Gå til innhold

Pakning til kränzle hurtigkobling?

Recommended Posts

• Moderatorer

Handlet hurtigkoblinger til kränzle for noen år siden.

Etter ca 1 års bruk smuldrer gummipakningen som skal tette kobling mellom m22 utstyr og hurtigkobling opp, på alle hurtigkoblingene.

Dette medfører irriterende lekkasjer fra utstyret under bruk med høytrykkspyler.

I og med at selve hurtigkoblingen fungerer, og alt annet er inntakt, er spørsmålet om det lar seg gjøre å få tak i de gummipakingene løse? Er jo bare en o-ring av gummi med litt tykkelse på. Overrasker meg dog at den skal smuldre opp, hvertfall såpass hurtig.

Til og med på spyleutstyret, som kun er i kontakt med vann og ikke noen form for såpe smuldrer den opp iløpet av et par år.

Det må da være mulig å få tak i en pakning som tåler litt bruk?

Samme type hurtigkobling som linket til under. Pakning sitter inni den den svarte plastdelen som m22 koblingen skrues inni.

https://bilnerden.no/kranzle-hurtigkobling-han

Lenke til innlegg
Del på andre sider
  • 1 month later...
TheBadger

Sent svar, men bedre enn aldri.

De pakningene får man selvsagt tak i. Disse skal originalt være viton pakninger, for å tåle kjemikalier (grønne). Kjøpte en 10 pakk med originalpakninger sammen med noe annet utstyr fra utlandet for noen år siden. Kjekt å ha. Det fungerer også sikkert helt fint å bruke standard o-ring i riktig størrelse, og det får man kjøpt på Biltema osv.

Dessverre er det litt tynt med diverse utstyr og deler hos norske nettbutikker til Kränzle, så jeg har stort sett måtte bestille utenlands det jeg vil ha.

Endret av TheBadger
  • Liker 1
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...