kommer det kun artikler som anbefaler det og ingen som fraråder. Hvert fall på første siden av treff, gadd ikke gå gjennom alle 1300+ :)

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Niebelheim

Salmiakk funker nok knall det, men vær forsiktig sånn at det ikke blir sølt på dørtrekk feks. Salmiakk kan gjøre skade på dørtrekk mm.

Det er ikke et produkt jeg vil ha i nærheten av bilen min iallefall. Jeg heller produkter som er beregnet for ruter. Gjør du det regelmessig så trenger du ikke rare spruten for å få de rene, så en flaske holder ganske lenge. For ikke å snakke om at det er mye hyggeligere å bruke.

Lenke til innlegg
Del på andre sider
11.8.2020 - 21.59, Pete skrev:

Jeg kjører fattigmannsløsningen med vann og litt salmiakk i blandingsforhold "ren slump" og det funker gull. Fukter en mf-klut med det og vasker for så å buffe av med en tørr mf.

Dette gjør jeg også og er det eneste av alt jeg har prøvd som fungerer.

Never a failure, always a lesson

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Kenneth Otterlei
7 timer siden, Pete skrev:

Neimen den er jo bare grei :)  Da konkluderer jeg med at det tynne salmiakkvannet mitt fortsatt går fint an å bruke så lenge jeg ikke legger solfilm på vinduene 👍

Kan se slik ut ja.. pm du har varmetråder «belegg» i vinduer ville jeg likevel ha forhørt meg med forhandler. Ammoniakk er tøffe saker, så jeg tenker dette er noe man eventuelt bruker bare av og til. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider
  • 2 weeks later...

Var visst litt gammel tråd.

Beste jeg har kommet frem til er Waxd Skylight og glassklut.

Har prøvd CG Glass Cleaner og Swissvax Crystal, men igjen er i nærheten av Waxd.

Ingen skjolder og streker.

Endret av Vidde
Lenke til innlegg
Del på andre sider
  • Forhandlere
polishduden

Riktig klut og riktig glassrens gjør susen. Zalo, salmiakk og lignende har ingen ting med bilpleie å gjøre

• Liker 4
  • Haha 1

Max Protect Certified Detailer - Max Protect Certified Car Care Center - Max Protect Certified Instructor
2001 Porsche 911 Turbo

2014 Volvo XC70
Blankbil AS - Følg oss på Facebook - www.blankbil.no

Gnukkehjørnet. Norges #1 detailing podcast www.gnukkehjornet.no

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...