jonia 3 Skrevet 30 September, 2019 Rapporter Share Skrevet 30 September, 2019 Hei. Litt frustrert her nå. Forsøkte meg for tredje gang på å legge Carpro Cquartz UK 3.0 i helgen. Har tidligere lagt på panser på min svart metallic BMW, fikk da noen high spots og var ikke helt fornøyd med resultatet. Justerte metoden min og la samme coating på min E-golf som er med svart pearl lakk. Denne gangen gikk det meget bedre og resultatet etter ett lag ble bra. Måten jeg gjorde det på var å sette coatingen i varmt vann for å varme den litt opp før bruk. Videre var jeg svært nøye på å buffe grundig. Deretter vente 30 sek og så buffe nok en gang med ny klut. Dette ble da altså riktig så bra. Nå i helgen skulle jeg med friskt mot ta fatt på BMW’n igjen. Med å bruke den justerte teknikken jeg hadde brukt på E-golf’en tenkte jeg at dette skulle gå bra. La et lag med coating og lot det herde over natta. Alt så bra ut i garasjen, la derfor nytt strøk dagen etter. La tilslutt et lag Reload som beskyttelse frem til ferdig herding. Tok bilen ut i dag og skulle se hvordan det så ut i dagslys. IKKE BRA! Masse high spots. Vises ikke på bilder, og synes ikke i lyset i garasjen. Men ute i dagslys ble det svært tydelig at det ikke ble bra. Så, hvordan i all verden kan det ha seg at jeg fikk så bra resultat på E-golfen, men ikke på BMW’n. Mistenker at det kan være temperatur og tørketids variabler som spiller inn, kanskje har jeg buffer for tidlig og bare dratt coatingen utover? Så for å være sikker på å få et bra resultat, må jeg klare å se om jeg får high spots eller ikke. Men hvordan avsløre high spots i garasjen uten å måtte vente til dagslys for å sjekke? Finnes det noe spesiallys som simulerer dagslys? Jeg har i dag lysstoffrør i taket, supplert med en Multimatch LED lykt. Dette avslører iallfall ikke high spots... Siter Lenke til innlegg Del på andre sider
Conkey 713 Skrevet 30 September, 2019 Rapporter Share Skrevet 30 September, 2019 Jeg beveger lyset mye når jeg buffer slik at jeg veksler mellom direkte og indirekte lys der jeg prøver å se på panelene i så mange vinkler som mulig. Litt ALA måten jeg går frem for å lete etter hologram/mikroriper. Har bare lagt coating 2 ganger men begge ganger 2 lag uten high spots (om det er teknikken, coating eller annet skal jeg ikke påstå). Bør sikkert også bruke en skikkelig fastmontert lampe samt noe håndholdt (som du har) som du beveger. Siter Min Produktlogg Bilpleielogg [twitter]samfunnspsyk[/twitter] 2013 BMW 525d XDrive 2013 Ford S-Max 2.0 Titanium S2012 Ford Fiesta 1.252011 Mazda 6 2006 Mervedes E 320 CDI Avantgarde1999 Volvo V70 2.0LT Lenke til innlegg Del på andre sider
einarhelge 490 Skrevet 30 September, 2019 Rapporter Share Skrevet 30 September, 2019 Klarer ikke se med vanlig lys men som Conkey sier; indirekte lys! Jeg ser det i refleksjonen av gulv/tak/vegg.Carpro coatingen du bruker er super-tilgivende, kan buffe ut highspots etter flere timer, og er det gått for lenge så tar jeg et nytt lag med coating så løser det opp highspot. Husk du får highspot-lignende merker av reload og, dusj over med reload igjen så løser det opp.Etter buffing av coating så bruker jeg den oransje kluten i settet og går over hele bilen en gang til, noen ganger med en ny microfiber og. Da skal du virkelig være uheldig om du har klart å skyve coating til et nytt sted du allerede har tørket. Siter Min showcase Mine S&S 2017 VW eGolf S&S 2003 Volvo V70 S&S 2019 Tesla Model X S&S 2017 Aprilia RSV4 RF S&S 2012 Mercedes Benz ML S&S 2017 Volvo XC90 S&S 2015 Subaru Outback S&S 2000 Porsche 911 S&S 2017 Tesla Model S Østergren bilpleie på Facebook S&S 2015 Nissan Xtrail Lenke til innlegg Del på andre sider
jonia 3 Skrevet 30 September, 2019 Forfatter Rapporter Share Skrevet 30 September, 2019 Skal se om jeg kan få til indirekte lys for å se high spots. Takk for tips. skal prøve å gå over på nytt med Reload, kan selvsagt hende det har blitt noe streaks fra den. Siter Lenke til innlegg Del på andre sider
Forhandlere polishduden 2 641 Skrevet 30 September, 2019 Forhandlere Rapporter Share Skrevet 30 September, 2019 Hvor holder du til i landet? Siter Max Protect Certified Detailer - Max Protect Certified Car Care Center - Max Protect Certified Instructor 2001 Porsche 911 Turbo 2014 Volvo XC70Blankbil AS - Følg oss på Facebook - www.blankbil.no Gnukkehjørnet. Norges #1 detailing podcast www.gnukkehjornet.no Lenke til innlegg Del på andre sider
jonia 3 Skrevet 30 September, 2019 Forfatter Rapporter Share Skrevet 30 September, 2019 10 minutter siden, Blankbil / polishduden skrev: Hvor holder du til i landet? I Lier utenfor Drammen. Siter Lenke til innlegg Del på andre sider
Forhandlere polishduden 2 641 Skrevet 30 September, 2019 Forhandlere Rapporter Share Skrevet 30 September, 2019 Om du kan vente til neste uke så skal jeg komme og bistå deg en kveld 4 Siter Max Protect Certified Detailer - Max Protect Certified Car Care Center - Max Protect Certified Instructor 2001 Porsche 911 Turbo 2014 Volvo XC70Blankbil AS - Følg oss på Facebook - www.blankbil.no Gnukkehjørnet. Norges #1 detailing podcast www.gnukkehjornet.no Lenke til innlegg Del på andre sider
jonia 3 Skrevet 30 September, 2019 Forfatter Rapporter Share Skrevet 30 September, 2019 27 minutter siden, Blankbil / polishduden skrev: Om du kan vente til neste uke så skal jeg komme og bistå deg en kveld Takk for tilbudet, men det er for mye å be om. Tenkte å få til dette selv med tips fra forumet her. Prøver først litt til på egenhånd. Går det helt i stå får vi heller prates igjen. Siter Lenke til innlegg Del på andre sider
Belle 739 Skrevet 1 Oktober, 2019 Rapporter Share Skrevet 1 Oktober, 2019 Ikke varm opp coatingen, la den være samme temperatur som rommet bilen står i evt kaldere. Bruk en ekstra microfiber til å gå over panelet og tilstøtende områder med når du tror du er ferdig. Det kan som nevnt over også være at Reload skaper litt krøll for deg Siter LKBDetailing på FacebookLKBDetailing hjemmeside Lenke til innlegg Del på andre sider
Recommended Posts
Bli med i samtalen
Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.