Gå til innhold

Import av modifisert bil

rune.alex

Recommended Posts

Hei, jeg lurer på om det er mulig å importere modifiserte biler fra utlandet til Norge, prøver å gjøre litt ''research'' men finner ikke så mye konkret på det. tenker på en god del biler som:

Mazda rx-7 og rx 8

nissan gtr-r32

Tenker mest på ''widebody kit'' og modifiserte motorer for mer hk.

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Niebelheim
7 timer siden, rune.alex skrev:

Hei, jeg lurer på om det er mulig å importere modifiserte biler fra utlandet til Norge, prøver å gjøre litt ''research'' men finner ikke så mye konkret på det. tenker på en god del biler som:

Mazda rx-7 og rx 8

nissan gtr-r32

Tenker mest på ''widebody kit'' og modifiserte motorer for mer hk.

Ta en telefon til svv. Jeg syns de er greie å prate med og de jeg har snakket med har virket veldig interessert i å hjelpe meg. 

Også får du vite rett fra kilden om hva som evt må til for å ta inn den bilen du ønsker.

Lenke til innlegg
Del på andre sider
  • Moderatorer

Regner med at dette hos svv går under  samme regler som ombygg.

Alt etter 1989 må kunne dokumenteres utslippssyklus ved trimming. Så hvis du har avgasspapirer på motor etter den er trimmet (eller kan skaffe det) bør det ganske greit la seg godkjennes, spesielt hvis bilen er veteran. Regler for ombygg av veteran er myket opp.

Alt annet, på veteran, går under skjønn. Dvs at du ikke trenger godkjenningspapirer lenger, men det hjelper veldig hvis du kan vise til hjemmesiden til produsenten. Så lenge produsenten mener det er egnet for veibruk og ikke kun racing deler, vil det troligvis la seg godkjennes hos sfoor, hvertfall så lenge bilen er veteran.

Stikkordene er uansett dialog med svv og mye dokumentasjon.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...