Gå til innhold

Polering, Hvor stort område

kimwiig

Recommended Posts

einarhelge

Hei, bra spørsmål!

En poleringspute av skum har ofte åpne celler, du kan blåse i den og luften passerer gjennom. Disse «kanalene» vil bli raskt tettet igjen om du pøser på med masse polish.

Den polishen som er med å mette puten får ikke gjort mer enn å være dødvekt, det gir «kast» og fører bare til unødvendig med vibrasjoner.

Puten vil ikke korrigere tilfredsstillende om du går over hele panseret i et jafs. Starter bra, men så bærer det nedover gradvis.

Lakken som du sliper bort vil også mette puten din fortløpende. Det fører igjen til mindre og mindre korrigering, altså må du gjøre arbeidet flere ganger før du blir fornøyd.

Varme i pute/bakplate blir etterhvert et problem, du får kanskje skade på borrelåsen til puten og den må kastes.

Ta deg tid til et lite område av gangen, spar tid på ikke måtte gjøre jobben flere ganger og spar penger på putene du ikke ødelegger.

Rens puten med trykkluft og børst bort død klarlakk så får du gjevnt og pent resultat over hele panseret fremfor bare der du startet :-)

• Liker 2
  • DCN Poeng 1

Min showcase                                                Mine S&S

2017 VW eGolf                                                 S&S 2003 Volvo V70                     S&S 2019 Tesla Model X

S&S 2017 Aprilia RSV4 RF            S&S 2012 Mercedes Benz ML      

S&S 2017 Volvo XC90                   S&S 2015 Subaru Outback

S&S 2000 Porsche 911                 S&S 2017 Tesla Model S

Østergren bilpleie på Facebook                       S&S 2015 Nissan Xtrail

Lenke til innlegg
Del på andre sider
  • 2 weeks later...
  • Forhandlere
Bernhard

Einarhelge svarer veldig bra i sitt innlegg, og jeg supplerer litt bare:

1. Når du tar større paneler/områder så får du forskjellig slipeevne fra rubbing/polish, så det tar faktisk lengre tid.

2. Ergonomi, jeg holder meg innenfor skulderbredde, da dette sparer rygg, nakke, skuldre og armer for mye slitasje :)

Lenke til innlegg
Del på andre sider
  • 2 months later...

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...