Gå til innhold

Spylukt setebelte

Recommended Posts

Jeg har veldig lite pent å si om folk som drikker seg dritings, spiser lutefisk og spyr i biler...
Etter noen timer arbeid tror jeg å mene at jeg har blitt kvitt det meste av lukt, men jeg har ikke hatt noe hell med setebeltene. Jeg har ozonmaskin, men det er nødløsning da bilen i utgangspunktet ikke kan stå såpass lenge som en behandling krever.

Er damprens et alternativ som kan virke? Eventuelt noe annet finurlig?

Lenke til innlegg
Del på andre sider
einarhelge

Nå måtte jeg le, hørtes grusomt ut!

Damp etterfulgt med apc og børste, gjerne våtsuge med vann for å få bort såpen igjen og la belte tørke. Fest det i beltefeste så det ikke ligger fuktig sammenrullet :-)

Min showcase                                                Mine S&S

2017 VW eGolf                                                 S&S 2003 Volvo V70                     S&S 2019 Tesla Model X

S&S 2017 Aprilia RSV4 RF            S&S 2012 Mercedes Benz ML      

S&S 2017 Volvo XC90                   S&S 2015 Subaru Outback

S&S 2000 Porsche 911                 S&S 2017 Tesla Model S

Østergren bilpleie på Facebook                       S&S 2015 Nissan Xtrail

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg tok spylukt med vann og eddik etterfulgt av våtsuger fra setebelter. Måtte gå over noen ganger

Min Produktlogg   Bilpleielogg                                                                                              [twitter]samfunnspsyk[/twitter]

2013 BMW 525d XDrive

2013 Ford S-Max 2.0 Titanium S
2012 Ford Fiesta 1.25
2011 Mazda 6
2006 Mervedes E 320 CDI Avantgarde
1999 Volvo V70 2.0LT

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har også fått bort dårlig lukt fra belter med APC børste og våtsuger. Men er det noen som kan forklare hvorfor lukt tilsynelatende sitter bedre i beltene enn i tekstilseter? Virker bakvendt for meg.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tja. Godt spørsmål.

Kan det kanskje være fordi det er tettere mellom fibrene i setebeltene, sånn at det blir vanskeligere å få ut alt?

Blir litt synsing fra min side, men jeg kan se for meg at det kan være en medvirkende årsak.

• Liker 1
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...